Gegevens vast in silo's
MCM neemt met Sunshine afscheid van gegevens in silo's
Als toonaangevende telecommunicatieprovider voor Latijns-Amerika moest MCM gemakkelijk informatie van klanten kunnen vinden en sorteren. Het bedrijf heeft met Sunshine een app gebouwd om de rechten en licentiegegevens van klanten op te kunnen vragen bij de interne database en Salesforce-CRM van het bedrijf.
Geïmplementeerd in minder dan 3 WEKEN
Gebruikte platformonderdelen:
Aangepaste objecten
Zakelijke uitdaging
Agenten hadden vanwege handmatige, inefficiënte zoekprocessen moeite om belangrijke klantgegevens op te vragen. Ze hadden ook te maken met 20 verschillende soorten tickets, waardoor het voor het team lastig was om te weten welke ticketvelden verplicht moesten worden ingevuld.
Platformoplossing
Met behulp van aangepaste objecten heeft MCM gegevens uit verschillende gegevensbronnen, waaronder Salesforce-CRM, rechtstreeks in Sunshine geïntegreerd. MCM heeft vervolgens een zijbalk-app met een vervolgkeuzelijst gemaakt waarmee automatisch de benodigde gegevens worden gevraagd zodra het tickettype wordt geïdentificeerd. Voorheen schakelden agenten tussen meerdere systemen heen en weer om gegevens samen te voegen en moesten ze maar gissen welke velden ze moesten invullen. Dankzij Sunshine werken ze nu in één eenvoudig systeem: handmatige processen zijn geautomatiseerd en de communicatie tussen agenten en klanten verloopt vlotter.