Klantentrouw kan bijdragen aan het vergroten van het succes van een bedrijf, en klantervaring is de drijvende kracht achter klantentrouw. De gegevens spreken voor zich:
74% van klanten voelt zich trouw aan een bepaald merk of bedrijf
52% van klanten zegt dat ze het liefst bij hun favoriete merken kopen
Maar klantentrouw moet worden gecultiveerd en onderhouden en zonder de juiste zorg gaat deze gemakkelijk verloren. Klantentrouw wordt beïnvloed door elke stap van de ervaring die klanten met je bedrijf hebben, van marketingpromoties tot de transparantie van prijsmodellen, en van het gemak van de salescyclus tot de kwaliteit van je klantenservice. Maar klantentrouw strekt zich ook uit tot de ervaring die klanten met je producten of diensten hebben.
Onze onderzoeksresultaten onderstrepen deze realiteit. Met Zendesk Benchmark, onze gegevensindex van 45.000 bedrijven die gebruikmaken van Zendesk, hebben we onderzocht hoe topbedrijven ervaringen bieden die ervoor zorgen dat klanten blijven terugkeren en met welke best practices de leiders zich onderscheiden van de rest.
Het Zendesk-rapport over trends op het gebied van klantervaring 2020 is nu beschikbaar om te worden gedownload. Het volledige rapport bestaat uit:
Belangrijkste bevindingen over de verwachtingen van klanten wanneer zij met bedrijven in contact treden
De top 5 trends in de klantervaringssector in 2020
Benchmarkgegevens van toonaangevende bedrijven die zich onderscheiden van hun concurrenten
Download hier je gepersonaliseerde scorekaart met prestaties van klantervaringen.