Onze leiders
Om het bedrijf te zijn dat onze klanten van ons verwachten, is een eclectische groep mensen nodig die een passie hebben voor klantervaringen. Maak kennis met de gangmakers bij Zendesk.
Executive Team
Ben Barclay is SVP of Strategy, Corporate Development and Transformation bij Zendesk. In deze functie is hij verantwoordelijk voor het afstemmen van het managementteam en het bedrijf op de strategie, en vervolgens voor het begeleiden van de uitvoering van die strategie door middel van bedrijfsactiviteiten, overnames en investeringen, en strategische partnerschappen.
Ben kwam in 2015 bij Zendesk in dienst. Daarvoor werkte hij bij Kleiner Perkins en Deloitte. Hij is afgestudeerd aan de Harvard Business School en het Carleton College, en woont in San Francisco met zijn vrouw en zoontje van 3.
Ben is een fervent luisteraar naar en supporter van de publieke radio, vrijwilliger bij Jewish Vocational Services en liefhebber van de nationale parken, het voedsel en de wijnen van Californië.
Chris is President Global Sales and Field Engineering en heeft meer dan 25 jaar verkoopervaring binnen het bedrijfsleven in de Noord-Amerikaanse en wereldwijde markten en een bewezen staat van dienst als drijvende kracht achter bedrijfsresultaten en het ontwikkelen van GTM-organisaties. In zijn functie leidt Chris field sales, presales, customer success en consulting met als primair doel de toonaangevende servicecloudoplossingen van Zendensk op de kaart te zetten in alle marktsegmenten, van het MKB- tot het Fortune 500- segment.
Meest recentelijk was Chris President van Global Sales en lid van de Executive Committee bij Celonis. In die tijd was Chris verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de wereldwijde GTM-organisatie van Celonis binnen een aantal regio's en sectoren.
Voordat Chris bij Celonis kwam, werkte hij 26 jaar voor Oracle met leidinggevende functies binnen een aantal applicatie- en technologiesectoren. Voordat hij Oracle verliet, was Chris bij Oracle de EVP van het miljardenbedrijf N.A. Applications and Consulting Business en was hij verantwoordelijk voor het op de kaart zetten van toonaangevende backoffice- en frontoffice-cloudoplossingen in alle marktsegmenten.
Chris en zijn vrouw wonen in Madison, New Jersey en hebben drie kinderen. Hij behaalde zijn bachelordiploma in bedrijfskunde aan de Susquehanna University en een certificering in de financiële sector aan de Wharton School, University of Pennsylvania. Chris was ook Trustee bij Lafayette College.
Tom is de CEO van Zendesk en bestuurslid.
Tot recent werkte Tom bij private equity-bedrijf Permira, waar hij aan het hoofd stond van het Menlo Park-kantoor en zich richtte op investeringen en waardecreatie in de technologiesector. Naast de raad van bestuur van Zendesk is Tom bestuurslid van Axiom, G2, Seismic en Mimecast. Voordat hij bij Permira in dienst trad, was Tom directeur van Genesys, een portfoliobedrijf van Permira en wereldleider in omnichannel klantervaring en contactcentersoftware. Tijdens zijn ruim tienjarig dienstverband bij Genesys hield hij zich bezig met de ontwikkeling en uitvoering van strategische en operationele initiatieven die gericht waren op waardecreatie binnen het hele bedrijf. Tom werkte eerder bijna vijf jaar in Parijs en heeft meer dan 20 jaar operationele ervaring in de technologiesector met het leiden van allerlei teams, van sales tot onderzoek en ontwikkeling.
Tom heeft een B.A. van de University of Dayton en een J.D. van de University of Chicago Law School.
Tom en zijn gezin wonen in de San Francisco Bay Area in Californië. Hij houdt van reizen en het lezen van geschiedenisboeken, en is supporter van het basketbalteam van de University of Dayton Flyers.
Craig Flower is Chief Information Officer bij Zendesk en draagt er zorg voor dat het technologieaanbod en de digitale mogelijkheden van Zendesk op zo’n manier worden ingezet dat zowel klanten als werknemers profiteren.
Craig is een doorgewinterde techbestuurder en heeft veel ervaring opgedaan bij allerlei bedrijven. Voordat Craig bij Zendesk aan de slag ging, was hij Chief Technology Officer bij TriNet. Daar richtte hij zich erop het bedrijf neer te zetten als een aanbieder van coherente, schaalbare hr-diensten, afgestemd op de behoeften van zes branches, door het product naar een nieuw platform te verplaatsen, belangrijke processen te digitaliseren en de overstap naar de cloud te versnellen. Eerder in zijn carrière was Craig werkzaam als Chief Information Officer for Hewlett-Packard. Als praktijkgerichte bestuurder hield Craig zich tijdens zijn ruim 20 jaar bij HP bezig met de innovatie van bedrijfsmodellen en de transformatie van processen en IT, wat uiteindelijk tot een aanzienlijke omzetstijging en bredere marge heeft geleid.
Craig heeft een bachelordiploma mathematische wetenschap van Stanford University.
Craig woont met zijn gezin in de San Francisco Bay Area. Hij houdt van allerlei activiteiten in de buitenlucht, reizen met familie en vrienden, lezen, concerten bijwonen en sporten in de Bay Area.
Cait is hoofd personeel van de CEO bij Zendesk en heeft meer dan 12 jaar ervaring in het aansturen van organisatorische bedrijfsactiviteiten en strategische initiatieven binnen verschillende afdelingen binnen Zendesk. In deze functie werkt Cait met belangrijke leidinggevenden in de organisatie om ervoor te zorgen dat de bedrijfsstrategie, inclusief onze belangrijkste zakelijke prioriteiten, wordt uitgevoerd. Tot voor kort had ze de belangrijke functie van SVP bij de klantenservice, waarbij ze leidinggaf aan een team van CX-professionals over de hele wereld en ernaar streefde onze ruim 100.000 klanten een ervaring van wereldklasse te bieden. Hiervoor was Cait algemeen manager van Zendesk Chat en werkte ze twee jaar in Singapore aan het uitbouwen van een strategie en roadmap om dit nieuwe product op de markt te brengen. Cait heeft eerder gewerkt bij de afdelingen Sales, Account Management, Renewals en Customer Success bij Marketo en ServiceSource.
Cait heeft een bachelordiploma internationale betrekkingen en Italiaans van UC Davis. Ze woont in San Francisco met haar man en twee kinderen. Ze houdt van reizen, lezen en tijd doorbrengen met familie en vrienden.
Adrian geeft sinds 2010 leiding aan de productbeheer- en engineeringteams van Zendesk en helpt deze teams nieuwe wegen in te slaan voor productontwikkeling en -innovatie. Als Chief Technology Officer is hij momenteel verantwoordelijk voor het bepalen van de strategische richting van producten op de lange termijn en het vormgeven van de toekomst van de klantenservice. Daarnaast helpt hij internationale klanten bij het verbeteren van hun klantervaring, zodat ze betere relaties kunnen creëren.
Voorheen was Adrian Chief Technical Officer bij Attributor, waar hij webcrawl- en content-identificatiesystemen voor tekst, video en afbeeldingen beheerde. Hij was de eerste ingenieur die door Plumtree Software werd ingehuurd en bleef werkzaam bij het bedrijf tijdens de beursgang en de daaropvolgende overname door BEA.
Adrian komt uit Yorkshire en woont in San Francisco.
@amcdermoAnnemarie is waarnemend Chief People Officer bij Zendesk. Zij is daarnaast partner en Chief Talent Officer bij Hellman & Friedman. Haar primaire verantwoordelijkheid is om Zendesk te helpen waarde te creëren door de effectiviteit van de organisatie en het management te verbeteren. Annmarie beschikt over meer dan twintig jaar werkervaring bij grote organisaties op het gebied van uitvoerend leiderschap, talentmanagement en organisatieontwikkeling. Voordat ze bij H&F kwam, had ze haar eigen adviesbureau en was ze Chief Talent Officer bij zowel Cisco Systems als First Data Corporation. Daarnaast was ze senior consultant bij RHR International. Ze heeft opleidingen gevolgd aan Boston College, Santa Clara University (Master's Degree in Counseling), Harvard University (Graduate Certificate of Special Studies) en de California School of Professional Psychology Alameda/Berkeley (Doctorate in Clinical Psychology with an Emphasis in Management Psychology).
Shana Simmons is de Chief Legal Officer van Zendesk. Ze houdt toezicht op het ondernemingsbestuur en adviseert over de juridische implicaties van de strategische initiatieven van het bedrijf.
Shana werkt sinds maart 2024 bij Zendesk. Daarvoor werkte ze als Chief Legal Officer bij Everlaw, waar ze aan het hoofd stond van de juridische afdeling die toezicht hield op alle aspecten met betrekking tot wet- en regelgeving, privacy, bestuur, risico’s en naleving. Voor haar periode bij Everlaw was Shana Head of Go-To-Market Legal bij Google Cloud, waar haar team een cruciale rol speelde bij de uitbreiding van het bedrijf naar wereldwijde en gereguleerde markten. Shana bereikt resultaten door in haar teams te investeren en ze te begeleiden, en daarbij zet ze zich ook in voor diversiteit, gelijkheid, inclusie en saamhorigheid.
Ze begon haar juridische carrière bij Cleary Gottlieb Stein & Hamilton LLP in New York en Londen als capital markets associate. Shana behaalde haar Juris Doctor aan de University of California, Berkeley, School of Law en heeft een BA met onderscheiding van Wesleyan University.
Ze zet zich graag in voor haar community en zit in het bestuur van Lawyers for One America en de Oakland Zoo. Shana woont in Oakland in Californië met haar man en twee kinderen.
Julie Swinney is de Chief Financial Officer van Zendesk. Zij is verantwoordelijk voor de financiën wereldwijd, waaronder financiën en strategie, boekhouding, omzetbewaking, belasting en vermogensbeheer, interne audit en inkoop. Julie streeft naar het verbeteren van de strategie door middel van gedisciplineerd financieel beheer en is een groot voorstander van diversiteit en inclusie.
Julie trad in oktober 2021 bij Zendesk in dienst als Senior Vice President of Finance & Strategy. Voordat ze bij Zendesk aan de slag ging, had Julie 25 jaar bij Intel Corporation gewerkt. Hier heeft ze ervaring opgedaan als Chief Financial Officer van de divisie cloud- en bedrijfsdatacenters, gaf ze leiding aan de planning, strategie en rapportage van het bedrijf en was ze verantwoordelijk voor een portfolio van startende softwarebedrijven. Julie heeft een bachelor in Finance van de Indiana University en een Juris Doctor van de Indiana University School of Law.
Julie houdt van wandelen, reizen, lezen en tijd doorbrengen met haar gezin.
Kelly Waldher is Chief Marketing Officer voor Zendesk, geeft leiding aan het wereldwijde marketing-, communicatie- en sociale impactteam van het bedrijf, en is verantwoordelijk voor het opbouwen van het merk Zendesk en het realiseren van vraag van wereldklasse.
Voordat hij bij Zendesk kwam, was Kelly Vice President voor Google Workspace en verantwoordelijk voor wereldwijde marketing, waaronder merk, product, genereren van vraag, groei en relaties met analisten. Voor Google was Kelly General Manager bij Qualtrics, waar hij leiding gaf aan productmanagement; productmarketing; service delivery en de winst en verlies van hun zakelijke BrandXM en DesignXM-lijnen. Hij werkte ook 14 jaar bij Microsoft, waar hij General Manager van Microsoft 365 en Teams was en verantwoordelijk voor de wereldwijde productmarketing. Waldher begon zijn carrière bij Dow Chemical, waar hij zeven jaar lang verschillende functies bekleedde, waaronder sales, marketing, supply chain management en productietechniek.
Kelly heeft een MBA van de Harvard Business School en een Bachelor of Science in Chemical Engineering van Washington State University.
Kelly woont in de omgeving van Seattle met zijn vrouw en drie kinderen. Hij houdt van buitensporten, reizen naar nieuwe plekken, lezen en brengt graag tijd door met familie en vrienden.
Oprichters
Mikkel Svane is een van de drie oprichters van Zendesk. Hij was 15 jaar lang CEO van Zendesk, verantwoordelijk voor de visie, cultuur en groei van het bedrijf. Onder zijn leiding kreeg Zendesk in 2014 een beursnotering aan de New York Stock Exchange, wat ertoe heeft geleid dat op dit moment meer dan 169.000 organisaties over de hele wereld hun klanten beter bij hun bedrijf betrekken en beter begrijpen. Hij komt oorspronkelijk uit Kopenhagen, Denemarken, is auteur van het boek Startupland, vader van vijf kinderen en liefhebber van zelfgemaakte cocktails.
Morten Primdahl is één van de drie oprichters van Zendesk. Hij heeft een bijzondere reis gemaakt met Zendesk. Het begon met drie mensen rond een keukentafel in Kopenhagen. Toen verhuisde hij naar de Verenigde Staten om het nieuwe hoofdkantoor te vestigen in San Francisco, waar het bedrijf de harten van meer dan 160.000 betalende klanten veroverde, naar de beurs van New York ging en zich vestigde in kantoren over de hele wereld.
@primdahlAlexander Aghassipour is een van de drie oprichters van Zendesk. Voordat hij Zendesk oprichtte, adviseerde hij internationale bedrijven over design, globale strategie en rekrutering. Hij was ook medeoprichter van Araneum A/S, de grootste Deense agency voor digitale media. Alexander heeft een bachelor in elektrotechniek aan Danmarks Ingeniør Akademi en een master in informatietechnologie aan de Technische Universiteit van Denemarken behaald.
@aghassipourRaad van bestuur
Tom Eggemeier
CEO van Zendesk
Stephen Ensley
Partner, Hellman & Friedman
David Erlong
Partner, Permira
Kelly Grier
Onafhankelijk bestuurslid
Hisham Hasan
Bestuurslid, ADIA
Hilarie Koplow-McAdams
Onafhankelijk bestuurslid
Ryan Lanpher
Partner, Permira
Lila Tretikov
Onafhankelijk bestuurslid
Tarim Wasim
Partner, Hellman & Friedman