Beste gratis live chat-software & proefperiodes
Maak in realtime contact met klanten via live chat en messaging – helemaal gratis.
Een handleiding voor de beste gratis live chat
Laatst gewijzigd 31 juli 2024
Wanneer een bedrijf behulpzaam, geïnformeerd en aanwezig is op dezelfde plek als hun klanten, dan volgen er goede resultaten. Denk aan doorverwijzingen, beoordelingen, aanbevelingen, terugkerende klanten en grotere bestellingen. En er is weinig dat bedrijven helpt zo behulpzaam, geïnformeerd en aanwezig te zijn als gratis live chat-software.
Met de snelle groei van messaging (in 2020 heeft bijna een derde van de klanten messaging gebruikt om te communiceren met een bedrijf) stelt live chat-software je in staat om met klanten te communiceren hoe en wanneer het hen uitkomt en zonder je agents te overbelasten.
In de onderstaande hoofdstukken leer je alles wat je moet weten over gratis live chat.
- Waarom zou je gratis live chat toevoegen aan je website?
- Wat zijn de mogelijkheden van gratis live chat-software?
- Wat zijn de voordelen van gratis chat installeren op je website?
- Hoe voeg je gratis live chat toe aan je website?
- Wat zijn de beste live chat-apps en -softwares om gratis uit te proberen?
- Hoe kies je de juiste live chat-software om gratis uit te proberen?
- Veelgestelde vragen
- Probeer Zendesk live chat gratis uit
Waarom zou je gratis live chat toevoegen aan je website?
De belangrijkste reden om gratis live chat-software aan je website toe te voegen of een gratis proefperiode te proberen, is dat je klanten waarschijnlijk de mogelijheid willen om te chatten. Zoals we al eerder zeiden beginnen steeds meer klanten messaging te gebruiken om contact op te nemen met bedrijven. En 74 procent van deze nieuwe gebruikers zegt van plan te zijn deze nieuwe messagingkanalen te blijven gebruiken.
Maar naast dat klanten graag messaging gebruiken, stelt realtime chatsupport met gratis live chat-software (of een gratis proefversie) je agents in staat om snel te reageren en de ervaring te bieden die prospects en klanten willen. Volgens onze data bieden bedrijven met de snelste oplostijden en de hoogste tevredenheidsscores hun klanten doorgaans de optie om via messaging contact op te nemen.
Tot slot helpt gratis chat op je website je betere service te bieden zonder grote uitgaven of verplichtingen op de lange termijn.
Wat zijn de mogelijkheden van gratis live chat-software?
Zoals je zou verwachten, zijn de functies van gratis live chat-software beperkt in vergelijking met de betaalde versies. Toch zul je in de beste live chat-apps een aantal waardevolle functies vinden. Hier zijn vijf functies om op te letten wanneer je kijkt naar gratis live chat-tools of -apps die een gratis proefperiode bieden.
Standaard integraties
De beste gratis live chat-software of -proefperiodes bieden integraties met een aantal van de meest populaire apps. Met de meest essentiële integraties kun je je CRM, klantenservicesoftware en factureringstools verbinden zodat je agents contextueel relevante service op schaal kunnen bieden. Zonder een solide set aan integraties, zullen je agents gedwongen worden informatie uit verschillende bronnen bij elkaar te rapen. Dit leidt tot allerlei ongewenste resultaten, zoals klanten die in herhaling moeten vallen of een serviceagent die de kans misloopt om de klantenservice-ervaring te verbeteren met (bijvoorbeeld) een relevante productaanbeveling.
Chatbots
Als gratis live chat-software een geheim ingrediënt zou hebben, dan zouden het chatbots zijn. Live chat is een krachtig medium waarmee merken en klanten waardevolle gesprekken kunnen voeren. Maar zonder chatbot biedt chatsoftware niet nodige schaalbaarheid die het zo essentieel maakt voor veel van de moderne bedrijven. Natuurlijk zijn de chatbots in gratis live chat-software lang niet zo geavanceerd als in betaalde tools.
Toch kan de chatbot in je gratis live chat-tool je een goed gevoel geven voor de waarde die het kan toevoegen voor je organisatie.
Slimme triggers
Met slimme triggers kunnen je klantenservice- en salesteam individuele websitebezoekers in realtime bereiken. Je kunt ook slimme triggers configureren, zodat een chatbot websitebezoekers automatisch aanspreekt in vooraf bepaalde scenario's. Je kunt bijvoorbeeld een trigger instellen die activeert wanneer een klant inactief is geworden op de afrekenpagina. Wanneer die trigger geactiveerd wordt, kan je chatbot of een live agent contact opnemen met de klant en vragen beantwoorden die hen kunnen helpen hun aankoop te voltooien.
Chatbeheer, routering en tagging
De kracht van betaalde of gratis live chat-software is dat het je helpt je klantinteracties te beheren. Gratis live chat-software stelt je meestal in staat om chats te routeren naar de juiste agent en standaardberichten te sturen naar klanten in de wachtrij. Andere geavanceerde functies in gratis proefperiodes zijn automatische chatroutering en geavanceerd wachtrijbeheer.
Eenvoudige statistieken en rapportages
Gratis live chat-implementaties hebben het meeste succes wanneer hun impact op het bedrijf nauwlettend in de gaten wordt gehouden. Daarom zijn statistieken en rapporten zulke essentiële functies, zelfs in gratis live chat-software. Natuurlijk beperken gratis live chat-apps vaak een aantal analysefuncties. Maar meestal kun je met een paar eenvoudige maar essentiële statistieken en KPI's nog steeds nuttige feedback krijgen over de prestaties van je live chat .
Dit zijn drie statistieken die een live chat-software je zou moeten laten zien:
- Conversiepercentage van chatgesprekken
- Gemiddelde wachttijd
- Gemiste chats
Wat zijn de voordelen van gratis chat installeren op je website?
Geef je agents de tools om op schaal te werken
Gratis chatsoftware is een soort superkracht voor je supportmedewerkers. Het stelt agents in staat om prioriteit te geven aan de belangrijkste supportverzoeken door:
- Conversaties automatisch naar de juiste agents te sturen.
- Klanten proactief te benaderen met contextueel relevante berichten.
- Klanten selfserviceopties te geven door kennisbankcontent aan te bieden.
Deze mogelijkheden stellen agents in staat service van een hogere kwaliteit te leveren, zonder dat je personeelskosten de pan uit rijzen.
Bied meer manieren om je prospects en klanten te benaderen
Iedereen heeft een favoriete manier van communiceren. Sommige mensen houden van chatten, anderen spreken het liefst iets in, en weer andere mensen geven voorkeur aan direct menselijk contact. Door gratis live chat aan je website toe te voegen, maak je je bedrijf bereikbaar voor klanten die de voorkeur geven aan chat. Maak het je klanten gemakkelijk, en ze zullen eerder geneigd zijn meer te kopen en langer te blijven.
Daarnaast zorgt live chat-software dankzij chatbots en selfservice kennisbanken ervoor dat je klantenservice 24/7 beschikbaar is. Zo hebben je klanten opties, zelfs wanneer je agents offline zijn.
Verhoog de levensduurwaarde van je klanten
In een enquête van Zendesk onder 1044 online consumenten gaf 87% van degenen met een goede service-ervaring aan dat dit hun toekomstige koopgedrag had veranderd. 67% zei dat ze door deze ervaring eerder geneigd waren producten of diensten aan te bevelen aan anderen. En 54% zei dat ze door de goede ervaring overwogen meer producten en diensten te kopen.
Op deze en vele andere manieren verhoogt de positieve website-ervaring die gratis chatsoftware mogelijk maakt de waarde van je bestaande en toekomstige klanten.
Hoe voeg je gratis live chat toe aan je website?
Hoe je live chat aan je website toevoegt hangt af van welk platform je gebruikt. Maar het zou een zeer eenvoudige opstelling moeten zijn. Met Zendesks gratis proefperiode hoef je alleen maar je eigen script toe te voegen aan de broncode van de pagina's waar je de chatwidget wilt aanbieden. Klik vervolgens op 'Publiceren' en je chat is live.
Waarschijnlijk wil je ook het chatvenster aanpassen op je merk, standaardantwoorden instellen, en meer. Als je meer wilt weten over hoe je een chatfunctie op maat kunt configureren met Zendesk, lees dan onze supportdocumentatie.
Wat zijn de beste live chat-apps en -softwares om gratis uit te proberen?
Beste gratis live chat-software
1. Olark
Olark is een unieke live chat-software wat betreft de prijsstructuur. Alle pakketten hebben dezelfde basisfuncties, en je kunt deze upgraden met Powerups. Je kunt je pakket ook upgraden door over te stappen op Olark Pro met Chatbot Copilot, waarmee je toegang krijgt tot de chatbot van Olark.
Alle Olark-pakketten worden geleverd met een 14-daagse gratis proefperiode, waarna je kunt downgraden naar een gratis account. Een gratis account geeft je toegang tot Olarks Chat Console, waarmee je met klanten in gesprek kunt gaan en chats kunt routeren, maar de functies zijn beperkt. Bovendien kun je maximaal één agent toevoegen en niet meer dan 20 chatgesprekken per maand voeren.
Functies van Olarks proefversie
- Javascript API
- Onbeperkt aantal domeinen
- Chatroutering
- Chatwidget voor website
- Offline messaging
- Mobiele chatclients
- Bestanden uploaden
Meer informatie over Olark voor Zendesk
2. Chatdesk Trends
Chatdesk Trends biedt software die feedback van klanten verzamelt, samenvoegt en analyseert voor je bedrijf. Je kunt Chatdesk Trends onder meer gebruiken om gesprekken en feedback van klanten te analyseren op de belangrijkste redenen voor contact, verzendproblemen, productdefecten, bugs op websites en in apps, en de belangrijkste redenen voor retourzendingen of annuleringen.
Chatdesk vereenvoudigt sentimentanalyse van klantgesprekken via e-mail, chat en social media. Het haalt ook gegevens op uit Amazon- en App Store-beoordelingen en uit CSAT- of NPS-enquêtes die je hebt gehouden.
Functies van Chatdesks proefversie
- 1.000 tickets per maand
- Diepgaande analyses
- Exporteren naar CSV
- Onbeperkt aantal dashboardgebruikers
- Sentimentanalyse van social media, e-mail en chat
Meer informatie over Chatdesk voor Zendesk
3. Telegram
In landen waar apps voor messaging en/of - verboden zijn, kunnen inwoners dankzij de end-to-end encryptie van Telegram toch veilig communiceren. Maar zelfs in landen zonder onderdrukkende regering geven gebruikers er de voorkeur aan hun gesprekken privé te houden. Kortom, nu zakelijke en persoonlijke communicatie steeds meer - verloopt, is end-to-end encryptie een musthave voor messaging.
Met de integratie van Telegram en Zendesk Support kunnen je agents geweldige service leveren in de besloten sfeer waar veel klanten om vragen. In april 2020 telde Telegram maar liefst 400 miljoen maandelijks actieve gebruikers. Je kunt dit publiek op twee manieren bereiken met Telegram (beiden gratis): via groepen en kanalen of via Telegram's Bot API.
Gratis functies van Telegram
- Bot API
- End-to-end-encryptie
- Kanalen
- Groepen
- Chatmappen
- Video's bewerken
- Geanimeerde stickers
Meer informatie over hoe je Telegram kunt integreren met Zendesk
4. Slack
Het populaire Slack is zo veelzijdig dat je het zowel kunt gebruiken om de interne communicatie tussen je servicemedewerkers te stroomlijnen, maar ook om rechtstreeks met klanten te chatten. Je kunt ook supporttickets aanmaken, organiseren en afhandelen via een speciaal Slack-kanaal. De flexibiliteit van Slack betekent dat je het kunt inzetten voor een scala aan toepassingen die een typische live chat-softwareoplossing afhandelt.
Slack heeft een gratis versie, en je kunt een gratis proefperiode aanvragen van elk betaald pakket dat ze aanbieden. De gratis versie beperkt je berichtengeschiedenis, externe samenwerking en bepaalde beveiligingsfuncties. Dus als je Slack wilt gebruiken om je interne communicatie te beheren, is de gratis versie misschien iets voor jouw bedrijf.
Maar als je Slack wilt inzetten als live chat-software, kies dan voor de gratis proefperiode van één van hun betaalde pakketten.
Functies van Slacks proefversie
- Berichtgeschiedenis
- Tot 10 native integraties
- 5 GB aan bestandsopslag
- Twee-factorauthenticatie
- Eén-op-één spraak- en videogesprekken
5. LiveAgent
Naast de live chat-functies biedt LiveAgent pakketten met ticketing en rapporten, wat interessant kan zijn als je op zoek bent naar helpdesksoftware. LiveAgents biedt gratis proefperiodes voor alle pakketten en biedt ook een gratis versie van zijn live chat-software. De belangrijkste beperking van dit pakket is dat je slechts één chatknop krijgt.
Dus als je meerdere chatopties voor verschillende afdelingen wilt instellen, zult je moeten upgraden naar een betaald pakket. Als je voor de gratis versie kiest heb je ook geen toegang tot tijdbesparende functies zoals kant-en-klare en vooraf geschreven antwoorden. Naast de live chat-mogelijkheden biedt de gratis live chat-app van LiveAgent een aantal basisrapporten, support in meerdere talen en een eigen kennisbank.
Functies (gratis versie)
- API en mobile SDK
- Eén live chat-widget
- Standaardrapporten
- Ticketbeheer
- Klantenforum
- Kennisbeheer
6. Facebook Messenger
Steeds meer klanten zoeken contact met merken via social media, met name Facebook. Met de gratis versie van Facebook Messenger kunnen je vertegenwoordigers één-op-één gesprekken voeren via privéberichten, zodat je vragen kunt beantwoorden en klantrelaties kunt opbouwen.
Je kunt berichten beantwoorden en beheren via de inbox van je Facebookpagina, dus je hebt een bedrijfspagina op Facebook nodig. Zodra je pagina is ingesteld, kun je reageren op berichten die binnenkomen via Messenger en/of Instagram Direct. En als je Facebook Messenger integreert met een tool zoals Zendesk, kun je deze gesprekken allemaal op één plek beheren.
Gratis functies van Facebook Messenger
- Inboxen van Messenger en Instagram Direct
- Ondersteuning van multimediaberichten
- Audio-opnamen
- Aangepaste chatthema's
- Integratie met Instagram
Meer informatie over hoe je Facebook Messenger kunt integreren met Zendesk
7. Chatport
Chatports gratis live chat-pakket helpt je de eerste stap te zetten naar live conversaties met je klanten. Hun proefversie stelt je in staat om een eenvoudige live chat-widget te maken in hun app voor mobiel, desktop of browser. Je kunt de widget op zoveel sites hosten als je maar wilt, maar met hun proefversie ben je beperkt tot één gebruiker.
De betaalde pakketten van Chatport bieden meer geavanceerde functies, zoals automatische reacties, een API, integraties met social media-kanalen en meer. Als je Chatports betaalde versie wilt uitproberen, dan kun je je aanmelden voor een gratis 14-daagse proefperiode.
Functies (proefversie)
- Eén gebruiker
- Gespreksgeschiedenis van 30 dagen
- Onbeperkt aantal chats per live agent
- App voor mobiel, desktop en browsers
8. WhatsApp
Het belangrijkste voordeel van live chat en messaging is dat je klanten kunt ontmoeten op hun favoriete kanalen. WhatsApp is sinds 2021 de populairste messaging-app ter wereld met maar liefst twee miljard gebruikers. Dus als je het bereik van je bedrijf wilt vergroten, is WhatsApp het overwegen waard. De app is vooral populair in Europa, Zuidoost-Azië, het Midden-Oosten en Latijns-Amerika.
In combinatie met Zendesk via Sunshine Conversations kun je WhatsApp koppelen om contact te leggen met klanten, automatiseringen te integreren, berichten te triggeren en je live chat-operatie te schalen. Bovendien stelt WhatsApp je in staat producten en diensten te presenteren in een catalogus. Je kunt je WhatsApp-account gratis aanmaken.
Functies
- Productcatalogi
- API
- Boekingen en betalingen
- Spraak- en videogesprekken
- Delen van documenten
- Integratie van automatiseringen
Meer informatie over hoe je WhatsApp kunt integreren met Zendesk
9. LINE
Als live chat deel uitmaakt van je klantenservice- of salesstrategie en je klanten hebt in Japan, Thailand of Taiwan, is het aansluiten van LINE een logische stap. Maar ook buiten deze landen wordt LINE veel gebruikt, met 167 miljoen maandelijks actieve gebruikers. Wanneer je LINE ïntegreert met de Zendesk Suite, dan neemt het aantal kanalen waarmee je klanten je supportteams kunnen bereiken aanzienlijk toe.
LINE biedt gebruikers en bedrijven de mogelijkheid om zich uit te drukken met vrolijke stickers, zoals van de Mario Brothers of Baby Yoda. Je kunt gratis met LINE beginnen met 500 berichten per maand. En aangezien de prijs van een LINE-account gebaseerd is op het aantal verzonden berichten, kun je je LINE-messaging opschalen aan de hand van de toenemende behoeften van je bedrijf.
Functies
- Stickers
- Spraak- en videogesprekken
- LINE Creators Market
- Consulten via chat
- Betalingen
- LINE Games
.10 Instagram Direct
Sales, marketing en klantenservice draaien allemaal om context. En het krachtige algoritme van Instagram is bijzonder geschikt om content te bieden die de interesses van je klant combineert met de doelstellingen van je bedrijf. Met Instagram Direct kunnen je vertegenwoordigers, marketingprofessionals en servicemedewerkers consistent relevante gesprekken beginnen.
En sinds Instagram shopping op zijn platform heeft geïntroduceerd, kunnen retailers IG inzetten als een nieuw saleskanaal. Bovendien is Instagram Direct erg populair onder millennials en gen Z: een grote groep consumenten die alleen maar in omvang en koopkracht zal blijven toenemen.
Functies
- Groepsberichten
- Videochats
- Berichteffecten, aangepaste reacties en selfie-stickers
- Aanpasbare chats
- Native Messenger- en WhatsApp-integraties
- Verdwijnende berichten
Meer informatie over hoe je Instagram Direct kunt integreren met Zendesk
Beste gratis proefperiodes voor live chat-software
1. Zendesk
Zendesk live chat-software (voorheen bekend als Zendesk Chat) is een robuuste tool die je agents in staat stelt om klanten te benaderen via live chat en nog veel meer. Met de gratis proefversie van Zendesk krijgt je team toegang tot intuïtieve automatiseringen, de volledige gespreksgeschiedenis, ingebouwde integraties met social media-berichten, live chat voor apps en websites, chatbot-builders en nog veel meer.
En aangezien live chat niet in een vacuüm bestaat, is Zendesk ontworpen om doorlopende gesprekken met je klanten via alle kanalen te verbinden. En met de Zendesk Suite is dit allemaal beschikbaar op een flexibel, open platform dat volledig aan te passen is aan al je branding- en klantenservicebehoeften. Of je nu realtime analyses, CRM's, social media-kanalen of een ander soort software wilt integreren: Zendesk heeft het allemaal.
Met Flow Builder, Zendesks drag-and-drop-interface voor het ontwerpen van conversaties, kunnen zelfs niet-ontwikkelaars chatflows creëren die een breed scala aan specifieke scenario's aanpakken. En Answer Bot, Zendesks AI-chatbot, biedt links naar relevante helpcenter-content of stuurt de vraag door aan een live agent, zodat klanten gemakkelijk zichzelf kunnen helpen.
Als klap op de vuurpijl biedt Zendesk ook Sunshine Conversations, waarmee agents informatie uit al je bedrijfssystemen kunnen opvragen en bekijken vanuit het Zendesk-platform. Dit geldt voor data uit zowat alle systemen waarmee je klantendata verzamelt, van chatbots van derden tot betalingsverwerkers en meer. Sunshine biedt ook proactieve en groepsberichten voor restaurants, marktplaats-apps en klanten. Houd er rekening mee dat deze functies alleen beschikbaar zijn als je Sunshine Conversations aanschaft.
Zendesk live chat biedt onder meer:
- Chatbot-builder
- Chatbot-integraties van derden
- Wachtrijbeheer
- Proactieve reacties
- Aanpasbare live chats
- Native kennisbank, CRM en andere integraties
- Analysedashboards
- Kant-en-klare apps
- Toegang tot API
- Opties voor beveiligde toegang
Meer informatie over Zendesk voor messaging
2. LiveChat
LiveChat biedt vier verschillende pakketten: Starter, Team, Business en Enterprise. Je kunt meteen aan de slag me LiveChats Team-pakket met hun 14-daagse gratis proefversie – geen creditcard vereist. Het Team-pakket biedt live chat-functionaliteit voor je website, apps en Facebook Messenger. Ook bied het een ticketingsysteem via e-mail.
LiveChat is ontworpen om je agents en klanten te verbinden met maximale context. De pre-chat enquête maakt het gemakkelijk om contactgegevens te verzamelen en laat je agents zien welke pagina de klant op dat moment bekijkt. Bovendien zijn live chat-musthaves zoals voorgeschreven reacties, tagging en slimme routering inbegrepen in LiveChats Team-pakket.
Functies van LiveChat (proefversie)
- Enquêtes voor en na het gesprek
- Ondersteuning van meerdere websites
- Chattagging
- Slimme en handmatige chatroutering
- Chatwidget voor websites, apps en Facebook Messenger
- Zet chats om in tickets
- Integraties met API en social media
Meer informatie over Livechat voor Zendesk
3. Tars Chatbots
Tars Chatbots zijn unieke chatbots, gemaakt om antwoorden op eenvoudige klantenvragen te automatiseren en meer gecompliceerde vragen over te dragen aan live agents. Wanneer de bot de vraag behandelt, verzamelt hij ook de contactgegevens van de klant, die hij in je CRM invoert.
Tars maakt het gemakkelijk om je eigen chatbots te bouwen met vooraf gebouwde chatbot-templates en een visuele, drag-and-drop interface. Je kunt je chatbot inzetten op WhatsApp, als een website-widget of op zijn eigen pagina. Via hun 14-daagse gratis proefversie krijg je volledige toegang tot het Tars Chatbot-platform. Er is echter geen gratis versie, dus je niet aanmeldt voor een betaald pakket binnen 14 dagen, zullen al je chatbots worden uitgeschakeld.
Functies van Tar Chatbots (proefversie)
- Drie chatbots voor websites
- Twee gratis ontworpen chatbots
- 10.000 chats/maand
- Vijf gebruikers
- Eén WhatsApp API
- Rapporten en analyses
- Betalingsintegratie
Meer informatie over Tars Chatbots voor Zendesk
4. Geckoboard
Geckoboard is krachtige software die je team in staat stelt om gegevens uit je klantenservicetools te halen en deze samen te brengen op een aantrekkelijk, deelbaar dashboard. Geckoboard maakt het gemakkelijk om intuïtieve dashboards met realtime data te creëren om je team op de hoogte te houden van problemen wanneer deze zich voordoen. Tegelijkertijd kun je Geckoboard gebruiken om de voortgang van je doelstellingen en prestaties op KPI's te monitoren.
Daarnaast is Geckoboard dusdanig ontworpen dat dashboards eenvoudig gedeeld kunnen worden binnen het klantenserviceteam en met externe afdelingen. Zo heeft iedereen die het nodig heeft zicht op het fantastische werk van je serviceteam. Er is geen gratis versie van Geckoboard, maar je kunt een 14-daagse gratis proefversie van één van de vier Geckoboard-pakketten uitproberen.
Functies van Geckoboards Team-pakket (proefversie)
- 5 dashboards en 10 gebruikers
- Meer dan 60 databronnen
- Verbind met (maximaal 3) TV's
- Aanpasbare logo's
- Deelbare links
- Mobiele toegang
Meer informatie over Geckoboard voor Zendesk
5. Zendesk QA (formerly Klaus)
Zendesk QA (formerly Klaus) wil een soortgelijk probleem als Geckoboard oplossen, maar op een heel andere manier. Net als Geckoboard biedt Zendesk QA (formerly Klaus) dashboards voor KPI's zoals CSAT, FCR en NPS. Maar daar houden de gelijkenissen op. Naast zijn functie als analysedashboard werkt Zendesk QA (formerly Klaus) ook als tool voor kwaliteitsgarantie voor klantenservicemanagers.
Met Zendesk QA (formerly Klaus) kunnen managers voorbeelden van gesprekken opvragen om te beoordelen, waarderen en feedback te geven. Dit helpt je agents om te blijven verbeteren en zich te ontwikkelen met regelmatige, transparante en bruikbare feedback. Je kunt je aanmelden voor een gratis proefperiode, maar Zendesk QA (formerly Klaus) heeft geen gratis versie.
Functies van Zendesk QA (formerly Klaus) (proefversie)
- CRM- en helpdesk-integraties
- CSV exporteren en gemakkelijke API-integratie
- Sentimentanalyse
- Onbeperkte gespreksbeoordelingen
- Dynamische scorecards
- Dagelijkse, wekelijkse of maandelijkse evaluatie van doelstellingen
- Meerdere soorten beoordelingen per gesprek
- Oorzaakanalyses
Meer informatie over Zendesk QA (formerly Klaus) voor Zendesk
6. Chatlayer
Met Chatlayer kunnen niet-ontwikkelaars eenvoudig conversationele AI-chatbots bouwen en beheren. De gratis live chat proefversie van Chatlayer duurt 30 dagen en voorziet je van een krachtig Natural Language Processing-algoritme dat meer dan 100 talen begrijpt. Wanneer het geïntegreerd is met je live chat-software, kun je Chatlayer inzetten om terugkerende vragen op te lossen en klantendata te verzamelen.
Chatlayer maakt het ook mogelijk gesprekken over te dragen aan live agents zodra de bot zijn functie heeft vervuld. Wanneer het geïntegreerd is met Zendesk Chat, bijvoorbeeld, kunnen agents de gehele gespreksgeschiedenis van de bot met de klant bekijken. Houd er wel rekening mee dat de Chatlayer-integratie alleen beschikbaar is met het Zendesk Chat Enterprise-pakket.
Functies van Chatlayer
- No-code interface
- Ingebouwde analyses
- Chatoverdracht tussen live agents
- Integratie met SMS en social media
- ISO 27001-gecertificeerd
- Support in meerdere talen
Meer informatie over Chatlayer voor Zendesk
Hoe kies je de juiste live chat-software om gratis uit te proberen?
Let bij je keuze voor de juiste live chat-software of gratis proefperiode op deze vier belangrijke parameters:
- Eenvoudige implementatie en integratie met je bestaande technologie en workflow
- Kwaliteit van de gebruikerservaring van agents en ontwikkelaars.
- De mogelijkheid om met je bedrijf mee te groeien.
- Sluit aan bij je huidige en toekomstige use cases
Natuurlijk is het, zelfs met zorgvuldig onderzoek, moeilijk om te bepalen hoe een bepaalde software presteert op elk van deze vier parameters. Dit is waarom gratis proefperiodes zo handig zijn voor bedrijven die een aantal soorten live chat-software willen uitproberen. Hiermee kun je de kernfuncties van de tool uitproberen zonder het forse prijskaartje van de versie met meer geavanceerde opties. En upgraden is eenvoudig met cloudgebaseerde oplossingen.
Je kunt terugkijken door dit artikel om meer te lezen over de functies waar je op kunt letten. Maar even ter herinnering, de beste live chat-opties bieden:
- Een widget die kan worden ingebouwd op je website
- Een app-versie, zodat je klanten je berichten kunnen sturen via hun mobiele apparaat
- De mogelijkheid om chatgesprekken met bezoekers terug te kunnen lezen
- Uitgebreide webinars en documentatie om je te helpen het meeste uit de software te halen
Veelgestelde vragen
Probeer Zendesk live chat gratis uit
Zendesk biedt alles wat je nodig hebt in een chatsupportsoftware. Van integraties tot analyses en schaalbaarheid: we hebben het allemaal. Zendesk live chat is de ideale oplossing om je klanten en bezoekers live chat-support te bieden, waar ze ook zijn: via mobiel, in je eigen bedrijfsapp of via een messaging-app van derden.
Probeer de gratis versie van Zendesks live chat-software zelf en zie hoe snel je conversiepercentage omhoogschiet.
Wil je hier meer over lezen?
Er zijn veel manieren om goede klantenservice te bieden met de beste gratis live chat-software. Meer informatie