Persberichten
Voor vragen van de media, analisten en aanvragen voor gastsprekers, neemt je contact met ons op.
press@zendesk.comZendesk introduceert salesforce-automatiseringstool Zendesk Sell
13 november 2018
Zendesk Sunshine, volledig gebouwd op AWS, brengt de kracht van toegankelijke en verbonden klantgegevens naar de cloud
SAN FRANCISCO – 13 november 2018 – Zendesk, Inc. (NYSE: ZEN) heeft vandaag aangekondigd dat Amazon Web Services, Inc. (AWS) de drijvende kracht is achter de infrastructuur van het nieuwe CRM-platform Zendesk Sunshine. Met Zendesk Sunshine kunnen bedrijven al hun klantgegevens verbinden en begrijpen, waar de gegevens zich ook bevinden. Hiermee hebben ontwikkelaars van bedrijven de mogelijkheid om sneller apps en services voor klanten te bouwen en implementeren.
Door voort te bouwen op AWS is de beveiliging, schaalbaarheid en betrouwbaarheid van AWS in de kern van Sunshine ingebouwd, waardoor het CRM-platform moderner, flexibeler en opener is dan traditionele platforms. Bedrijven kunnen nu profiteren van de voordelen van de cloud, en snel en eenvoudig gegevens verplaatsen tussen Sunshine en hun bestaande systemen en toepassingen.
Door gebruik te maken van AWS biedt Sunshine bedrijven de tools om al hun klantgegevens naar de plaats te brengen waar ze zowel hun digitale producten als hun interne services bouwen en uitvoeren; de cloud.
“De meeste van onze klanten maken al gebruik van AWS of overwegen de overstap naar AWS”, aldus Adrian McDermott, President of Products bij Zendesk. “Door met AWS te werken, biedt Zendesk bedrijven de mogelijkheid om gegevens uit verschillende bronnen te integreren en met elkaar te verbinden om hun klanten beter te begrijpen en hun traject te personaliseren. Tegelijkertijd hebben ontwikkelaars dankzij het door AWS aangedreven Sunshine CRM-platform de vrijheid en controle om moderne toepassingen te bouwen met tools die ze al kennen en vertrouwen.”
“De groeiende relatie tussen Zendesk en AWS wordt gevoed door een gezamenlijke inzet om de klantervaring te verbeteren”, aldus Mike Clayville, Vice President, Worldwide Sales and Business Development, Amazon Web Services, Inc. “Wij ondersteunen Zendesk graag, omdat zij bedrijven helpen de flexibiliteit, wendbaarheid en schaalbaarheid van AWS te benutten, waardoor het voor klanten eenvoudig wordt om applicatieservices te bouwen met hun CRM, hun Zendesk-gegevens te combineren en kunstmatige intelligentie in het contactcenter toe te passen.”
Als onderdeel van deze relatie is Zendesk van plan een aantal oplossingen en connectors beschikbaar te stellen aan AWS, zodat ontwikkelaars en IT-professionals eenvoudig en gemakkelijk toegang tot hun gegevens kunnen krijgen. Naast een Zendesk Marketplace-oplossing met Amazon Connect zal Sunshine verbinding maken met diverse AWS-services, waaronder Amazon Kinesis, Amazon Simple Storage Service (Amazon S3), Amazon Redshift, Amazon SageMaker en Amazon Virtual Private Cloud (Amazon VCP) AWS PrivateLink.
Bedrijven zullen in staat zijn om in real-time gebeurtenissen van Sunshine te streamen naar hun Amazon Kinesis Data Streams of Amazon S3, om eenvoudig gegevens van afdelingen binnen het bedrijf die van oudsher in hun eigen silo werken, met elkaar te verbinden. Ook kunnen ze gebruikmaken van extra AWS-services zoals Amazon Redshift om moeiteloos toegang te krijgen tot zowel onbewerkte als getransformeerde klantgegevens ten behoeve van betere rapportages en analyses.
Het invoeren van de gegevens in AWS Machine Learning-services (ML) zoals Amazon SageMaker kan bedrijven helpen bij het vinden van patronen, het uitvoeren van geavanceerde classificaties en het analyseren van sentimenten, om maar enkele gebruiksscenario’s te noemen.
AWS PrivateLink creëert een directe, veilige verbinding tussen AWS en Zendesk. De blootstelling aan bedreigingen wordt verminderd doordat gebruik wordt gemaakt van een AWS-privénetwerkverbinding, die het verkeer tussen Zendesk en AWS-services via een AWS-netwerkverbinding leidt in plaats van via het openbare internet. Bedrijven kunnen ook hun door AWS PrivateLink aangedreven Zendesk-endpoints gebruiken om een end-to-end beeld van hun klanten te creëren met vereenvoudigde gegevensopslag en -analyse.
Zendesk heeft met Amazon Connect, de cloud-based contactcenterservice van AWS, ook een verbeterd go-to-market aanbod aangekondigd. Met Amazon Connect en Zendesk is er nu een gemakkelijk te integreren oplossing beschikbaar op zowel Zendesk Marketplace als AWS Solution Space. De samenwerking van Zendesk met Amazon Connect maakt directe toegang tot het Amazon Connect-platform binnen een Zendesk Support-account mogelijk.
Voor Box, Inc. – een gezamenlijke klant van Zendesk en AWS – ontsluit deze samenwerking nieuwe inzichten in hun bedrijf. “Met AWS en Zendesk kunnen we gemakkelijk onze unieke gegevens in Zendesk importeren om onze klanten beter te begrijpen”, zegt Tim Smith, Vice-President, Customer Success Services bij Box, Inc.
Ga voor meer informatie over Zendesk Sunshine naar www.zendesk.nl/sunshine.
Terug naar het perscentrumVrijwaringsverklaring
De persberichten in dit archief worden alleen voor historische doeleinden ter beschikking gesteld. De informatie in elk persbericht is alleen nauwkeurig vanaf de datum waarop elk persbericht in eerste instantie werd uitgegeven. Zendesk, Inc. wijst elke verplichting af om de informatie in dergelijke persberichten bij te werken na de uitgiftedatum.