Klantenportal
Beheer efficiënt een stijgend supportvolume en verhoog tegelijkertijd de klanttevredenheid met een gebruiksvriendelijk, AI-gedreven selfserviceportal.
Verbeter de efficiëntie met een klantenportal voor self-service
Laatst gewijzigd 17 december 2024
Met de selfservicetools van Zendesk kunnen je supportteams een toenemende vraag naar service efficiënt afhandelen en tegelijkertijd de algehele productiviteit verhogen. Onze tools zijn naadloos geïntegreerd met geavanceerde AI en ontworpen voor gebruiksgemak. Zoals al onze oplossingen schalen ze bovendien moeiteloos mee met de groei van je bedrijf.
Creëer moeiteloos een portal dat is afgestemd op je merk, geen technische expertise vereist
Help je klanten snel te vinden waar ze naar op zoek zijn met de kennisbanksoftware van Zendesk.
De portalsoftware van Zendesk is intuïtief en gebruiksvriendelijk ontworpen en biedt zowel je klanten als serviceteams een soepele ervaring. Zelfs zonder technische expertise kun je snel een klantenportal creëren dat is afgestemd op je merk en doelgroepen.
Zodra je portal live is, hebben klanten eenvoudig toegang tot selfservice en informatie. Dankzij onze AI-gedreven zoekfuncties vinden ze snel antwoorden, waardoor ze minder hoeven te klikken en het navigeren door de portal probleemloos verloopt.
Bescherm klantendata met beveiliging en privacy op bedrijfsniveau
Onze portaloplossing voor klanten geeft prioriteit aan gegevensbescherming en biedt een aantal belangrijke beveiligingspraktijken, zoals data-encryptie (bij verzending en ter plekke), zodat informatie 24 uur per dag wordt beschermd. Zendesk voldoet ook aan strenge normen zoals SOC 2 en de AVG. Je kunt er dus op vertrouwen dat we je gegevens op een verantwoorde manier verwerken.
Je hebt ook zelf de controle over wie bepaalde zaken mag zien. Met Zendesk kun je gedetailleerde toegangsrechten instellen voor verschillende gebruikersgroepen in je portal. Je kunt vertrouwelijke informatie voor specifieke klanten veilig uploaden, zodat alleen geautoriseerde gebruikers er inzage in hebben. Dankzij op rollen gebaseerde toegangscontroles krijgen supportmedewerkers van verschillende niveaus alleen toegang tot de informatie die ze nodig hebben om hun werk uit te voeren.
Ontdek de kracht van Zendesks geavanceerde gegevensbescherming en -privacy .
Breid je selfservice-aanbod uit en houd informatie up-to-date met AI
Verbeter je kennisbank met Zendesk AI.
Effectieve selfservice is afhankelijk van nauwkeurige en actuele informatie. Zendesk ontgrendelt de kracht van AI om je kennisbank up-to-date te houden.
Met de functie voor aanwijzingen over benodigde inhoud van Zendesk beschik je over je eigen AI-analist om veelgestelde vragen en trending topics in je supporttickets te identificeren. Hiermee kun je updates van je kennisbank prioriteren op basis van de problemen waar je klanten mee worstelen, zodat de inhoud relevant blijft en inspeelt op hun meest dringende behoeften. Met generatieve AI kun je sneller kennisbankartikelen van hogere kwaliteit schrijven, zodat je klanten altijd toegang hebben tot uitgebreide informatie.
Maak je klanten blij met 24/7 snelle service
Zendesk AI agents zijn intelligente bots die worden getraind met miljarden klantenservice-interacties. Ze verhogen de efficiëntie door tickets te voorkomen en de supportervaring te optimaliseren. Je portal zal niet overspoeld worden met tickets en je supportmedewerkers besparen tijd doordat ze niet steeds dezelfde vragen hoeven te beantwoorden.
Deze aanpasbare AI agents zijn eenvoudig te integreren met je kennisbank. Ze kunnen veelgestelde vragen beantwoorden en problemen oplossen, zodat de werklast van je supportteam vermindert en klanten onmiddellijk oplossingen krijgen. Op die manier bespaart iedereen tijd.
De automatisering en AI agents van Zendesk werken nauw samen om zoveel mogelijk tickets te voorkomen. Wanneer een klant een aanvraag indient, kan Zendesk automatisch relevante artikelen voorstellen op basis van trefwoorden en context. Klanten kunnen zelf antwoorden vinden zonder dat ze op een supportmedewerker hoeven te wachten.
Bied uitmuntende service op schaal met Zendesk AI agents.
Profiteer van gepersonaliseerde selfservice
Meer informatie over de selfservicetools voor klanten van Zendesk.
Zendesk geeft klanten een overzicht van hun supportinteracties. Met de klantenportal van Zendesk kunnen ze eenvoudig de status van hun supporttickets volgen en toegang krijgen tot eerdere interacties. Deze transparantie bevordert het vertrouwen en geeft klanten de optie om op de hoogte te blijven van lopende tickets.
Je kunt ook een community creëren door je klanten aan te moedigen om actief deel te nemen met software voor communityforums. Je portal kan fungeren als een plek waar ze kennis kunnen delen, bij kunnen dragen aan forumdiscussies en zelfs nuttige artikelen kunnen upvoten. Zendesk biedt de tools om deze bijdragen te beheren, zodat je een samenwerkingsomgeving kunt opbouwen waarin klanten van elkaar kunnen leren en samen oplossingen kunnen bedenken. Je medewerkers kunnen aan de zijlijn toekijken en ingrijpen in discussies wanneer dat nodig is.
Gebruik rapportages en analyses om inzichten te verkrijgen voor continue verbetering
Ontdek gebruikstrends over hoe je klanten omgaan met je portal. In de rapportages van Zendesk vind je gebruikspatronen, de populairste kennisbankartikelen en tickets die vaak worden ingediend. Deze data geven je de mogelijkheid om verbeterpunten te identificeren en de inhoud van je portal te optimaliseren voor een maximale impact. Dankzij de analyses van Zendesk kun je inhoud aanpassen op basis van de onderwerpen waar klanten vaak naar zoeken.
Bereken de doeltreffendheid van je selfservice-inspanningen met rapporten die belangrijke metrics bijhouden, zoals het aantal voorkomen tickets en het percentage oplossingen via selfservice. Je kunt meten hoe goed je klanten hun vragen via je portal kunnen beantwoorden zonder tussenkomst van een supportmedewerker. Ook kun je zien op welke gebieden je klanten worstelen met vaak voorkomende problemen. Als je de uitdagingen van je klanten begrijpt, kun je preventief actie ondernemen om efficiënt aan hun behoeften te voldoen.
Ontvang datagestuurde inzichten dankzij rapportages en analyses van Zendesk.
Breng alle gesprekken samen in één centrale hub
Ontdek hoe je met de omnichannel Agent Workspace van Zendesk je communicatie centraliseert.
Klanten kunnen tickets eenvoudig direct in de portal aanmaken en een gedetailleerde beschrijving geven, zodat je geen context mist. Daarnaast kunnen klanten ook hulp krijgen via hun favoriete kanalen:e-mail, live chat, spraak, social messaging en meer.
Supportmedewerkers ontvangen en beheren alle aanvragen (die via de portal en via alle andere kanalen worden ingediend) in een uniforme werkruimte. Zo voorkom je dat je aanvragen via de portal mist en krijg je een holistisch beeld van de interactiegeschiedenis van elke klant.
Kies net zoals 160.000 andere bedrijven voor Zendesk
Met klantenportals die slimme, efficiënte ervaringen bieden, kunnen bedrijven tickets voorkomen en besparen op hun supportkosten. Bekijk de volgende drie voorbeelden van klantenportals die werden gemaakt met Zendesk om snelle, mensgerichte service op schaal te bieden.
Motel Rocks
“Ik vind selfservice erg belangrijk, niet alleen om de werkdruk laag te houden voor onze medewerkers, maar ook voor onze klanten. Wanneer mensen zelf snel en efficiënt antwoorden kunnen vinden, wordt het hele winkelproces een stuk prettiger. “Dankzij snelle oplossingen (zoals antwoorden van AI agents) hebben onze supportmedewerkers meer tijd over voor klanten die hulp op maat nodig hebben bij moeilijkere vragen.”
—Lucy Hussey, customer service manager bij Motel Rocks
Unity
“Dankzij de tools van Zendesk konden we snel een grote toename van het aantal tickets vaststellen, de oorzaak bepalen en stappen ondernemen om het probleem te verhelpen. Zonder Zendesk had ons supportteam het toegenomen ticketvolume niet kunnen behappen.”
—David Schroeder, senior manager of services support bij Unity
Fred IT Group
“Dankzij Zendesk konden we onze processen een stuk gemakkelijker maken en enkele zaken dramatische verbeteren, vooral met betrekking tot SLA’s en tijdsbestekken. Uit de positieve feedback van onze klanten weten we dat ze een verschil zien en dat ze merken dat we sneller antwoorden.”
—Kerri McLellan, General manager of Customer Experience bij Fred IT Group
Veelgestelde vragen
Verbeter de efficiëntie van je CX met een klantenportal voor selfservice
Verbeter de efficiëntie van je service en geef klanten de optie om aan selfservice te doen met een beveiligde klantenportal van Zendesk. Onze portal is eenvoudig in te stellen en volledig aanpasbaar aan je merk, zodat je je klanten een vertrouwde ervaring kunt bieden. Met AI-gedreven tools kun je de aanmaak van inhoud voor selfservice stroomlijnen en informatie actueel houden, en met AI agents kun je 24 uur per dag support bieden door ze te koppelen aan je inhoud.
Meld je aan voor een gratis proefperiode en ontdek hoe Zendesk al je klantinteracties efficiënter maakt.
Gerelateerde guides over klantenportals
Lees verder voor meer informatie over hoe Zendesk je CX naar een hoger niveau kan tillen.