Overslaan naar belangrijkste inhoud

Geautomatiseerd ticketsysteem

Gebruik een geautomatiseerd ticketsysteem om de productiviteit van medewerkers en je klanttevredenheid te verhogen.

Een gids voor de 10 beste geautomatiseerde ticketsystemen van 2024

Laatst gewijzigd 8 september 2024

Grote hoeveelheden verzoeken om klantenservice kunnen er gemakkelijk voor zorgen dat supportmedewerkers een achterstand oplopen. Dit gaat niet alleen ten koste van klanttevredenheid, maar kan ook leiden tot burn-out onder supportmedewerkers en verminderde werktevredenheid.

Het goede nieuws is dat je medewerkers zich niet hoeven te belasten door alle supportverzoeken op zich te nemen. Volgens het Zendesk Customer Experience Trends-rapport van 2024 geeft 51 procent van de klanten de voorkeur aan AI-ondersteuning boven mensen wanneer ze direct hulp willen. Het implementeren van een AI-gedreven ticketsysteem kan je helpen deze verhoogde vraag effectief te beheren, waardoor snelle oplossingen worden gegarandeerd en ervaren medewerkers zich kunnen concentreren op zinvollere taken.

In deze gids vergelijken we verschillende geautomatiseerde ticketsystemen met elkaar. Daarnaast bieden we tips voor ticketsystemen over implementatie, functies om op te letten, en meer.

Onderwerpen in deze guide:

Wat is een geautomatiseerd ticketsysteem?

Een geautomatiseerd ticketsysteem is software die automatisering en AI gebruikt om supportteams te helpen snelle en gepersonaliseerde ondersteuning te bieden op schaal, terwijl de operationele kosten worden verlaagd en de efficiëntie wordt verhoogd.

De beste geautomatiseerde ticketsystemen houden niet alleen vragen van klanten bij, maar helpen ook bij het beheren van allerlei verzoeken voor klantenservice. Geautomatiseerde ticketsystemen kunnen tickets openen met contextuele informatie en ze automatisch doorsturen naar de meest geschikte medewerker.

Toonaangevende geautomatiseerde ticket- en aanvraagbeheersystemen worden geleverd met AI-ondersteuning die onafhankelijk vragen van klanten kan oplossen. Ze integreren ook naadloos met de workflows van je supportteam en bieden AI-gedreven inzichten en aanbevelingen om de effectiviteit van de service te verbeteren.

Wat is de impact van AI-ticketsystemen op bedrijven?

AI heeft de klantervaring (CX) en hoe bedrijven klantenservice benaderen volledig veranderd. CX-leiders maken gebruik van het uitgebreide potentieel van generatieve AI om de customer journey op verschillende touchpoints menselijker te maken, waardoor het persoonlijker, sneller, vriendelijker, interactiever en op maat gemaakt wordt. Volgens het Zendesk CX Trends-rapport is 69 procent van de organisaties van mening dat generatieve AI digitale interacties menselijker kan maken.

Ondertussen zegt 70 procent dat AI elke digitale klantinteractie efficiënter maakt. AI-oplossingen zoals Zendesk AI kunnen bijvoorbeeld tot 80 procent van de klantinteracties automatiseren. Als gevolg hiervan krijgen klanten snellere ondersteuning, krijgen medewerkers tijd om zich te concentreren op zinvoller werk, en bespaart je bedrijf tijd en geld. Ons CX Trends-rapport onthulde ook dat 83 procent van de CX-leiders die al generatieve AI in CX gebruiken een positieve ROI rapporteren.

Functies van geautomatiseerde ticketsoftware

Er zijn een aantal belangrijke functies waar je op moet letten bij het overwegen van geautomatiseerde ticketsystemen. Niet elk systeem heeft al deze functies, maar de beste wel, zoals Zendesk.

De belangrijkste functies die geautomatiseerde ticketsoftware moet bevatten.

Automatisering voor workflows

Tools voor workflowautomatisering helpen de efficiëntie van je supportteam te verbeteren, zodat je voldoet aan je SLA’s (Service Level Agreements). Slimme triage van Zendesk categoriseert en rangschikt interacties bijvoorbeeld op basis van intentie, sentiment en taal. Bovendien kan omnichannel-routering aanvragen doorsturen op basis van de vaardigheden, capaciteit, status van de medewerker en de prioriteit van het ticket.

AI en automatisering kunnen ook workflows van medewerkers optimaliseren door middel van verschillende acties:

  • Het opstellen van vooraf geschreven reacties op klantverzoeken
  • Supportmedewerkers informeren wanneer een toegewezen ticket onopgelost blijft
  • Tickets automatisch sluiten na een specifieke periode

Dit zijn slechts een paar voorbeelden van hoe deze technologieën voorheen handmatige processen efficiënter kunnen maken.

AI-kennisbanken

De slimste ticketsystemen stroomlijnen selfservice met AI-kennisbanken. Ze markeren veelvoorkomende onderwerpen op basis van ticketdata, waardoor medewerkers content kunnen schrijven die relevant is voor je helpcenter. Bovendien maken ze gebruik van generatieve AI om het creëren van content te versnellen. Medewerkers kunnen alinea’s voltooien door simpelweg een paar woorden toe te voegen. AI-gedreven kennisbanken vergemakkelijken ook selfservice met behulp van intuïtieve zoekmogelijkheden en AI-gedreven aanbevelingen. Hierdoor krijgen klanten snel toegang tot veelgestelde vragen, handleidingen voor probleemoplossing en tutorials.

AI-agents

AI-agents, ookwel geavanceerde chatbots, helpen tickets te voorkomen en klantinformatie te verzamelen. Deze agents detecteren automatisch wat klanten willen en reageren op simpele en complexe vragen in de stijl en toon van je merk. Een no-code botbuilder maakt deze technologie toegankelijk voor bedrijven die mogelijk niet over de middelen beschikken om er zelf één te bouwen of aan te schaffen.

AI-rapportagetools

Als je AI gaat gebruiken, moet je ook tools gebruiken die de impact ervan meten. AI-rapportagetools bieden inzicht in elke interactie en leveren belangrijke inzichten om de prestaties van medewerkers bij te houden, verbeterpunten vast te stellen en ideeën te inspireren voor het verbeteren van de klantervaring. Ze kunnen ook aangeven welke functies als volgende geautomatiseerd moeten worden.

Ondersteuning van supportmedewerkers en copilot-tools

AI kan medewerkers ook door klantinteracties leiden. Het kan bijvoorbeeld automatisch de toon van berichten aanpassen, antwoorden uitbreiden en inzicht bieden in wat klanten voelen en denken om medewerkers tijd te besparen. Bovendien kunnen ticketsystemen vergelijkbare tickets herkennen en groeperen, zodat medewerkers zien hoe collega’s een gerelateerd probleem hebben opgelost.

QA en personeelsbeheer

Naast het automatiseren van taken voor supportmedewerkers die tickets verwerken, bieden geautomatiseerde ticketsystemen ook waardevolle automatiseringen voor beheerders en managers die toezicht houden op de activiteiten.

Met AI-gedreven tools voor personeelsbeheer (WFM) en kwaliteitsborging (QA) kun je de prestaties en productiviteit van medewerkers beter bijhouden en verbeteren. QA-tools beoordelen klantinteracties via verschillende kanalen om eventuele hiaten in de kennis zichtbaar te maken. WFM-tools helpen je activiteiten te optimaliseren door personeelsbehoeften te voorspellen en naleving van de planning te garanderen.

Voordelen van geautomatiseerde ticketsoftware

Je hebt een ticketsysteem nodig dat je activiteiten niet blokkeert, maar ondersteunt. Met de beste geautomatiseerde ticketsoftware kun je meer doen met minder middelen en de efficiëntie van je service maximaliseren.

Lagere operationele kosten

Door je ticketverwerkingsproces te automatiseren, kun je veel grotere ticketvolumes verwerken dan mogelijk is zonder AI. Bovendien vergroot je de capaciteit om supportverzoeken met minder middelen te behandelen, waardoor je operationele kosten laag blijven en de service wordt verbeterd.

Verhoogde productiviteit

Geautomatiseerde ticketsystemen verhogen de productiviteit door handmatige, tijdrovende processen over te nemen. Ze kunnen bijvoorbeeld automatisch rapporten genereren en delen met betrokken partijen. Bovendien kunnen AI-agents verzoeken van klanten zelfstandig oplossen, waardoor je medewerkers meer tijd hebben voor zinvoller werk.

Hogere tevredenheid van supportmedewerkers

Door routinetaken te automatiseren, kan je supportteam zich concentreren op meer inspirerende projecten, met verhoogde werktevredenheid en minder burn-outs als gevolg. Daarnaast stellen AI-gedreven oplossingen voor Workforce Engagement Management (WEM) trainingsmogelijkheden vast die medewerkers helpen hun vaardigheden te verbeteren en te groeien in hun functie. Hierdoor wordt personeelsverloop verlaagd en krijgen toppresteerders extra aandacht. Zo kun je uitzonderlijke medewerkers belonen en het moreel verder stimuleren.

Hogere kwaliteit van support op grote schaal

Door je medewerkers te ondersteunen, kunnen geautomatiseerde ticketsystemen zowel de snelheid als de kwaliteit van je klantenservice verbeteren. De Zendesk Agent Copilot biedt bijvoorbeeld realtime, contextueel relevante suggesties en automatiseringen, waardoor je supportteam problemen van klanten efficiënter en effectiever kan oplossen.

Het implementeren van geautomatiseerde ticketsoftware

Je kunt volledig geoptimaliseerde ticketsoftware in vijf stappen implementeren.

1. Bepaal je automatiseringsbehoeften

Analyseer historische ticketdata om vast te stellen welke onderdelen van je supportactiviteiten klaar zijn voor automatisering. Belangrijke statistieken om te overwegen zijn:

  • De meest voorkomende soorten supportverzoeken
  • Gemiddeld ticketvolume
  • Nodige middelen voor oplossing
  • Gemiddelde oplossingstijd

Met deze inzichten kun je het ticketsysteem strategisch aanpassen aan specifieke doelen. Je kunt bijvoorbeeld je eerste reactietijd met 25 procent verhogen.

2. Kies een ticketsysteem

Onderzoek en selecteer geautomatiseerde ticketsoftware die aan je vereisten voldoet. Houd rekening met factoren zoals time-to-value, schaalbaarheid en totale eigendomskosten.

3. Maak regels voor ticketautomatisering

Wanneer je een ticketbeheersysteem hebt gekozen en je zakelijke behoeften volledig begrijpt, is de volgende stap het instellen van regels voor ticketautomatisering.

Een paar manieren waarop je het verwerken van tickets kunt automatiseren en meer dynamische workflows kunt creëren, zijn:

Elke automatisering is bedoeld om de activiteiten te optimaliseren voor efficiëntie, waardoor je team waardevolle tijd terugkrijgt om zich te concentreren op niet-handmatige taken.

4. Zet een kennisbank op

Het gebruik van een kennisbank is een snelle methode voor het implementeren van ticketautomatisering. Door je AI-agent te koppelen aan je kennisbank, krijgt het toegang tot klantenservice-artikelen. Hierdoor kan het vragen van klanten snel beantwoorden en binnen een paar seconden relevante details doorgeven.

AI-gedreven tools kunnen je ook helpen om sneller kennisbankcontent te schrijven. Zendesk AI kan bijvoorbeeld een compleet artikel maken van een paar bulletpoints, en de toon aanpassen om beter aan te sluiten bij je merk.

5. Creëer vooraf opgestelde antwoorden

Vooraf opgestelde antwoorden zijn kant-en-klare antwoorden op eenvoudige maar vaak voorkomende vragen. Je kunt deze gestandaardiseerde antwoorden ook gebruiken in “no-reply”-situaties om de reactietijden te versnellen.

Je kunt bijvoorbeeld een vooraf opgesteld antwoord gebruiken om klanten te laten weten dat je hun ticket in behandeling hebt genomen of een gesprek sluit omdat je geen reactie krijgt.

Je kunt een vooraf opgesteld antwoord maken door:

  • De klant met zijn naam aan te spreken
  • De situatie te herformuleren
  • De volgende stappen uit te leggen
  • De klant manier te bieden om te reageren
  • Af te sluiten met de naam van een echte medewerker

AI kan ook vooraf opgestelde antwoorden voorstellen om te automatiseren op basis van de ticketcontext.

6. Bewaken en aanpassen

Zodra het systeem is geïnstalleerd, volg je de prestaties en verzamel je feedback van klanten en medewerkers. Gebruik deze informatie om het systeem aan te passen en te optimaliseren voor betere efficiëntie en gebruikerstevredenheid.

De 10 beste geautomatiseerde ticketsystemen

Dit platform biedt een uitgebreid overzicht van 10 geautomatiseerde ticketingsystemen, inclusief hun belangrijkste functies, prijzen en opties voor gratis proefversies.

1. Zendesk

Een screenshot toont Zendesk AI-mogelijkheden voor CX.

Zendesk is de complete klantenserviceoplossing voor het AI-tijdperk, met AI die vooraf is getraind met de grootste dataset in de branche. In tegenstelling tot andere geautomatiseerde ticketsystemen is Zendesk snel in te stellen en gebruiksvriendelijk, zodat je vanaf dag één aan de slag kunt en de kosten laag kunt houden.

Zendesk AI-agents zijn goed in het begrijpen en oplossen van een breed scala aan klantinteracties, waardoor menselijke medewerkers zich kunnen concentreren op belangrijke taken. Bovendien helpen slimme workflowtools beheerders bij het stroomlijnen van serviceactiviteiten. Je kunt bijvoorbeeld klantverzoeken doorsturen op basis van sentiment, taal, intentie, vaardigheid van medewerkers, capaciteit, status en conversieprioriteit.

Bovendien biedt Zendesk medewerkers AI-ondersteuningstools. Ze krijgen toegang tot de volledige context achter elke interactie binnen hun werkomgeving, inclusief inzichten in het sentiment en de intentie van klanten. AI kan ook klantgesprekken samenvatten, vergelijkbare tickets zichtbaar maken, macrosuggesties doen en meer. Hierdoor kunnen medewerkers snellere ondersteuning bieden. Ondertussen hanteert onze Agent Copilot een proactieve aanpak en presenteert het medewerkers met voorgestelde antwoorden en acties op basis van vragen van klanten, die medewerkers kunnen aanpassen voordat ze worden verzonden.

Tot slot biedt Zendesk automatiseringen voor beheerders en managers die de bedrijfsvoering uitvoeren. Zendesk’s tools voor WFM en QA maken gebruik van AI om de productiviteit van je team te verhogen en je CX te verbeteren. Met deze WEM-oplossingen kun je eenvoudig inzicht in de activiteiten van medewerkers krijgen, coachingmogelijkheden vaststellen en betrokkenheid van je personeel stimuleren door middel van systematische feedback.

Functies:

  • Eenvoudig in te stellen workflowautomatiseringen
  • Realtime rapportages en analyses
  • Agent Copilot met medewerkerondersteuning
  • AI-agents
  • Tools voor QA en WFM
  • Slimme triage en routering
  • Omnichannel support
  • AI-kennisbanken
  • Beveiliging en privacy op Enterprise-niveau
  • Meer dan 1500 apps en integraties

Prijzen: Abonnementen beginnen vanaf $19 per medewerker/maand, jaarlijks gefactureerd. Je kunt het 14 dagen gratis uitproberen.

Ontdek meer prijzen voor Zendesk-pakketten.

2. Zoho Desk

Een screenshot toont de geautomatiseerde ticketsoftware van Zoho Desk.

Zoho Desk is het ingebouwde ticketbeheersysteem van Zoho voor klantenservicesworkflows. Deze ticketsoftware werkt via verschillende klantkanalen met omnichannel klantenservice. Wanneer een klant een ticket indient, deelt Zoho Desk het automatisch in op urgentie, onderwerp of product. Zo worden verzoeken doorgestuurd naar de meest geschikte medewerker.

Zoho Desk maakt ook gebruik van zijn eigen AI-assistent, Zia, om repetitieve taken te automatiseren. Zia voorkomt tickets door klanten door te verwijzen naar informatieve helpcenterartikelen. Ze kan vervolgens aan systeembeheerders rapporteren over onvoldoende documentatie om ervoor te zorgen dat ze op de hoogte zijn van hiaten in de bestaande kennisbank.

Functies:

  • Omnichannel compatibiliteit
  • AI-agent voor kennisbankondersteuning
  • Automatisch taggen van tickets
  • Analyse van klantsentiment
  • Low-code geleide gesprekken

Prijzen: Betaalde abonnementen beginnen vanaf $7 per gebruiker/maand, jaarlijks gefactureerd. Er is een gratis pakket en een gratis proefversie van 15 dagen beschikbaar.

Aanbevolen leesmateriaal: Ontdek hoe Zoho integreert met Zendesk en vergelijk Zendesk met Zoho.

3. Freshdesk

Een screenshot toont de geautomatiseerde ticketsoftware van Freshdesk.

Freshdesk is de helpdeskoplossing van Freshworks. Wanneer klanten tickets indienen, routeert Freshdesk ze op basis van vooraf gedefinieerde regels. Afhankelijk van je klantenservicesbehoeften kunnen deze regels betrekking hebben op urgentie, onderwerp of product, zodat de vraag bij een medewerker met relevante ervaring terechtkomt. Freshdesk biedt ook automatiseringsfuncties voor repetitieve taken en kan worden geïntegreerd met externe kennisbankoplossingen.

Hoewel Freshdesk AI-functies biedt, zijn ze niet uniform voor alle producten en vereisen ze handmatige training, waardoor de oplossing minder schaalbaar is. Volgens een onderzoek van Nucleus Research ervaarden gebruikers die van Freshdesk naar Zendesk overstapten voordelen zoals een afname van 42 procent van de eerste reactietijd en een afname van 27 procent van de gemiddelde verwerkingstijd.

Functies:

  • Intelligente routering
  • SLA-beheer
  • Voorgedefinieerde en voorgestelde antwoorden
  • Scenario-automatisering

Prijzen: Betaalde abonnementen beginnen vanaf $15 per medewerker/maand, jaarlijks gefactureerd. Een gratis abonnement en een gratis proefversie van 14 dagen zijn beschikbaar.

Aanbevolen leesmateriaal: Vergelijk Zendesk met Freshdesk.

4. LiveAgent

Een screenshot toont de geautomatiseerde ticketsoftware van LiveAgent.

Het ticketsysteem van LiveAgent heeft automatische ticketverdeling voor supportmedewerkers. Het kan inkomende tickets naar verschillende afdelingen of teamleden routeren op basis van regels die je hebt ingesteld, zoals triggertrefwoorden binnen het ticket zelf. Het geautomatiseerde systeem van LiveAgent tagt het ticket en stuurt het naar de corresponderende partij.

De geautomatiseerde ticketoplossing van LiveAgent kan inkomende klantcommunicatie via e-mail, telefoongesprekken, chatberichten op de website, berichten op social media en meer samenbrengen op een centrale locatie. Het kan ook vooraf opgestelde antwoorden op inkomende berichten voorstellen en conflictdetectie gebruiken om te voorkomen dat meerdere medewerkers tegelijkertijd aan hetzelfde ticket werken.

Functies:

  • Detectie conflicten voor agents
  • Rangschikking prestaties supportmedewerkers
  • Geautomatiseerde ticketverdeling
  • Vooraf opgestelde berichten en antwoorden
  • Hybride, multichannel ticketstream

Prijzen: Betaalde abonnementen beginnen vanaf $9 per medewerker/maand, jaarlijks gefactureerd. Er is een proefversie van 14 of 30 dagen beschikbaar. Er is ook een gratis abonnement met beperkte functies beschikbaar.

Aanbevolen leesmateriaal: Vergelijk Zendesk met LiveAgent.

5. HubSpot-ticketsysteem

Een screenshot toont het HubSpot Ticketing System.

HubSpot richt zich voornamelijk op marketing, maar biedt ook een ticketsysteem. De gratis versie omvat beperkte toegang tot bepaalde functies voor ticketbeheer en e-mailautomatisering. Ticketautomatisering ontstaat vanuit van e-mail- en chatkanalen, waar HubSpot een ticket genereert, tagt en doorstuurt naar de juiste medewerker.

HubSpot heeft ook interne en externe kennisbanken voor medewerker- en klantenservice. De betaalde pakketten bevatten meer rapportage- en analysetools, zoals datagedreven dashboards. Medewerkers kunnen ook geautomatiseerde meldingen instellen om klanten te informeren over de ticketstatus.

Functies:

  • Gedeelde inbox
  • Eenvoudige ticketautomatisering
  • Routeren van gesprekken
  • Ondersteuning voor e-mail en in-app-chat
  • Kennisbank
  • Datagedreven dashboards

Prijzen: Betaalde abonnementen beginnen vanaf $15 per gebruiker/maand, jaarlijks gefactureerd. Er is een gratis abonnement beschikbaar.

Aanbevolen leesmateriaal: Ontdek hoe HubSpot integreert met Zendesk en vergelijk Zendesk met HubSpot.

6. SupportBee

Een screenshot toont de geautomatiseerde ticketsoftware van SupportBee.

Het ticketsysteem van SupportBee is een samenwerkingstool voor ondersteuning van klanttickets binnen verschillende afdelingen. Het analyseert inkomende tickets op basis van vooraf bepaalde factoren en wijst ze automatisch een prioriteitsniveau toe. Het beschikt over conflictdetectie die tickets wegleidt van drukke medewerkers en voorkomt dat twee medewerkers aan hetzelfde ticket werken.

Het platform heeft ook een geïntegreerde kennisbank, een klantenportal en een gedeelde inbox. Gebruikers kunnen meerdere kennisbanken opzetten. SupportBee biedt enkele aanpassingsopties zonder code en integraties met derden.

Functies:

  • Gedeelde inbox
  • Geïntegreerde kennisbank
  • Webportal voor klanten
  • Mobiel ticketsysteem
  • Eenvoudige installatie

Prijzen: Betaalde abonnementen beginnen vanaf $13 per gebruiker/maand, jaarlijks gefactureerd. Een gratis abonnement en een gratis proefversie van 14 dagen zijn beschikbaar.

7. TeamSupport

Een screenshot toont de geautomatiseerde ticketsoftware van TeamSupport.

TeamSupport is een B2B-klantenserviceoplossing met functionaliteit voor ticketbeheer. Het biedt verschillende integraties van derden zonder code. Het bevat ook tools en sjablonen voor SLA-beheer om SLA’s op verschillende niveaus te definiëren en te volgen, zoals individuele klantaccounts, productlijnen of specifieke tickettypen.

TeamSupport bevat basisautomatiseringsfuncties oor klantenservicestickets, voornamelijk gericht op repetitieve taken. Met de macrofuncties kunnen medewerkers vooraf ingestelde workflows maken die handmatig of automatisch kunnen worden geactiveerd op basis van specifieke criteria. Een live chat-klantenservicefunctie aangedreven door AI en ML behandelt eenvoudige vragen van klanten.

Functies:

  • E-mailintegratie
  • Automatisering van tickets
  • Aanpasbare workflows
  • Suggesties voor kennisbankartikelen
  • Sentimentanalyse

Prijzen: Abonnementen beginnen bij $19 per medewerker/maand.

8. HappyFox

Een screenshot toont de geautomatiseerde ticketsoftware van HappyFox.

HappyFox is een cloudgebaseerd ticketsysteem dat is ontwikkeld voor operationele teams. HappyFox heeft een slimme regelfunctie om simpele klantenservicecommunicatie en eenvoudige taken van medewerkers te automatiseren. Het biedt ook automatiseringen voor terugkerende taken en bewerkbare sjablonen voor vaak voorkomende problemen. Medewerkers kunnen sjablonen wijzigen met vooraf opgestelde tekst, bijlagen en specifieke ticketvelden.

HappyFox biedt aangepaste ticketwachtrijen om klantgesprekken vanuit meerdere kanalen te analyseren, zoals e-mail, social media, chat en telefoon. Gebruikers kunnen automatische timers instellen om oplossingstijden bij te houden, trends te begrijpen, gegevens uit geïntegreerde apps te halen en klanten naar selfservicebronnen te verwijzen.

Functies:

  • Tickets taggen en sorteren
  • Omnichannel ticketsysteem
  • Privénotities voor samenwerking
  • Vooraf opgestelde antwoorden
  • Conflictdetectie

Prijzen: Abonnementen beginnen vanaf $29 per medewerker/maand, jaarlijks gefactureerd.

Aanbevolen leesmateriaal: Ontdek hoe HappyFox integreert met Zendesk.

9. JIRA Service Management

Een screenshot toont de geautomatiseerde ticketsoftware van Jira.

Jira Service Management van Atlassian is een geautomatiseerd ticketsysteem voor juridische, IT-, HR- en andere teams. Het biedt vooraf gebouwde servicedesk-templates voor verschillende gebruiksscenario’s, elk uitgerust met vooraf geconfigureerde workflows, automatiseringen en velden. Jira kan ook tickets taggen en categoriseren op basis van trefwoorden, e-mailmeldingen naar klanten sturen na ontvangst van een ticket en tickets toewijzen aan specifieke medewerkers op basis van beschikbaarheid en vaardigheden.

Gebruikers kunnen integraties gebruiken om communicatie te importeren uit hun gebruikelijke messaging-apps of om hun softwareweergave aan te passen. Naast importeren vereist Jira Service Management integraties voor samenwerking, taakbeheer, naleving, productiviteit, planning, selfservice, rapportage en pipeline-behoeften. Veel extra add-ons verhogen de kosten per gebruiker.

Functies:

  • Aanvraagbeheer
  • Georganiseerde klantinteracties
  • Integraties met klantenservice
  • Statistieken over de ticketafhandeling
  • Automatisering van repititieve taken

Prijzen: Betaalde abonnementen beginnen vanaf $22,05 per medewerker/maand. Een gratis abonnement en een gratis proefversie van 7 dagen zijn beschikbaar.

Aanbevolen leesmateriaal: Ontdek hoe Jira integreert met Zendesk en vergelijk Zendesk met Jira Service Management.

10. Web Help Desk van SolarWinds

Een screenshot toont de geautomatiseerde ticketsoftware van Web Help Desk van SolarWinds.

SolarWinds biedt een ticketsysteem dat kan worden geïntegreerd met meerdere communicatiekanalen. Het maakt ticketroutering mogelijk op basis van configureerbare regels. Technische medewerkers kunnen regels bepalen om tickets die geen reactie hebben ontvangen of die binnen een bepaalde tijd verder zijn gegaan dan een specifieke fase automatisch te escaleren.

Met SolarWinds kunnen bedrijven een servicedesk bouwen om specificaties aan te passen voor het volgen van problemen, IT-beheer, verandermanagement en selfservice voor medewerkers of klanten. SolarWinds Web Help Desk kan ook worden geïntegreerd met externe kennisbankoplossingen, waardoor gebruikers functies zoals artikelsuggesties kunnen toevoegen op basis van trefwoorden voor tickets.

Functies:

  • Machine learning
  • Automatisering van ticketclassificatie en -routering
  • Gecentraliseerde klantenserviceverzoeken
  • Dashboard van de servicedesk
  • Aangepaste rapportage

Prijzen: Abonnementen beginnen vanaf $426 per jaar voor maximaal vijf geregistreerde gebruikers. Je kunt het 14 dagen gratis uitproberen.

Aanbevolen leesmateriaal: Ontdek hoe SolarWinds integreert met Zendesk.

Veelgestelde vragen

Gerelateerde gidsen voor geautomatiseerde ticketsystemen

We hebben nog veel meer handige informatie voor je. Blijf daarom op de hoogte van alles wat er gebeurt op het gebied van geautomatiseerde ticketsystemen, wereldwijde klantenservice en helpdesksoftware.

Bekijk ons toonaangevend geautomatiseerd ticketsysteem in actie