Overslaan naar belangrijkste inhoud

Software voor zakelijke berichten

Probeer de beste zakelijke berichtendienst om klanten snelle, gepersonaliseerde en proactieve service te bieden via hun favoriete kanalen.

Een guide over de beste software voor zakelijke berichten

Laatst gewijzigd 18 december 2024

Stel je een voor: je bent thuis en je telefoon trilt. Het is een bericht van een van je favoriete winkels over een flash sale. Je bent helemaal blij en stuurt een berichtje terug met een vraag over de maat van een shirt dat je leuk vindt, maar je krijgt geen reactie meer. Je vraag gaat verloren in de digitale ether en je koopsignaal gaat verloren.

Software voor zakelijke berichten kan ervoor zorgen dat geen vraag onbeantwoord blijft. Van het volgen en organiseren van berichten tot het prioriteren van reacties en het opstellen van gepersonaliseerde antwoorden, met een berichtenplatform houd je de controle en kun je een betere relatie met je klanten opbouwen.

Hieronder nemen we 10 platforms onder de loep, zodat we je kunnen helpen de beste berichtenoplossing te vinden.

Lees verder voor meer informatie over elke tool, inclusief functies en prijzen.

Wat is software voor zakelijke sms-berichten?

Met traditionele software voor zakelijke sms-berichten kunnen bedrijven sms-berichten van klanten, werknemers en andere stakeholders verzenden en ontvangen. Er zijn inmiddels modernere kanalen met meer functies beschikbaar, zoals WhatsApp, Messenger en Twitter DM's, waardoor een betere en aantrekkelijkere klantervaring (CX) kan worden gecreëerd.

Met moderne sms-software kun je al je berichten op één plek volgen, prioriteren en erop reageren. Dankzij AI en automatisering zijn snelle, gepersonaliseerde interacties op grote schaal mogelijk, waardoor efficiënte en effectieve communicatie wordt gegarandeerd.

Waarom is iets een geweldige zakelijke sms-app?

Een goed zakelijk sms-platform doet meer dan grote aantallen berichten naar je klantenbestand sturen – je kunt er ook gepersonaliseerde, naadloze en geïnformeerde klantervaringen mee creëren. Hoewel de ideale oplossing voor jouw team afhankelijk is van je specifieke use case en doelen, doe je er goed aan om op zoek te gaan naar de volgende kenmerken in een berichtenapp om je CX te verbeteren:

  • Breedte van het communicatiekanaal: naast sms ondersteunt de beste software voor zakelijke berichten ook andere kanalen, waaronder populaire social-mediakanalen, zoals Instagram DM's en WhatsApp, en zakelijke productiviteitstools zoals Slack en Microsoft Teams.
  • Personalisatie: personaliseer reacties op berichten met behulp van een contextuele workspace voor medewerkers, aan de hand van uitgebreide klantprofielen en 360-graden informatie. Deze workspace moet gekoppeld zijn aan al je andere contactpunten voor support, zoals e-mail en livechat, zodat de gespreksgeschiedenis niet verloren gaat.
  • Integratie met belangrijke zakelijke systemen: integreer je zakelijke berichtenoplossing met je andere systemen om aankopen via berichten, het boeken van afspraken en andere conversiegerichte acties mogelijk te maken.
  • AI en automatisering: Bied 24/7 ondersteuning met AI agents, help je menselijke supportmedewerkers met AI-gedreven suggesties en inzichten, en automatiseer workflows om de efficiëntie te verhogen.
  • Rapportage en quality assurance: controleer belangrijke CX KPI's in realtime, maak SLA's en gebruik AI om de kwaliteit van de service die je levert voortdurend te verbeteren.

Zendesk biedt al deze mogelijkheden en meer. Lees verder voor meer informatie over de Zendesk-oplossing voor zakelijke berichten.

Vergelijkingstabel voor zakelijke berichtendiensten en -apps

Als je snel kijkt, ziet alle software voor tekstberichten er vergelijkbaar uit. Maar niet elk programma is even goed. De onderstaande vergelijkingstabel geeft een overzicht van de belangrijkste functies, prijspunten en gratis proefperiodes, zodat je eenvoudig verschillende diensten kunt vergelijken.

SoftwareStartprijsGratis proefperiodeBelangrijkste functies
Zendesk$ 19 per supportmedewerker/maand (jaarlijks gefactureerd)14 dagen
  • AI-agents
  • AI-ondersteuning voor supportmedewerkers
  • Workflowautomatisering met routering
  • Omnichannel support
  • Rapportages
  • SLA's voor messagingkanalen
SimpleTexting$ 33,20 per maand (jaarlijks gefactureerd)14 dagen
  • Workflowautomatisering met routering
  • Omnichannel support
  • Rapportages
EZ Texting$ 20 per maand (jaarlijks gefactureerd)14 dagen
  • AI Compose
  • Workflowautomatisering met routering
  • Omnichannel support
  • Rapportages
Textedly$ 26 per maand (jaarlijks gefactureerd)14 dagen
  • Workflowautomatisering met routering
  • Omnichannel support
  • Rapportages
Sakari$ 16 per maand (500 segmenten)14 dagen
  • AI-assistent
  • Workflowautomatisering met routering
  • Omnichannel support
  • Rapportages
TextmagicPay-as-you-go-prijzen: Vanaf $ 0,049 per bericht30 dagen
  • Workflowautomatisering met routering
  • Omnichannel support
  • Rapportages
TwilioPay-as-you-go-prijzen: Vanaf $ 0,0079 per bericht14 dagen
  • Workflowautomatisering met routering
  • Omnichannel support
  • Conversational commerce
  • Rapportages
  • SLA's voor messagingkanalen
Salesmsg$ 25 per maand14 dagen
  • Workflowautomatisering met routering
  • Omnichannel support
  • Rapportages
Podium$ 399 per maand14 dagen
  • Workflowautomatisering met routering
  • Omnichannel support
  • Rapportages
  • SLA's voor messagingkanalen
SlickText$ 29 per maand14 dagen
  • Automatisering voor workflows
  • Rapportages

De 10 beste zakelijke berichtendiensten

Als je een geweldige ervaringen wilt bieden, heb je een zakelijke oplossing nodig met geavanceerde technologie die eenvoudig in gebruik en schaalbaar is. Vergelijk deze tien diensten voor meer informatie.

1. Zendesk

Primaire use case: AI-gedreven omnichannel zakelijke berichten

Een productafbeelding van de AI-gedreven CX-software van Zendesk.

Zendesk biedt AI-gedreven software voor zakelijke berichten die gebruiksvriendelijk en schaalbaar is. Dankzij deze oplossing kun je eenvoudig communiceren met klanten, werknemers en zakelijke partners via sms, populaire social-mediakanalen, je website of mobiele app, en productiviteitstools zoals Slack.

Alle gesprekken worden samengevoegd in onze toonaangevende Agent Workspace, waardoor teams berichten en andere supportkanalen naast elkaar kunnen gebruiken. Dankzij uitgebreide klantprofielen die op verschillende kanalen toegankelijk zijn, kun je berichten personaliseren voor een consistente ervaring op maat. Bovendien kunnen teams deze profielen gebruiken om klanten te segmenteren en unieke, targeted messages sturen.

De Zendesk Agent Workspace en elk ander aspect van deze oplossing profiteert van geavanceerde AI. Zendesk AI is getraind met 's werelds grootste CX-dataset, zodat het vanaf de eerste dag de behoeften van de klant begrijpt. AI kan supportmedewerkers door messaging gesprekken begeleiden door te anticiperen op de volgende stappen, suggesties te doen en namens de supportmedewerker actie te ondernemen. Ondertussen kunnen AI agenten zakelijke berichten automatiseren en klanten 24/7 helpen met gepersonaliseerde ondersteuning. AI kan zelfs workflows automatiseren, zoals het doorsturen van verzoeken naar de juiste supportmedewerker of afdeling.

Zendesk beschikt ook over uitgebreide rapportagetools waarmee je je zakelijke berichten kunt volgen, meten en verbeteren. Zendesk QA maakt gebruik van AI, zodat je 100 procent van je interacties met klanten kunt beoordelen, inclusief de interacties met AI agenten, zodat je de regelgeving kunt naleven en klantverloop kunt monitoren.

Tot slot verbetert Zendesk je sms-mogelijkheden dankzij functies zoals proactieve uitgaande berichten, meldingen en geautomatiseerde reacties. Bovendien kunnen klanten, wanneer telefoonlijnen bezet zijn, naadloos overschakelen van een livegesprek naar tekstberichten, waardoor je voortdurend efficiënte support kunt bieden.

Functies:

  • AI agents
  • AI-ondersteuning voor supportmedewerkers
  • Automatisering voor workflows
  • Skills-based ticketroutering, categorisatie en tagging
  • Intelligente triage
  • Omnichannel support
  • Rapporten en analyses
  • SLA's voor messagingkanalen
  • Mogelijkheid voor aanpassingen
  • Kennisbankbeheer
  • API en integraties
  • Klantsegmentatie
  • Uitgaande tekstberichten
  • Proactieve berichten
  • Meer dan 1500 apps en integraties

Prijzen: Abonnementen beginnen vanaf $19 per medewerker/maand, jaarlijks gefactureerd. Je kunt het 14 dagen gratis uitproberen.

Ontdek meer prijzen voor Zendesk-pakketten.

2. SimpleTexting

Primaire usecase: eenvoudige campagnes

Een productafbeelding van de SimpleTexting-software voor zakelijke berichten.

SimpleTexting is een zakelijke berichtendienst voor bedrijven van elke omvang. Het ondersteunt zowel standaard sms- als mms-berichten voor het verzenden van afbeeldingen en video's. Alle abonnementen bieden gebruikers onbeperkte toegang met verschillende machtigingsniveaus, zodat ze kunnen samenwerken. Bedrijven kunnen een speciaal telefoonnummer of een gratis nummer kiezen, of gebruikmaken van een bestaande vaste lijn als ze die hebben.

Dankzij het online dashboard en de mobiele app kunnen medewerkers berichten maken, contacten beheren en de prestaties van campagnes bijhouden. Door vooraf lange lijsten met contactpersonen te uploaden en berichten in te plannen kun je nog makkelijker targeted campagnes en promoties realiseren. Bedrijven kunnen teamleden toevoegen met individuele inloggegevens of één inbox gebruiken om de communicatie te beheren.

Gebruikers kunnen contactlijsten in groepen opsplitsen op basis van demografische gegevens, voor targeted berichten. Met gepersonaliseerde tags kunnen klanten verder worden gesegmenteerd en dankzij samenvoegtags kunnen klantgegevens worden doorzocht om berichten te personaliseren met namen, verjaardagen en meer. Voor veelgebruikte berichten kunnen gebruikers kiezen uit kant-en-klare sms-sjablonen.

SimpleTexting zorgt ervoor dat gebruikers geautomatiseerde workflows voor berichten kunnen creëren die worden getriggerd naar aanleiding van specifieke gebeurtenissen zoals het versturen van online formulieren, een afspraak maken of andere handelingen van de klant. Bedrijven kunnen autoresponders instellen om geautomatiseerde reacties op inkomende berichten te versturen.

Op het dashboard van SimpleTexting vind je daarnaast prestatierapporten over betrokkenheids-KPI's zoals openingspercentages. Als gebruikers de gegevens verder willen analyseren, kunnen ze rapporten exporteren als CSV-bestand en deze lezen met externe tools.

Functies:

  • Automatisering voor workflows
  • Routering
  • Omnichannel support
  • Conversational commerce
  • Rapportages
  • Onbeperkt aantal sleutelwoorden voor aanmelding
  • Credits meenemen naar de volgende maand
  • Automatische reacties
  • Berichten met short code
  • Klantsegmentatie

Prijzen: Abonnementen vanaf $ 33,20 per maand voor 6.000 berichtencredits per jaar, jaarlijks gefactureerd. Je kunt het 14 dagen gratis uitproberen.

3. EZ Texting

Primaire use case: marketing en sales

Een productafbeelding van de EX Texting-software voor zakelijke berichten.

De kernfuncties van EZ Texting zijn sms- en mms-berichten, waarmee afbeeldingen en video's kunnen worden verstuurd. Als bedrijven een speciaal telefoonnummer willen gebruiken, kan EZ Texting er een verstrekken. Alle EZ Texting-abonnementen bieden een onbeperkt aantal inkomende berichten en contactpersonen.

De tool heeft een online dashboard en een mobiele app voor het maken van berichten, het beheren van contactpersonen en het monitoren van campagnes. Lange lijsten met contactpersonen kunnen worden gebruik om bulkberichten te versturen voor targeted campagnes of terugkerende promoties.

Gebruikers kunnen ook QR-codes, aanmeldingsformulieren en opt-ins met sleutelwoorden gebruiken om hun lijsten met contactpersonen uit te breiden. Bedrijven kunnen deze lijsten ook in meerdere groepen splitsen met personalisatietags. Dankzij samenvoegtags kunnen berichten verder worden gepersonaliseerd met specifieke informatie zoals namen of verjaardagen.

Teams kunnen berichten inplannen voor optimale aflevermomenten. Ze kunnen ook autoresponders instellen voor veelgestelde vragen. Machine learning (ML) kan marketeers ook suggesties bieden over hoe ze met de functie ‘AI Compose’ berichten kunnen aanpassen om een bepaalde tone-of-voice te gebruiken.

EZ Texting heeft rapportage- en analysefuncties, waarmee betrokkenheidsstatistieken zoals doorklikpercentages (CTR) kunnen worden gevolgd. Het statistiekendashboard biedt een visueel overzicht van de prestaties van campagnes en verschillende integraties, waarmee gegevens nader kunnen worden geanalyseerd.

Functies:

  • AI Compose
  • Automatisering voor workflows
  • Routering
  • Omnichannel support
  • Conversational commerce
  • Rapportages
  • Contactbeheer
  • Templates voor berichten
  • QR-codes
  • Inbox voor het team
  • Integraties van derden

Prijzen: Abonnementen vanaf $ 20 per maand voor 500 berichten, jaarlijks gefactureerd. Je kunt het 14 dagen gratis uitproberen.

4. Textedly

Primaire use case: sms- en mms-berichten

Een productafbeelding van de Textedly-software voor zakelijke berichten.

De zakelijke berichtendienst van Textedly ondersteunt standaard inkomende en uitgaande sms- en mms-berichten. Bedrijven kunnen berichten versturen via een speciaal nummer, een gratis nummer of een bestaande vaste lijn. Ze kunnen ook short codes gebruiken – korte nummers waarmee klanten contact kunnen opnemen – voor bepaalde sms-campagnes.

Met Textedly zijn targeted berichtencampagnes mogelijk, doordat je contactlijsten kunt uploaden en berichten van tevoren kunt inplannen. Textedly kan ook worden geïntegreerd met diverse zakelijke tools, zoals CRM-platforms en marketing automation software.

Contactbeheer via Textedly begint met het importeren van bestaande contacten of de organische groei van een contactenlijst. Gebruikers kunnen contactgroepen maken of samenvoegtags toevoegen die helpen bij het opstellen van meer gepersonaliseerde berichten.

Autoresponders versturen vooraf geschreven reacties op inkomende berichten. Als klanten een bericht met een sleutelwoord sturen, wordt er een autoresponder getriggerd, waarna een specifiek bericht wordt verstuurd. Daarnaast maakt Textedly betalen per bericht mogelijk, zodat klanten op een veilige manier aankopen kunnen doen.

Textedly biedt rapporten aan over campagneprestaties, waarbij betrokkenheidsstatistieken worden uitgelicht. Dankzij realtime analyses kunnen bedrijven afleverrapporten en reacties van klanten monitoren. Het dashboard voor sms-analyses helpt gebruikers daarnaast om verbeterpunten op te sporen, zoals lage openings- of doorklikpercentages.

Functies:

  • Automatisering voor workflows
  • Routering
  • Omnichannel support
  • Conversational commerce
  • Rapportages
  • Messaging op social media
  • Klantsegmentatie
  • Berichttags
  • Integraties van derden

Prijzen: Betaalde abonnementen vanaf $ 26 per maand voor 600 berichten, jaarlijks gefactureerd. Een gratis abonnement en een gratis proefversie van 14 dagen zijn beschikbaar.

5. Sakari

Primaire use case: outbound sms-marketing

Een productafbeelding van de Sakari-software voor zakelijke berichten.

Sakari biedt diverse functies voor zakelijke berichten aan. Zo ondersteunt Sakari standaard sms-berichten en mms-berichten die multimedia kunnen bevatten, zoals afbeeldingen en video's. Bedrijven kunnen berichten versturen via een speciaal gratis nummer of hun bestaande vaste lijn. Short codes zijn ook beschikbaar voor campagnes of promoties.

Via het webdashboard kunnen supportmedewerkers berichten versturen, contacten beheren en campagnes monitoren. Bedrijven kunnen een grote lijst met contactpersonen uploaden en vooraf berichten inplannen voor gerichte campagnes. Sakari kan ook worden geïntegreerd met kant-en-klare apps en biedt een open API, zodat er een koppeling kan worden gemaakt met bestaande zakelijke tools.

Gebruikers kunnen de afzender-ID aanpassen, zodat de bedrijfsnaam of het merk worden getoond. Ze kunnen daarnaast, op basis van verschillende criteria, contactpersonen in groepen verdelen, voor targeted berichten. Met behulp van contactgegevens zoals namen, verjaardagen of eerdere interacties kunnen bedrijven berichten personaliseren. Bovendien kunnen marketeers sjablonen maken voor veelgebruikte berichten.

Geautomatiseerde tekstworkflows worden getriggerd op basis van acties zoals het indienen van websiteformulieren, afspraken maken of andere handelingen van klanten. Gebruikers kunnen autoresponders instellen om geautomatiseerde reacties op inkomende berichten te versturen. Sakari kan dankzij een AI-assistent ook helpen bij het opstellen van berichten op basis van ML.

Rapporten omvatten statistieken over campagneprestaties, zoals afleverpercentages, openingspercentages, doorklikpercentages en meer. Sakari kan ook contactlijsten vullen met gegevenspunten uit deze rapporten. Verder kunnen gebruikers rapporten exporteren als CSV-bestand, zodat ze deze kunnen analyseren met externe tools.

Functies:

  • AI-assistent
  • Automatisering voor workflows
  • Routering
  • Omnichannel support
  • Rapportages
  • Templates voor berichten
  • Bulkberichten
  • Geautomatiseerde campagnes
  • Veilig berichten versturen
  • Berichten met short code

Prijzen: Abonnementen vanaf $ 16 per jaar voor 500 berichtsegmenten. Je kunt het 14 dagen gratis uitproberen.

6. Textmagic

Primaire use case: sms- en mms-berichten

Een productafbeelding van de Textmagic-software voor zakelijke berichten.

Het online berichtenplatform van Textmagic voor tweeweg sms-communicatie met klanten. Bedrijven kunnen Textmagic gebruiken om sms-marketingcampagnes te maken of multimediaberichten te verbeteren met afbeeldingen of video's. Via de webinterface kunnen bedrijven een speciaal lokaal of gratis nummer kiezen, of een bestaand nummer op het platform.

Textmagic biedt ook functies om klantinteracties te organiseren. Denk hierbij aan threads ter referentie, contactsegmentatie voor targeted berichten en importopties voor het integreren van lijsten met bestaande contactpersonen.

Bedrijven kunnen tekstberichten binnen klantsegmenten personaliseren op basis van demografische gegevens, bestelgeschiedenis en andere eerdere interacties. En met samenvoegtags kunnen teams ook klantgegevens zoals namen of een transactiegeschiedenis gebruiken om berichten op maat te maken.

Dankzij geautomatiseerde tools kunnen gebruikers vooraf geprogrammeerde berichtenreeksen maken die worden getriggerd door acties van klanten of andere gebeurtenissen. Dit kan een welkomstbericht zijn of een herinnering om een verlaten winkelwagen weer te openen. Met Textmagic kunnen ook geautomatiseerde reacties worden ingesteld op basis van sleutelwoorden in ontvangen berichten.

Een analysedashboard volgt KPI's die betrekking hebben op campagnes. Daarnaast zijn er inzichten beschikbaar dankzij functies zoals gedetailleerde afleverrapporten en kostenoverzichten voor berichten.

Textmagic biedt integraties met tools en platforms van derden voor meer functionaliteiten dan alleen het versturen van berichten. Gebruikers kunnen bijvoorbeeld ook e-mails omzetten in tekstberichten, zodat alle berichten van klanten in één inbox terechtkomen.

Functies:

  • Automatisering voor workflows
  • Op vaardigheden gebaseerde routering
  • Omnichannel support
  • Conversational commerce
  • Rapportages
  • Berichten inplannen
  • Bulkberichten
  • Online zakelijke berichten
  • Geïmporteerde mobiele nummers
  • Integraties van derden

Prijzen: Textmagic maakt gebruik van pay-as-you-go-abonnementen vanaf $ 0,049 per bericht. Je kunt het 30 dagen gratis uitproberen.

7. Twilio

Primaire use case: gepersonaliseerde sms-marketing

Een productafbeelding van de Twilio-software voor zakelijke berichten.

Twilio's benadering van zakelijke berichten verschilt van die van sommige concurrenten. In plaats van een kant-en-klaar platform biedt Twilio een programmeerbare API (application programming interface) waarmee bedrijven functionaliteiten voor berichten kunnen integreren in hun bestaande toepassingen of workflows.

De API vergemakkelijkt tweewegcommunicatie met klanten via sms-berichten. Je kunt marketingcampagnes maken en versturen, of zelfs mms-berichten met afbeeldingen of video's gebruiken. Bovendien integreert Twilio met de WhatsApp Business API, zodat je klanten ook op deze manier kunt bereiken.

Twilio kan op maat worden gemaakt, maar voor de integratie in bestaande systemen heb je enige technische kennis nodig. De tool beschikt over software development kits (SDK's) en bibliotheken in verschillende programmeertalen. Twilio biedt ook kant-en-klare oplossingen voor veelvoorkomende use cases aan, zoals afspraakherinneringen of verificatiecodes.

Verder kunnen ontwikkelaars functionaliteiten bouwen voor het personaliseren en automatiseren van berichten. Vervolgens kunnen marketeers klantgroepen segmenteren op basis van specifieke criteria en berichten aan de hand hiervan aanpassen. Bovendien kunnen ontwikkelaars dankzij de API aangepaste workflows creëren waarin berichten worden gebruikt. Denk hierbij aan het versturen van geautomatiseerde reacties, afspraakherinneringen of getriggerde berichten op basis van acties van de klant.

Twilio biedt realtime inzichten in de aflevering en betrokkenheid van berichten via de API en het dashboard. Je kunt rapporten genereren om belangrijke prestatiestatistieken bij te houden, zoals het afleverpercentage van berichten en openings- en doorklikpercentages.

Functies:

  • Automatisering voor workflows
  • Op vaardigheden gebaseerde routering
  • Omnichannel support
  • Conversational commerce
  • Rapportages
  • SLA's voor messagingkanalen
  • Kant-en-klare producten en API's
  • Aanpassingsmogelijkheden voor ontwikkelaars
  • Klantsegmentatie
  • Integraties van derden

Prijzen: Twilio maakt gebruik van pay-as-you-go-abonnementen vanaf $ 0,0079 per bericht. Je kunt het 14 dagen gratis uitproberen.

Aanbevolen leesmateriaal: Ontdek hoe Twilio integreert met Zendesk.

8. Salesmsg

Primaire use case: sales outreach

Een productafbeelding van de Salesmsg-software voor zakelijke berichten.

Salesmsg biedt een cloudgebaseerd platform dat bedrijven kunnen gebruiken via een online interface of mobiele app. De zijbalk van de app bevat vier tabbladen: Conversations, Contacts, Broadcasts en Triggers. Als je meer functies wilt, moet je Salesmsg integreren met andere apps.

Bedrijven kunnen individuele berichten versturen en ontvangen, of sms-marketingcampagnes creëren en lanceren om een grotere doelgroep te bereiken. Met Salesmsg kun je ook mms-berichten met afbeeldingen of video's versturen. Er zijn lokale telefoonnummers beschikbaar, zodat je de identiteit van je bedrijf kunt behouden. Gebruikers kunnen verder kiezen voor gratis vaste lijnen of short codes voor het versturen en ontvangen van berichten. Alle inkomende berichten worden verzameld in privé- en gedeelde inboxen, zodat teams naadloos samen kunnen werken aan interacties met klanten.

Dankzij de eenvoudige integratie van Salesmsg met Outlook en Google kunnen klanten afspraken boeken, en daarnaast kan het versturen van berichten worden geautomatiseerd als Salesmsg is gekoppeld met een CRM-platform. Supportmedewerkers kunnen met behulp van Salesmsg-integraties grote hoeveelheden berichten versturen en oproepen doen vanaf hetzelfde nummer, zodat leads en conversies in realtime worden vastgelegd.

Personalisatie is beschikbaar via klantsegmentatiefuncties. Hiermee kunnen bedrijven hun berichten aanpassen voor specifieke groepen op basis van demografische gegevens, bestelgeschiedenis of andere relevante criteria. Bovendien kunnen ze individuele berichten personaliseren door samenvoegtags toe te voegen die automatisch gegevens zoals de naam van de klant of aankoopinformatie invullen.

De software beschikt ook over enkele eenvoudige automatiseringstools. Bedrijven kunnen autoresponders instellen om vooraf geschreven reacties te versturen op basis van kantooruren of sleutelwoorden in ontvangen berichten. Je kunt op het platform ook vooraf berichten inplannen voor promoties of het versturen van herinneringen.

Voor campagneanalyses biedt Salesmsg een analysedashboard aan, waar je belangrijke prestatiestatistieken kunt bijhouden, zoals openings- en doorklikpercentages en algemene campagneprestaties. Daarnaast heb je toegang tot rapportagefuncties die inzichten bieden, met informatie over afgeleverde berichten en klantenbinding.

Functies:

  • Automatisering voor workflows
  • Op vaardigheden gebaseerde routering
  • Omnichannel support
  • Rapportages
  • Bulkberichten
  • Functie voor spraakoproepen
  • Segmentering van contactpersonen
  • Conversies bijhouden
  • Rapportages en analyses

Prijzen: Abonnementen vanaf $ 25 per maand voor 500 berichtcredits. Je kunt het 14 dagen gratis uitproberen.

9. Podium

Primaire use case: reviews beheren

Een productafbeelding van de Podium-software voor zakelijke berichten.

Het online berichtenplatform van Podium heeft abonnementen voor kleine en grote bedrijven in verschillende sectoren, waaronder de automobielsector, detailhandel, onderhoudsdiensten, zakelijke dienstverlening en gezondheidszorg. Bij elk Podium-abonnement krijg je een inbox voor al je e-mails, sms-berichten, telefoongesprekken en berichten op social media. Voicemailtranscripties, automatisering, integraties, geavanceerde routering en automatische reacties zijn allemaal beschikbaar bij duurdere abonnementen, evenals onbeperkte contacten.

Verder behoren tweeweg sms-en bulkberichten tot de mogelijkheden. Met Podium kunnen supportmedewerkers in één inbox conversaties beheren naast kanalen zoals telefonische oproepen en online chats. Klantinteracties worden georganiseerd in threads en kunnen worden gesegmenteerd op basis van verschillende criteria.

Tot de personalisatieopties behoren onder andere targeted berichten op basis van klantgegevens en de mogelijkheid om gepersonaliseerde details in te voegen met behulp van samenvoegtags. Podium kan ook geautomatiseerde berichten sturen om klanten om een review te vragen nadat ze een aankoop hebben gedaan. Bedrijven kunnen gebruikmaken van functies zoals geautomatiseerde workflows voor afspraakherinneringen en orderbevestigingen, gepersonaliseerde marketingberichten voor hogere conversiepercentages en geautomatiseerde reacties op veelvoorkomende vragen van klanten.

Een uitgebreid analysedashboard volgt belangrijke prestatiestatistieken en genereert rapporten over campagneprestaties, klantenbinding en ROI. Teams kunnen via het platform ook SLA's instellen.

Functies:

  • Automatisering voor workflows
  • Op vaardigheden gebaseerde routering
  • Omnichannel support
  • Rapportages
  • SLA's voor messagingkanalen
  • Veilige verwerking van betalingen
  • Review-uitnodigingen per bericht
  • Geautomatiseerd afspraken plannen
  • Betalingen beheren via berichten
  • Integraties van derden

Prijzen: Abonnementen vanaf $ 399 per maand. Je kunt het 14 dagen gratis uitproberen.

10. SlickText

Primaire use case: gedetailleerde marketingcampagnes

Een productafbeelding van de SlickText-software voor zakelijke berichten.

SlickText biedt diverse functies en functionaliteiten aan voor zakelijke berichten. Marketeers kunnen rechtstreeks met klanten communiceren via tweeweg-sms-berichten en foto's of video's toevoegen. Bedrijven kunnen tekstberichten met short codes gebruiken, zodat klanten zich kunnen abonneren op sms-lijsten, enquêtes sturen om feedback te verzamelen en berichten gebruiken om klanten deel te laten nemen aan wedstrijden. Leads kunnen een QR-code gebruiken om zich aan te melden of sleutelwoorden om een kant-en-klare reactie te triggeren.

De berichtenservice voor bedrijven omvat automatische URL-verkorting en een berichtenplanner. Je profiteert ook van een onbeperkt aantal contactpersonen en livechat-support voor gebruikers. De prijzen voor elk abonnement zijn gebaseerd op het aantal berichten, waarbij abonnementen met een hoger volume meer sleutelwoorden bieden, waarmee klanten vooraf geschreven reacties kunnen triggeren.

Met het online platform kunnen bedrijven een nieuw, speciaal lokaal telefoonnummer gebruiken of een nieuw nummer aanschaffen. Het is mogelijk om bulkberichten naar speciale klantsegmenten of een volledige contactlijst te sturen. Je kunt contacten beheren door klantinteracties te organiseren, dankzij functies zoals threads, waarmee je oude interacties kunt bekijken.

Bedrijven kunnen ook contactsegmentatie gebruiken om klantcommunicatie te personaliseren. Berichten kunnen worden aangepast aan specifieke klantgroepen op basis van demografische gegevens, bestelgeschiedenis of andere criteria. Marketeers kunnen berichten personaliseren door klantinformatie toe te voegen, zoals een naam of bestelgegevens. Mobiele coupons, loyaliteitsprogramma's en speciale aanbiedingen via berichten zijn ook beschikbaar.

Acties van klanten of bijzondere gebeurteniseen kunnen voorgeprogrammeerde berichten triggeren. Denk hierbij aan welkomstberichten en herinneringen voor verlaten winkelwagentjes. SlickText heeft een dashboard waarop acties en belangrijke prestatiemetrics worden bijgehouden, zoals openingspercentages, doorklikpercentages en websitebezoeken die voortkomen uit campagnes met berichten. Het dashboard kan rapporten produceren die informatie bieden over de klantbetrokkenheid en de ROI.

Functies:

  • Automatisering voor workflows
  • Rapportages
  • Sleutelwoorden voor aanmelding
  • Onbeperkt aantal contactpersonen
  • Sms-autoresponders
  • Enquêtes per bericht versturen
  • Pop-ups op de website
  • Berichten met short code

Prijzen: Abonnementen vanaf $ 29 per maand voor 500 berichten en twee sleutelwoorden. Je kunt het 14 dagen gratis uitproberen.

De juiste software voor zakelijke berichten kiezen

Als je een zakelijk berichtenplatform wilt kiezen, moet je rekening houden met gebruiksgemak, AI, totale eigendomskosten (TCO), schaalbaarheid en beveiliging.

Veel bedrijven proberen er nog steeds achter te komen hoe ze berichten een plek kunnen geven in hun supportstrategie. Daardoor weten ze ook niet precies over welke eigenschappen een potentieel berichtenplatform moet beschikken. Hieronder staan een aantal overwegingen die je kunnen helpen het juiste platform te vinden voor je bedrijf.

  • Gemakkelijk in gebruik: Het juiste platform moet een intuïtief design hebben voor de eindgebruiker om de trainingsduur te minimaliseren en de productiviteit te verhogen. Het moet ook snel kunnen worden geïmplementeerd zonder veel technische kennis om de time-to-value te verbeteren.
  • AI en automatisering: AI helpt je supportmedewerkers slimmer te werken en problemen van klanten sneller op te lossen, waardoor een naadloze en effectieve berichtenervaring wordt gecreëerd. Denk hierbij aan geavanceerde chatbots of AI agenten die complexe vragen begrijpen en oplossen, waardoor supportmedewerkers tijd kunnen besteden aan andere taken.
  • Totale eigendomskosten: een platform dat alle tools omvat die je vanaf het begin nodig hebt, houdt de kosten laag omdat je later geen dure add-ons nodig hebt. Een kant-en-klare oplossing voorkomt ook kosten voor ontwikkelaars.
  • Schaalbaarheid: je software moet kunnen meegroeien met je bedrijf en geen beperkende factor zijn. Vraag je of het platform krachtig genoeg is om op te schalen, zodat het ook in de toekomst kan blijven voldoen aan alle eisen van je bedrijf.
  • Beveiliging: klantgegevens worden verzameld via zakelijke berichten. Ga op zoek naar een oplossing die voorrang geeft aan privacy, zodat je de gegevens van de klant en je reputatie kunt beschermen.

Welke zakelijke berichtendienst bij je past, is afhankelijk van je use case. Marketeers willen functies zoals klantsegmentatie, terwijl klantenserviceteams op zoek zijn naar opties zoals triage. Met Zendesk krijg je echt alles-in-één.

Veelgestelde vragen

Ontdek wat zakelijke berichtensoftware voor je kan betekenen