1 min read
Laten we eens praten: 9 manieren om je klantenservice te transformeren met messaging
Laatst gewijzigd 10 december 2020
Dankzij Messaging-apps zoals Facebook Messenger en WhatsApp is het tegenwoordig veel gemakkelijker om met iedereen, waar ook ter wereld, in contact te komen en zinvolle content te delen met anderen. Deze berichtenrevolutie heeft ook de verwachtingen van klanten veranderd. Klanten wereldwijd verwachten dat ze op dezelfde manier en met hetzelfde gemak met merken kunnen communiceren als ze in hun persoonlijke leven gewend zijn. In tegenstelling tot live chat, is messaging ontworpen om gemakkelijk, blijvende digitale relaties tot stand te brengen en onderhouden.
Om aan deze verwachtingen te voldoen en het bedrijf toekomstbestendig te maken, wenden merken zich tot geïntegreerde berichtenplatforms waarmee ze gemakkelijk de beste ervaring kunnen leveren, waar klanten zich ook bevinden. Het resultaat? Een hogere mate van betrokkenheid, hogere klanttevredenheid en een relatie met elke klant.
Sunshine Conversations is een open, flexibel en geavanceerd platform om gesprekken te voeren. Met het platform beschik je over één enkele API die berichten van elk kanaal in één enkel klantprofiel en -gesprek onderbrengt. Dankzij één enkele weergave heb je alle gegevens bij de hand en kun je bij elke stap van het klanttraject krachtige functies inzetten om support te leveren aan klanten.
In dit e-book leer je 9 manieren waarop je gebruik kunt maken van een modern berichtenplatform zoals Sunshine Conversations om verder te gaan dan alleen support te leveren. Je transformeert hiermee de ervaring van je klanten. Zo leer je onder andere:
- 1. Omnichannel klantenservice te leveren
2. Een modern berichtensysteem te integreren in je website
3. Klanten actie te laten ondernemen tijdens gesprekken
4. Chatbots te integreren voor selfservice bij elke schaalgrootte
5. Een gesprek met een klant te beginnen
6. Anderen bij je gesprekken te betrekken
7. De taal van je klant te spreken
8. Gesprekken te delen met iemand in je bedrijf
9. Controle te hebben over het verloop van het gesprek