Zendesk vs. Intercom: Een vergelijking voor 2024
AI is de nieuwe standaard voor klantenservice. Kies geavanceerde AI van de CX-experts: Zendesk.
Waarom Zendesk het beste alternatief is voor Intercom
Laatst gewijzigd 21 oktober 2024
Klantverwachtingen zijn al hoog, maar met de opkomst van AI verwachten klanten nog meer. Klanten willen snelheid, anticipatie en een hypergepersonaliseerde ervaring op hun favoriete kanaal. Intelligentie is de sleutel geworden tot het leveren van die ervaringen die klanten verwachten tegen lagere operationele kosten. Naarmate meer organisaties AI gebruiken, is het van cruciaal belang om een gegevensmodel te kiezen dat aansluit bij hoe je bedrijf werkt. Klantervaring is geen uitzondering, en AI-modellen die speciaal voor CX zijn gemaakt leiden tot betere resultaten op schaal.
Zowel Zendesk als Intercom bieden klantenservicesoftware met AI-mogelijkheden, maar ze zijn niet gelijk. Zendesk AI is gemodelleerd naar 's werelds grootste CX-specifieke gegevensset. Met Zendesk krijg je AI-gedreven supportsoftware van een hoger niveau die intuïtief is ontworpen, schaalbaar en kosteneffectief is. Neem geen genoegen met de tweede beste. Vergelijk Zendesk versus Intercom en maak je bedrijf klaar voor de toekomst met betrouwbare, gebruiksvriendelijke software.
Intuïtief ontwerp
Zendesk is ontworpen met de supportmedewerker in gedachten en biedt een moderne, intuïtieve ervaring. Met de aanpasbare Zendesk Agent Workspace kunnen vertegenwoordigers in één browsertabblad werken met één kliknavigatie om door elk kanaal te navigeren. Intercom daarentegen kan een gecompliceerd systeem zijn, waardoor een steile leercurve ontstaat voor nieuwe gebruikers.
Grotere schaalbaarheid
Zendesk is gebouwd om mee te groeien met je bedrijf, wat resulteert in minder inactiviteit, betere kostenbesparingen en de stabiliteit die nodig is om uitzonderlijke klantensupport te bieden. Veel klanten beginnen Zendesk te gebruiken als kleine of middelgrote bedrijven (mkb's) en blijven onze software gebruiken terwijl ze hun activiteiten opschalen, meer personeel inhuren en meer klanten bedienen. Met onze krachtige integraties zonder code kun je de software aanpassen aan nieuwe en groeiende use cases. Vergeleken met Zendesk biedt Intercom weinig integraties, wat de schaalbaarheid kan belemmeren.
Lage totale eigendomskosten
Zendesk is eenvoudig in te stellen, aan te passen en te onderhouden. Hierdoor kunnen klanten de helpdesksoftware snel implementeren, zonder dat er ontwikkelaars voor nodig zijn, en zien ze een snellere return-on-investment. Bovendien hebben onze transparante prijzen geen verborgen kosten of eindeloze add-ons, zodat klanten precies weten waarvoor ze betalen en de totale eigendomskosten van tevoren kunnen berekenen. Ter vergelijking kan de verwarrende prijsstructuur van Intercom met meerdere add-ons ongeschikt zijn voor kleine bedrijven.
Onderwerpen in deze guide:
- Vergelijking in één overzicht: Zendesk vs. Intercom
- Intercom vs. Zendesk: belangrijkste mogelijkheden
- Waarom klanten Zendesk verkiezen boven Intercom
- Veelgestelde vragen
- Klaar om Zendesk te proberen?
Vergelijking in één overzicht: Zendesk vs. Intercom
Het is gemakkelijk om te zien hoe Zendesk uitblinkt over Intercom. Bekijk onze grafiek die de mogelijkheden van Zendesk vergelijkt met Intercom.
Wat je nodig hebt om de beste CX te leveren | Zendesk | Intercom |
---|---|---|
Een geïntegreerde omnichannel workspace | ✓ | Betaalde add-ons voor belangrijke kanalen zoals WhatsApp |
Robuuste integraties | 1.500+ | 450+ |
Beveiliging en naleving | ✓ | Beperkt |
Rapportages en analyses | ✓ | Basic |
AI ontwikkeld voor CX | ✓ | Beperkt |
Intercom vs. Zendesk: Belangrijkste mogelijkheden
Laten we eens kijken naar de details van Intercom versus Zendesk en zien waardoor Zendesk een beter product is voor CX.
Een geïntegreerde omnichannel workspace
Meer informatie over de nieuwe Zendesk Agent Workspace.
Zendesk biedt supportmedewerkers een geïntegreerde omnichannel workspace met een intelligent ticketsysteem en ingeslotencallcentersoftware. Met deze interface alleen al kunnen supportmedewerkers e-mails, sms'en, telefoongesprekken, livechats, berichten in de app en berichten via sociale media naadloos vanaf één plek beheren.
Intercom richt zich voornamelijk op berichten, maar biedt een beperkte kanaalbreedte in vergelijking met Zendesk, waarvoor betaalde add-ons nodig zijn voor belangrijke kanalen zoals WhatsApp.
Robuuste integraties
De Zendesk Marketplace biedt meer dan 1.500 apps en integraties zonder code. Onze software wordt vertrouwd door meer dan 160.000 klanten die met succes belangrijke technologieën hebben geïntegreerd, zoals Salesforce, Jira, Shopify, Slack en Microsoft Teams, en wordt ondersteund door betrouwbare API's en bewezen aangepaste integratiereferenties.
Intercom biedt iets meer dan 450 integraties, waardoor het minder kosteneffectief en complexer kan zijn om de software aan te passen en je aan te passen aan nieuwe use cases naarmate je uitbreidt. Het platform mist ook transparantie bij het weergeven van beoordelingen, het aantal installaties en speciaal ontwikkelde integraties met klantenservice.
Ontdek onze plug-and-play integraties in de Zendesk Marketplace.
Beveiliging en naleving
Ontdek hoe Zendesk prioriteit geeft aan gegevensbeveiliging en naleving.
Zendesk biedt uitgebreide beveiligings- en nalevingsfuncties, waardoor de privacy van klantgegevens wordt gewaarborgd. Dit omvat veilige inlogopties zoals SAML of JWT SSO (enkelvoudige aanmelding) en redactie van native content voor gevoelige informatie. We houden ons ook aan tal van industrienormen en -voorschriften, zoals HIPAA, SOC2, ISO 27001, HDS, FedRAMP LI-SaaS, ISO 27018 en ISO 27701.
Intercom biedt geen redactie van native content voor gevoelige informatie en geen toegangsbeperkingen voor apparaten. Enkelvoudige aanmelding en identiteitsbeheer zijn voorbehouden voor de duurste abonnementen en add-ons.
Rapportages en analyses
Zendesk beschikt over krachtige rapportage- en analysetools, plus een speciaal personeelsbeheersysteem. Met aangepaste correlatie en attributie kun je dieper ingaan op de hoofdoorzaak achter je metrics. We bieden ook realtime en historische rapportagedashboards, zodat je op dit moment actie kunt ondernemen en kunt leren van trends uit het verleden. Ondertussen kunnen bedrijven de statistieken en prestaties van werknemers analyseren met onze WFM-software, waardoor ze verbeteringen kunnen identificeren, strategieën kunnen implementeren en langetermijndoelen kunnen stellen.
Intercom biedt rapportage- en analysetools met beperkte mogelijkheden voor aangepaste rapportage, gebruikersgedragsstatistieken en geavanceerde visualisatie. Er ontbreken ook geavanceerde functies zoals samenwerkingsrapportage, aangepaste statistieken, metrische correlatie en gedetailleerde attributie. Intercom heeft ook geen speciale oplossing voor personeelsbeheer.
Meer informatie over de krachtige rapportage en analyse van Zendesk.
AI en automatisering
Ervaar intelligente CX met Zendesk AI.
Zendesk AI is de intelligente laag die CX-intelligentie in elke stap van het klanttraject integreert. Onze AI is niet alleen vooraf getraind op miljarden echte supportinteracties, maar zorgt ook voor de werking van bots, supportmedewerkers, administratieve assistentie en intelligente workflows die leiden tot 83 procent minder administratieve kosten. Klanten hebben ook opgemerkt dat ze Zendesk AI vijf keer sneller kunnen implementeren dan andere oplossingen.
Intercom maakt ook gebruik van AI en beschikt over een chatbot genaamd Fin, maar negatieve beoordelingen vermelden eenvoudige rapportage en een gebrek aan aanpassing. Fin kost € 0,99 per oplossing, dus bedrijven die grote hoeveelheden aanvragen behandelen, kunnen het duur vinden. Ter vergelijking: Zendesk-klanten betalen een vaste prijs van € 50 per supportmedewerker en alleen Zendesk AI is gemodelleerd naar 's werelds grootste CX-specifieke gegevensset.
Waarom klanten kiezen voor Zendesk boven Intercom
Met meer dan 160.000 klanten in alle sectoren en regio's heeft Zendesk de CX-expertise om je best practices en thought leadership te bieden om je algehele waarde te verhogen. Maar geloof ons niet op ons woord. Luister naar wat klanten zeggen over waarom ze voor Zendesk hebben gekozen.
Reprise
“Er waren veel tekortkomingen met de vorige oplossing, Intercom. We konden niet de volledige berichtengeschiedenis krijgen of verschillende ticketwachtrijen goed bijhouden, dingen die superbelangrijk voor ons waren. We hadden dringend behoefte aan een beter helpcenter en documentatie. We hebben voor Zendesk gekozen en hebben niet meer achterom gekeken.”
Paul Vidal, VP of Customer Success bij Reprise
Novo
“We hebben een weergave voor supportmedewerkers rechtstreeks van onze database in Zendesk ingebouwd, dus ze hoeven Zendesk niet langer uit te schakelen om in te loggen in onze database en de klantkenmerken te bekijken. Op dit moment bespaart dit enkele seconden, maar bij meer dan duizenden tickets? Dan bespaart dit uren. Dat alleen al was een van de meest impactvolle dingen.”
Brian Kale, Head of Customer Success bij Novo
Bitly
“We zagen een echte verbetering in het vermogen van supportmedewerkers om hun workflows te hergebruiken en een toename in het aantal one-touch tickets dat met macro's kon worden opgelost. We zijn veel efficiënter en succesvoller geworden met Zendesk.”
Brad Harris, Global Customer Support Director bij Bitly
Veelgestelde vragen
Klaar om Zendesk te proberen?
In tegenstelling tot Intercom is Zendesk schaalbaar, intuïtief ontworpen voor CX en biedt het lage totale eigendomskosten. Bedrijven van elke omvang kunnen vertrouwen op de oplossing voor klantervaring om hun CX te verbeteren met een uniforme omnichannel workspace, uitgebreide integraties, eersteklas beveiliging en naleving, krachtige rapportage- en analysetools en geavanceerde AI en automatisering. Probeer Zendesk gratis uit en ervaar het zelf.
Zendesk vs. de rest: Vergelijk de software
Bekijk onze andere handleidingen om te zien hoe Zendesk zich verhoudt tot de concurrentie.