Bedrijfsgerelateerde kunstmatige intelligentie belooft veel goeds en verandert hoe we werken, reizen en communiceren. Hoewel dit allemaal nog erg nieuw is en dit zijn waarde alleen heeft bewezen in enkele specifieke gebruiksscenario’s, zijn er heel wat manieren waarop kunstmatige intelligentie voor klantenservice kan worden ingezet.
Dit geldt in het bijzonder voor selfservice, de methode waarmee klanten zelf problemen oplossen. Kunstmatige intelligentie kan kennisbanken optimaliseren voor een klantenbestand. Hierdoor zijn Help-artikelen in deze kennisbanken gemakkelijker te vinden (deels dankzij Deep Learning, zodat tools voor kunstmatige intelligentie in de loop van de tijd steeds beter worden). Hoe beter klanten zichzelf kunnen helpen, hoe gestroomlijnder en efficiënter een klantenservice-organisatie kan werken.
Dit nieuwste e-book, Kunstmatige intelligentie gebruiken voor betere selfservice, gaat in op hoe kunstmatige intelligentie uw selfservice-aanbod voor klanten kan versterken in Zendesk Guide. Dit gebeurt hoofdzakelijk met Aanwijzingen over benodigde inhoud en Answer Bot. Gebruikers van Zendesk Chat kunnen ook profiteren van de Conversations-API voor het integreren van hun eigen selfservicebot.
We staan nog maar aan het prille begin van hoe kunstmatige intelligentie de klantervaring verandert. Bedrijven die klanten willen helpen zichzelf te helpen, kunnen dit echter nu al van ervaren.