Overslaan naar belangrijkste inhoud

Kunstmatige intelligentie

AI ontwikkeld voor betere serviceoplossingen

Zendesk AI is de intelligentie achter onze complete serviceoplossing. Zendesk ondersteunt zijn klanten met snelle, gepersonaliseerde AI-gedreven service. Je kunt er direct mee aan de slag, geen training nodig.

Zo werken de API’s van Zendesk

Intelligentie tijdens elke interactie

Laat automatisering
een grotere rol spelen

Te veel klanten hebben is een goede zaak. Automatiseer meer dan 80% van je interacties met AI agents en los interacties eenvoudig op.

Geef supportmedewerkers meer mogelijkheden

Verhoog de productiviteit van teams met 20% dankzij een proactieve agent copilot ingebouwd in hun workflows. Je supportmedewerkers krijgen alle klantendata en aanbevolen volgende stappen om een consistente service te leveren.

Werk op schaal

Stroomlijn workflows, verminder de werklast van supportmedewerkers en verhoog de operationele efficiëntie met meer dan 15% dankzij volledige zichtbaarheid.

AI agents

Automatiseer meer dan 80% van je interacties

AI agents van Zendesk lossen autonoom complexe problemen op, op al de favoriete kanalen van je klanten. Zorg 24/7 voor snelle oplossingen, maak zowel klanten als werknemers blij en verlaag tegelijkertijd de kosten op schaal.

Agent Copilot

Laat elke supportmedewerker optimaal presteren

De agent copilot van Zendesk onderneemt actie. Deze proactieve assistent verbetert de productiviteit door supportmedewerkers inzichten en voorgestelde antwoorden te bieden, en door acties uit te voeren die door supportmedewerkers goedgekeurd zijn.

AI-tools voor admins

Voer het door in je gehele bedrijf

Ontdek wat je klanten willen en hoe ze zich voelen dankzij AI-gedreven inzichten. Ga nog verder en personaliseer op basis van je specifieke bedrijfsbehoeften, zodat je elke binnenkomende aanvraag gedetailleerd kunt vastleggen.

Wat onze klanten zeggen


Freedom

92%

afname van handmatige triage

74%

snellere eerste reactietijd

“Zendesk AI veranderde de manier waarop we met onze klanten praten, omdat we nu de toon van de gesprekken kunnen aanpassen. Denk bijvoorbeeld aan emoji’s of een meer formeel overkomend gesprek.”

Stacey Zavattiero

Customer Experience Manager

Lees het klantverhaal
Volgende

66%

tickets die met één interactie afgehandeld worden

92%

daling van de gemiddelde afhandeltijd voor e-mails

“Dankzij ons succes met Zendesk AI heeft kunstmatige intelligentie binnen ons bedrijf meer geloofwaardigheid gekregen. Voor velen van ons is het de eerste AI-tool die de hype ook echt waarmaakt.”

Raz Razaq

Head of Customer Contact Experience Technology

Lees het klantverhaal
UrbanStems

Geautomatiseerd

oplossingspercentage van 39%

$

100.000 besparing in slechts drie maanden

“We zijn nog maar drie maanden bezig met het implementeren van Zendesk AI en we zagen al een enorm rendement.”

Laura McDonald

Director of Customer Happiness

Lees het klantverhaal
Lush

60%

oplossing tijdens het eerste contact

$

434.000 jaarlijkse kostenbesparing

“KPI’s zijn standaard, maar onze leidinggevenden willen dat we ook verslag uitbrengen en hen laten weten hoe het met onze klanten gaat. Met Zendesk kunnen we dat doen.”

Naomi Rankin

Global CX Manager

Lees het klantverhaal
Freedom

92%

afname van handmatige triage

74%

snellere eerste reactietijd

“Zendesk AI veranderde de manier waarop we met onze klanten praten, omdat we nu de toon van de gesprekken kunnen aanpassen. Denk bijvoorbeeld aan emoji’s of een meer formeel overkomend gesprek.”

Stacey Zavattiero

Customer Experience Manager

Lees het klantverhaal
Volgende

66%

tickets die met één interactie afgehandeld worden

92%

daling van de gemiddelde afhandeltijd voor e-mails

“Dankzij ons succes met Zendesk AI heeft kunstmatige intelligentie binnen ons bedrijf meer geloofwaardigheid gekregen. Voor velen van ons is het de eerste AI-tool die de hype ook echt waarmaakt.”

Raz Razaq

Head of Customer Contact Experience Technology

Lees het klantverhaal
UrbanStems

Geautomatiseerd

oplossingspercentage van 39%

$

100.000 besparing in slechts drie maanden

“We zijn nog maar drie maanden bezig met het implementeren van Zendesk AI en we zagen al een enorm rendement.”

Laura McDonald

Director of Customer Happiness

Lees het klantverhaal
Lush

60%

oplossing tijdens het eerste contact

$

434.000 jaarlijkse kostenbesparing

“KPI’s zijn standaard, maar onze leidinggevenden willen dat we ook verslag uitbrengen en hen laten weten hoe het met onze klanten gaat. Met Zendesk kunnen we dat doen.”

Naomi Rankin

Global CX Manager

Lees het klantverhaal
Freedom

92%

afname van handmatige triage

74%

snellere eerste reactietijd

“Zendesk AI veranderde de manier waarop we met onze klanten praten, omdat we nu de toon van de gesprekken kunnen aanpassen. Denk bijvoorbeeld aan emoji’s of een meer formeel overkomend gesprek.”

Stacey Zavattiero

Customer Experience Manager

Lees het klantverhaal

AI voor werknemersservice

Geef je interne teams meer ruimte

Wijs repetitieve aanvragen toe aan AI-agents die automatisch je belangrijkste interacties begrijpen. Zorg voor snellere oplossingen met automatische routering en een agent copilot die teams begeleidt bij het leveren van consistentere service van hoge kwaliteit.

AI waarop je kunt vertrouwen

Op verantwoorde wijze AI opbouwen

Zendesk ontwerpt met inachtneming van privacy, beveiliging en naleving om servicegegevens te beschermen volgens strenge normen. We communiceren hoe onze technologie werkt, want transparantie bouwt vertrouwen op. We brengen AI-modellen pas uit nadat ze exact voldoen aan nauwkeurigheidsniveaus en werken samen met technische specialisten om op maat gemaakte, hoogwaardige oplossingen te leveren.

Veelgestelde vragen

Voor meer informatie over hoe je toegang krijgt tot de AI-functies van Zendesk zoals AI agents, agent copilot en meer, zie onze pagina met prijzen.

Aan de slag

Probeer Zendesk vandaag