VoIP voor je bedrijf
Moderniseer je telefoondienst voor elk doel met een zakelijke VoIP-telefoondienst.
Een gids voor de beste VoIP-telefoonservice
Laatst gewijzigd 23 januari 2024
Met de toename van messaging via social media, videoconferenties, sms-berichten en nog veel meer, zou je denken dat telefoongesprekken verleden tijd zijn.
Maar niks is minder waar! Zelfs klanten die zo'n beetje alles online doen lossen hun problemen meestal nog op via een telefoongesprek.
Het analoge telefoonsysteem is wellicht verleden tijd, maar de telefoon niet. Toch is het nog niet zo lang geleden dat analoge telefoonsystemen de enige optie waren, vóór het bestaan van VoIP-telefoondiensten. Als gevolg daarvan gebruiken veel organisaties nog steeds op analoge telefoons, ondanks de hogere bedrijfskosten, de duurdere implementatie en de afhankelijkheid van hardware.
Gelukkig is overschakelen op een VoIP-telefoondienst eenvoudig en gemakkelijk. Het enige probleem is de juiste provider vinden en het beste systeem kiezen uit de vele beschikbare opties.
Daarom hebben we op deze pagina een diepgaand overzicht voor je gemaakt van de verschillende VoIP-telefoondiensten. We bespreken de volgende onderwerpen:
- Wat is een zakelijke VoIP-telefoondienst?
- Wat kan een VoIP-provider voor je doen?
- Wat zijn de functies van een zakelijk VoIP-systeem?
- Wat zijn de voor- en nadelen van een zakelijke VoIP-telefoondienst vs. vaste telefonie?
- Wat was de impact van COVID-19 op VoIP?
- Wat zijn de beste VoIP-providers?
- Hoe kies je de juiste zakelijke VoIP-provider?
- Veelgestelde vragen over VoIP-telefoondiensten
- Klaar om een zakelijke VoIP-service te proberen?
Wat is een zakelijke VoIP-telefoondienst?
Voice over Internet Protocol (VoIP) is een technologie waarmee je gesprekken kunt voeren via een datanetwerk in plaats van een analoge telefoonlijn. Zakelijke VoIP-telefoondiensten worden online gehost en gebruikers hebben toegang via een app op hun desktop of een mobiele toestel met internetverbinding.
Hoe werkt een zakelijk VoIP-telefoonsysteem?
Een zakelijk VoIP-telefoonsysteem gebruikt het internet voor het afhandelen van inkomende en uitgaande telefoongesprekken. Wanneer je belt met een VoIP-dienst, zendt de VoIP-app een signaal naar de VoIP-servers, die het signaal doorsturen naar de ontvanger van je telefoontje. Een gesprek doorverbinden of een beller in de wachtrij zetten werkt hetzelfde.
Wat is het verschil tussen een VoIP en een traditioneel telefoonsysteem?
Het belangrijkste verschil tussen een VoIP en een traditioneel telefoonsysteem is dat de eerste gebruik maakt van het internet om informatie door te geven, en het tweede van telefoonlijnen.
Dit fundamentele verschil betekent dat VoIP over het algemeen betaalbaarder, gemakkelijker te schalen, eenvoudiger op te zetten is en meer functies heeft.
Kan je met een zakelijke VoIP ook internationaal bellen?
Sommige VoIP-diensten bieden internationaal bellen, maar het ligt eraan welke dienstverlener je gebruikt. Sommige VoIP-diensten vereisen bijvoorbeeld dat je een hoger segment van hun software aanschaft om internationaal te kunnen bellen. Andere dienstverleners rekenen extra kosten voor internationale gesprekken op basis van gebruik. In beide gevallen is internationaal bellen beschikbaar op de meeste zakelijke VoIP-oplossingen, en het is een stuk betaalbaarder dan internationaal bellen via een vaste lijn.
Waarom heb je als klein bedrijf een VoIP-service nodig?
Bedrijven van elke formaat kunnen baat hebben bij een VoIP-dienst. Met een VoIP hoef je je geen zorgen te maken over investeringen in hardware of apparatuur, en je kunt gemakkelijk wijzigingen doorvoeren. Je kunt bijvoorbeeld gemakkelijk nieuwe telefoonnummers toevoegen, agents toevoegen en verwijderen, en de routering of configuratie van oproepen wijzigen.
Welke snelheid internet heb ik nodig voor een VoIP-service?
Volgens de FCC heb je voor VoIP-gesprekken een minimale downloadsnelheid van minder dan 0,5 Mbps nodig. Houd er echter rekening mee dat je internetsnelheid wordt beïnvloed door het aantal verzoeken. Dus als je bijvoorbeeld met regelmaat honderd agents tegelijk een VoIP-gesprek laat voeren, zul je een internetsnelheid van rond de 50 Mbps nodig hebben om die gesprekken te ondersteunen.
Wat kan een VoIP-provider voor je doen?
Elke keer dat je een nieuwe investering in je bedrijf overweegt, is de belangrijkste vraag: Welk voordeel levert het mij op? Wanneer het op VoIP-providers aankomt is het antwoord: een hoop!
Hier zijn een paar van de meest krachtige voordelen die een VoIP-dienst je bedrijf kan bieden:
Ga snel aan de slag met telefonische support
Niemand wil weken of maanden bezig zijn met het opzetten van een nieuw bedrijfstelefoonsysteem. Maar wanneer je een traditioneel telefonisch systeem opzet, dan is dat hoe lang je nodig hebt. Als je toegang hebt tot het internet, kan een VoIP-provider je in minder dan een dag bedrijfsklaar maken. Zodra je een VoIP-provider hebt gekozen, hoef je alleen nog een telefoonnummer te kiezen, gebruikers toe te voegen, en je agents kunnen beginnen met bellen.
Het kan natuurlijk zijn dat je wat extra tijd nodig hebt om de software naar wens te configureren en met andere apps te integreren. Maar met een VoIP-service kun je je bestaande apparatuur gebruiken, tenzij je wilt upgraden of nieuwe apparatuur wilt toevoegen.
Run je telecommunicatie waar je ook bent
Of je nu een VoIP overweegt voor je callcenter of je interne telefoonsysteem, je medewerkers kunnen het systeem gebruiken vanaf elke locatie met internetverbinding. Veel organisaties gebruiken hun VoIP-dienst zelfs om hun callcenters volledig op afstand te runnen. Maar VoIP is ook flexibel genoeg voor lokale en hybride werkplekken.
En aangezien de meeste zakelijke VoIP-diensten worden geleverd met een mobiele app, kunnen je werknemers je telefoonsysteem ook op hun mobiele apparaten gebruiken.
Gemakkelijk, snel en betaalbaar aan te passen aan een groeiend bedrijf
Zakelijke VoIP-diensten zijn niet afhankelijk van hardware. En je kunt je pakket op elk moment upgraden om toegang te krijgen tot meer geavanceerde functies. Dankzij deze factoren kun je ongelooflijk snel en gemakkelijk veranderingen doorvoeren in je telefoonsysteem wanneer je dat wilt.
Stel bijvoorbeeld dat je twee medewerkers hebt op kantoor die regelmatig telefoongesprekken voeren en ontvangen. Met een vast telefoonsysteem hebt je twee lijnen nodig, twee telefoonnummers en twee telefoons die op die lijnen zijn aangesloten. Als je een nieuwe persoon in dienst neemt, moet je een extra lijn installeren, een extra telefoon kopen en een extra telefoonnummer instellen.
Neem hetzelfde scenario met een VoIP-dienst en je hebt noch een extra telefoonlijn, noch een extra telefoon nodig. Je kunt simpelweg een nieuwe gebruiker toevoegen aan je VoIP-systeem, een nieuw telefoonnummer aanschaffen, en je kunt aan de slag. Je nieuwe agent kan bellen vanaf elk apparaat met een internetverbinding.
Wat zijn de functies van een zakelijk VoIP-systeem?
Automatische gespreksdistributie (ACD) en interactieve voice response (IVR)
Een belangrijke functie die een zakelijk VoIP-systeem moet hebben is automatische gespreksdistributie (ACD). ACD is een functie van zowel vaste als VoIP-systemen die telefoongesprekken distribueert (of "routeert") volgens vooraf bepaalde regels. Deze regels moeten door het bedrijf kunnen worden vastgesteld en volledig worden aangepast.
ACD's werken vaak in combinatie met interactieve voice response (IVR). IVR is de functie die bellers begroet met een lijst van opties waaruit ze kunnen kiezen om door te verbinden naar de gewenste extensie, afdeling of agent.
App- en software-integraties
Eén van de grootste voordelen van een VoIP (ongeacht waarvoor je het gebruikt) is dat het een digitale service is. En omdat het een digitale dienst is, is het veel gemakkelijker om VoIP-telefoonsystemen te integreren met de apps en software die je al gebruikt (in tegenstelling tot vaste systemen).
Stel dat je ervoor kiest om je CRM te integreren met je VoIP-systeem. Zo kun je informatie over de beller verzamelen in één handig dashboard waar de agent uit kan putten tijdens het telefoongesprek. Natuurlijk zijn er naast CRM's nog meer tools die je kunt integreren met je VoIP-systeem. Met de VoIP-dienst van Zendesk kun je bijvoorbeeld kiezen uit een marktplaats van honderden apps om met je systeem te integreren.
Standaard en geavanceerde belmogelijkheden
Je mag alle gespreksfuncties verwachten in een VoIP-oplossing die je ook zou krijgen met een vast telefoonsysteem.
Denk aan functies zoals:
- Wisselgesprekken, doorverbinden, blokkeren en doorschakelen
- Conferencing en 3-weggesprekken
- Voicemail, nummerweergave en nummer verbergen
- Gespreksmonitoring, opnemen, call whispering en gespreksovername
- Routering van oproepen
Denk eraan dat niet alle zakelijke VoIP-oplossingen al deze functies in hun goedkopere pakketten zullen aanbieden. Je moet echter de mogelijkheid hebben om te upgraden naar een pakket dat je team de bovenstaande functies geeft. Dankzij functies zoals wisselgesprekken, gespreksbewaking en gespreksroutering kan je organisatie naadloos werken met een kostefficiënt telefoonsysteem.
Wat zijn de voor- en nadelen van een zakelijke VoIP-telefoondienst vs. vaste telefonie?
Hier volgt een overzicht van de voor- en nadelen van zakelijke VoIP versus vaste telefonie wat betreft kwaliteit van de dienstverlening, functies, voordelen en kosten.
Betrouwbare dienstverlening
Vaste lijnen en VoIP-diensten werken op twee totaal verschillende netwerkinfrastructuren. VoIP is afhankelijk van het internet en vaste lijnen zijn afhankelijk van het openbare geschakelde telefoonnetwerk (PTSN), het netwerk van koperdraden dat alle telefoons met elkaar verbindt.
Als het internet uitvalt, valt je VoIP-dienst dus ook uit. Met een vaste lijn is dit niet het geval. Zelfs als de stroom uitvalt, kun je nog steeds je vaste telefoon gebruiken, want PTSN levert noodstroom via de telefoonlijn. Dus wat betreft uitvaltijd zijn vaste lijnen technisch gezien betrouwbaarder.
De gesprekskwaliteit bij VoIP kan ook variëren, afhankelijk van de kwaliteit van je internetverbinding. Simpel gezegd: als je een goede internetverbinding hebt, is de geluidskwaliteit van VoIP net zo goed of beter dan een vaste lijn. Maar als je verbinding slecht is, kan een vaste lijn een betere kwaliteit bieden.
Functies en voordelen
De meeste van de callcenterfuncties die je krijgt met zakelijke VoIP-telefoondiensten zijn beschikbaar met vaste oplossingen. Voor vaste lijnen heb je echter hardware nodig die geavanceerde functies kan bieden. Dat betekent dat je veel geld moet investeren voordat je de functies die je koopt ook kunt gebruiken. Zakelijke VoIP-diensten zijn over het algemeen beschikbaar in verschillende pakketten die je op elk moment kunt upgraden om toegang te krijgen tot nieuwe functies. En je hoeft je hardware niet te upgraden.
Waar VoIP echt in uitblinkt ten opzichte van vaste lijnen is dat het een digitale dienst is die kan worden geïntegreerd met andere toepassingen. Hierdoor kunnen VoIP-gebruikers tools zoals hun CRM en e-mail integreren met hun telefoondiensten. Dat betekent bijvoorbeeld dat wanneer een oproep binnenkomt, deze samen met een dashboard binnekomt met de accountgegevens van de beller en andere belangrijke informatie. Zo kunnen agents sneller service verlenen en voorkomen dat klanten in herhaling moeten vallen.
Prijs
Volgens tech.co zeggen experts dat: “Een typische VoIP-installatie voor 12 werknemers ongeveer 800 dollar kost, vergeleken met ongeveer 2500 dollar voor een vergelijkbaar vast systeem.” En als je wijzigingen moet aanbrengen, zoals het toevoegen van nieuwe telefoonnummers, zal dit duurder zijn bij een vast systeem.
Bovendien hebben vaste telefoonsystemen hogere gebruikskosten voor internationale en langeafstandsgesprekken. Dus als je klanten geografisch sterk verspreid zijn, worden vaste lijnen nog duurder in vergelijking met VoIP. Al met al is VoIP betaalbaarder dan vaste telefonie – in de meeste gevallen zelfs aanzienlijk voordeliger.
Landlijnen brengen ook een aanzienlijk gecompliceerdere en langere implementatie met zich mee, waar je veel hardware voor nodig hebt. Hoewel de tijd die nodig is voor de invoering van een vaste lijn niet op de bonnetjes zal verschijnen, moet je deze kosten toch in gedachten houden.
Wat was de impact van COVID-19 op VoIP?
Door de sociale afstand die tijdens de pandemie moest worden bewaard, werd VoIP voor bedrijven nog belangrijker voor de communicatie-infrastructuur. Volgens IBISWorld zijn de inkomsten van de VoIP-industrie in 2020 met 10,8% gestegen als gevolg van de toegenomen vraag.
Tegelijkertijd gaf de enorme toename in VoIP-gebruik fraudeurs een nieuw kanaal voor oplichting en het stelen van informatie. Gelukkig hebben VoIP-providers zoals Zoom over het algemeen gereageerd met betere beveiliging en meer beveiligingsfuncties. Dat betekent echter niet dat je de bescherming van je organisatie volledig in de handen van je provider moet leggen. Het is belangrijk om je te informeren over de best practices op het gebied van VoIP-beveiliging om ervoor te zorgen dat je bedrijf veilig blijft.
Wat zijn de beste VoIP-providers?
-
Zendesk -
Talkdesk -
RingCentral MVP -
8x8 -
Nextiva -
GoToConnect -
Mitel -
Aircall -
Dialpad
-
Five9 -
Vonage -
Webex Calling van Cisco -
CloudTalk Voice -
CallRail Lead Center -
Ooma Office -
Zoom Phone -
Bitrix24
1. Zendesk
Voor elke soort bedrijf
Elk bedrijf heeft VoIP-software nodig. Het zorgt ervoor dat je bedrijf zich geen zorgen hoeft te maken over investeringen in hardware of apparatuur, en het laat je eenvoudig wijzigingen aanbrengen, zoals het toevoegen van telefoonnummers, het toevoegen van meer agents, en het wijzigen van routering en configuratie. Investeren in Zendesk voor je klantenservice is de snelste manier om een productieve callcenter-VoIP te leveren aan je klanten.
Blijf flexibel
Zelfs kleine bedrijven kunnen het meeste halen uit VoIP-software. Het helpt supportteams flexibel en wendbaar te blijven via elk kanaal. Met een VoIP is het eenvoudig om meer teamleden toe te voegen zonder te investeren in extra apparatuur of uitgebreide training. Agents die Zendesk gebruiken, kunnen rechtstreeks vanuit hun browser telefoongesprekken voeren, zodat ze thuis, op kantoor of waar ook ter wereld kunnen werken. Het is een win-win situatie voor iedereen.
Verlaag je kosten
Betaal alleen voor de minuten die je gebruikt met Zendesks telefonische supportsoftware. Dit vermindert je overhead en de kosten voor je team, zodat je team effectieve telefonische support kan blijven bieden zonder je portemonnee belasten.
Prijzen
- Suite Team: €55 per agent, per maand
- Suite Growth: €89 per agent, per maand
- Suite Professional: €115 per agent, per maand
Functies (Professional)
- Groeperen, overflow en routering na kantoortijden
- Failover oproepdoorschakeling
- Aangepaste begroeting
- Wachtrijgrootte en wachttijd
- Gespreksopnames
- Mute, hold en warme overdracht
- Instellingen voor kantooruren
- Conferencing
- IVR
- Callbacks aanvragen
- Oproepen monitoren en inspringen
- Meldingen over de kwaliteit van oproepen
- Lokale en gratis nummers
2. Talkdesk
Met Talkdesks veelzijdige zakelijke VoIP-systeem kun je vrijwel alles doen wat je bedrijf nodig heeft van een VoIP. Talkdesks VoIP komt met een hoop producten, waaronder Talkdesk Phone (gemaakt voor kantoren) en hun contactcentersoftware, CX Cloud (gemaakt voor outbound en inbound callcenters).
CX Cloud heeft een hoop verschillende functies, waaronder rapporten over de gespreksstatistieken van agents, wachtrijbeheer en inkomende gesprekken op intelligente wijze routeren. Aangezien Talkdesk Phone niet is gemaakt voor callcenters, is de functionaliteit meer te vergelijken met een particulier zakelijk telefoonnetwerk.
Prijzen:
- CX Essentials: $75 gebruiker/maand
- CX Elevate: $95 gebruiker/maand
- CX Elite: $125 gebruiker/maand
- Talkdesk Phone: Prijzen niet beschikbaar
Functies (CX Essentials)
- Callroutering en IVR
- Onbeperkt gespreksopnames opslaan
- Automatiseringsbouwer
- Realtime dashboards
- Talkdesk Guardian
- Toegang tot API
- Meer dan 60 integraties
Meer informatie over Zendesk voor Talkdesk
3. RingCentral MVP
Dankzij de redelijke prijs en een scala aan VoIP-functies voor bedrijven is RingCentral MVP een goede oplossing voor vrijwel elk type bedrijf. Hun meest goedkope pakket, Essentials, ondersteunt tot 20 gebruikers en biedt onder andere onbeperkt bellen in de VS en Canada en onbeperkte zakelijke sms'jes. Essentials beschikt ook over voicemail-naar-sms, teammessaging, documenten delen en meer.
De duurdere pakketten, Premium en Ultimate, bevatten meer geavanceerde functies die aantrekkelijk zijn voor bedrijven, zoals whisper, barge en realtime analyses. Maar voor de meeste kleinere bedrijven kan het standaardpakket van RingCentral een goede oplossing zijn.
Prijzen:
- Essentials: $29,99 gebruiker/maand
- Standard: $37,99 gebruiker/maand
- Premium: $44,99 gebruiker/maand
- Ultimate: $59,99 gebruiker/maand
Functies (Standard):
- Zakelijke telefoonnummers in 100+ landen
- Onbeperkt bellen (VS/Canada)
- Onbeperkte audioconferencing
- Voicemail-naar-tekst en voicemail-naar-email
- Oproeprapporten
- On-demand gespreksopnames
Meer informatie over Zendesk voor RingCentral
4. 8x8
8x8's zakelijke VoIP-service is een oplossing met talloze functies en gebruiksvriendelijke apps voor zowel desktop als mobiel. Veel gebruikers op GetVoip hebben echter opgemerkt dat het lastig was om snelle, behulpzame service te krijgen in de zeldzame gevallen dat ze hulp nodig hadden met het product. Je kunt uit twee versies van 8x8's VoIP-service kiezen, afhankelijk van de behoeften van je bedrijf.
Je kunt één van hun kant-en-klare communicatiepakketten aanschaffen met een zakelijke VoIP. Deze werken als een traditioneel telefoonsysteem. Als je meer geavanceerde functies nodig hebt zoals op vaardigheden gebaseerde routering, IVR, CRM-integraties en meer, dan kun je voor één van 8x8's pakketten voor contactcenters kiezen.
Prijzen
- Telefoonsysteem voor kleine bedrijven: $15 gebruiker/maand
- Alles-in-één spraak, video en chat: $24 gebruiker/maand
- Geavanceerde oproepverwerking en analyses: $44 gebruiker/maand
Functies (telefoonsysteem voor kleine bedrijven)
- Spraak, video en messaging
- Onbeperkt bellen (VS en Canada)
- Intelligente gespreksroutering
- Voicemail
- Aangepaste wachtmuziek
- Audioconferenties
- Auto-attendant
- Teammessaging
Meer informatie over Zendesk voor 8x8
5. Nextiva
De VoIP-telefoondiensten van Nextiva zijn volledig cloudgebaseerd met een uptime van 99,99% en zijn geschikt voor elk type bedrijf. De bundel van Nextiva's VoIP bevat videoconferencing en messaging, zodat je op nog meer manieren kunt communiceren. Nextiva heeft ook de Call Flow Builder, een handige drag-and-drop tool waarmee je flows voor gespreksroutering kunt uitstippelen.
Naast zijn VoIP-software verkoopt Nextiva ook zakelijke VoIP-telefoons. Dus als je bureautelefoons, draadloze telefoons, adapters of andere VoIP-hardware wilt kopen, kun je met hen in gesprek gaan. Nextiva is beschikbaar in twee prijsklassen, Professional en Enterprise, die je beide gratis kunt uitproberen.
Prijzen
- Professional: $20,95 gebruiker/maand
- Enterprise: $26,95 gebruiker/maand
Functies (Enterprise)
- Onbeperkt bellen (VS/Canada)
- Onbeperkt zakelijke sms'jes
- Gespreksopnames
- Realtime analyses
- Integraties
6. GoToConnect
GoToConnect is een gehoste, cloudgebaseerde VoIP-telefoonservice. Met de gehoste VoIP van GoToConnect kunnen je bedrijf en werknemers op elk apparaat en vanaf elke locatie bellen, zolang ze maar toegang hebben tot het internet en jouw netwerk. GoToConnect is een betrouwbare, vertrouwde service en telt veel gerenommeerde bedrijven onder zijn klanten.
Dit systeem is gemaakt om het opzetten en onderhouden van je telefoonsysteem zo eenvoudig mogelijk te maken. Met de Dial Plan Editor kunnen GoToConnect-gebruikers bijvoorbeeld gespreksroutes en -schema's uitstippelen via een visuele interface. Bovendien bieden zelfs hun meest eenvoudige abonnement chat en videoconferencing.
Prijzen
- Basic: $24 gebruiker/maand
- Standard: $29 gebruiker/maand
- Premium: $39 gebruiker/maand
Features (Standard)
- Nummerbehoud
- Slimme gespreksroutering
- Doorschakelen, belgroepen en wachtrijen
- Onbeperkte call extensions
- Voicemail-to-email
- Audioconferenties
Meer informatie over Zendesk voor GoToConnect
7. Mitel
MiCloud Connect van Mitel is een alles-in-één, cloudgebaseerd bedrijfstelefoonsysteem. Naast traditionele VoIP-functies zoals PBX, softphones en geavanceerde callcontrol, biedt MiCloud ook conferencing, het delen van schermen, messaging en meer. En voor VoIP-implementaties in cloudgebaseerde callcenters biedt Mitel ook MiCloud Connect CX.
Welke VoIP-oplossing je ook kiest, de producten van Mitel worden allemaal geleverd met een intuïtieve desktop- en mobiele app. En aangezien Mitel is gebouwd op Google Cloud, kun je een VoIP-systeem gebruiken dat voldoet aan de HIPAA-vereisten, met sterke betrouwbaarheid, veiligheid en schaalbaarheid.
Prijzen niet beschikbaar
Functies
- PBX-functies
- Softphone
- Opties voor IP-bureautelefoons
- Conferenties
- Beeldscherm en bestanden delen
Meer informatie over Zendesk voor Mitel
8. Aircall
Een organisatie met werknemers over de hele wereld kan verbonden blijven via VoIP met oplossingen zoals het bedrijfstelefoonsysteem van Aircall. Aircall ondersteunt telefoonnummers in meer dan 100 landen en laat je heel gemakkelijk nieuwe teamleden en afdelingen toevoegen. Naast de basis VoIP-functies biedt Aircall ook functies zoals calltracking en populaire app-integraties.
Bovendien kun je met je VoIP-telefoon alle nodige functies uitvoeren, zoals conferentiegesprekken, gesprekken doorschakelen en nog veel meer. Bovendien kun je alle pakketten van Aircall gratis uitproberen, inclusief de optie om onbeperkt te bellen in Canada en de Verenigde Staten (zowel inkomende als uitgaande gesprekken).
Prijzen van pakketen:
- Essentials: $30 gebruiker/maand
- Professional: $50 gebruiker/maand
Functies van Aircall Essentials
- IVR
- Wachtrijen
- Kantooruren
- Belgroepen
- Gedeelde inbox voor oproepen
- Conferenties
- Standaard gespreksanalyses
- Voicemail via e-mail
- Warme overdracht
- PowerDialer
- Gespreksopnames
Meer informatie over Zendesk voor Aircall
9. Dialpad
Voor zowel kleine als grote bedrijven is de zakelijke VoIP-service van Dialpad het overwegen waard. En je kunt elk pakket Dialpad gratis uitproberen. Als je voor de gratis proefperiode kiest, kun je profiteren van een zeer betaalbaar alternatief voor een traditioneel PBX-telefoonsysteem met alle zakelijke functionaliteit die je nodig hebt.
Naast telefoongesprekken kun je de VoIP-service van Dialpad gebruiken om videoconferenties te houden, directe berichten te versturen, en meer te doen in hun gebruiksvriendelijke app voor desktop en mobiel. Bovendien kun je dankzij Dialpad altijd verbonden blijven met je team dankzij functies zoals doorschakelen naar mobiel.
Prijzen (Pro)
- Standard: $20 gebruiker/maand
- Pro: $30 gebruiker/maand
Functies
- Doorschakelen, doorverbinden, in de wacht zetten en muten
- Aangepast voicemailbericht
- Transcriptie van voicemails
- 24/7 telefoonsupport
- 25 belgroepen (afdelingen)
- Wachtrijen
- API & webhooks
Meer informatie over Zendesk voor Dialpad
10. Five9
Wanneer je overstapt naar Five9's VoIP-dienst voor bedrijven kun je profiteren van lagere bedrijfskosten en geen kosten voor langeafstandsgesprekken. Five9 is flexibel genoeg om aan je behoeften te voldoen, of je nu op zoek bent naar een VoIP voor een eenvoudig bedrijfstelefoonsysteem of een VoIP nodig hebt voor je inkomende en uitgaande callcenter.
De pakketten zijn echter met name gericht op gebruikers die op zoek zijn naar een VoIP voor hun contactcenter. Five9's software stelt klanten in staat hun bestaande apparatuur te gebruiken om hun VoIP-dienst op te zetten. Dus als je nu een vaste lijn hebt, dan heb je een VoIP-adapter nodig. Maar als je van plan bent op de computer te werken, dan kan dat ook.
Prijzen niet beschikbaar
Functies
- Omnichannel routering
- Uitgaande dialer
- Intelligente virtuele assistent
- Realtime en historische dashboards
- Automatisering voor workflows
- Gespreksopnames
- Terugbellen via web
- Voorspellend bellen
11. Vonage
De zakelijke VoIP-service van Vonage is een geweldige optie voor kleine bedrijven en internationale ondernemingen die op zoek zijn naar een flexibele, betrouwbare zakelijke telefoondienst. Naast de VoIP-telefoondienst biedt Vonage ook een breed scala aan fysieke zakelijke telefoons. En net als veel andere opties op deze lijst biedt Vonage nog veel meer.
De zakelijke VoIP-service van Vonage is voorzien van calltagging, gespreksmonitoring, messaging en CRM-integratie. Dankzij de nauwe integratie met Teams is Vonage ook bijzonder geschikt voor bedrijven die met Microsoft Teams werken.
Prijzen
- Mobile: $19,99 per maand, per lijn
- Premium: $29,99 per maand, per lijn
- Advanced: $39,99 per maand, per lijn
Functies (Advanced)
- Apps voor desktop en mobiel
- Doorverbinden, in de wacht zetten en doorschakelen
- Visuele voicemail
- Paginggroepen
- Gesprekslogs
- Wisselgesprekken
- Wachtrijbeheer
- On-demand gespreksopnames
Meer informatie over Zendesk voor Vonage
12. Webex Calling van Cisco
Met Webex Calling van Cisco krijg je toegang tot krachtige, cloudgebaseerde telefoongesprekken. Webex voorziet in al je behoeften op het gebied van VoIP-belfuncties, waaronder het samenvoegen van gesprekken, visuele voicemail, niet storen, gesprekken doorschakelen en nog veel meer. Maar bedrijven die een eenvoudige oplossing zoeken moeten misschien verder kijken.
Webex van Cisco biedt niet alleen een solide basis voor VoIP-dienstverlening op bedrijfsniveau, maar ook ondersteuning voor vergaderingen, schermdeling, chat, een interactief whiteboard en meer. En zelfs het basispakket biedt onbeperkte lokale, internationele en langeafstandsgesprekken die per minuut worden gefactureerd.
Prijzen:
- Meet: $15 gebruiker/maand
- Meet: $17 gebruiker/maand
- Meet + Call: $25 gebruiker/maand
Functies (gratis versie)
- Call extensions
- Geavanceerde oproepfuncties, waaronder oproepgeschiedenis, doorschakelen, muten, enz.
- Onbeperkte messaging
- End-to-end-encryptie
- HIPAA- en BAA-naleving
- Support via chat en telefoon
Meer informatie over Zendesk voor Webex
13. CloudTalk Voice
CloudTalk Voice is een intuïtieve zakelijke VoIP-oplossing die je helpt je medewerkers, afdelingen en vestigingen met elkaar te verbinden. Bovendien kun je met CloudTalk eenvoudig telefoongesprekken met klanten volgen, je doorlopende telefoonkosten verlagen en je telefoonsysteem beheren.
Indien nodig kun je CloudTalks zakelijke VoIP in hun callcentersoftware gebruiken om inkomende en uitgaande gesprekken te ondersteunen. In beide gevallen kun je CloudTalk gebruiken op de computers en smartphones die je al hebt (tenzij je ervoor kiest om van apparaat te veranderen).
Prijzen
- Starter: $30 gebruiker/maand
- Essential: $40 gebruiker/maand
- Expert: $60 gebruiker/maand
Functies (Essential)
- Geavanceerde analyses
- Onbeperkt aantal inkomende en interne gesprekken
- Mobiele app
- Internationale nummers voor 140+ landen
- Sms
- Automatisering voor workflows
- Op vaardigheden gebaseerde routering
- Open API
- Realtime dashboard
Meer informatie over Zendesk voor CloudTalk
14. CallRail Lead Center
CallRail is uniek onder de opties op deze lijst omdat zijn VoIP-functionaliteit vooral gericht is op salesvertegenwoordigers. CallRail is erop gericht je salesresultaten te verbeteren door uitgebreide oplossingen te bieden voor inkomende en uitgaande gesprekken en sms-berichten.
Naast zijn VoIP-service biedt CallRail functies zoals toewijzing op trefwoorden, klantenrapportage en samenvattende e-mailrapporten. En hoewel salesvertegenwoordigers de primaire use case zijn, kan CallRail's VoIP ook nuttig zijn voor dienstverlenende organisaties.
Prijzen
- Lead Center (1-2 agents): $40 per agent
- Lead Center (3 agents of meer): $30 per agent
Functies (Lead Center)
- 10 lokale nummers
- 10.000 transcriptie-minuten
- Onbeperkte Softphone-minuten
- Onbeperkte sms-berichten
- Offline oproepen traceren
- Online oproepen traceren
- Tracking van invulde formulieren
- Dynamisch nummers invoegen (DNI)
15. Ooma Office
Voor een klein bedrijf dat zijn eerste zakelijke VoIP-telefoondienst wil aanschaffen zonder een lang contract te hoeven ondertekenen, is Ooma Office de moeite van het bekijken waard. Ooma is bijzonder gebruiksvriendelijk, maar heeft ook minder mogelijkheden dan andere, meer geavanceerde oplossingen. Natuurlijk voegt Ooma (net als de meeste andere technologiebedrijven) voortdurend nieuwe functies aan zijn software toe.
Toch blijft Ooma Office, met alle onmisbare functies die je van een cloudgebaseerde telefooncentrale mag verwachten, een prima optie voor MKB's. Om de overstap van analoge telefoons nog gemakkelijker te maken, ondersteunt Ooma's zakelijke VoIP ook traditionele telefoons. En hoewel Ooma zijn eigen VoIP-telefoons levert, kun je ook je huidige telefoons blijven gebruiken.
Prijzen
- Ooma Office: $19,95 gebruiker/maand
- Ooma Office Pro: $24,95 gebruiker/maand
Functies (Ooma Office-pakketten)
- Belgroepen
- Extension dialing
- Oproeprapporten
- Blokkeren en doorschakelen van oproepen
- Mobiele app
- Voicemail
16. Zoom Phone
Zoom, de populaire videoconferentie-app, biedt ook VoIP-diensten voor bedrijven. Hun VoIP-dienst, Zoom Phone, biedt robuuste functies zoals gespreksroutering, doorschakelen, conferentiebruggen, gespreksopnames en virtuele extensies.
Zoom Phone is cloudgebaseerd en biedt naast zijn VoIP-dienst ook video- en chatcommunicatie, allemaal samengebracht op één centraal platform. Bovendien kun je via Zoom Phone Hardware as a Service je team uitrusten met de allernieuwste toestellen tegen een vaste maandelijkse prijs.
Prijzen
- Pay As You Go: $10 per maand/gebruiker
- Unlimited Regional Calling: $15 per maand/gebruiker
- Pro Global Select: $20 per maand/gebruiker
Functies (Unlimited Regional Calling)
- Onbeperkt intern bellen
- Voicemail met transcriptie
- Gespreksovername, monitoren en whisper
- Gespreksopnames
- Chat
- Integraties met Salesforce, Slack, Microsoft en Google
Meer informatie over Zendesk voor Zoom Phone
17. Bitrix24
Aangezien de zakelijke VoIP-service van Bitrix24 zowel in een contactcenter (inkomend en uitgaand) als in je interne bedrijfstelefoonsysteem kan werken, is het een veelzijdige oplossing voor kleine bedrijven die snel aan de slag willen gaan. En omdat het méér is dan alleen zakelijke VoIP, kun je Bitrix24 ook gebruiken om andere communicatiekanalen samen te brengen in deze alles-in-één oplossing.
Bevalt de VoIP-service van Bitrix24? Ze hebben talloze andere tools om uit te proberen, waaronder een CRM, tools voor projectbeheer en een website-builder. Hun gratis proefversie is een goede optie om te beginnen en Bitrix24 te leren kennen.
Prijzen
- Basic: $49 per maand voor 5 gebruikers
- Standard: $99 per maand voor 50 gebruikers
- Professional: $199 per maand voor onbeperkte gebruikers
Functies (Standard)
- HD-videobellen
- Callback-widget
- Instellen van kantooruren
- Routering, doorverbinden en doorschakelen van gesprekken
- IVR
- Automatisch bellen
- Transcriptie van telefoongesprekken
- Bepaal de afspeelsnelheid van gespreksopnames
Hoe kies je de juiste zakelijke VoIP-provider?
Met de functies, prijsstructuur en tientallen andere criteria kan je gemakkelijk de tel kwijtraken bij het kiezen van de juiste VoIP-provider voor jouw bedrijf. Geef tijdens je selectieproces naar mogelijke oplossingen voorrang aan de volgende criteria.
Huidige fit en toekomstige schaalbaarheid
Het is vanzelfsprekend (en vaak slim) om te kijken hoe een potentiële tool je bedrijf nu meteen kan helpen. Hoewel het belangrijk is om een zakelijke VoIP-provider te kiezen die aan je huidige behoeften voldoet, moet je ook aan de toekomst denken. Als je verschillende VoIP-oplossingen onderzoekt, bedenk dan of je de oplossing kunt aanpassen of upgraden zodat deze in de toekomst ook aan je behoeften voldoet.
Een goed voorbeeld is Ooma Office, dat erg populair is bij MKB's die snel aan de slag willen met een VoIP. Maar hoewel Ooma prima is om mee te beginnen, kan het gebrek aan functies de vooruitgang van een groeiend bedrijf belemmeren.
Kwaliteit van dienstverlening en prijsstructuur
De kwaliteit van een zakelijke VoIP hangt af van de functies en uptime. Dus voordat je naar oplossingen gaat kijken moet je weten welke functies je nu nodig hebt en wat je in de toekomst nodig zou kunnen hebben. Beoordeel vervolgens elke oplossing op basis van hoe goed ze aan je behoeften voldoen. De meeste VoIP-providers publiceren hun uptime, zodat je dit cijfer mee kunt nemen in je evaluatie.
Natuurlijk moet dit alles worden afgewogen tegen de kosten van je zakelijke VoIP-dienst. En helaas kost het bepalen van de werkelijke kosten van een VoIP-dienst wat moeite. Zorg ervoor dat je naast de pakketprijs voor je VoIP-dienst ook de prijzen van je provider kent gebaseerd op verbruik. Afhankelijk van je provider en use case kunnen verschillende prijsstructuren resulteren in sterk uiteenlopende prijzen.
Eenvoudige implementatie en klantenservice
Een andere "kostenpost" die niet altijd op je kostennota staat zijn de tijd en arbeidskosten voor de implementatie van je VoIP-diensten en het lopende onderhoud. Maar hoewel het misschien niet op papier te zien is, zul je deze kosten wel voelen. Daarom is het belangrijk prioriteit te geven aan VoIP-telefoondiensten die snel hun waarde kunnen bewijzen. Een lange, dure implementatie tast het vertrouwen binnen je organisatie dat de nieuwe oplossing de moeite waard is snel aan.
Veelgestelde vragen over VoIP-telefoondiensten
Klaar om een zakelijke VoIP-service te proberen?
Er is nog nooit een beter moment geweest om afscheid te nemen van je oude, analoge telefoonsysteem en over te stappen op een zakelijke VoIP-dienst. En met de VoIP-service van Zendesk kun je vandaag nog aan de slag. Waar wacht je nog op?
Zendesks VoIP is ingebouwd in Zendesks toonaangevende ticketsysteem, waarmee het de enige native oplossing voor telefonische support op Zendesk is. Probeer het vandaag nog uit en los sneller problemen op, meet en verbeter je telefonische supportactiviteiten en interne communicatie, en lever betere klant- en werknemerservaringen via elk kanaal.
Bovendien is Zendesks VoIP eenvoudig te installeren zonder behulp van een IT-team, het inhuren van extra technici of nieuwe leveranciers.
We hebben nog meer interessants
We hebben meer informatie over hoe een VoIP-software aan je klantenservice toevoegen je klantervaring naar een hoger niveau kan tillen.