Overslaan naar belangrijkste inhoud

2 min read

Doe meer dan alleen support verlenen: de 5 belangrijkste gebruiksscenario's voor een open CRM-platform

Customer Relationship Management (CRM) gaat over het kennen van elk belangrijke stukje informatie over uw klanten. Met de oneindige stroom aan klantgegevens in allerlei verschillende systemen en toepassingen, is het absoluut noodzakelijk om een CRM-platform te hebben dat gegevens over uw klanten kan beheren en benutten, ongeacht waar de gegevens vandaan komen.

Het is niet voldoende om alleen klantgegevens te hebben; een bedrijf moet de gegevens ook kunnen gebruiken om betere klantervaringen te creëren. Een effectief CRM-platform geeft een bedrijf de flexibiliteit die een aanpasbare en meer gepersonaliseerde klantervaring mogelijk maakt. “Flexibiliteit” is nou niet precies waar traditionele CRM-platforms bekend om staan, gezien hoe ver ze van het huidige klantgegevenslandschap staan.

Een open, flexibel CRM-platform biedt toegang tot enorme hoeveelheden klantgegevens. Hiermee is het mogelijk om het soort kritische gebruiksscenario’s te verwerken dat voor een echt moderne klantervaring zorgt. Die vijf belangrijkste gebruiksscenario’s zijn:

1) Activa en apparaten beheren
Volg de geschiedenis en status van uw klantgerichte activa en aangesloten apparaten. Doe dit naast een volledige tijdlijn van kritieke gebeurtenissen zoals reparaties, leveringen en vervangingen.

2) Interacties met klanten
Krijg een volledig overzicht van het klanttraject bij elk touchpoint, waaronder apps van derden en externe systemen, voor meer gepersonaliseerde ervaringen.

3) Gebruikers en accounts beheren
Modelaccounthiërarchieën en gebruikersrelaties tussen uw klanten, partners en verkopers, zodat ze een afspiegeling zijn van de manier waarop uw markt echt werkt.

4) Producten en orders
Beheer bestellingen, verzendingen en garanties om de volledige product- en orderlevenscyclus te begrijpen in relatie tot elke klant.

5) Problemen met product oplossen
Leg gebruikersactiviteit en clickpaden vast om beter inzicht te krijgen in het in-product gedrag. Dit resulteert in het soort gegevens waarmee organisaties gebruikers kunnen begeleiden naar het doel waar ze naartoe willen gaan.
 

We behandelen deze gebruiksscenario’s uitvoerig in ons e-book “Doe meer dan alleen support verlenen: de 5 belangrijkste gebruiksscenario’s voor een open CRM-platform”. Meer informatie over hoe bedrijven een volledig beeld kunnen krijgen van de klantervaring met Zendesk Sunshine, ons open CRM-platform, mogelijk gemaakt door Amazon Web Services (AWS).

Doe meer dan alleen support verlenen: de 5 belangrijkste gebruiksscenario's voor een open CRM-platform