Overeenkomst Abonnementsdiensten doorverkopers
We hebben de voorwaarden bijgewerkt die van toepassing zijn op de klanten van Zendesk-doorverkopers en die we de 'Overeenkomst Abonnementsdiensten' noemen. Indien U een nieuwe Abonnee bent, gaat deze Overeenkomst Abonnementsdiensten in op 4 december 2023. Indien U een bestaande Abonnee bent, stellen Wij U vooraf op de hoogte van deze wijzigingen die met ingang van 4 januari 2024 van kracht zullen zijn. Klik hier voor de vorige versie van Onze Overeenkomst Abonnementsdiensten.
OVEREENKOMST ABONNEMENTSDIENSTEN
VAN TOEPASSING OP KLANTEN VAN ZENDESK RESELLERS
U ("Abonnee", "U", "Uw" of aanverwante termen) verwerft een abonnement op een Dienst (zoals hieronder gedefinieerd) die door Zendesk wordt beheerd van een niet-verwante derde partij die gemachtigd is dergelijke abonnementen te verkopen ("Reseller") krachtens een afzonderlijke overeenkomst met Zendesk ("Resellerovereenkomst"). In aanvulling op alle bepalingen en voorwaarden met betrekking tot Uw gebruik van de Dienst krachtens een overeenkomst tussen U en de Reseller, bevat deze Overeenkomst de voorwaarden die van toepassing zijn op Uw toegang tot en gebruik van de Dienst. Zendesk is een uitdrukkelijke begunstigde van deze Overeenkomst, en door een abonnement op de Service te nemen, erkent U uitdrukkelijk en gaat U ermee akkoord dat Zendesk het recht heeft om deze Overeenkomst tegen U af te dwingen en dat deze Overeenkomst de volledige overeenkomst vormt en alle eerdere overeenkomsten tussen U en Zendesk vervangt met betrekking tot Uw abonnement op de Service of Uw toegang tot of gebruik ervan krachtens deze Overeenkomst en Uw overeenkomst tussen U en de Reseller.
Door deze Overeenkomst te aanvaarden, hetzij door een Dienst te openen of te gebruiken, hetzij door een Agent of Eindgebruiker toestemming te geven of toe te staan een Dienst te openen of te gebruiken, stemt de Abonnee ermee in aan deze Overeenkomst gebonden te zijn vanaf de datum van die toegang of dat gebruik van de Dienst (de "Ingangsdatum"). Indien U deze Overeenkomst aangaat namens een bedrijf, organisatie of een andere rechtspersoon (een "Entiteit"), gaat U akkoord met deze Overeenkomst ten behoeve van die Entiteit en verklaart U aan Zendesk dat U bevoegd bent die Entiteit en de aan haar Gelieerde Ondernemingen aan deze Overeenkomst te binden, in welk geval de termen "Abonnee", "U" of "Uw" hierin verwijzen naar die Entiteit en de aan haar Gelieerde Ondernemingen. Indien U niet over een dergelijke bevoegdheid beschikt, of indien U niet akkoord gaat met deze Overeenkomst, mag U de Diensten niet gebruiken of eender welk gebruik ervan toestaan. Abonnee en Zendesk worden voor het doel van deze Overeenkomst elk een "Partij" en gezamenlijk de "Partijen" genoemd.
Inhoudsopgave:
Algemene voorwaarden:
- Toegang tot de Diensten
- Gebruik van de Diensten
- Opzegging en beëindiging
- Vertrouwelijke informatie
- Sub-verwerkers en beveiliging van Dienstgegevens
- Tijdelijke opschorting
- Niet-Zendesk diensten
- Gratis proefperiode
- Intellectuele eigendomsrechten
- Verklaringen, garanties en vrijwaringsclausules
- Schadeloosstelling
- Aansprakelijkheidsbeperking
- Overdracht, volledige overeenkomst en wijziging
- Scheidbaarheid
- Exportvoorwaarden en -beperkingen
- Verhouding tussen de Partijen
- Kennisgeving
- Toepasselijk recht
- Federale overheidsbepalingen inzake eindgebruik
- Ethisch gedrag en naleving
- Overleving
- Definities
ALGEMENE VOORWAARDEN
SECTIE 1. TOEGANG TOT DE DIENSTEN
1.1 Dienst. Zendesk zal de Diensten en Servicegegevens beschikbaar stellen ingevolge deze Overeenkomst en de toepasselijke Service Order(s) en Documentatie in overeenstemming met het Service Plan van de Abonnee. Zendesk zal commercieel redelijke inspanningen leveren om de Diensten vierentwintig (24) uur per dag, zeven (7) dagen per week beschikbaar te stellen, behalve tijdens (a) Geplande downtime (waarvan Zendesk vooraf kennisgeving zal doen via de Site of aan de Accounteigenaar); en (b) Gebeurtenissen van overmacht. Zendesk behoudt zich het recht voor om het gebruik van de Zendesk Diensten door de Abonnee te controleren en periodiek door te lichten om ervoor te zorgen dat het gebruik van de Abonnee in overeenstemming is met de Overeenkomst en de beperkingen van het Service Plan op de Site van Zendesk. Indien Zendesk ontdekt dat het gebruik van een Service door de Abonnee in strijd is met deze Overeenkomst of de kenmerken en beperkingen van het Service Plan op Onze Site of Documentatie, behoudt Zendesk zich het recht voor om de Abonnee kosten in rekening te brengen, en de Abonnee stemt er hierbij mee in deze kosten te betalen, naast andere rechtsmiddelen die ons ter beschikking staan.
1.2 Ondersteuning. Zendesk zal, zonder extra kosten, de Abonnee standaard klantenondersteuning voor de Diensten verlenen zoals beschreven op de toepasselijke Site en Documentatie. Indien gekocht door Abonnee, zal Zendesk verbeterde ondersteuning of ondersteuning met service level agreements bieden.
1.3 Professionele Diensten. Indien Abonnee Zendesk inschakelt voor de levering van Professionele Diensten, hetzij rechtstreeks bij Zendesk, hetzij bij een niet-verbonden derde die bevoegd is om deze Professionele Diensten te verkopen, zijn op de levering van deze Professionele Diensten de voorwaarden van toepassing zoals vermeld op https://www.zendesk.com/company/agreements-and-terms/professional-services-terms.
1.4 Wijzigingen. Abonnee erkent dat Zendesk de functies en functionaliteit van de Diensten gedurende de Abonnementstermijn kan wijzigen. Zendesk stelt de Abonnee dertig (30) dagen van tevoren in kennis van elke afschaffing van een wezenlijke functie of functionaliteit. Zendesk zal de algemene functionaliteit van de door Abonnee aangeschafte Diensten gedurende de Abonnementstermijn niet wezenlijk verminderen.
1.5 Aanvullende functies. Zendesk stelt de Abonnee of de Wederverkoper op de hoogte van toepasselijke Aanvullende Voorwaarden of alternatieve voorwaarden voordat de Abonnee de Extra Functies activeert. De activering door de Abonnee van Aanvullende Functies in het Account van de Abonnee of door de Wederverkoper geldt als aanvaarding van de toepasselijke Aanvullende Voorwaarden of alternatieve voorwaarden, indien van toepassing.
1.6 Uitbreiding van rechten tot Gelieerde ondernemingen. De Abonnee kan zijn rechten, voordelen en bescherming die hierin zijn voorzien, uitbreiden tot zijn Filialen en tot contractanten of dienstverleners die namens de Abonnee of de Filialen van de Abonnee handelen, mits de Abonnee verantwoordelijk blijft voor de naleving van deze bepalingen.
SECTIE 2. GEBRUIK VAN DE DIENSTEN
2.1 Inlogbeheer. Toegang tot en gebruik van bepaalde Diensten is beperkt, zoals tot het gespecificeerde aantal individuele Agenten dat is toegestaan krachtens het abonnement van de Abonnee op de toepasselijke Dienst, zoals nader omschreven in de Documentatie. Voor Diensten die gebaseerd zijn op Agent, gaat de Abonnee ermee akkoord en erkent hij dat een Login van een Agent niet kan worden gedeeld of gebruikt door meer dan één (1) persoon per Account. Agentlogins kunnen echter worden toegewezen aan nieuwe personen ter vervanging van voormalige personen die niet langer gebruik wensen te maken van de Diensten. Abonnee en Agenten zijn verantwoordelijk voor de geheimhouding van alle Agent Login informatie voor een Account. Tenzij een schriftelijke licentie van Zendesk uitdrukkelijk anders bepaalt, stemt de Abonnee ermee in en erkent hij dat het de Abonnee niet is toegestaan de Diensten, met inbegrip van maar niet beperkt tot de API, te gebruiken om de vereiste van een individuele Agent Login te omzeilen voor elke persoon die (a) gebruik maakt van de Diensten voor interactie met Eindgebruikers; (b) gegevens verwerkt met betrekking tot interacties met Eindgebruikers; of (c) gegevens verwerkt met betrekking tot interacties afkomstig van een Niet-Zendesk dienst of dienst van een derde partij die functionaliteit biedt die vergelijkbaar is met functionaliteit die door de Diensten wordt geboden en waarvoor, ingevolge deze Overeenkomst, een individuele Agent Login vereist zou zijn, indien hij de Diensten voor een dergelijke interactie zou gebruiken. Voorts zal de Abonnee de API of enige Software niet op zodanige wijze gebruiken dat de toepasselijke beperkingen van het Dienstplan of Agentlicentiebeperkingen die in de gebruikersinterface van de Dienst worden afgedwongen, omzeild worden. Zendesk behoudt zich het recht voor Abonnee kosten in rekening te brengen, en Abonnee stemt er hierbij mee in te betalen, voor elk overmatig gebruik van een Service in strijd met deze Overeenkomst of de kenmerken en beperkingen van het Service Plan op de Site of de Documentatie, naast andere rechtsmiddelen die Zendesk ter beschikking staan.
2.2 Naleving. Abonnee is verantwoordelijk voor de naleving van de bepalingen van deze Overeenkomst door Agenten en Eindgebruikers en voor alle activiteiten die plaatsvinden onder een Account, die Zendesk van tijd tot tijd kan verifiëren. Zonder het voorgaande te beperken, draagt de Abonnee er zorg voor dat zijn gebruik van de Diensten in overeenstemming is met alle toepasselijke wet- en regelgeving, alsmede met alle privacyverklaringen, overeenkomsten of andere verplichtingen die de Abonnee heeft of aangaat met Agenten of Eindgebruikers.
2.3 Inhoud en gedrag. De Abonnee stemt ermee in zich te houden aan het Zendesk Gebruikersinhoud en Gedragsbeleid (zoals hieronder gedefinieerd) dat hierbij in deze Overeenkomst wordt opgenomen. Voorts stemt de Abonnee er bij het gebruik van de Diensten mee in om (a) de Diensten niet te wijzigen, aan te passen of te hacken of anderszins te trachten onbevoegde toegang te verkrijgen tot de Diensten of aanverwante systemen of netwerken; (b) te trachten een beveiligings- of snelheidsbeperkend mechanisme op een van de Diensten te omzeilen of te doorbreken of de Diensten te gebruiken op een wijze die de integriteit, veiligheid of prestaties van de Diensten en de onderdelen daarvan verstoort; (c) trachten de broncode van de Software die deel uitmaakt van de Diensten te ontcijferen, te decompileren, te onderwerpen aan reverse engineering of anderszins te ontdekken; of (d) voor zover de Abonnee onderworpen is aan de Amerikaanse Health Insurance Portability and Accountability Act van 1996 en de uitvoeringsvoorschriften daarvan (HIPAA), de Diensten gebruiken om "beschermde gezondheidsinformatie" zoals gedefinieerd door HIPAA op te slaan of te verzenden, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders overeengekomen door Zendesk.
2.4 Systeemvereisten. Een snelle internetverbinding is vereist voor een goede overdracht van de Diensten. De Abonnee is verantwoordelijk voor het aanschaffen en onderhouden van de netwerkverbindingen die het netwerk van de Abonnee verbinden met de Diensten met inbegrip van, maar niet beperkt tot, browsersoftware die de door Zendesk gebruikte protocollen ondersteunt, met inbegrip van het Transport Layer Security (TLS) protocol of andere door Zendesk geaccepteerde protocollen, en voor het volgen van procedures voor toegang tot diensten die dergelijke protocollen ondersteunen. Zendesk is niet verantwoordelijk voor het informeren van Abonnees, Agenten of Eindgebruikers over upgrades, fixes of verbeteringen van dergelijke software of voor het compromitteren van gegevens, inclusief Servicegegevens, die worden verzonden via computernetwerken of telecommunicatiefaciliteiten (inclusief maar niet beperkt tot het internet) die geen eigendom zijn van, beheerd of gecontroleerd worden door Zendesk. Zendesk aanvaardt geen verantwoordelijkheid voor de betrouwbaarheid of prestaties van verbindingen zoals beschreven in deze Sectie.
2.5 Uitsluitend voor interne bedrijfsdoeleinden. Tenzij anders door Zendesk in deze Overeenkomst is toegestaan of Zendesk uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen, mag de Abonnee de Diensten niet gebruiken op een wijze waarbij de Abonnee optreedt als servicebureau of uitbestede bedrijfsprocesdiensten verleent namens meer dan één (1) derde partij (anders dan Affiliates) via één Account. Deze bepaling is niet bedoeld om het gebruik van de Diensten voor het verlenen van bedrijfsondersteuning aan meerdere Eindgebruikers te voorkomen of te verhinderen; de Abonnee stemt er echter mee in de Diensten niet in licentie te geven, in sublicentie te geven, te verkopen, uit te besteden, te verhuren, te leasen, over te dragen, toe te wijzen, te distribueren, te time-sharen of anderszins commercieel te exploiteren of door te verkopen aan derden, anders dan aan bevoegde Agenten en Eindgebruikers ter bevordering van de interne bedrijfsdoeleinden van de Abonnee zoals uitdrukkelijk toegestaan in deze Overeenkomst, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen door Zendesk. Zonder het voorgaande te beperken, is het recht van de Abonnee op toegang tot en gebruik van de API tevens onderworpen aan de beperkingen en het beleid dat van tijd tot tijd door Zendesk wordt uitgevoerd met betrekking tot de API, zoals uiteengezet in de Documentatie of anderszins gecommuniceerd aan de Abonnee in overeenstemming met deze Overeenkomst.
2.6 Geen toegang voor concurrentiedoeleinden. De Abonnee mag de Diensten niet gebruiken voor concurrerende doeleinden of indien de Abonnee een concurrent is van de Zendesk Group.
2.7Dienstspecifieke voorwaarden. De levering en het gebruik van bepaalde Diensten zijn onderworpen aan de Dienstspecifieke voorwaarden van Zendesk.
2.8 Regiospecifieke aanvullende voorwaarden. De levering en het gebruik van de Diensten in bepaalde rechtsgebieden zijn onderworpen aan de Regiospecifieke voorwaarden van Zendesk.
2.9 In-product cookies. Wanneer de Abonnee, zijn Agenten of Eindgebruikers interactie hebben met de Diensten, is het In-Product Cookiebeleid van Zendesk van toepassing.
2.10 Opslaglimieten. Indien het Account van de Abonnee wordt gebruikt om gegevens op te slaan boven de hier vermelde opslaglimieten: https://support.zendesk.com/hc/en-us/articles/4408835043994-Adding-more-storage-to-your-default-data-storage-limit-for-Zendesk-Support, en dit blijft doen na dertig (30) dagen vanaf de kennisgeving van Zendesk, behoudt Zendesk zich het recht voor om ofwel de opslaglimieten af te dwingen ofwel de Abonnee of de Wederverkoper te belasten voor deze overschrijding totdat het Account van de Abonnee binnen de opslaglimieten valt.
SECTIE 3. ANNULERING EN BEËINDIGING
3.1 Onder de voorwaarden van de overeenkomst van Zendesk met Reseller (de "Resellerovereenkomst") heeft Zendesk het recht Uw abonnement op de Service, Uw rechten op toegang tot en gebruik van de Service of Uw Account op te schorten of te beëindigen, en alle Servicegegevens te verwijderen en te vernietigen indien: (a) Zendesk door Reseller in kennis wordt gesteld van Uw verzuim om aan Reseller verschuldigde bedragen te betalen met betrekking tot Uw abonnement op een Service; of (b) Reseller verzuimt aan Zendesk verschuldigde bedragen te betalen op grond van de Resellerovereenkomst met betrekking tot Uw abonnement op een Service. U stemt in met deze opschortings- en beëindigingsrechten en erkent en gaat ermee akkoord dat Zendesk geen enkele aansprakelijkheid jegens U heeft met betrekking tot een dergelijke opschorting of beëindiging. Het enige verhaal van de Abonnee met betrekking tot een dergelijke opschorting of beëindiging is tegen de Wederverkoper.
3.2 Na beëindiging of opzegging van het abonnement van de Abonnee op de Service en/of het Account, behoudt Zendesk zich het recht voor om alle Servicegegevens in de normale gang van zaken te verwijderen overeenkomstig het beleid voor het verwijderen van Servicegegevens van Zendesk dat beschikbaar is op de Website van Zendesk inzake Overeenkomsten en Voorwaarden.
3.3 Beëindiging met reden. Een partij kan deze Overeenkomst om gegronde redenen beëindigen (a) na schriftelijke kennisgeving aan de andere partij van een wezenlijke inbreuk indien deze inbreuk na dertig (30) dagen vanaf de datum van ontvangst van deze kennisgeving niet is verholpen; of (b) indien tegen de andere partij een faillissementsaanvraag of een andere procedure inzake insolventie, curatele, liquidatie of overdracht ten gunste van schuldeisers wordt ingediend. Zendesk kan deze Overeenkomst echter onmiddellijk en zonder voorafgaande kennisgeving beëindigen indien de Abonnee het Zendesk Gebruikersinhoud en Gedragsbeleid schendt of indien het verlenen van de Dienst in strijd is met toepasselijke wet- en regelgeving of een gerechtelijk bevel.
3.4 Export van dienstgegevens. Op schriftelijk verzoek van de Abonnee zal Zendesk gedurende dertig (30) dagen na de effectieve datum van beëindiging, afloop of migratie van het Account de Servicegegevens aan de Abonnee beschikbaar stellen voor export of download zoals bepaald in de Documentatie, met uitzondering van Servicegegevens die (i) zijn verwijderd in overeenstemming met de Documentatie, (ii) zijn aangemaakt en/of gebruikt in strijd met deze Overeenkomst, of (iii) tenzij verboden bij wet of gerechtelijk bevel. Daarna is Zendesk niet meer verplicht om Servicegegevens te onderhouden of te verstrekken en zal Zendesk Servicegegevens verwijderen in overeenstemming met het beleid voor het verwijderen van Servicegegevens van Zendesk dat beschikbaar is op de website van Zendesk over overeenkomsten en voorwaarden, tenzij dit bij wet of gerechtelijk bevel is verboden.
SECTIE 4. VERTROUWELIJKE INFORMATIE
In het kader van de Diensten zal elke Partij de Vertrouwelijke Informatie van de andere Partij beschermen tegen ongeoorloofd gebruik, ongeoorloofde toegang of ongeoorloofde bekendmaking op dezelfde wijze als elke Partij haar eigen Vertrouwelijke Informatie beschermt, maar ten minste met de nodige zorgvuldigheid. Tenzij uitdrukkelijk anders is toegestaan krachtens deze Overeenkomst, mag elke Partij de Vertrouwelijke Informatie van de andere Partij uitsluitend gebruiken om haar respectieve rechten uit te oefenen en haar respectieve verplichtingen krachtens deze Overeenkomst na te komen en zal zij dergelijke Vertrouwelijke Informatie bekendmaken (a) uitsluitend aan de werknemers en/of dienstverleners en opdrachtnemers die geen werknemer zijn die deze Vertrouwelijke Informatie moeten kennen en die gebonden zijn door geheimhoudingsvoorwaarden die bedoeld zijn om misbruik van dergelijke Vertrouwelijke Informatie te voorkomen; (b) wanneer dit nodig is om te voldoen aan een bevel of dagvaarding van een administratieve instantie of rechtbank van een bevoegde jurisdictie; of (c) wanneer dit redelijkerwijs nodig is om te voldoen aan toepasselijke wet- of regelgeving. Met uitzondering van de Security Non-Disclosure Agreement van Zendesk (indien uitgevoerd door de Abonnee), zullen de bepalingen van deze Sectie 4 prevaleren boven elke geheimhoudingsovereenkomst door en tussen de Partijen en zal een dergelijke geheimhoudingsovereenkomst geen verdere kracht of effect hebben met betrekking tot de uitwisseling van Vertrouwelijke Informatie na de uitvoering van deze Overeenkomst. Deze sectie is niet van toepassing op informatie die (a) publiekelijk bekend was vóór het tijdstip van bekendmaking door de bekendmakende Partij, of (b) publiekelijk bekend wordt na een dergelijke bekendmaking door toedoen of nalaten van de ontvangende Partij in strijd met deze Overeenkomst. Voor alle duidelijkheid: elke uitwisseling van Vertrouwelijke Informatie voorafgaand aan de ondertekening van deze Overeenkomst blijft onderworpen aan een dergelijke geheimhoudingsovereenkomst. Gezien de unieke aard van Vertrouwelijke informatie komen de Partijen overeen dat elke schending of dreigende schending door een Partij bij deze Overeenkomst met betrekking tot Vertrouwelijke informatie onherstelbare schade kan toebrengen aan de andere Partij. Daarom komen de Partijen overeen dat een dergelijke schending of dreigende schending de andere Partij het recht geeft om, naast alle andere beschikbare rechtsmiddelen, een voorlopige voorziening of andere billijke voorziening te vragen.
SECTIE 5. SUB-VERWERKERS EN BEVEILIGING VAN DIENSTGEGEVENS
5.1 Subprocessors. Zendesk zal gebruik maken van Subverwerkers die toegang hebben tot of Servicegegevens verwerken om te helpen bij het verlenen van de Diensten aan de Abonnee. De Abonnee bevestigt en verleent hierbij algemene toestemming voor het gebruik door Zendesk van de Subverwerkers vermeld in het Subverwerkersbeleid van Zendesk. Zendesk is verantwoordelijk voor het handelen en nalaten van leden van Zendesk Personeel en Subverwerkers in dezelfde mate als Zendesk verantwoordelijk zou zijn als Zendesk de diensten van elk Zendesk Personeel of Sub-verwerker rechtstreeks zou uitvoeren onder de voorwaarden van deze Overeenkomst. De abonnee kan zich aanmelden om kennisgevingen te ontvangen van wijzigingen in het beleid inzake subverwerkers op de beleidswebpagina.
5.2 Derde dienstverleners. Zendesk kan gebruik maken van derde dienstverleners die door de Zendesk Group worden gebruikt om te helpen bij het verlenen van de Diensten aan de Abonnee, maar die geen toegang hebben tot de Dienstgegevens. Alle externe dienstverleners die door de Zendesk Group worden gebruikt, zijn onderworpen aan geheimhoudingsverplichtingen die in wezen gelijk zijn aan de geheimhoudingsvoorwaarden die hierin zijn opgenomen. Zendesk is verantwoordelijk voor het handelen en nalaten van leden van Zendesk's externe dienstverleners in dezelfde mate als Zendesk verantwoordelijk zou zijn als Zendesk de diensten van elke externe dienstverlener rechtstreeks zou uitvoeren onder de voorwaarden van deze Overeenkomst.
5.3 Waarborgen. De Zendesk Group handhaaft passende administratieve, fysieke en technische waarborgen voor de bescherming van de veiligheid, vertrouwelijkheid en integriteit van Dienstgegevens voor Enterprisediensten in overeenstemming met de Beveiligingsmaatregelen voor Ondernemingen die worden beschreven in "Hoe wij uw Dienstgegevens beschermen (Enterprisediensten)"; voor Innovatiediensten in overeenstemming met de Beveiligingsmaatregelen voor Innovatie die worden beschreven in "Hoe wij uw Dienstgegevens beschermen (Innovatiediensten)"; alsmede in overeenstemming met de Aanvullende Voorwaarden voor alle Ingezette Bijbehorende Diensten, voor zover van toepassing. De naleving door de Zendesk Group van de Beveiligingsmaatregelen voor ondernemingen of de Beveiligingsmaatregelen voor innovatie, elk zoals van toepassing, zal worden beschouwd als naleving van de verplichtingen van de Zendesk Group om Dienstgegevens te beschermen zoals uiteengezet in deze Overeenkomst.
5.4 Dienstgegevens. Zendesk zal, en Abonnee draagt Zendesk hiertoe op, toegang hebben tot Servicegegevens om de Diensten te leveren, te beveiligen en te verbeteren. De Abonnee is als enige verantwoordelijk voor de juistheid, inhoud en rechtmatigheid van alle Dienstgegevens. Wanneer Servicegegevens worden gebruikt om Zendesk machine learning modellen te verbeteren, zal Zendesk ervoor zorgen dat Servicegegevens, waaronder Persoonsgegevens, niet door het model worden gereproduceerd bij een andere klant en zal Zendesk de nodige stappen ondernemen om dit te voorkomen, zoals het toepassen van data sanitation algoritmes op trainingsgegevens.
5.5 Contactgegevens Agent. Zendesk is de Gegevensbeheerder van de Contactgegevens van Agenten en zal deze Contactgegevens van Agenten verwerken in overeenstemming met de Privacykennisgeving van Zendesk en de Wereldwijde Bindende Bedrijfsregels van Zendesk die te vinden zijn op https://www.zendesk.com/privacy/ en https://www.zendesk.com/trust-center/. Abonnee is verantwoordelijk voor het informeren van zijn Agenten over hun rechten zoals uiteengezet in de Privacykennisgeving van Zendesk. U verklaart en garandeert dat U alle relevante toestemmingen, permissies en rechten hebt verkregen en alle relevante kennisgevingen hebt gedaan die nodig zijn onder de Toepasselijke wetgeving inzake gegevensbescherming zodat Zendesk de Contactgegevens van de Agent op rechtmatige wijze kan verwerken als een onafhankelijke Verwerkingsverantwoordelijke voor de doeleinden die worden uiteengezet in de Privacyverklaring van Zendesk.
5.6 Overeenkomst inzake gegevensverwerking. De Gegevensverwerkingsovereenkomst, US State Addendum, en/of enige andere door Zendesk verstrekte privacyvoorwaarden die te vinden zijn op https://www.zendesk.com/trust-center/ zullen na ondertekening door de partijen door middel van verwijzing in deze Overeenkomst worden opgenomen.
SECTIE 6. TIJDELIJKE OPSCHORTING
Zendesk behoudt zich het recht voor functionaliteiten te beperken of de Diensten (of een deel daarvan), het Account van de Abonnee of de rechten van de Abonnee en/of Agenten of Eindgebruikers op toegang tot en gebruik van de Diensten op te schorten en Servicegegevens of andere content te verwijderen, uit te schakelen of in quarantaine te plaatsen indien (a) Zendesk redelijkerwijs van mening is dat de Abonnee, Agenten of Eindgebruikers deze Overeenkomst hebben geschonden; of (b) Zendesk vermoedt of ontdekt dat er kwaadaardige software is verbonden met een Account van een Abonnee of het gebruik van een Dienst door Abonnee, Agenten of Eindgebruikers. Dit recht omvat de verwijdering of uitschakeling van Service Data of andere inhoud in overeenstemming met Zendesk's Copyright Infringement Notice and Takedown Policy beschikbaar op Zendesk's Intellectual Property Website. Zendesk behoudt zich tevens het recht voor het Account van de Abonnee onmiddellijk op te schorten bij overtreding door de Abonnee van het Zendesk Gebruikers Content en Gedragsbeleid. Tenzij dit wettelijk verboden is of Zendesk wettelijk verplicht is onmiddellijk actie te ondernemen, zal Zendesk commercieel gezien redelijke inspanningen leveren om de Abonnee via e-mail op de hoogte te stellen wanneer een van de voorgaande acties wordt ondernomen. Zendesk is niet aansprakelijk jegens Abonnee, Agenten, Eindgebruikers of enige andere derde partij voor enige wijziging, opschorting of beëindiging van de rechten van de Abonnee op toegang tot en gebruik van de Diensten. Zendesk kan elk vermoeden van fraude, misbruik of illegale activiteiten door Abonnee, Agenten of Eindgebruikers naar eigen goeddunken doorverwijzen naar rechtshandhavingsinstanties.
SECTIE 7. NIET-ZENDESK DIENSTEN
Indien de Abonnee besluit om Niet-Zendesk Diensten in te schakelen, te openen of te gebruiken, zijn op de toegang en het gebruik van deze Niet-Zendesk Diensten uitsluitend de voorwaarden van deze Niet-Zendesk Diensten van toepassing. Zendesk onderschrijft niet, is niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor, en doet geen uitspraken over enig aspect van dergelijke Niet-Zendesk Diensten, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, hun inhoud of de wijze waarop zij gegevens behandelen, beschermen, beheren of verwerken (met inbegrip van Dienstgegevens), of enige interactie tussen Abonnee en de aanbieder van dergelijke Niet-Zendesk Diensten. Zendesk kan de ononderbroken beschikbaarheid van dergelijke Niet-Zendesk Service functies niet garanderen, en kan de toegang daartoe stopzetten zonder dat de Abonnee recht heeft op enige terugbetaling, krediet of andere compensatie, indien, bijvoorbeeld en zonder beperking, de aanbieder van een Niet-Zendesk Service ophoudt de Niet-Zendesk Service beschikbaar te maken voor interoperabiliteit met de overeenkomstige Service op een voor Zendesk aanvaardbare wijze. Abonnee doet onherroepelijk afstand van elke vordering tegen Zendesk met betrekking tot dergelijke Niet-Zendesk Diensten. Zendesk is niet aansprakelijk voor schade of verlies veroorzaakt of beweerd te zijn veroorzaakt door of in verband met de inschakeling, de toegang of het gebruik door de Abonnee van dergelijke Niet-Zendesk Diensten, of het vertrouwen van de Abonnee op de privacypraktijken, gegevensbeveiligingsprocessen of ander beleid van dergelijke Niet-Zendesk Diensten. De Abonnee kan worden gevraagd zich te registreren voor of in te loggen op dergelijke Niet-Zendesk Diensten op hun respectievelijke websites. Door een Niet-Zendesk Dienst in te schakelen, machtigt de Abonnee Zendesk uitdrukkelijk om de aanmeldings- en Dienstgegevens van de Abonnee bekend te maken aan de aanbieder van de Niet-Zendesk Dienst voor zover dit noodzakelijk is om het gebruik of de inschakeling van deze Niet-Zendesk Diensten te vergemakkelijken.
SECTIE 8. GRATIS PROEFPERIODE
Indien Abonnee zich registreert voor een gratis proefperiode voor een van de Diensten, zal Zendesk deze Diensten aan Abonnee beschikbaar stellen krachtens de voorwaarden vermeld op: https://www.zendesk.com/company/agreements-and-terms/free-trial-terms.
SECTIE 9. INTELLECTUELE EIGENDOMSRECHTEN
9.1 Intellectuele eigendomsrechten. Elke Partij behoudt alle rechten, aanspraken en belangen in haar respectieve Intellectuele eigendomsrechten. De rechten die aan Abonnee, Agenten en Eindgebruikers worden verleend om de Dienst(en) op grond van deze Overeenkomst te gebruiken, houden geen aanvullende rechten in op de Dienst(en) of op enige daarmee samenhangende Intellectuele Eigendomsrechten van Zendesk. Onder voorbehoud van slechts beperkte rechten op toegang tot en gebruik van de Dienst(en) zoals hierin uitdrukkelijk vermeld, blijven alle rechten, titels en belangen in en op de Diensten en alle hardware, Software en andere componenten van of gebruikt om de Diensten en Zendesk's machine learning algoritmen te leveren, inclusief alle gerelateerde Intellectuele Eigendomsrechten, bij Zendesk en behoren zij uitsluitend toe aan Zendesk.
9.2 Feedback. De Zendesk Group heeft een volledig betaalde, royaltyvrije, wereldwijde, overdraagbare, sublicentieerbare (via meerdere lagen), overdraagbare, onherroepelijke en eeuwigdurende licentie om alle suggesties, verzoeken om verbetering, aanbevelingen of andere feedback met betrekking tot de Diensten die Zendesk ontvangt van Abonnee, Agenten, Eindgebruikers of andere derden die namens Abonnee handelen, te implementeren, te gebruiken, te wijzigen, commercieel te exploiteren, op te nemen in de Diensten of anderszins te gebruiken. De Zendesk Group behoudt zich tevens het recht voor intellectuele eigendomsbescherming na te streven voor alle functies, functionaliteiten of onderdelen die zijn gebaseerd op of geïnitieerd door suggesties, verzoeken om verbeteringen, aanbevelingen of andere feedback met betrekking tot de Diensten die Zendesk ontvangt van Abonnee, Agenten, Eindgebruikers of andere derden die namens de Abonnee handelen.
9.3 Gebruik van Zendesk Merken. De Abonnee mag de Zendesk Merken alleen gebruiken op een wijze die is toegestaan volgens de Zendesk Handelsmerk Gebruiksrichtlijnen beschikbaar op de Intellectueel Eigendom Website van Zendesk, op voorwaarde dat de Abonnee niet probeert, nu of in de toekomst, rechten te claimen op de Zendesk Merken, het onderscheidend vermogen van de Zendesk Merken af te zwakken of te verminderen, of de Zendesk Merken te gebruiken om Zendesk of Zendesk Diensten in diskrediet te brengen of verkeerd voor te stellen. Het vermogen van Zendesk om Abonnee Merken te gebruiken zal worden uiteengezet in een Service Order of in onderlinge overeenstemming tussen de Partijen.
9.4 Eigendom van dienstgegevens. De Abonnee behoudt de eigendomsrechten, met inbegrip van alle Intellectuele eigendomsrechten, op alle Dienstgegevens die ingevolge de bepalingen van deze Overeenkomst worden verwerkt.
SECTIE 10. VERKLARINGEN, GARANTIES EN VRIJWARINGSCLAUSULES
10.1 Garanties. Elke partij verklaart dat zij deze Overeenkomst rechtsgeldig is aangegaan en daartoe de wettelijke bevoegdheid heeft.
10.2 Zendesk Garanties. Zendesk garandeert dat gedurende een toepasselijke Abonnementstermijn (a) deze Overeenkomst en de Documentatie de toepasselijke administratieve, fysieke en technische waarborgen voor de bescherming van de veiligheid, vertrouwelijkheid en integriteit van de Dienstgegevens nauwkeurig beschrijven; en (b) de Diensten materieel in overeenstemming met de toepasselijke Documentatie zullen presteren. Voor elke schending van een garantie in deze sectie zijn de exclusieve rechtsmiddelen van de Abonnee die welke in Sectie 3.3 zijn beschreven. De garanties hierin zijn niet van toepassing op misbruik of ongeoorloofde wijziging van de Diensten door de Abonnee, zijn Agenten of zijn Eindgebruikers.
10.3 Disclaimers. BEHALVE ZOALS SPECIFIEK UITEENGEZET IN SECTIE 11.2, WORDEN DE SITES EN DE DIENSTEN, MET INBEGRIP VAN ALLE SERVER- EN NETWERKCOMPONENTEN, GELEVERD OP EEN "AS IS" EN "AS AVAILABLE" BASIS, ZONDER ENIGERLEI GARANTIES VOOR ZOVER WETTELIJK TOEGESTAAN, EN ZENDESK WIJST UITDRUKKELIJK ALLE GARANTIES AF, EXPLICIET OF IMPLICIET, MET INBEGRIP VAN, MAAR NIET BEPERKT TOT, ALLE IMPLICIETE GARANTIES VAN VERKOOPBAARHEID, TITEL, GESCHIKTHEID VOOR EEN BEPAALD DOEL EN NIET-INBREUK. ABONNEE ERKENT DAT ZENDESK NIET GARANDEERT DAT DE DIENSTEN ONONDERBROKEN, TIJDIG, VEILIG, VRIJ VAN FOUTEN OF VRIJ VAN VIRUSSEN OF ANDERE KWAADAARDIGE SOFTWARE ZULLEN ZIJN, EN GEEN ENKELE INFORMATIE OF ADVIES VERKREGEN DOOR ABONNEE VAN ZENDESK OF VIA DE DIENSTEN ZAL ENIGE GARANTIE CREËREN DIE NIET UITDRUKKELIJK IN DEZE OVEREENKOMST IS VERMELD.
SECTIE 11. SCHADELOOSSTELLING
11.1 Schadeloosstelling door Zendesk. Zendesk zal de Abonnee vrijwaren en verdedigen tegen elke vordering van een derde partij tegen de Abonnee die stelt dat het gebruik door de Abonnee van een Service zoals hieronder toegestaan inbreuk maakt op een geldig octrooi, auteursrecht, handelsmerk of handelsgeheim van een derde partij (een "IP-Claim"). Zendesk zal, op kosten van Zendesk, verweer voeren tegen een dergelijke IP-Claim en schadevergoeding betalen die in verband daarmee uiteindelijk aan de Abonnee wordt toegekend, met inbegrip van redelijke honoraria en kosten van advocaten die door Zendesk voor dit verweer zijn ingeschakeld, mits (a) de Abonnee Zendesk onverwijld in kennis stelt van de dreiging of kennisgeving van een dergelijke IP-Claim; (b) Zendesk de enige, exclusieve zeggenschap en bevoegdheid heeft om advocaten te selecteren voor de verdediging, verdediging en/of schikking van een dergelijke IP-Claim (Zendesk zal echter geen schikking of compromis sluiten over een vordering die resulteert in aansprakelijkheid of erkenning van aansprakelijkheid door de Abonnee zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de Abonnee); en (c) de Abonnee volledig samenwerkt met Zendesk in verband daarmee. Indien het gebruik van een Dienst door Abonnee, Agenten of Eindgebruikers het onderwerp is geworden, of, naar de mening van Zendesk, waarschijnlijk zal worden, van een dergelijke IP-Claim, kan Zendesk, naar keuze en op kosten van Zendesk (i) voor Abonnee het recht verwerven de Dienst(en) te blijven gebruiken zoals hieronder uiteengezet; (ii) een Dienst vervangen of wijzigen om deze niet-inbreukmakend te maken; (iii) indien opties (i) of (ii) commercieel niet redelijk of uitvoerbaar zijn, zoals bepaald door Zendesk, het abonnement van de Abonnee op de Dienst(en) beëindigen en de Abonnee pro rata alle aan Zendesk betaalde Abonnementsgelden voor het ongebruikte deel van de Abonnementstermijn voor die Dienst(en) terugbetalen. Zendesk heeft geen aansprakelijkheid of verplichting uit hoofde van dit artikel 11.1 met betrekking tot een IP-claim indien een dergelijke claim geheel of gedeeltelijk is veroorzaakt door (x) naleving van door Abonnee verstrekte ontwerpen, gegevens, instructies of specificaties; (y) wijziging van de Dienst(en) door iemand anders dan Zendesk of Zendesk Personeel; of (z) de combinatie, de werking of het gebruik van de Dienst(en) met andere hardware of software waarbij een Dienst op zichzelf niet inbreukmakend zou zijn. De bepalingen van dit artikel 12.1 vormen de enige, exclusieve en volledige aansprakelijkheid van Zendesk jegens de Abonnee en het enige rechtsmiddel van de Abonnee met betrekking tot een IP-Claim die wordt ingesteld wegens toegang tot of gebruik van een Dienst door de Abonnee, Agenten of Eindgebruikers.
11.2 Schadeloosstelling door Abonnee. De Abonnee zal Zendesk vrijwaren, verdedigen en schadeloos stellen tegen vorderingen van derden tegen Zendesk (a) voortvloeiend uit of verband houdend met het gebruik van een Dienst door de Abonnee, Agenten of Eindgebruikers in strijd met deze Overeenkomst (en niet uitsluitend voortvloeiend uit de Dienst zelf); of (b) die beweren dat de Merken van de Abonnee of de door de Abonnee geselecteerde inhoud bij het ontwerp en de uitvoering van de Diensten, met inbegrip van maar niet beperkt tot de URL, grafische voorstellingen, illustraties, logo's en merken, of Dienstgegevens inbreuk maken op een geldig octrooi, auteursrecht, handelsmerk of handelsgeheim van een derde of zich dit onrechtmatig toe-eigenen; op voorwaarde dat (i) Zendesk de Abonnee onverwijld in kennis stelt van de dreiging of kennisgeving van een dergelijke vordering; (ii) de Abonnee de enige en exclusieve zeggenschap en bevoegdheid heeft om advocaten voor verweer te selecteren en om verweer te voeren en/of een dergelijke vordering te schikken (de Abonnee zal echter geen enkele vordering schikken of compromissen sluiten die resulteert in aansprakelijkheid of erkenning van aansprakelijkheid door Zendesk zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Zendesk); en (iii) Zendesk volledig samenwerkt met de Abonnee in verband hiermee.
SECTIE 12. AANSPRAKELIJKHEIDSBEPERKING
12.1 UITSLUITING VAN SCHADEVERGOEDING. IN GEEN GEVAL EN ONDER GEEN ENKELE JURIDISCHE THEORIE (HETZIJ CONTRACT, ONRECHTMATIGE DAAD, NALATIGHEID OF ANDERSZINS) ZAL EEN VAN DE PARTIJEN BIJ DEZE OVEREENKOMST, OF HUN RESPECTIEVE FILIALEN, FUNCTIONARISSEN, DIRECTEUREN, WERKNEMERS, AGENTEN, DIENSTVERLENERS, LEVERANCIERS OF LICENTIEGEVERS, AANSPRAKELIJK ZIJN JEGENS DE ANDERE PARTIJ OF HAAR FILIALEN VOOR WINSTDERVING, OMZET- OF BEDRIJFSVERLIES, GEGEVENSVERLIES (WANNEER DERGELIJKE GEGEVENS VERLOREN GAAN TIJDENS DE OVERDRACHT VIA DE SYSTEMEN VAN DE ABONNEE OF VIA HET INTERNET BUITEN DE SCHULD VAN ZENDESK), BEDRIJFSONDERBREKING, VERLIES VAN GOODWILL, KOSTEN VAN DEKKING OF VERVANGING, OF VOOR ENIGE ANDERE VORM VAN INDIRECTE, INCIDENTELE, BIJZONDERE, VOORBEELDIGE, GEVOLG- OF BESTRAFFENDE SCHADE, OF VOOR ENIG ANDER INDIRECT VERLIES OF SCHADE GELEDEN DOOR DE ANDERE PARTIJ OF HAAR GELIEERDE ONDERNEMINGEN IN VERBAND MET DEZE OVEREENKOMST, DE DIENSTEN OF PROFESSIONELE DIENSTEN, ONGEACHT OF DEZE PARTIJ OP DE HOOGTE IS GESTELD VAN DE MOGELIJKHEID VAN DERGELIJKE SCHADE OF DEZE HAD KUNNEN VOORZIEN.
12.2 AANSPRAKELIJKHEIDSBEPERKING. NIETTEGENSTAANDE IETS ANDERS IN DEZE OVEREENKOMST, ZAL DE TOTALE AANSPRAKELIJKHEID VAN DE ZENDESK GROUP JEGENS DE ABONNEE, HAAR GELIEERDE ONDERNEMINGEN OF EEN DERDE PARTIJ DIE VOORTVLOEIT UIT DEZE OVEREENKOMST, DE DIENSTEN OF PROFESSIONELE DIENSTEN, IN GEEN GEVAL HOGER ZIJN DAN DE ABONNEMENTSKOSTEN EN/OF VERGOEDINGEN VOOR PROFESSIONELE DIENSTEN DIE DOOR DE WEDERVERKOPER AAN ZENDESK ZIJN BETAALD MET BETREKKING TOT UW ABONNEMENT OP EEN DERGELIJKE DIENST GEDURENDE DE TWAALF (12) MAANDEN VOORAFGAAND AAN DE EERSTE GEBEURTENIS OF GEBEURTENIS DIE AANLEIDING GEEFT TOT EEN DERGELIJKE AANSPRAKELIJKHEID. ABONNEE ERKENT EN STEMT ERMEE IN DAT HET ESSENTIËLE DOEL VAN DEZE SECTIE 12.2 IS OM DE RISICO'S ONDER DEZE OVEREENKOMST TUSSEN DE PARTIJEN TE VERDELEN EN DE POTENTIËLE AANSPRAKELIJKHEID TE BEPERKEN GEZIEN DE ABONNEMENTSKOSTEN EN DE KOSTEN VOOR PROFESSIONELE DIENSTEN, DIE AANZIENLIJK HOGER ZOUDEN ZIJN ALS ZENDESK ENIGE VERDERE AANSPRAKELIJKHEID OP ZICH ZOU NEMEN ANDERS DAN HIERIN UITEENGEZET. ZENDESK HEEFT ZICH OP DEZE BEPERKINGEN GEBASEERD BIJ HET BEPALEN OF DE ABONNEE DE RECHTEN KRIJGT OP TOEGANG TOT EN GEBRUIK VAN DE DIENSTEN EN/OF DE PROFESSIONELE DIENSTEN WAARIN DEZE OVEREENKOMST VOORZIET. DE BEPERKINGEN IN SECTIE 12.2 ZIJN NIET VAN TOEPASSING OP CLAIMS OF SCHADE ALS GEVOLG VAN DE VRIJWARINGSVERPLICHTINGEN VAN ZENDESK VOOR IP-CLAIMS IN SECTIE 11.1 VAN DEZE OVEREENKOMST.
DE BEPERKINGEN IN SECTIE 12.2 ZIJN NIET VAN TOEPASSING OP CLAIMS OF SCHADE ALS GEVOLG VAN DE VRIJWARINGSVERPLICHTINGEN VAN ZENDESK VOOR IP-CLAIMS IN SECTIE 11.1 VAN DEZE OVEREENKOMST.
12.3 BEPERKING VAN GLOBALE AANSPRAKELIJKHEID. DE AANSPRAKELIJKHEIDSBEPERKING IN DIT DOCUMENT GELDT VOOR HET TOTAAL VAN ALLE VORDERINGEN VAN DE ABONNEE EN DE MET HEM GELIEERDE ONDERNEMINGEN, EN IS NIET CUMULATIEF.
12.4 Jurisdictie-specifieke uitsluitingen. In sommige rechtsgebieden is de uitsluiting van impliciete garanties of de beperking van aansprakelijkheid voor incidentele schade of gevolgschade of voor eigen fraude van een partij, opzettelijk letsel aan de persoon of eigendom van een ander, of schending van de wet niet toegestaan, hetgeen betekent dat sommige van de bovenstaande beperkingen mogelijk niet van toepassing zijn op de Abonnee. IN DEZE RECHTSGEBIEDEN ZAL DE AANSPRAKELIJKHEID VAN DE ZENDESK GROUP BEPERKT ZIJN VOOR ZOVER MAXIMAAL TOEGESTAAN DOOR DE WET.
12.5 Uitvoerbaar tegen Zendesk. Alle vorderingen of schade die Abonnee tegen Zendesk kan hebben, kunnen alleen tegen Zendesk worden afgedwongen en niet tegen enige andere entiteit, noch tegen functionarissen, directeuren, vertegenwoordigers of agenten van Zendesk of enige andere entiteit.
SECTIE 13. OVERDRACHT, VOLLEDIGE OVEREENKOMST EN WIJZIGING
13.1 Opdracht. Opdracht. Onder de voorwaarden van de Resellerovereenkomst kan Uw overeenkomst met de Reseller met betrekking tot Uw abonnement op de Dienst worden overgedragen aan Zendesk. U stemt ermee in dat als Uw overeenkomst met Reseller wordt overgedragen aan Zendesk, Uw voortgezette rechten op toegang tot en gebruik van de Service onderworpen zullen zijn aan de dan standaard Hoofd Services Overeenkomst van Zendesk en U stemt in met de toepassing van dergelijke voorwaarden, inclusief maar niet beperkt tot de daarin opgenomen facturerings- en betalingsbepalingen. U stemt ermee in dat U na een dergelijke overdracht op verzoek van Zendesk de informatie zult verstrekken die nodig is om de betaling van een Abonnementstermijn die aanvangt na een dergelijke overdracht veilig te stellen. U mag niet, direct of indirect, van rechtswege of anderszins, deze Overeenkomst of Uw rechten onder deze Overeenkomst geheel of gedeeltelijk overdragen of de uitvoering van Uw taken onder deze Overeenkomst delegeren zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Zendesk, welke toestemming niet op onredelijke wijze zal worden onthouden. Wij kunnen deze Overeenkomst overdragen aan een lid van de Zendesk Group of in verband met een fusie of wijziging van de zeggenschap over Zendesk of de Zendesk Group of de verkoop van alle of vrijwel alle activa van Zendesk op voorwaarde dat een dergelijke opvolger ermee instemt zijn verplichtingen uit hoofde van deze Overeenkomst na te komen. Op verzoek van Zendesk moet U een document ondertekenen om de opdracht van Zendesk uit te voeren. Onder voorbehoud van de voorgaande beperkingen is deze Overeenkomst volledig bindend voor, komt zij ten goede aan en is zij afdwingbaar door de Partijen en hun respectieve opvolgers en rechtverkrijgenden.
13.2 Gehele overeenkomst. Deze Overeenkomst vormt de gehele overeenkomst en vervangt alle eerdere overeenkomsten tussen Abonnee en Zendesk met betrekking tot het onderwerp hiervan. Deze Overeenkomst treedt in de plaats van de voorwaarden in inkooporders, verzoeken om informatie, verzoeken om voorstellen of andere orderdocumentatie die de Abonnee of een door de Abonnee vertegenwoordigde entiteit verstrekt en alle voorwaarden in dergelijke inkooporders, verzoeken om informatie, verzoeken om voorstellen of andere orderdocumentatie zijn nietig. Behalve indien uitdrukkelijk hierin vermeld, zijn er geen andere overeenkomsten, verklaringen, garanties of verbintenissen waarop door een van de Partijen een beroep kan worden gedaan met betrekking tot het onderwerp hiervan. Er zijn geen mondelinge beloften, voorwaarden, verklaringen, afspraken, interpretaties of voorwaarden van welke aard dan ook tussen de Partijen, behalve indien hierin uitdrukkelijk anders is bepaald. De titels in deze Overeenkomst worden slechts gemakshalve gebruikt en hebben geen invloed op de interpretatie van de bepalingen van deze Overeenkomst.
13.3 Wijziging. Zendesk kan deze Overeenkomst van tijd tot tijd wijzigen, in welk geval de nieuwe Overeenkomst eerdere versies zal vervangen. Zendesk zal de Abonnee ten minste dertig (30) dagen voor de ingangsdatum van een dergelijke wijziging op de hoogte stellen en het voortgezette gebruik van de Diensten door de Abonnee na de ingangsdatum van een dergelijke wijziging kan door Zendesk worden beschouwd als instemming van de Abonnee met een dergelijke wijziging. Als Zendesk op enig moment een bepaling van deze Overeenkomst niet afdwingt, betekent dit niet dat Zendesk afstand doet van die bepaling of van enige andere bepaling van deze Overeenkomst.
SECTIE 14. SCHEIDBAARHEID
Indien een bepaling van deze Overeenkomst door een bevoegde rechtbank of overheidsinstantie ongeldig of niet-afdwingbaar wordt verklaard, wordt deze bepaling vervangen door een andere bepaling die in overeenstemming is met het doel en de bedoeling van deze Overeenkomst, en blijven de overige bepalingen van deze Overeenkomst onverminderd van kracht.
SECTIE 15. NALEVING VAN EXPORTREGELS EN GEBRUIKSBEPERKINGEN
De Diensten en andere Zendesk-technologie, en afgeleiden daarvan, kunnen onderhevig zijn aan exportcontroles en economische sanctiewet- en regelgeving van de Verenigde Staten en andere rechtsgebieden. De Abonnee stemt ermee in zich te houden aan al deze wet- en regelgeving voor zover deze betrekking heeft op de toegang tot en het gebruik van de Diensten en andere Zendesk-technologie. Elke partij verklaart dat zij (noch haar moedermaatschappijen of aandeelhouders met zeggenschap) niet voorkomt op (noch direct of indirect voor 50% of meer, in totaal, in handen is van of anderszins wordt gecontroleerd door een persoon of personen die voorkomen op) een lijst van de Amerikaanse overheid of een andere toepasselijke lijst van aan beperkingen onderworpen partijen, en de Abonnee zal geen Agent of Eindgebruiker toestaan, en zal deze ook niet toestaan, om: (a) toegang te verkrijgen tot of gebruik te maken van een Dienst in een land of regio met een Amerikaans embargo of een Amerikaanse sanctie (bijv, Cuba, Iran, Noord-Korea, Syrië, de regio Krim in Oekraïne, de zogenaamde Donetsk People's Republic en Luhansk People's Republic regio's in Oekraïne, of enig ander land of regio waarvoor een embargo of sanctie geldt gedurende de Abonnementstermijn); (b) toegang tot of gebruik van een Dienst indien de Abonnee, Agent of Eindgebruiker wordt genoemd in (of direct of indirect 50% of meer bezit van, in totaal, of anderszins wordt gecontroleerd door, een persoon of personen die worden genoemd in) een Amerikaanse overheids- of andere toepasselijke beperkende partij; (c) toegang tot of gebruik van een Dienst indien de Abonnee, Agent of Eindgebruiker wordt genoemd in een Amerikaanse overheids- of andere beperkende partij.(c) informatie in de Diensten te plaatsen die onder toezicht staat van de Amerikaanse overheid of een andere toepasselijke lijst van aan beperkingen onderworpen partijen; (d) informatie in de Diensten te plaatsen die onder toezicht staat van de Amerikaanse overheid of een andere toepasselijke lijst van aan beperkingen onderworpen partijen. Regelgeving inzake International Traffic in Arms of andere soortgelijke wetten; of (d) toegang te verkrijgen tot of gebruik te maken van enige Dienst voor enig doel dat verboden is door de Verenigde Staten of toepasselijke internationale import- en exportwet- en regelgeving. Zendesk heeft geen verplichting of aansprakelijkheid jegens Abonnee indien een overheidsmaatregel of regelgevende actie de toegang tot de Diensten beperkt, en Abonnee stemt ermee in dat deze Overeenkomst en elke Service Order uitdrukkelijk elk recht op toegang tot de Diensten uitsluit vanuit een jurisdictie waar een dergelijke overheidsmaatregel of regelgevende beperking van kracht is. Zendesk behoudt zich het onvoorwaardelijke recht voor om een contractuele relatie met een bepaald bedrijf, rechtspersoon of individu te weigeren of te beëindigen op basis van exportcontrolebeperkingen, embargo's, sancties of andere overwegingen, voor zover de wet dat toestaat.
SECTIE 16. VERHOUDING TUSSEN DE PARTIJEN
De Partijen zijn onafhankelijke contractanten en deze Overeenkomst schept geen partnerschap, franchise, joint venture, algemeen agentschap, fiduciaire relatie of arbeidsrelatie tussen de Partijen. De Abonnee is als enige verantwoordelijk om te bepalen of de Diensten voldoen aan de technische, zakelijke of wettelijke vereisten van de Abonnee. De zakelijke partners van Zendesk en andere derden, met inbegrip van derden waarmee de Diensten integraties hebben of die door de Abonnee worden ingehuurd om adviesdiensten, implementatiediensten of toepassingen die met de Diensten interageren te leveren, zijn onafhankelijk van Zendesk.
SECTIE 17. KENNISGEVING
17.1 Kennisgevingen aan de Abonnee. Alle kennisgevingen van Zendesk aan de Abonnee uit hoofde van deze Overeenkomst kunnen schriftelijk worden gedaan per (a) nationaal erkende overnight delivery service ("Koerier") of Amerikaanse post naar het door de Abonnee op een Service Order vermelde contactadres; of (b) elektronische post naar het voor de Accounteigenaar opgegeven e-mailadres.
17.2 Mededelingen aan Zendesk. Alle Juridische kennisgevingen die door de Abonnee aan Zendesk worden verstrekt uit hoofde van deze Overeenkomst moeten in het Engels en schriftelijk worden afgeleverd per (a) koerier of Amerikaanse post aan 989 Market Street, San Francisco, California 94103 U.S.A. T.a.v.: Legal Department; of (b) e-mail naar legalnotice@zendesk.com. Alle andere kennisgevingen van de Abonnee aan Zendesk op grond van deze Overeenkomst moeten in het Engels en schriftelijk per elektronische post worden ingediend bij revops@zendesk.com.
18.3 Alle kennisgevingen die door een Partij aan de andere worden verstrekt, worden geacht te zijn gedaan onmiddellijk na bezorging per e-mail; of op de vroegste van ofwel een bewijs van aflevering of twee (2) werkdagen na indiening bij de post of bij een Koerier zoals hierboven toegestaan.
SECTIE 18. TOEPASSELIJK RECHT
Deze Overeenkomst wordt beheerst door de wetten van de Staat Californië, zonder verwijzing naar conflicterende rechtsbeginselen. Alle geschillen in het kader van deze Overeenkomst zullen worden beslecht door een rechtbank met algemene rechtsbevoegdheid in San Francisco County, Californië. U stemt er hierbij uitdrukkelijk mee in zich te onderwerpen aan de exclusieve persoonlijke jurisdictie van dit rechtsgebied voor het beslechten van geschillen met betrekking tot deze Overeenkomst of met betrekking tot de toegang tot of het gebruik van de Diensten door Abonnee, Agenten of Eindgebruikers.
SECTIE 19. FEDERALE OVERHEIDSBEPALINGEN INZAKE EINDGEBRUIK
Indien de Abonnee een Amerikaans federaal overheidsdepartement of -agentschap is of namens een dergelijk departement of agentschap contracteert, is elk van de Diensten een "Commercieel Product" zoals die term is gedefinieerd in 48 C.F.R. §2.101, bestaande uit "Commerciële Computersoftware" en "Commerciële Computersoftwaredocumentatie", zoals die termen worden gebruikt in 48 C.F.R. §12.212 of 48 C.F.R. §227.7202. In overeenstemming met 48 C.F.R. §12.212 of 48 C.F.R. §227.7202-1 t/m 227.7202-4, voor zover van toepassing, worden de Diensten aan de Abonnee in licentie gegeven met uitsluitend de rechten zoals voorzien in de voorwaarden van deze Overeenkomst.
SECTIE 20. ETHISCH GEDRAG EN NALEVING
Geen van de partijen, noch een van haar werknemers of vertegenwoordigers, heeft direct of indirect illegale of ongepaste steekpenningen of smeergeld (in de vorm van een betaling, geschenk, onrechtmatig voordeel of iets van waarde) aangeboden, ontvangen of aangeboden gekregen, of zal dit in verband met deze Overeenkomst aanbieden of aanvaarden. Alle partijen komen overeen te voldoen aan de Amerikaanse Foreign Corrupt Practices Act van 1977, de Britse Bribery Act van 2010 en alle gelijkwaardige anticorruptievoorschriften in andere rechtsgebieden die redelijkerwijs van toepassing zijn op deze Overeenkomst. Bescheiden en redelijke geschenken, maaltijden, amusement en andere vormen van gastvrijheid die in het kader van de normale bedrijfsuitoefening worden aangeboden, zonder enige corrupte bedoeling om zaken te verkrijgen of te behouden, of om een overheidsbeslissing te beïnvloeden, vormen geen inbreuk op bovengenoemde beperking. Zendesk zal zich houden aan haar Gedragscode bij het verlenen van de Diensten zoals hier beschikbaar: https://www.zendesk.com/company/policies-and-guidelines/. Indien de Abonnee kennis neemt van enige schending van de bovenstaande beperkingen door Zendesk, zal de Abonnee redelijke inspanningen leveren om Zendesk onmiddellijk op de hoogte te stellen op legalnotice@zendesk.com.
SECTIE 21. OVERLEVING
De artikelen 2.1, 3.4, 4 – 6, 9, 11 – 18 en 22 blijven na beëindiging van deze Overeenkomst van kracht met betrekking tot het gebruik van de Diensten door Abonnee, Agenten of Eindgebruikers. Beëindiging van deze Overeenkomst houdt geen beperking in van de aansprakelijkheid van een Partij inzake verplichtingen die vanaf of voor de beëindiging zijn ontstaan of inzake enige schending van deze Overeenkomst.
SECTIE 22. DEFINITIES
Wanneer in deze Overeenkomst termen worden gebruikt waarvan de beginletters een hoofdletter zijn, dan hebben deze termen de volgende betekenis:
"Account" betekent alle accounts of instanties gecreëerd door of namens de Abonnee of diens Gelieerde Ondernemingen binnen de Diensten.
"Aanvullende Functie(s)" betekent aanvullende functies of functionaliteit (bv. Built by Zendesk Marketplace Applicaties, Zendesk Labs apps of Early Access Programma’s) die beschikbaar zijn of ingeschakeld kunnen worden via de Diensten, maar die geen deel uitmaken van de Dienst. Aanvullende Functies omvatten ook diensten van derden die worden gekocht en/of waarop een abonnement wordt genomen via een Dienstenorder en die worden geïdentificeerd als zijnde doorverkocht door Zendesk en die vallen onder de alternatieve overeenkomst van een dergelijke derde. Aanvullende Functies worden afzonderlijk en los van het Service Plan van de Abonnee en de Geassocieerde Diensten gekocht of ingeschakeld.
"Gelieerde Onderneming(en)" betekent, met betrekking tot een Partij, elke entiteit die direct of indirect controle uitoefent, wordt gecontroleerd door, of onder gezamenlijke controle door een dergelijke Partij staat, waarbij "controle" (inclusief, met overeenkomstige betekenis, de termen "gecontroleerd door" en "onder gezamenlijke controle") betekent het bezit, direct of indirect, of de macht om te besturen, of het beleid van het management en het beleid van een dergelijke persoon te bepalen, hetzij door eigendom van effecten met stemrecht, door een contract of op een andere manier.
"Agent(en)" betekent een persoon (met inbegrip van die van de met de Abonnee gelieerde ondernemingen) die gemachtigd is (zijn) de Dienst(en) te gebruiken via het Account van de Abonnee als agent, accounteigenaar en/of beheerder, elk zoals geïdentificeerd via een individuele Agent Login.
"Contactgegevens Agent " betekent persoonlijke gegevens over Agenten van de Abonnee, zoals hun naam en e-mailadres, die Zendesk apart van de Diensten opslaat om, onder andere, te communiceren met Agenten van de Abonnee in verband met de levering en ondersteuning van Diensten door Zendesk. Contactgegevens van Agenten worden niet beschouwd als Dienstgegevens.
"Agentlogin" betekent een unieke gebruikersnaam en het daaraan verbonden wachtwoord dat is verstrekt aan een persoon om deze toegang tot de Diensten te verlenen.
"Overeenkomst" betekent de Hoofddienstenovereenkomst samen met alle Aanvullende Voorwaarden, Dienstorder en andere wederzijds uitgevoerde documenten. De Main Services Agreement kan ook worden aangeduid als "Master Subscription Agreement" of "MSA".
"API" betekent de toepassingsprogrammeerinterfaces die worden ontwikkeld, beschikbaar gesteld en ingesteld door Zendesk waarmee Abonnees toegang kunnen verkrijgen tot bepaalde functionaliteit van de Diensten, inclusief, zonder beperking, de REST-API die de interactie met de Diensten automatisch mogelijk maakt via HTTP-verzoeken en de toepassingsontwikkelings-API die integratie van de Diensten met andere webtoepassingen mogelijk maakt.
"Bijbehorende Diensten" betekent producten, diensten, functies en functionaliteit die zijn ontworpen om te worden gebruikt in combinatie met de Diensten die niet zijn opgenomen in het door de Abonnee onderschreven Service Plan. Voor alle duidelijkheid, Aanvullende Functies waarvan uitdrukkelijk wordt verklaard dat zij onder afzonderlijke Aanvullende Voorwaarden vallen, worden niet als een Bijbehorende Dienst beschouwd. Wanneer de Abonnee een Bijbehorende Dienst heeft gekocht, ingezet of zich daarop heeft geabonneerd, wordt die Bijbehorende Dienst een "Ingezette Bijbehorende Dienst" genoemd.
"Gebouwd door Zendesk Marketplace Applicaties" betekent integraties en applicaties die door Zendesk of haar Affiliates zijn gecreëerd of ontwikkeld en beschikbaar zijn gesteld in de Zendesk Marketplace (beschikbaar op https://www.zendesk.com/marketplace/) waarop deze Overeenkomst van toepassing is, tenzij Zendesk anderszins een andere overeenkomst aan Abonnee communiceert op het moment van inzet van of toegang tot de integratie of applicatie.
"Vertrouwelijke informatie" betekent alle informatie die door een partij aan de andere partij wordt meegedeeld in tastbare vorm en die als vertrouwelijk wordt aangemerkt of is informatie, ongeacht de vorm, waarvan een redelijk persoon zou begrijpen dat deze vertrouwelijk is, gezien de aard van de informatie en de omstandigheden van de bekendmaking, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, de prijsstellingsvoorwaarden, productplannen en -ontwerpen, bedrijfsprocessen, beveiligingsmeldingen en communicatie over belangenbehartiging van klanten. Niettegenstaande het voorgaande, omvat Vertrouwelijke Informatie geen informatie die (a) reeds gekend was door de ontvangende Partij op het moment van bekendmaking door de bekendmakende Partij; (b) door de ontvangende Partij werd of wordt verkregen van een derde partij waarvan de ontvangende Partij niet weet dat deze onder een geheimhoudingsplicht valt met betrekking tot dergelijke informatie; (c) algemeen beschikbaar is of wordt voor het publiek anders dan door schending van deze Overeenkomst of een andere geldige overeenkomst tussen de Partijen; of (d) onafhankelijk werd of wordt ontwikkeld door de ontvangende Partij zonder gebruik te maken van de Vertrouwelijke Informatie van de bekendmakende Partij.
“Verwerkingsverantwoordelijke” verwijst naar de entiteit die het doel van en de middelen voor de verwerking van Persoonsgegevens vaststelt.
"Documentatie" betekent alle schriftelijke of elektronische documentatie, afbeeldingen, video, tekst of geluiden die de functionaliteiten of beperkingen van de Diensten specificeren of die de Service Plans beschrijven, zoals van toepassing, die door Zendesk aan Abonnee wordt verstrekt of beschikbaar wordt gesteld in het/de toepasselijke Zendesk helpcentrum(s), Site of Zendesk developer website (https://developer.zendesk.com/); op voorwaarde echter dat Documentatie specifiek alle "community gemodereerde" forums uitsluit zoals verstrekt of toegankelijk via dergelijke kennisbank(en).
"Eindgebruiker(s)" betekent elke persoon of entiteit anders dan de Abonnee of Agenten met wie de Abonnee, diens Agenten, of diens andere Eindgebruikers interactie hebben tijdens het gebruik van een Dienst.
"Enterprisediensten" betekent elke Dienst die niet wordt aangeduid in de Innovatiedienstenlijst van Zendesk die beschikbaar is op de Overeenkomsten en Voorwaarden Website van Zendesk. Professionele diensten worden ook niet beschouwd als ondernemingsdiensten.
"Geval van overmacht" betekent alle omstandigheden buiten de redelijke controle van Zendesk, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, een daad van God, daad van de overheid, overstroming, brand, aardbeving, burgerlijke onrust, terreurdaad, staking of ander arbeidsprobleem (anders dan een waarbij werknemers van Zendesk betrokken zijn), storing of vertraging van de internetprovider, Niet-Zendesk Services, of handelingen van derden, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, denial of service aanval.
"How We Protect Your Service Data (Enterprise Services)" betekent de website die te vinden is op: https://www.zendesk.com/company/customers-partners/protect-service-data-enterprise-services/
"How We Protect Your Service Data (Innovation Services)" betekent de website die te vinden is op: https://www.zendesk.com/company/customers-partners/protect-service-data-innovation-services/
"Innovatiediensten" betekent elke Dienst of functie die wordt aangeduid in de Innovatiedienstenlijst van Zendesk die beschikbaar is op de Overeenkomsten en Voorwaarden Website van Zendesk.
"Intellectuele Eigendomsrechten" betekent alle octrooien, uitvindingen, auteursrechten, handelsmerken, domeinnamen, handelsgeheimen, expertise en alle andere intellectuele eigendom en/of eigendomsrechten van een Partij.
"Juridische Kennisgeving" betekent elke kennisgeving die door de Abonnee aan Zendesk wordt verstrekt ingevolge Secties 3.3 en 12.1 van deze Overeenkomst.
"Kwaadaardige Software" betekent alle virussen, malware, Trojaanse paarden, tijdbommen of andere soortgelijke schadelijke software.
"Niet-Zendesk Diensten" betekent producten, toepassingen, diensten, software, netwerken, systemen, directory's, websites, databases en informatie van derden waar een Dienst een koppeling mee maakt of waarmee de Abonnee een verbinding kunt maken of die de Abonnee kan inschakelen in combinatie met een Dienst, inclusief, zonder beperking, Niet-Zendesk Diensten die rechtstreeks door de Abonnee of in diens opdracht in een Account geïntegreerd kunnen zijn.
"Personeel" betekent werknemers en/of en opdrachtnemers die geen werknemer zijn van de Zendesk Group die ingeschakeld worden door de Zendesk Group in verband met de uitvoering onder deze Overeenkomst.
"Geplande Uitvaltijd" betekent geplande uitvaltijd voor upgrades en onderhoud aan de Diensten die is ingepland voorafgaand aan dergelijke upgrades en onderhoud.
"Privacyverklaring" betekent de privacyverklaring van Zendesk die te vinden is op https://www.zendesk.com/company/agreements-and-terms/privacy-notice.
"Professionele Diensten" betekent advies- of professionele diensten (waaronder trainings-, succes- en implementatiediensten) die door Zendesk Personeel worden geleverd zoals aangegeven op een Dienstenorder of ander schriftelijk document zoals een SOW. Professionele Diensten kunnen in de Documentatie of SOW ook worden aangeduid als Adviesdiensten.
"Dienst(en)" betekent de producten en diensten die door de Wederverkoper namens de Abonnee online worden gebruikt of besteld via een link of via een Dienstorder waarin naar deze Overeenkomst wordt verwezen, hetzij op proef, hetzij tegen betaling, en hetzij Enterprise Services, hetzij Innovation Services, en die online beschikbaar worden gesteld door Zendesk, via de toepasselijke inloglink voor abonnees en andere door Zendesk aangewezen webpagina's, met inbegrip van, individueel en collectief, de toepasselijke Software, updates, API, Documentatie, en alle Ingezette Bijbehorende Diensten die krachtens deze Overeenkomst worden geleverd. "Diensten" omvatten (a) Niet-Zendesk Diensten zoals die term is gedefinieerd in deze Overeenkomst; en (b) alle Aanvullende Functies of Bijbehorende Diensten die niet krachtens deze Overeenkomst of het Service Plan van de Abonnee worden verleend. Van tijd tot tijd kunnen de namen en beschrijvingen van de Diensten of een afzonderlijke Dienst worden gewijzigd. Voor zover de Abonnee op grond van een eerder Dienstenorder of een andere eerdere aanvaarding van deze Overeenkomst toegang krijgt tot een dergelijke Dienst als aldus omschreven, wordt deze Overeenkomst geacht van toepassing te zijn op dergelijke Dienst zoals opnieuw genoemd of omschreven.
"Dienstgegevens" betekent alle elektronische gegevens, tekst, berichten, mededelingen of andere materialen die door de Abonnee, Agenten en Eindgebruikers in verband met het gebruik van de Dienst door de Abonnee zijn ingediend bij en opgeslagen in een Dienst, met uitzondering van de Contactgegevens van Agenten.
"Service Order" betekent het (de) door Zendesk gegenereerde service bestelformulier(en) of online besteldocument of -proces ingevuld, uitgevoerd of goedgekeurd door de Wederverkoper die het abonnement van de Abonnee op de Dienst beheert met betrekking tot het abonnement van de Abonnee op een Dienst, waarin onder meer het aantal Agenten kan worden gespecificeerd dat bevoegd is om een Dienst te gebruiken onder het abonnement van de Abonnee en het toepasselijke Service Plan.
"Dienstplan(nen)" betekent het pakket aan dienstplan(nen) en de daaraan verbonden functionaliteit en diensten (zoals nader beschreven op de Site en in Documentatie die van toepassing is op de Dienst) voor de Diensten.
“Site” betekent een website die wordt beheerd door de Zendesk Group, inclusief www.zendesk.com, alsook alle andere websites die de Zendesk Group beheert (maar dit omvat niet de Diensten).
"Software" betekent software die wordt geleverd door Zendesk (door downloaden of toegang via het internet) waarmee Agenten of Eindgebruikers alle functionaliteit in verband met de toepasselijke Dienst kunnen gebruiken.
“Subverwerker(s)” betekent elke door Zendesk ingeschakelde derde gegevensverwerker, met inbegrip van entiteiten uit de Zendesk Group, die Dienstgegevens van Zendesk ontvangt voor Verwerking namens de Abonnee en in overeenstemming met de instructies van de Abonnee (zoals gecommuniceerd door Zendesk) en de voorwaarden van zijn schriftelijk subcontract, zoals verstrekt op: https://support.zendesk.com/hc/en-us/articles/360022185294.
"Abonnee" betekent de hierboven genoemde partij met het adres zoals vermeld op de Service Order en kan ook worden aangeduid als "U" of "Uw".
"Merken van het Abonnement" betekent alle handelsmerken, dienstmerken, dienst- of handelsnamen, slogans, logo's of andere aanduidingen van het Abonnement.
"Abonnementskosten" betekent alle kosten in verband met de toegang van de Abonnee tot en het gebruik van een Account.
"Abonnementstermijn" betekent de periode gedurende welke de Abonnee heeft ingestemd met een abonnement op een Dienst.
"Aanvullende Voorwaarden" betekent de aanvullende voorwaarden die (a) zijn opgenomen of opgenomen in een Service Order via een hyperlink of een andere verwijzing (bijv. wanneer een Gelieerde Dienst wordt aangeschaft); (b) van toepassing zijn op Professionele Diensten wanneer deze door de Abonnee worden aangeschaft; (c) van toepassing zijn op Aanvullende Functies wanneer deze door de Abonnee worden geactiveerd; en (d) de Service-Specifieke Voorwaarden van Zendesk; en (e) de Regio-Specifieke Voorwaarden van Zendesk.
"Belastingen" betekent belastingen, heffingen, accijnzen of soortgelijke overheidsheffingen, inclusief toegevoegde waarde-, verkoops-, gebruiks- of bronbelastingen, te heffen door lokale, staats-, provinciale of buitenlandse rechtsgebieden.
"Gebruikskosten" betekent aanvullende Abonnementsgelden die verschuldigd worden door de Abonnee in verband met het gebruik van bepaalde functies en functionaliteit die de Abonnee inschakelt binnen de Dienst.
"Zendesk" betekent Zendesk, Inc., een onderneming uit Delaware, of een van haar opvolgers of rechtverkrijgenden en kan ook worden aangeduid als "Wij", "Ons" of "Onze".
"De Overeenkomsten en Voorwaarden Website van Zendesk" betekent de website die te vinden is op: https://www.zendesk.com/company/agreements-and-terms.
"Zendesk Group" betekent Zendesk, Inc., een onderneming gevestigd in Delaware samen met al diens Gelieerde Ondernemingen.
"Beleid inzake cookies in producten van Zendesk" betekent het beleid beschikbaar op https://support.zendesk.com/hc/en-us/articles/360022367393-Zendesk-in-product-cookie-policy.
"De Website Intellectuele Eigendom van Zendesk" betekent de website die te vinden is op: https://www.zendesk.com/company/trademark-property/.
"Zendesk Merken" betekent alle handelsmerken, dienstmerken, service- of handelsnamen, taglines, logo's of andere aanduidingen van Zendesk, de Zendesk Group, of haar of hun Filialen, al dan niet gedeponeerd.
"De Regiospecifieke Voorwaarden van Zendesk" betekent de Aanvullende Voorwaarden die van toepassing zijn in bepaalde rechtsgebieden zoals vermeld op: https://www.zendesk.com/company/agreements-and-terms/region-specific-terms/.
"De Dienstspecifieke Voorwaarden van Zendesk" betekent de Aanvullende Voorwaarden die van toepassing zijn op het gebruik van verschillende Diensten zoals vermeld op: https://support.zendesk.com/hc/en-us/articles/360047508453.
"Het Subverwerkersbeleid van Zendesk" betekent het beleid beschikbaar op: https://support.zendesk.com/hc/en-us/articles/4408883061530.
"Het Beleid inzake Gebruikersinhoud en -gedrag van Zendesk" betekent het beleid beschikbaar op: https://support.zendesk.com/hc/en-us/articles/360022367333.