Overslaan naar belangrijkste inhoud

Zendesk vs. Zoho

Blijf niet steken in een CX-oplossing die niet meegroeit met je bedrijf. Probeer software die gemakkelijk te gebruiken, aan te passen en op te schalen is.

Zendesk vs. Zoho: Welk platform moet ik kiezen?

Laatst gewijzigd 18 december 2024

Nu het aantal interacties met klanten naar verwachting zal vervijfvoudigen en twee derde van de CX-leiders kleinere teams verwacht, is het cruciaal om een CX-oplossing te hebben die zowel gebruiksvriendelijk als krachtig genoeg is om op te schalen. Op die manier kunnen CX-leiders efficiënt blijven werken terwijl ze voldoen aan een groeiende vraag. Onze guide gaat dieper in op de vergelijking van Zendesk met Zoho en onderzoekt hoe elk platform inspeelt op cruciale CX-behoeften in het snel evoluerende landschap van vandaag. Ontdek de belangrijkste verschillen tussen deze twee platforms en bepaal wat de slimste investering is om topservice te kunnen leveren.

Onderwerpen in deze guide:

Zendesk vs. Zoho: Vergelijking in één overzicht

We hebben een tabel gemaakt waarmee je eenvoudig de functies en mogelijkheden van Zoho en Zendesk kunt vergelijken. Lees hieronder meer over hoe Zendesk zich onderscheidt.

Wat je nodig hebt om de beste klantervaring te leverenBelangrijke functiesZendeskZoho
Ervaring voor supportmedewerkersIntuïtieve interface
  • Complexe en rommelige gebruikersinterface
Gemakkelijk in gebruik
Realtime snelheid
  • Trage rapporrtagefunctie
Time-to-valueEenvoudige configuratie
  • Complex op te zetten en te integreren
Eenvoudige goedkeuring
  • Leercurve
Robuuste integraties
Nuttige inzichtenDiepgaande rapportages
Zeer aanpasbare rapporten
KennisbankAanpassingen voor het uiterlijk
  • Basic
AIGeavanceerde AI
Livechat en messagingRealtime chat
  • Alleen beschikbaar bij Enterprise

Waarom is Zendesk beter dan Zoho?

In een wereld waar slechte ervaringen kunnen leiden tot klantverlies, is het van cruciaal belang om software voor klantenservice te hebben die intuïtief en schaalbaar is en die deskundig wordt ondersteund om succes te garanderen. Hier volgen drie belangrijke redenen waarom bedrijven die hun CX naar een hoger niveau willen tillen voor Zendesk kiezen in plaats van Zoho.

Drie pictogrammen benadrukken de redenen om voor Zendesk te kiezen in plaats van Zoho, waaronder een intuïtief ontwerp, de support en de schaalbaarheid.

1. Intuïtief ontwerp

Zendesk is intuïtief ontworpen met het oog op gebruiksgemak. Dit betekent dat je vanaf dag één kunt beginnen met het leveren van uitstekende klantenservice, zonder dat er lange training of technische expertise voor nodig is. Aan de andere kant melden gebruikers van Zoho Desk een steile leercurve, waarbij de minder intuïtieve interface bovendien invloed kan hebben op de lopende productiviteit.

2. Hoogwaardige support

Al meer dan twintig jaar is Zendesk toonaangevend op het gebied van CX, met een toegewijde community van CX-leiders en producten die zijn ontworpen met ingebouwde best practices. Zoho Desk, dat in 2016 werd gelanceerd, is daarentegen onderdeel van een breder softwarepakket, wat betekent dat de focus niet alleen op CX ligt. Als gevolg daarvan profiteer je niet van dezelfde diepgaande CX-specifieke expertise en support die je krijgt bij een eersteklas klantenserviceplatform zoals Zendesk.

3. Bewezen schaalbaarheid

Zendesk is de meest uitgebreide serviceoplossing waarop je bedrijf kan vertrouwen, zowel nu als bij uitbreiding in de toekomst. Met Zendesk profiteer je van meer dan 1.700 apps en integraties en een AI die overal is ingebouwd. Bovendien schaalt Zendesk naadloos mee met nieuwe use cases en kun je met gemak groeiende ticketvolumes beheren. De beperkte eigen functies en integratiemogelijkheden van Zoho maken het daarentegen moeilijk om het platform uit te breiden en aan te passen aan groeiende bedrijfsbehoeften, waardoor het minder schaalbaar is.

Zendesk vs. Zoho: Vergelijking van functies

Bekijk hoe de belangrijkste CX-functies van Zendesk en Zoho zich tot elkaar verhouden.

Integraties en een totaalbeeld van de klant

De marketplace van Zendesk biedt meer dan 1.700 voorgebouwde apps en integraties, zodat je supportteam naadloos kan worden afgestemd op de rest van je bedrijf en je een totaalbeeld van je klanten krijgt. Met onze plug-and-play integraties krijgen supportmedewerkers eenvoudig toegang tot belangrijke klantendata op het gebied van sales, service en marketing - allemaal binnen één platform.

Zoho biedt een beperkte marktplaats voor apps van derden, en sommige gebruikers melden dat de beschikbare integraties complex en tijdrovend zijn.

Pictogrammen afkomstig van de meer dan 1.700 integraties in de Zendesk Marketplace.

Bouw een totaalbeeld van je klanten op met de Zendesk Marketplace.

Flexibel, aanpasbaar platform

Zendesk-platform.

Ontdek de aanpassingsmogelijkheden van het Zendesk Sunshine-platform.

Zendesk biedt een hoge mate van aanpasbaarheid, waardoor teams het kunnen afstemmen op hun specifieke behoeften en workflows. Zendesk biedt flexibiliteit zonder de noodzaak van technische expertise, of je nu de Agent Workspace wilt aanpassen of speciale velden en automatiseringen wilt maken. Bovendien kun je gebruikmaken van een uitgebreide set API’s voor bijna onbeperkte mogelijkheden om Zendesk uit te breiden en aan te passen. Zo kun je door het eenvoudig opzetten van aangepaste integraties tussen Zendesk en andere systemen een perfecte CX leveren.

Hoewel Zoho basisaanpassingsopties biedt, kunnen gebruikers het platform slechts minimaal afstemmen.

Rapportages en analyses

Zendesk biedt krachtige rapportage- en analysesoftware die is ontworpen voor bedrijven van elke omvang uit elke branche. Met onze geavanceerde rapportages kun je realtime en historische gegevens van alle klantkanalen op één plek samenbrengen. Dankzij inzichten in kwaliteitsborging (QA) op basis van AI kun je elke service-interactie evalueren en klantverlies proactief voorkomen. Bovendien kun je met onze AI-gedreven tools voor personeelsbeheer (WFM) de personeelsbehoeften voorspellen en teamprestaties optimaliseren voor blijvende efficiëntie.

Aan de andere kant biedt Zoho Desk slechts eenvoudige rapportagemogelijkheden en dashboards. Organisaties die behoefte hebben aan meer gedetailleerde inzichten zijn hier wellicht niet tevreden over. Meer geavanceerde rapportagefuncties zoals WFM en QA zijn niet beschikbaar in Zoho Desk en vereisen extra investeringen.

Een aanpasbaar Zendesk-rapport

Ontgrendel nieuwe inzichten met de kracht van Zendesk-analyses.

Kennisbank

Met de kennisbank van Zendesk kun je artikelen up-to-date houden en ontbrekende inhoud signaleren.

Ontdek hoe de kennisbanksoftware van Zendesk alles up-to-date houdt met AI

Met Zendesk geef je je klanten de mogelijkheid om aan selfservice te doen en 24/7 antwoorden te vinden. Dankzij onze functies voor kennisbeheer is het gemakkelijk om artikelen in je helpcenter up-to-date te houden. Zo maakt de functie Aanwijzingen over benodigde inhoud gebruik van AI om ontbrekende inhoud en verouderde artikelen te identificeren en te markeren, en met de generatieve AI-tools voor de kennisbank kan inhoud snel worden uitgebreid en verbeterd.

Zoho biedt een meertalige kennisbank, maar mist geavanceerde functies, zoals Aanwijzingen over benodigde inhoud, die essentieel zijn om inhoud efficiënt up-to-date te houden.

Prijzen van pakketten: Zoho Desk vs. Zendesk

Laten we eens kijken naar de prijsniveaus van Zendesk en Zoho Desk.

ZendeskZoho Desk
Prijzen van plannen
  • Support Team: $ 19 per supportmedewerker/maand
  • Support Professional: $ 55 per supportmedewerker/maand
  • Support Enterprise: $ 115 per supportmedewerker/maand
  • Express: $ 7 per gebruiker/maand
  • Standard: $ 14 per gebruiker/maand
  • Professional: $ 23 per gebruiker/maand
  • Enterprise: $ 40 per gebruiker/maand
Totale eigendomskosten (TCO)Lage TCO dankzij een intuïtief ontwerp, hoogwaardige klantenservice en bewezen schaalbaarheidHoge TCO vanwege complexe integraties, beperkte aanpassingen en schaalbaarheid, en zwakke kennisbeheertools

*Alle plannen worden jaarlijks gefactureerd.

Waarom klanten voor Zendesk kiezen

Maar neem het niet slechts van ons aan. Hier volgen een aantal verhalen van klanten die voor Zendesk kozen.

Thinkific + Zendesk: Voldoen aan de toegenomen vraag van bedrijven met schaalbare software

Zendesk “doet alles wat we ervan verwachten” zodat we kunnen groeien, aldus projectmanager Katerina Graham.

CoinJar + Zendesk: Tevredenheid over het gebruiksgemak verhogen

Zendesk was “eenvoudig te gebruiken en maakte het mogelijk om op te schalen met ons groeiende team“, aldus Charles Goodman van CoinJar.

PayNearby + Zendesk: Sneller waarde creëren met deskundige support

Zendesk bood “gespecialiseerde support tijdens de implementatie, zodat we er snel mee aan de slag konden”, aldus Minakshi Taly van PayNearby.[it]

Veelgestelde vragen

Klaar om Zendesk te proberen?

Met Zendesk krijg je een intuïtieve, schaalbare AI-gedreven oplossing die speciaal is ontwikkeld voor CX en die snel rendement oplevert. Probeer Zendesk vandaag nog en geef je CX een boost.

Ontdek hoe Zendesk je CX kan verbeteren

Bekijk Zendesk in actie