Persberichten
Voor vragen van de media, analisten en aanvragen voor gastsprekers, neemt je contact met ons op.
press@zendesk.comZendesk lanceert Sunshine, een open en flexibel CRM-platform
18 november 2018
Zendesk Sunshine is gebouwd op Amazon Web Services en verbindt en begrijpt klantgegevens naadloos – waar de gegevens zich ook bevinden
SAN FRANCISCO – 13 november 2018 – Zendesk, Inc. (NYSE: ZEN) heeft vandaag Sunshine gelanceerd, een open en flexibel CRM-platform (customer relationship management) dat volledig op Amazon Web Services, Inc. (AWS) in de openbare cloud is gebouwd. Met Zendesk Sunshine kunnen bedrijven al hun klantgegevens verbinden en begrijpen, waar de gegevens zich ook bevinden. Hiermee hebben ontwikkelaars van bedrijven de mogelijkheid om sneller apps en services voor klanten te bouwen en implementeren. Sunshine is volledig op open standaarden gebouwd. Veiligheid, schaalbaarheid en betrouwbaarheid van AWS zijn in de kern ingebouwd.
Zendesk heeft niet alleen Sunshine gelanceerd, maar ook een nieuwe tool voor automatisering van het salesproces, Zendesk Sell, en het gegevensanalyseproduct, Zendesk Explore. De lancering vond plaats op de wereldwijde gebruikersconferentie Relate 2018van Zendesk, die deze week in San Francisco plaatsvindt.
Een nieuw CRM-platform voor klantervaringen die zich ontwikkelen
Bedrijven proberen gelijke tred te houden met de veranderende verwachtingen van klanten, maar worden tegengehouden door verouderde technologie. Traditionele CRM-platforms dwingen bedrijven eigen technologieën te gebruiken die hun zicht op klanten beperken en het moeilijk maken om klantgegevens in interne en externe systemen en services aan elkaar te koppelen. Tegelijkertijd staan deze gesloten CRM-tools op gespannen voet met de behoefte van ontwikkelaars aan flexibiliteit en vrijheid.
“Het is tijd om los te breken van CRM-platforms die denken dat ze het middelpunt van het universum zijn en ons een verouderde kijk op de wereld geven”, aldus Mikkel Svane, oprichter en CEO van Zendesk. “We hebben Sunshine gemaakt om licht te werpen op de vele verschillende dimensies van klanten en hun gegevens, en geven ontwikkelaars hiermee tevens de vrijheid om te bouwen in de openbare cloud zoals zij dat willen.”
“Het Zendesk-platform geeft ons de mogelijkheid om ons aan te passen aan de veranderende behoeften en verwachtingen van onze klanten”, aldus Gerardo Soto, directeur innovatie bij Stanley Black & Decker. “Onze ontwikkelaars zien ook een enorme waarde in de mogelijkheid om de open source tools te gebruiken die ze al kennen en waar ze graag op AWS mee werken. Uiteindelijk zijn zij op die manier onze klanten en het bedrijf beter van dienst.”
Volgens het Gartner-rapport, The Eight Building Blocks of CRM: Information and Insights, gepubliceerd in februari 2018 is: “Klantinformatie en inzicht de levensader van succesvolle CRM-systemen en zijn ze essentieel voor een superieure klantbetrokkenheid. Relevante klantgegevens kunnen een drijvende kracht zijn achter klantenservice-interacties, personalisatie, marketingcampagnes, verkoopkansen in het veld, leadmanagement, sociale interacties en cross-sell/upsell-activiteiten.” (1)
Introductie van Zendesk Sell en integratie met Sunshine
Vandaag kondigde het bedrijf ook de lancering aan van Zendesk Sell, een nieuwe tool voor de automatisering van het salesproces (SFA, salesforce automation), gemaakt om de productiviteit, processen en zichtbaarheid van de pijplijn voor verkoopteams te verbeteren. Sell markeert de eerste stap in de integratie van SFA-software in de Zendesk-productfamilie.
Met Sell kan informatie tussen support en sales naadloos heen en weer stromen op het Sunshine CRM-platform, wat resulteert in één allesomvattend gesprek met klanten en een betere afstemming tussen teams.
De mogelijkheden van Sunshine
Het vandaag gelanceerde Sunshine heeft krachtige mogelijkheden, zoals profielen, gebeurtenissen en aangepaste objecten, waarmee klanten al hun klantgegevens kunnen opslaan en aan elkaar kunnen koppelen.
Met profielen kunnen bedrijven voor alle toepassingen één enkel, uniform beeld van de klant creëren. Met gebeurtenissen kunnen bedrijven alle klantactiviteiten, zoals interacties tussen klantenservice, websitebezoeken, aankooptransacties en verzendgeschiedenis in een historische tijdlijn vastleggen. Met aangepaste objecten kunnen bedrijven aanvullende relevante informatie verzamelen, zoals producten die zij in eigendom hebben, gehuurde apparatuur of zelfs telemetrics van een verbonden auto van externe bronnen, en deze gegevens vervolgens direct in Zendesk opslaan.
Met deze informatie kunnen klanten Sunshine gebruiken om niet alleen een compleet beeld van hun klant te creëren, maar ook om de relatie vorm te geven die klanten met de gegevens en het bedrijf hebben.
Introductie van Zendesk Explore
Omdat gegevens en analytics steeds belangrijker worden voor de manier waarop bedrijven persoonlijke, samenhangende ervaringen voor hun klanten opbouwen en opschalen, heeft Zendesk ook de algemene beschikbaarheid aangekondigd van de gegevensanalysetool Explore.
Zendesk Explore integreert naadloos in alle Zendesk-producten. Hiermee kunnen bedrijven gemakkelijk gegevens over alle Zendesk-supportkanalen zien en analyseren. Met Explore kunnen bedrijven nu één overzichtelijk beeld van de klant bij alle teams en kanalen krijgen, zodat bedrijven zich kunnen richten op het meten en verbeteren van de ervaring die ze leveren.
Over Zendesk:
De beste klantervaringen worden gerealiseerd met Zendesk. Onze producten voor klantenservice en betrokkenheid zijn krachtig en flexibel, en kunnen worden opgeschaald om aan de behoeften van elk bedrijf te voldoen. Zendesk bedient bedrijven in honderden sectoren en heeft meer dan 125.000 betaalde klantenaccounts die service en support bieden in meer dan 30 talen. Zendesk heeft zijn hoofdkantoor in San Francisco en is wereldwijd actief, en heeft 16 kantoren in Noord-Amerika, Europa, Azië, Australië en Zuid-Amerika. Meer informatie vindt u op www.zendesk.nl.
(1) Gartner steunt geen leveranciers, producten en services die in haar onderzoekpublicaties worden vermeld en geeft technologiegebruikers geen advies om alleen de leveranciers te selecteren met de hoogste beoordelingen of andere aanduidingen. De onderzoekpublicaties van Gartner bestaan uit de meningen van de onderzoekorganisatie van Gartner en mogen niet worden opgevat als verklaringen van feiten. Gartner geeft geen garanties, uitdrukkelijk of stilzwijgend, betreffende dit onderzoek, ook niet betreffende verhandelbaarheid of geschiktheid voor een bepaald doel.
Terug naar het perscentrumVrijwaringsverklaring
De persberichten in dit archief worden alleen voor historische doeleinden ter beschikking gesteld. De informatie in elk persbericht is alleen nauwkeurig vanaf de datum waarop elk persbericht in eerste instantie werd uitgegeven. Zendesk, Inc. wijst elke verplichting af om de informatie in dergelijke persberichten bij te werken na de uitgiftedatum.