Zendesk voor software- en clouddiensten
Optimaliseer je CX om netto klantbehoud te stimuleren
Bestaande of nieuwe klanten – software- en cloudservicebedrijven moeten aan beide evenveel aandacht besteden. Zendesk biedt de tools en middelen die nodig zijn voor soepele klantervaringen en verbeterde merkentrouw op grote schaal.
Vraag een demo aanVolg het voorbeeld van deze innovatieve bedrijven die hun CX geoptimaliseerd hebben
Opschalen door selfservice
Soms willen je klanten gewoon snel antwoord. Geef hen de mogelijkheid om veelvoorkomende vragen altijd en overal op te lossen met AI-bots, aangepaste helpcenters en technische communityforums.
Kom meer te weten over selfservice- en AI-toolsMaak het persoonlijk
Je agents versterken de klantrelatie met gepersonaliseerde service op elk niveau, door CRM-gegevens, licentie- en abonnementsgeschiedenis, configuratie- en gebruiksgeschiedenis te integreren. Een compleet beeld legt de basis voor merkentrouw.
Maak kennis met het Zendesk-platformSlimmer en sneller werken
Verbeter de agenttevredenheid met doeldetectie en geautomatiseerde triage die ervoor zorgen dat tickets bij de juiste deskundigen terechtkomen. Agents zijn minder tijd kwijt aan terugkerende taken – veelvoorkomende vragen over producten of defecten – dankzij routering, automatisering en AI-gestuurde workflows.
Meer informatie over routering en slimme ondersteuningVerbind je teams
Verbeter de samenwerking tussen front-end- en back-end-teams door je interne communicatiekanalen te bundelen. Integreer apps als Jira en Slack om de verwerking van tickets te optimaliseren. Agents kunnen optimale ondersteuning bieden dankzij gedeelde gegevens van kant-en-klare dashboards.
Alle samenwerkingstools bekijkenOptimaliseer je data om loyaliteit op te bouwen
Met kant-en-klare en aangepaste rapportage- en analysetools kun je het traject van je klanten volgen en proactieve softwaresupport bieden voordat problemen echt serieus worden. Gebruik aangepaste dashboards en feedbackmethoden om het klantvertrouwen te beoordelen en klantentrouw te belonen. Resultaat: datagestuurde CX-strategie met agents die klaar zijn voor upselling en cross-selling.
Rapportage- en analysetools bekijkenOntdek wat je met Zendesk kunt doen
Vraag een demo aanEen eersteklas ondersteuningsteam opbouwen om klantbehoud te stimuleren
“Ondanks dat het platform van het bedrijf veel meer supportaanvragen te verwerken kreeg, zijn de klanttevredenheidsmetrics en verlengingspercentages nog steeds ongekend hoog.”
Scott Gilbert
Senior Director of Global Customer Support bij Qumu
Lees verderOpschalen met selfservice
“Vorig jaar voorkwamen we bijna 8.000 tickets dankzij de selfservice van Zendesk. Dat is een besparing van ongeveer 1,3 miljoen dollar door de daling van het aantal tickets.”
David Schroeder
Senior Manager of Services Support bij Unity
Lees verder