Overslaan naar belangrijkste inhoud

Zendesk voor software- en clouddiensten

Optimaliseer je CX om netto klantbehoud te stimuleren

Bestaande of nieuwe klanten – software- en cloudservicebedrijven moeten aan beide evenveel aandacht besteden. Zendesk biedt de tools en middelen die nodig zijn voor soepele klantervaringen en verbeterde merkentrouw op grote schaal.

Vraag een demo aan

Volg het voorbeeld van deze innovatieve bedrijven die hun CX geoptimaliseerd hebben

LimeadeQumuMailchimpUnityShopifyHotjar

Opschalen door selfservice

Soms willen je klanten gewoon snel antwoord. Geef hen de mogelijkheid om veelvoorkomende vragen altijd en overal op te lossen met AI-bots, aangepaste helpcenters en technische communityforums.

Kom meer te weten over selfservice- en AI-tools
Product screen: Chat window showing conversation flow

Maak het persoonlijk

Je agents versterken de klantrelatie met gepersonaliseerde service op elk niveau, door CRM-gegevens, licentie- en abonnementsgeschiedenis, configuratie- en gebruiksgeschiedenis te integreren. Een compleet beeld legt de basis voor merkentrouw.

Maak kennis met het Zendesk-platform
Product screen: User details

Slimmer en sneller werken

Verbeter de agenttevredenheid met doeldetectie en geautomatiseerde triage die ervoor zorgen dat tickets bij de juiste deskundigen terechtkomen. Agents zijn minder tijd kwijt aan terugkerende taken – veelvoorkomende vragen over producten of defecten – dankzij routering, automatisering en AI-gestuurde workflows.

Meer informatie over routering en slimme ondersteuning
Product screen: Customer chat window

Verbind je teams

Verbeter de samenwerking tussen front-end- en back-end-teams door je interne communicatiekanalen te bundelen. Integreer apps als Jira en Slack om de verwerking van tickets te optimaliseren. Agents kunnen optimale ondersteuning bieden dankzij gedeelde gegevens van kant-en-klare dashboards.

Alle samenwerkingstools bekijken
Dashboard screen

Optimaliseer je data om loyaliteit op te bouwen

Met kant-en-klare en aangepaste rapportage- en analysetools kun je het traject van je klanten volgen en proactieve softwaresupport bieden voordat problemen echt serieus worden. Gebruik aangepaste dashboards en feedbackmethoden om het klantvertrouwen te beoordelen en klantentrouw te belonen. Resultaat: datagestuurde CX-strategie met agents die klaar zijn voor upselling en cross-selling.

Rapportage- en analysetools bekijken
Ticket created by channel chart

Ontdek wat je met Zendesk kunt doen

Vraag een demo aan
Logo: Qumu

Een eersteklas ondersteuningsteam opbouwen om klantbehoud te stimuleren

“Ondanks dat het platform van het bedrijf veel meer supportaanvragen te verwerken kreeg, zijn de klanttevredenheidsmetrics en verlengingspercentages nog steeds ongekend hoog.”

Scott Gilbert

Senior Director of Global Customer Support bij Qumu

Lees verder
Logo: Unity

Opschalen met selfservice

“Vorig jaar voorkwamen we bijna 8.000 tickets dankzij de selfservice van Zendesk. Dat is een besparing van ongeveer 1,3 miljoen dollar door de daling van het aantal tickets.”

David Schroeder

Senior Manager of Services Support bij Unity

Lees verder