Hoofdabonnementsovereenkomst
Wij hebben Onze Hoofdabonnementsovereenkomst bijgewerkt. Indien U een nieuwe Abonnee bent, wordt deze Hoofdabonnementsovereenkomst van kracht met ingang van 1 juni 2022. Indien U een bestaande Abonnee bent, stellen Wij U vooraf op de hoogte van deze wijzigingen die met ingang van 1 juli 2022 van kracht zullen zijn. Voor de vorige versie van Onze Hoofdabonnementsovereenkomst, klik hier. Voor een PDF-versie van deze Hoofdabonnementsovereenkomst, klik hier. Indien U een abonnement op een door Zendesk beheerde Dienst aanschaft bij een niet-verbonden derde partij die krachtens een afzonderlijke overeenkomst met Zendesk bevoegd is dergelijke abonnementen te verkopen, zijn de voorwaarden van deze Hoofdabonnementsovereenkomst nietig, en zijn de voorwaarden die van toepassing zijn op Uw toegang tot en gebruik van de Dienst hier te vinden.
DEZE OVEREENKOMST IS EEN BINDEND CONTRACT EN REGELT HET GEBRUIK VAN EN DE TOEGANG TOT DE DIENSTEN DOOR U, AGENTEN EN EINDGEBRUIKERS, HETZIJ IN VERBAND MET EEN BETAALD ABONNEMENT OF EEN GRATIS PROEFPERIODE VOOR DE DIENSTEN.
By accepting this Agreement, either by accessing or using a Service, or authorizing or permitting any Agent or End-User to access or use a Service, You agree to be bound by this Agreement as of the date of such access or use of the Service (the “Effective Date”). Indien U deze Overeenkomst aangaat namens een bedrijf, organisatie of een andere rechtspersoon (een "Entiteit"), gaat U akkoord met deze Overeenkomst ten behoeve van die Entiteit en verklaart U aan Zendesk dat U bevoegd bent die Entiteit en de aan haar Gelieerde Ondernemingen aan deze Overeenkomst te binden, in welk geval de termen "Abonnee", "U" of "Uw" hierin verwijzen naar die Entiteit en de aan haar Gelieerde Ondernemingen. Indien U niet over een dergelijke bevoegdheid beschikt, of indien U niet akkoord gaat met deze Overeenkomst, mag U de Diensten niet gebruiken of eender welk gebruik ervan toestaan. Subscriber and Zendesk shall each be referred to as a “Party” and collectively referred to as the “Parties” for purposes of this Agreement.
Het doel van deze Overeenkomst is om de voorwaarden vast te stellen waaronder de Abonnee de Diensten en Professionele Diensten van Zendesk bekomt zoals beschreven in een Dienstenorder, Werkomschrijving (Statement of Work) of ander document dat door U is ondertekend of waarmee U heeft ingestemd.
In geval van onverenigbaarheid of strijdigheid tussen de voorwaarden van de Hoofdabonnementsovereenkomst en de voorwaarden van een Dienstenorder of een Werkomschrijving, prevaleren de voorwaarden van de Dienstenorder of de Werkomschrijving. Niet-Engelse vertalingen van deze Overeenkomst worden uitsluitend aangeboden voor uw gemak. De Engelse versie prevaleert in geval van dubbelzinnigheid of strijdigheid tussen vertalingen.
Inhoudsopgave:
Algemene voorwaarden:
- Toegang tot de Diensten
- Gebruik van de Diensten
- Termijn, annulering en opzegging
- Facturering, planwijziging en betalingen
- Vertrouwelijke informatie
- Sub-verwerkers en beveiliging van Dienstgegevens
- Tijdelijke opschorting
- Niet-Zendesk diensten
- Gratis proefperiode
- Intellectuele eigendomsrechten
- Verklaringen, garanties en vrijwaringsclausules
- Schadeloosstelling
- Aansprakelijkheidsbeperking
- Overdracht, volledige overeenkomst en wijziging
- Scheidbaarheid
- Naleving van exportregels en gebruiksbeperkingen
- Verhouding tussen de Partijen
- Kennisgeving
- Toepasselijk recht
- Federale overheidsbepalingen inzake eindgebruik
- Ethisch gedrag en naleving
- Overleving
- Definities
Algemene voorwaarden
SECTION 1. ACCESS TO THE SERVICES
1.1 Dienst. Wij zullen de Diensten en Uw Dienstgegevens aan U ter beschikking stellen op grond van deze Overeenkomst en de toepasselijke Dienstenorder(s) en Documentatie in overeenstemming met Uw Dienstplan. Wij zullen alle commercieel redelijke inspanningen leveren om de Diensten vierentwintig (24) uur per dag, zeven (7) dagen per week beschikbaar te maken, behalve tijdens (a) Geplande Uitvaltijd (waarvan Wij vooraf kennisgeving zullen doen via Onze Site of aan de Eigenaar van de account); en (b) Gebeurtenissen van Overmacht.
1.2 Ondersteuning. Wij zullen U, zonder extra kosten, standaard klantenondersteuning bieden voor de Diensten zoals beschreven op de toepasselijke Site en in de Documentatie. Wij zullen U voorzien van uitgebreide ondersteuning indien U deze heeft aangeschaft.
1.3 Professionele Diensten. Op Uw verzoek kunnen Wij Professionele Diensten verlenen die onderworpen zijn aan de voorwaarden die vermeld zijn op: https://www.zendesk.com/company/agreements-and-terms/professional-services-terms.
1.4 Wijzigingen. U erkent dat Zendesk de kenmerken en functionaliteit van de Diensten gedurende de Abonnementsperiode kan wijzigen. Zendesk zal U dertig (30) dagen van tevoren op de hoogte stellen als een materiële eigenschap of functionaliteit wordt afgeschaft. Zendesk zal de algehele functionaliteit van de door U aangeschafte Diensten gedurende de Abonnementsperiode niet wezenlijk verminderen.
1.5 Aanvullende functies. Wij zullen U op de hoogte stellen van toepasselijke Aanvullende voorwaarden of alternatieve voorwaarden voorafgaand aan Uw activering van enige Aanvullende functies. De activering van Aanvullende functies door U in Uw Account wordt beschouwd als aanvaarding van de toepasselijke Aanvullende voorwaarden of alternatieve voorwaarden, indien van toepassing.
1.6 Uitbreiding van rechten tot Gelieerde ondernemingen. U mag de rechten, voordelen en bescherming die U hierin worden geboden, uitbreiden tot Uw Gelieerde Ondernemingen en tot contractanten of dienstverleners die namens U of Uw Gelieerde Ondernemingen optreden, op voorwaarde dat U verantwoordelijk blijft voor de naleving hiervan door U en hen.
SECTION 2. USE OF THE SERVICES
2.1 Inlogbeheer. De toegang tot en het gebruik van bepaalde Diensten is beperkt, zoals met betrekking tot het gespecificeerde aantal individuele Agenten dat onder Uw abonnement op de toepasselijke Dienst is toegestaan, zoals gedetailleerd in de Documentatie. Voor Diensten op Agentbasis gaat U ermee akkoord en erkent U dat een Agentlogin niet kan worden gedeeld of gebruikt door meer dan één (1) individu per Account. Agentlogins kunnen echter worden toegewezen aan nieuwe personen ter vervanging van voormalige personen die niet langer gebruik wensen te maken van de Diensten. U en Uw Agenten zijn verantwoordelijk voor het handhaven van de vertrouwelijkheid van alle informatie met betrekking tot Agentlogins voor Uw Account. Tenzij een schriftelijke licentie van Zendesk uitdrukkelijk anders bepaalt, gaat U ermee akkoord en erkent U dat U de Diensten, met inbegrip van maar niet beperkt tot de API, niet mag gebruiken om de vereiste voor een individuele Agentlogin te omzeilen voor elk individu dat (a) de Diensten gebruikt voor interactie met Eindgebruikers; (b) gegevens verwerkt met betrekking tot interacties met Eindgebruikers; of (c) gegevens verwerkt met betrekking tot interacties die afkomstig zijn van een Niet-Zendesk Dienst die functionaliteit biedt die vergelijkbaar is met de functionaliteit die door de Diensten wordt geboden en waarvoor op grond van deze Overeenkomst een individuele Agentlogin vereist zou zijn, indien de Diensten voor een dergelijke interactie zouden worden gebruikt. Voorts zal de Abonnee de API of enige Software niet op zodanige wijze gebruiken dat de toepasselijke beperkingen van het Dienstplan of Agentlicentiebeperkingen die in de gebruikersinterface van de Dienst worden afgedwongen, omzeild worden. Zendesk behoudt zich het recht voor om U kosten in rekening te brengen, en U stemt er hierbij mee in te betalen voor enig overmatig gebruik van een Dienst dat in strijd is met deze Overeenkomst of met de functies en beperkingen van het Dienstplan op Onze Site of Documentatie, naast andere rechtsmiddelen die Ons ter beschikking staan.
2.2 Naleving. Tussen U en Zendesk bent U verantwoordelijk voor de naleving van de bepalingen van deze Overeenkomst door Agenten en Eindgebruikers en voor alle activiteiten die plaatsvinden onder Uw Account, hetgeen Zendesk van tijd tot tijd kan verifiëren. Zonder het voorgaande te beperken, zult U ervoor zorgen dat Uw gebruik van de Diensten in overeenstemming is met alle toepasselijke wet- en regelgeving, alsmede met alle privacyverklaringen, overeenkomsten of andere verplichtingen die U mogelijk heeft of aangaat met Agenten of Eindgebruikers.
2.3 Inhoud en gedrag. U stemt ermee in zich te houden aan het Beleid van Zendesk inzake Inhoud en Gedrag (zoals hieronder gedefinieerd), dat hierbij is opgenomen in deze Overeenkomst. Voorts stemt U er bij Uw gebruik van de Diensten mee in om (a) de Diensten niet te wijzigen, aan te passen of te hacken of anderszins te trachten onbevoegde toegang te verkrijgen tot de Diensten of aanverwante systemen of netwerken; (b) niet te trachten beveiligings- of snelheidsbeperkende mechanismen van een van de Diensten te omzeilen of te kraken of de Diensten te gebruiken op een wijze die de integriteit, veiligheid of prestaties van de Diensten en de onderdelen daarvan verstoort of ontregelt; (c) niet te proberen de broncode te ontcijferen, te decompileren, te onderwerpen aan reverse engineering of op andere wijze de broncode te achterhalen van Software die deel uitmaakt van de Diensten; of (d) voor zover U bent onderworpen aan de Amerikaanse Health Insurance Portability and Accountability Act van 1996, en de uitvoeringsvoorschriften daarvan (HIPAA), de Diensten niet te gebruiken voor het opslaan of verzenden van "beschermde gezondheidsinformatie" zoals gedefinieerd door HIPAA, tenzij Zendesk hiermee uitdrukkelijk schriftelijk anderszins heeft ingestemd.
2.4 Systeemvereisten. Een snelle internetverbinding is vereist voor een goede overdracht van de Diensten. U bent verantwoordelijk voor de aanschaf en het onderhoud van de netwerkverbindingen die Uw netwerk verbinden met de Diensten, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, browsersoftware die de protocollen ondersteunt die door Zendesk worden gebruikt, met inbegrip van het TLS-protocol (Transport Layer Security) of andere protocollen die door Zendesk worden geaccepteerd, en om procedures te volgen voor toegang tot diensten die dergelijke protocollen ondersteunen. Wij zijn niet verantwoordelijk om U, Agenten of Eindgebruikers op de hoogte te brengen van upgrades, fixes of verbeteringen aan dergelijke software of voor enige compromittering van gegevens, met inbegrip van Dienstgegevens, die worden verzonden via computernetwerken of telecommunicatiefaciliteiten (met inbegrip van maar niet beperkt tot het internet) die geen eigendom zijn van, worden beheerd of worden gecontroleerd door Zendesk. Wij aanvaarden geen verantwoordelijkheid voor de betrouwbaarheid of prestaties van verbindingen zoals beschreven in deze sectie.
2.5 Uitsluitend voor interne bedrijfsdoeleinden. Tenzij Zendesk in deze Overeenkomst anderszins toestemming geeft of Zendesk uitdrukkelijk schriftelijk anderszins instemt, mag U de Diensten niet gebruiken op een wijze waarbij U optreedt als servicebureau of om uitbestede diensten voor bedrijfsprocessen te leveren namens meer dan één (1) derde partij (anders dan Gelieerde Ondernemingen) via een enkele Account. Deze bepaling is niet bedoeld om het gebruik van de Diensten te voorkomen of te verhinderen om zakelijke ondersteuning te bieden aan meerdere Eindgebruikers; U stemt er echter mee in de Diensten niet in licentie te geven, in sublicentie te geven, te verkopen, uit te besteden, te verhuren, te leasen, over te dragen, toe te wijzen, te distribueren, te timesharen of anderszins commercieel te exploiteren of door te verkopen aan derden, met uitzondering van geautoriseerde Agenten en Eindgebruikers ter bevordering van Uw interne bedrijfsdoeleinden zoals uitdrukkelijk toegestaan door deze Overeenkomst, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen door Zendesk. Zonder het voorgaande te beperken, is Uw recht op toegang tot en gebruik van de API ook onderworpen aan de beperkingen en beleidsregels die van tijd tot tijd door Zendesk worden geïmplementeerd met betrekking tot de API, zoals uiteengezet in de Documentatie of anderszins aan U gecommuniceerd in overeenstemming met deze Overeenkomst.
2.6 Geen toegang voor concurrentiedoeleinden. U mag de Diensten niet gebruiken voor concurrentiedoeleinden of als U een concurrent bent van de Zendesk Group.
2.7Dienstspecifieke voorwaarden. De levering en het gebruik van bepaalde Diensten zijn onderworpen aan de Dienstspecifieke voorwaarden van Zendesk.
2.8 Regiospecifieke aanvullende voorwaarden. De levering en het gebruik van de Diensten in bepaalde rechtsgebieden zijn onderworpen aan de Regiospecifieke voorwaarden van Zendesk.
2.9 In-product cookies. Telkens wanneer U, Uw Agenten of Eindgebruikers gebruik maken van Onze Diensten, is het Beleid inzake cookies in producten van Zendesk van toepassing.
SECTION 3. TERM, CANCELLATION AND TERMINATION
3.1 Termijn. Tenzij Uw Account en abonnement op een Dienst worden beëindigd in overeenstemming met deze Overeenkomst of het toepasselijk Dienstenorder (a) wordt Uw abonnement op een Dienst (met inbegrip van alle Ingezette Bijbehorende Diensten) verlengd voor een Abonnementsperiode die qua duur gelijk is aan de op dat moment aflopende Abonnementsperiode en (b) zijn de Abonnementsgelden die van toepassing zijn op een volgende Abonnementsperiode Onze standaard Abonnementsgelden voor het toepasselijke Dienstplan en de Ingezette Bijbehorende Diensten op het moment van een dergelijke verlenging.
3.2 Annulering. Beide partijen kunnen ervoor kiezen Uw Account en abonnement op een Dienst te beëindigen vanaf het einde van Uw dan lopende Abonnementsperiode door dit kenbaar te maken, in overeenstemming met Sectie 18 van deze Overeenkomst, minimaal dertig (30) dagen voorafgaand aan het einde van een dergelijke Abonnementsperiode.
3.3 Wederzijdse beëindiging met reden. Een Partij kan deze Overeenkomst met reden beëindigen (a) na schriftelijke kennisgeving aan de andere Partij van een wezenlijke schending door de andere Partij als een dergelijke schending onopgelost blijft na dertig (30) dagen vanaf de datum van ontvangst van een dergelijke kennisgeving; of (b) als de andere Partij onderwerp wordt van een faillissementsaanvraag of een andere procedure met betrekking tot insolventie, curatele, liquidatie of overdracht ten behoeve van schuldeisers. Wij kunnen deze Overeenkomst echter met onmiddellijke ingang en zonder kennisgeving beëindigen als U het Zendesk Beleid inzake Gebruikersinhoud en -gedrag overtreedt.
We zullen alle vooruitbetaalde vergoedingen voor de resterende Abonnementsperiode vanaf de ingangsdatum van de beëindiging terugbetalen indien deze Overeenkomst door U in overeenstemming met deze Sectie wordt beëindigd wegens wezenlijke tekortkoming van Zendesk die niet is verholpen.
U bent verplicht alle onbetaalde vergoedingen voor de resterende Abonnementsperiode te betalen overeenkomstig alle toepasselijke Dienstenorders, indien deze Overeenkomst door Ons wordt beëindigd wegens Uw wezenlijke tekortkoming in overeenstemming met deze Sectie. In geen geval zal Onze beëindiging wegens reden U ontheffen van Uw verplichting om aan Ons verschuldigde vergoedingen te betalen voor de periode voorafgaand aan de beëindiging.
3.4 Betaling bij beëindiging. Behalve voor Uw beëindiging overeenkomstig Sectie 3.3, als U Uw abonnement op een Dienst beëindigt of Uw Account opzegt voorafgaand aan het einde van Uw dan lopende Abonnementsperiode, of als Wij Uw Account beëindigen of opzeggen overeenkomstig Sectie 3.3, moet U, naast alle andere bedragen die U mogelijk aan Zendesk verschuldigd bent, onmiddellijk alle dan onbetaalde Abonnementsgelden betalen die verbonden zijn aan de rest van een dergelijke Abonnementsperiode.
3.5 Geen restituties. Behoudens Uw recht op beëindiging ingevolge Sectie 3.3, worden geen restituties of tegoeden voor Abonnementsgelden of andere vergoedingen of betalingen verstrekt indien U een abonnement op een Dienst beëindigt of Uw Account voor het einde van een Abonnementsperiode opzegt.
3.6 Export van Dienstgegevens. Op Uw schriftelijk verzoek zullen Wij de Dienstgegevens voor U beschikbaar stellen voor export of download zoals voorzien in de Documentatie gedurende dertig (30) dagen na de ingangsdatum van de beëindiging, afloop of migratie van Uw Account, tenzij Wij Uw Account hebben opgeschort of beëindigd wegens Uw schending van de Overeenkomst, in welk geval Uw Dienstgegevens beschikbaar zullen zijn voor download totdat Wij U op de hoogte stellen van een dergelijke opschorting of beëindiging. Daarna zijn Wij niet meer verplicht om Dienstgegevens bij te houden of te verstrekken, en zullen Wij Uw Dienstgegevens verwijderen in overeenstemming met Ons Beleid inzake het verwijderen van Dienstgegevens dat beschikbaar is op onze Website inzake Overeenkomsten en Voorwaarden, tenzij verboden door de wet of een rechterlijk bevel.
SECTION 4. BILLING, PLAN MODIFICATIONS AND PAYMENTS
4.1 Betaling en facturering. Tenzij uitdrukkelijk anders is bepaald in deze Overeenkomst, een Dienstenorder, een Werkomschrijving, of in Aanvullende voorwaarden, of zoals anderszins is overeengekomen voor Gebruikskosten, zijn alle Abonnementsgelden volledig verschuldigd bij aanvang van Uw Abonnementsperiode, of met betrekking tot een Ingezette Bijbehorende Dienst, op het moment dat die Ingezette Bijbehorende Dienst wordt aangeschaft, er een abonnement op wordt genomen of anderszins wordt ingezet. U bent verantwoordelijk voor het verstrekken van geldige en actuele betalingsinformatie en U stemt ermee in uw Accountinformatie, inclusief betalingsinformatie, onmiddellijk bij te werken bij eventuele wijzigingen (bijvoorbeeld een wijziging in Uw factuuradres of de vervaldatum van Uw creditcard). Indien U de Abonnementsgelden of andere kosten die op een Dienstenorder of Werkomschrijving of in Aanvullende voorwaarden zijn vermeld, niet betaalt binnen vijf (5) werkdagen nadat Wij U hebben medegedeeld dat U in gebreke bent met de betaling, of indien U de betalingsinformatie op Ons verzoek niet bijwerkt, kunnen Wij, naast Onze andere rechtsmiddelen, de toegang tot en het gebruik van de Diensten door U, Agenten en Eindgebruikers opschorten.
4.2 Upgrades. Indien U ervoor kiest om Uw Dienstplan te upgraden of het aantal Agenten dat gedurende Uw Abonnementsperiode toegang heeft tot en gebruik mag maken van een Dienst te verhogen, worden de met een dergelijke upgrade gepaard gaande bijkomende Abonnementsgelden in rekening gebracht in overeenstemming met de resterende Abonnementsperiode. In een eventuele volgende Abonnementsperiode zullen Uw Abonnementsgelden met deze upgrades in overeenstemming zijn.
4.3 Downgrades. Tijdens een Abonnementsperiode mag U Uw Dienstplan niet downgraden en het aantal Agenten niet verminderen. Indien U Uw Dienstplan wilt downgraden of het aantal Agenten onder een Dienstplan wilt verminderen voor een volgende Abonnementsperiode, dient U Zendesk daarvan dertig (30) dagen voor het einde van Uw op dat moment lopende Abonnementsperiode schriftelijk in kennis te stellen. U dient alle gedowngrade Agenten vóór het begin van de volgende Abonnementsperiode te degraderen. Het downgraden van Uw Dienstplan kan leiden tot verlies van inhoud, functies of capaciteit van de Dienst zoals beschikbaar voor U onder Uw Account en Zendesk is niet aansprakelijk voor dergelijk verlies.
4.4 Belastingen. Tenzij anders vermeld, zijn Onze tarieven exclusief Belastingen. U bent verantwoordelijk voor het betalen van Belastingen die worden geheven in verband met Uw abonnement op de Diensten, met uitzondering van de Belastingen die worden geheven op de Zendesk Group op basis van haar netto-omzet. Wij zullen U factureren voor dergelijke Belastingen als Wij van mening zijn dat Wij daartoe wettelijk verplicht zijn en U stemt ermee in dergelijke Belastingen te betalen als U aldus gefactureerd wordt. Wij stemmen ermee in om U vrij te stellen van belastingen waarvoor U ons een certificaat van belastingvrijstelling verstrekt; met dien verstande echter dat een dergelijke vrijstelling niet aan U zal worden verleend als wij een schriftelijke kennisgeving ontvangen van een belastinginstantie van de juiste jurisdictie met de melding dat U niet in aanmerking komt voor de geclaimde vrijstelling.
4.5 Betaalagent. Indien U met een creditcard of bepaalde andere betaalmiddelen betaalt, bieden de Diensten een interface voor de eigenaar van de Account om creditcardgegevens te wijzigen (bijv. bij vernieuwing van de kaart). Betalingen die met een creditcard, debetkaart of bepaalde andere betaalmiddelen voor de Zendesk Dienst worden gedaan, worden gefactureerd en verwerkt door de Betaalagent van Zendesk. U machtigt hierbij de Betaalagent om Uw creditcard of ander betaalmiddel vooraf op periodieke basis te factureren in overeenstemming met de voorwaarden van het Dienstplan voor de Diensten, en voor periodieke Abonnementsgelden die van toepassing zijn op de Ingezette Bijbehorende Diensten waarop U bent geabonneerd totdat Uw abonnement op de Diensten wordt beëindigd, en U stemt er voorts mee in alle aldus verschuldigde Abonnementsgelden te betalen. Indien van toepassing, machtigt U hierbij Zendesk en de Betaalagent om Uw creditcard of ander betaalmiddel in rekening te brengen om een vooruitbetaald krediet tot stand te brengen. De eigenaar van de Account zal een ontvangstbewijs ontvangen bij elke aanvaarding van betaling door de Betaalagent, of hij kan een ontvangstbewijs verkrijgen binnen de Diensten om de abonnementsstatus op te volgen. Voor zover de Betaalagent niet Zendesk is, treedt de Betaalagent uitsluitend op als een facturerings- en verwerkingsagent voor en namens Zendesk en wordt de Betaalagent niet beschouwd als een verlener van de toepasselijke Dienst. De Betaalagent maakt gebruik van een derde tussenpersoon om de verwerking van creditcards te beheren en het is deze tussenpersoon niet toegestaan om Uw factureringsgegevens op te slaan, te bewaren of te gebruiken, behalve om Uw creditcardgegevens voor de Betaalagent te verwerken.
4.6 Betalingsportalen. Als U Zendesk opdracht geeft gebruik te maken van een betalingsportaal of nalevingsportaal van een leverancier dat Zendesk abonnementskosten of een percentage van een geüploade factuur in rekening brengt als verplichte vergoeding voor het zakendoen, zult U door Zendesk worden gefactureerd voor de kosten van deze vergoeding, en bent U verplicht deze te betalen.
4.7 Promotionele kredieten. Eventuele promotionele kredieten die onder deze overeenkomst worden uitgegeven zijn onderworpen aan het Beleid inzake promotionele kredieten van Zendesk, dat beschikbaar is op de Overeenkomsten en Voorwaarden Website van Zendesk.
SECTION 5. CONFIDENTIAL INFORMATION
In het kader van de Diensten zal elke Partij de Vertrouwelijke Informatie van de andere Partij beschermen tegen ongeoorloofd gebruik, ongeoorloofde toegang of ongeoorloofde bekendmaking op dezelfde wijze als elke Partij haar eigen Vertrouwelijke Informatie beschermt, maar ten minste met de nodige zorgvuldigheid. Tenzij uitdrukkelijk anders is toegestaan krachtens deze Overeenkomst, mag elke Partij de Vertrouwelijke Informatie van de andere Partij uitsluitend gebruiken om haar respectieve rechten uit te oefenen en haar respectieve verplichtingen krachtens deze Overeenkomst na te komen en zal zij dergelijke Vertrouwelijke Informatie bekendmaken (a) uitsluitend aan de werknemers en/of dienstverleners en opdrachtnemers die geen werknemer zijn die deze Vertrouwelijke Informatie moeten kennen en die gebonden zijn door geheimhoudingsvoorwaarden die bedoeld zijn om misbruik van dergelijke Vertrouwelijke Informatie te voorkomen; (b) wanneer dit nodig is om te voldoen aan een bevel of dagvaarding van een administratieve instantie of rechtbank van een bevoegde jurisdictie; of (c) wanneer dit redelijkerwijs nodig is om te voldoen aan toepasselijke wet- of regelgeving. Met uitzondering van de Geheimhoudingsovereenkomst van Zendesk Security (indien door U ondertekend), hebben de bepalingen van deze Sectie 5 voorrang op elke geheimhoudingsovereenkomst door en tussen de Partijen en zal een dergelijke geheimhoudingsovereenkomst geen verdere kracht of effect hebben met betrekking tot de uitwisseling van Vertrouwelijke Informatie na de ondertekening van deze Overeenkomst. Deze sectie is niet van toepassing op informatie die (a) publiekelijk bekend was vóór het tijdstip van bekendmaking door de bekendmakende Partij, of (b) publiekelijk bekend wordt na een dergelijke bekendmaking door toedoen of nalaten van de ontvangende Partij in strijd met deze Overeenkomst. Voor alle duidelijkheid: elke uitwisseling van Vertrouwelijke Informatie voorafgaand aan de ondertekening van deze Overeenkomst blijft onderworpen aan een dergelijke geheimhoudingsovereenkomst. Gezien de unieke aard van Vertrouwelijke informatie komen de Partijen overeen dat elke schending of dreigende schending door een Partij bij deze Overeenkomst met betrekking tot Vertrouwelijke informatie onherstelbare schade kan toebrengen aan de andere Partij. Daarom komen de Partijen overeen dat een dergelijke schending of dreigende schending de andere Partij het recht geeft om, naast alle andere beschikbare rechtsmiddelen, een voorlopige voorziening of andere billijke voorziening te vragen.
SECTION 6. SUB-PROCESSORS AND SECURITY OF SERVICE DATA
6.1 Sub-verwerkers. Zendesk zal gebruik maken van Sub-verwerkers die toegang hebben tot Dienstgegevens of deze verwerken om te helpen bij het leveren van de Diensten aan U. Hierbij bevestigt U en geeft U algemene toestemming voor het gebruik door Zendesk van de Sub-verwerkers die worden vermeld in ons Subverwerkersbeleid. Wij zijn verantwoordelijk voor het handelen en nalaten van leden van Zendesk Personeel en Sub-verwerkers in dezelfde mate als Wij verantwoordelijk zouden zijn als Zendesk de diensten van Zendesk Personeel of Sub-verwerkers rechtstreeks onder de voorwaarden van deze Overeenkomst zou uitvoeren. U kunt zich aanmelden om op de hoogte te worden gesteld van wijzigingen in ons Subverwerkersbeleid op de beleidspagina.
6.2 Externe dienstverleners. Zendesk kan gebruik maken van externe dienstverleners die door de Zendesk Group worden gebruikt om te helpen bij het leveren van de Diensten aan U, maar die geen toegang hebben tot Dienstgegevens. Alle externe dienstverleners die door de Zendesk Group worden gebruikt, zijn onderworpen aan geheimhoudingsverplichtingen die in wezen gelijk zijn aan de geheimhoudingsvoorwaarden die hierin zijn opgenomen.
6.3 Waarborgen. De Zendesk Group handhaaft passende administratieve, fysieke en technische waarborgen voor de bescherming van de veiligheid, vertrouwelijkheid en integriteit van Dienstgegevens voor Enterprisediensten in overeenstemming met de Beveiligingsmaatregelen voor Ondernemingen die worden beschreven in "Hoe wij uw Dienstgegevens beschermen (Enterprisediensten)"; voor Innovatiediensten in overeenstemming met de Beveiligingsmaatregelen voor Innovatie die worden beschreven in "Hoe wij uw Dienstgegevens beschermen (Innovatiediensten)"; alsmede in overeenstemming met de Aanvullende Voorwaarden voor alle Ingezette Bijbehorende Diensten, voor zover van toepassing. De naleving door de Zendesk Group van de Beveiligingsmaatregelen voor ondernemingen of de Beveiligingsmaatregelen voor innovatie, elk zoals van toepassing, zal worden beschouwd als naleving van de verplichtingen van de Zendesk Group om Dienstgegevens te beschermen zoals uiteengezet in deze Overeenkomst. Zendesk heeft toegang tot Dienstgegevens om de Diensten te leveren, te beveiligen en te verbeteren.
6.4 Contactgegevens van Agenten. Zendesk is de Verwerkingsverantwoordelijke voor Agentcontactinformatie en zal dergelijke Agentcontactinformatie verwerken in overeenstemming met Onze Privacyverklaring en de wereldwijde bindende bedrijfsregels van Zendesk voor Verwerkingsverantwoordelijken. U bent verantwoordelijk voor het informeren van uw Agenten over hun rechten zoals uiteengezet in onze Privacyverklaring. U verklaart en garandeert dat U alle relevante toestemmingen, permissies en rechten hebt verkregen en alle relevante kennisgevingen hebt gedaan die nodig zijn onder de Toepasselijke wetgeving inzake gegevensbescherming zodat Zendesk de Contactgegevens van de Agent op rechtmatige wijze kan verwerken als een onafhankelijke Verwerkingsverantwoordelijke voor de doeleinden die worden uiteengezet in de Privacyverklaring van Zendesk.
6.5 Gegevensverwerkingsovereenkomst. De Gegevensverwerkingsovereenkomst, het CCPA-Addendum, het LGPD-Addendum, en/of enige andere door Zendesk verstrekte privacyvoorwaarden die te vinden zijn op https://www.zendesk.com/trust-center/ worden opgenomen door middel van verwijzing in deze Overeenkomst zodra deze door de Partijen is ondertekend.
SECTION 7. TEMPORARY SUSPENSION
Wij behouden Ons het recht voor om functionaliteiten te beperken of de Diensten (of een deel daarvan), Uw Account of Uw rechten en/of deze van Agenten of Eindgebruikers om toegang te krijgen tot en gebruik te maken van de Diensten op te schorten en om Dienstgegevens of andere inhoud te verwijderen, uit te schakelen of in quarantaine te plaatsen indien (a) Wij redelijkerwijs van mening zijn dat U, Agenten of Eindgebruikers deze Overeenkomst hebben geschonden; of (b) Wij vermoeden of ontdekken dat er Kwaadaardige Software verbonden is aan Uw Account of het gebruik van een Dienst door U, Agenten of Eindgebruikers. Dit recht omvat het verwijderen of onbruikbaar maken van Dienstgegevens of andere inhoud in overeenstemming met Onze kennisgeving inzake inbreuk op auteursrechten en Beleid inzake het onbruikbaar maken van inhoud, beschikbaar op de Website Intellectuele Eigendom van Zendesk. We behouden Ons ook het recht voor om Uw Account onmiddellijk op te schorten wegens Uw schending van het Beleid inzake Gebruikersinhoud en -gedrag van Zendesk. Tenzij dit wettelijk verboden is of indien Wij wettelijk verplicht zijn om onmiddellijk actie te ondernemen, zullen Wij commercieel redelijke pogingen ondernemen om via e-mail contact met U op te nemen om U op de hoogte te brengen wanneer Wij één van de voornoemde acties ondernemen. Wij zijn niet aansprakelijk jegens U, Agenten, Eindgebruikers of enige andere derde partij voor enige wijziging, opschorting of onderbreking van Uw rechten op toegang tot en gebruik van de Diensten. Wij behouden ons het recht voor om alle vermoedens van frauduleuze, misbruikende of illegale activiteiten door U, Agenten of Eindgebruikers naar eigen goeddunken door te verwijzen naar wetshandhavingsinstanties.
SECTION 8. NON-ZENDESK SERVICES
Als U besluit om Niet-Zendesk Diensten in te schakelen, te raadplegen of te gebruiken, zal Uw toegang tot en gebruik van dergelijke niet-Zendesk Diensten uitsluitend worden beheerst door de bepalingen en voorwaarden van deze niet-Zendesk Diensten. Zendesk ondersteunt dergelijke Niet-Zendesk Diensten niet, is er niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor en doet geen uitspraken over enig aspect van dergelijke Niet-Zendesk Diensten, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, hun inhoud of de manier waarop zij gegevens (met inbegrip van Dienstgegevens) behandelen, beschermen, beheren of Verwerken, of enige interactie tussen U en de aanbieder van dergelijke Niet-Zendesk Diensten. Wij kunnen de ononderbroken beschikbaarheid van de functies van dergelijke Niet-Zendesk Diensten niet garanderen en kunnen de toegang ertoe stopzetten zonder U recht te geven op enige terugbetaling, krediet of andere vergoeding, indien, bijvoorbeeld en zonder beperking, de aanbieder van een Niet-Zendesk Dienst ophoudt de Niet-Zendesk Dienst beschikbaar te maken voor interoperatie met de overeenkomstige Dienst op een voor ons aanvaardbare manier. U doet onherroepelijk afstand van elke vordering tegen Zendesk met betrekking tot dergelijke Niet-Zendesk Diensten. Wij zijn niet aansprakelijk voor enige schade of verlies veroorzaakt of vermeend te zijn veroorzaakt door of in verband met Uw inschakeling, raadplegen of gebruiken van dergelijke Niet-Zendesk Diensten, of Uw vertrouwen op de privacypraktijken, gegevensbeveiligingsprocessen of ander beleid van dergelijke Niet-Zendesk Diensten. Het kan nodig zijn dat U zich registreert voor of aanmeldt bij dergelijke Niet-Zendesk Diensten op hun respectievelijke websites. Door Niet-Zendesk Diensten in te schakelen, geeft U Zendesk uitdrukkelijk toestemming om uw aanmeldings- en Dienstgegevens bekend te maken aan de aanbieder van de Niet-Zendesk Dienst indien dit nodig is om het gebruik of het inschakelen van dergelijke Niet-Zendesk Diensten mogelijk te maken.
SECTION 9. FREE TRIALS
Indien U zich registreert voor een gratis proefperiode voor één van de Diensten, zullen Wij deze Diensten aan U ter beschikking stellen overeenkomstig de algemene voorwaarden vermeld op: https://www.zendesk.com/company/agreements-and-terms/free-trial-terms.
SECTION 10. INTELLECTUAL PROPERTY RIGHTS
10.1 Intellectuele eigendomsrechten. Elke Partij behoudt alle rechten, aanspraken en belangen in haar respectieve Intellectuele eigendomsrechten. De rechten die onder deze Overeenkomst aan U, Agenten en Eindgebruikers worden verleend om de Dienst(en) te gebruiken, houden geen aanvullende rechten in op de Dienst(en) of op Intellectuele eigendomsrechten van Zendesk die daarmee verband houden. Behoudens de beperkte rechten op toegang tot en gebruik van de Dienst(en) zoals uitdrukkelijk hierin vermeld, blijven alle rechten, aanspraken en belangen in en op de Diensten en alle hardware, Software en andere onderdelen van of gebruikt om de Diensten te verlenen, inclusief alle gerelateerde Intellectuele eigendomsrechten, bij Zendesk en behoren uitsluitend toe aan Zendesk.
10.2 Feedback. De Zendesk Group heeft een volledig betaalde, royaltyvrije, wereldwijde, overdraagbare, sublicentieerbare (via meerdere lagen), toewijsbare, onherroepelijke en eeuwigdurende licentie om suggesties, verzoeken om verbetering, aanbevelingen of andere feedback met betrekking tot de Diensten die wij ontvangen van U, Agenten, Eindgebruikers of andere derden die namens U handelen, te implementeren, gebruiken, wijzigen, commercieel te exploiteren, op te nemen in de Diensten of anderszins te gebruiken. De Zendesk Group behoudt zich ook het recht voor om intellectuele eigendomsbescherming te zoeken voor functies, functionaliteit of onderdelen die gebaseerd kunnen zijn op of geïnitieerd zijn door suggesties, verzoeken om verbetering, aanbevelingen of andere feedback met betrekking tot de Diensten die wij ontvangen van U, Agenten, Eindgebruikers, of andere derden die namens U optreden.
10.3 Gebruik van Zendesk merken. U mag de Zendesk merken alleen gebruiken op een wijze die is toegestaan door onze Richtlijnen voor het gebruik van handelsmerken, die beschikbaar zijn op de Website Intellectuele Eigendom van Zendesk, op voorwaarde dat U nu noch in de toekomst probeert rechten te claimen op de Zendesk merken, het onderscheidend vermogen van de Zendesk merken afzwakt of degradeert, of de Zendesk merken gebruikt om Zendesk of onze Diensten in diskrediet te brengen of verkeerd voor te stellen. De mogelijkheid voor Zendesk om gebruik te maken van de handelsmerken, dienstmerken, dienst- of handelsnamen of logo's van de Abonnee zal worden vastgelegd in een Dienstenorder of zal worden geregeld op basis van wederzijdse instemming van de Partijen.
10.4 Eigendom van Dienstgegevens. De Abonnee behoudt de eigendomsrechten, met inbegrip van alle Intellectuele eigendomsrechten, op alle Dienstgegevens die ingevolge de bepalingen van deze Overeenkomst worden verwerkt.
SECTION 11. REPRESENTATIONS, WARRANTIES AND DISCLAIMERS
11.1 Garanties. Elke Partij verklaart en garandeert aan de andere dat (a) deze Overeenkomst naar behoren is uitgevoerd en afgeleverd en een geldige en bindende overeenkomst vormt die afdwingbaar is tegen die Partij in overeenstemming met haar voorwaarden; (b) geen machtiging of goedkeuring van een derde partij vereist is in verband met de uitvoering, levering of uitvoering van deze Overeenkomst door die Partij; en (c) de uitvoering, levering en uitvoering van de Overeenkomst niet in strijd is of zal zijn met de voorwaarden of bepalingen van enige andere overeenkomst waarbij zij partij is of waaraan zij anderszins gebonden is.
11.2 Garanties van Zendesk. Wij garanderen dat gedurende een toepasselijke Abonnementsperiode (a) deze Overeenkomst en de Documentatie een nauwkeurige beschrijving geven van de toepasselijke administratieve, fysieke en technische waarborgen ter bescherming van de veiligheid, vertrouwelijkheid en integriteit van de Dienstgegevens; en (b) de Diensten wezenlijk zullen functioneren in overeenstemming met de toepasselijke Documentatie. Voor elke inbreuk op een garantie zoals beschreven in deze sectie, zijn Uw exclusieve rechtsmiddelen deze zoals beschreven in Sectie 3.3. De hierin opgenomen garanties zijn niet van toepassing op misbruik of ongeoorloofde wijziging van de Diensten door u, uw Agenten of uw Eindgebruikers.
11.3 Vrijwaringsclausules. BEHALVE ZOALS SPECIFIEK UITEENGEZET IN ARTIKEL 11.2, WORDEN DE SITES EN DE DIENSTEN, MET INBEGRIP VAN ALLE SERVER- EN NETWERKCOMPONENTEN, AANGEBODEN OP EEN "AS IS"- EN "AS AVAILABLE"-BASIS, ZONDER ENIGE GARANTIE VAN WELKE AARD DAN OOK VOOR ZOVER WETTELIJK TOEGESTAAN, EN WIJ WIJZEN UITDRUKKELIJK ALLE GARANTIES AF, HETZIJ EXPLICIET OF IMPLICIET, MET INBEGRIP VAN, MAAR NIET BEPERKT TOT, ALLE IMPLICIETE GARANTIES VAN VERKOOPBAARHEID, TITEL, GESCHIKTHEID VOOR EEN BEPAALD DOEL, EN NIET-INBREUK. U ERKENT DAT WIJ GEEN GARANTIE GEVEN DAT DE DIENSTEN ONONDERBROKEN, TIJDIG, VEILIG, VRIJ VAN FOUTEN OF VRIJ VAN VIRUSSEN OF ANDERE KWAADAARDIGE SOFTWARE ZULLEN ZIJN, EN DAT GEEN ENKELE INFORMATIE OF ADVIES VERKREGEN DOOR U VAN ONS OF VIA DE DIENSTEN ENIGE GARANTIE ZAL CREËREN DIE NIET UITDRUKKELIJK IN DEZE OVEREENKOMST IS VERMELD.
SECTION 12. INDEMNIFICATION
12.1 Schadeloosstelling door Ons. Wij zullen U schadeloosstellen voor en verdedigen tegen elke claim van een derde partij tegen U, die beweert dat Uw gebruik van een Dienst zoals hieronder is toegestaan een geldig octrooi, auteursrecht, handelsmerk of handelsgeheim van een derde partij schendt of onrechtmatig gebruikt (een "IP-Claim"). Wij zullen, op Onze kosten, verweer voeren tegen een dergelijke IP-Claim en schadevergoedingen betalen die in verband hiermee uiteindelijk ten laste van U wordt gelegd, inclusief redelijke honoraria en kosten van door Zendesk voor een dergelijke verdediging ingeschakelde advocaten, op voorwaarde dat (a) U Zendesk onmiddellijk op de hoogte stelt van de dreiging of kennisgeving van een dergelijke IP-Claim; (b) Wij de enige en exclusieve controle en bevoegdheid hebben om advocaten voor de verdediging te selecteren, een dergelijke IP-Claim te verdedigen en/of te schikken (Wij zullen echter geen claim schikken of een compromis sluiten waaruit aansprakelijkheid of erkenning van aansprakelijkheid door U voortvloeit zonder Uw voorafgaande schriftelijke toestemming); en (c) U in verband hiermee volledig samenwerkt met Zendesk. Indien het gebruik van een Dienst door U, Agenten of Eindgebruikers het voorwerp is geworden, of naar Onze mening waarschijnlijk het voorwerp zal worden, van een dergelijke IP-Claim, kunnen Wij, naar Onze keuze en op Onze kosten, (i) voor U het recht verwerven om de Dienst(en) te blijven gebruiken zoals hieronder uiteengezet; (ii) een Dienst vervangen of wijzigen om deze niet-inbreukmakend te maken; of (iii) indien opties (i) of (ii) naar het oordeel van Zendesk niet commercieel redelijk of uitvoerbaar zijn, Uw abonnement op de Dienst(en) beëindigen en U pro rata de Abonnementsgelden terugbetalen die U aan Zendesk heeft betaald voor het ongebruikte gedeelte van Uw Abonnementsperiode voor die Dienst(en). Wij zullen geen aansprakelijkheid of verplichting hebben onder deze Sectie 12.1 met betrekking tot een IP-Claim indien een dergelijke claim geheel of gedeeltelijk wordt veroorzaakt door (x) het voldoen aan ontwerpen, gegevens, instructies of specificaties die door U zijn verstrekt; (y) het wijzigen van de Dienst(en) door iemand anders dan Zendesk of Zendesk Personeel; of (z) de combinatie, de werking of het gebruik van de Dienst(en) met andere hardware of software waarbij een Dienst op zichzelf niet inbreukmakend zou zijn. De bepalingen van deze Sectie 12.1 vormen de enige, exclusieve en volledige aansprakelijkheid van Zendesk jegens U en Uw enige rechtsmiddel met betrekking tot een IP-Claim die wordt ingediend vanwege toegang tot of gebruik van een Dienst door U, Agenten of Eindgebruikers.
12.2 Schadeloosstelling door U. U zult Zendesk schadeloosstellen, verdedigen en vrijwaren tegen elke vordering die door een derde tegen Zendesk wordt ingesteld (a) voortvloeiende uit of gerelateerd aan het gebruik van een Dienst (en niet uitsluitend voortvloeiend uit de Dienst zelf) door U, Agenten of Eindgebruikers in strijd met deze Overeenkomst; of (b) die stelt dat Uw gebruik van de Dienst of Uw Dienstgegevens een geldig octrooi, auteursrecht, handelsmerk of handelsgeheim van een derde schendt; mits (i) We U onverwijld informeren over de dreiging of kennisgeving van een dergelijke vordering; (ii) U als enige de controle en bevoegdheid heeft om verdedigingsadvocaten te kiezen en een dergelijke vordering te verdedigen en/of te schikken (echter, U zult geen vorderingen schikken of erkennen die resulteren in aansprakelijkheid of erkenning van aansprakelijkheid door Ons zonder Onze voorafgaande schriftelijke toestemming); en (iii) We volledig samenwerken met U in verband daarmee.
SECTION 13. LIMITATION OF LIABILITY
13.1 UITSLUITING VAN SCHADE. ONDER GEEN ENKELE OMSTANDIGHEID EN ONDER GEEN ENKELE RECHTSTHEORIE (ZOWEL OP BASIS VAN CONTRACT, ONRECHTMATIGE DAAD, NALATIGHEID OF ANDERSZINS) ZULLEN DE PARTIJEN BIJ DEZE OVEREENKOMST OF HUN RESPECTIEVE GELIEERDE ONDERNEMINGEN, FUNCTIONARISSEN, DIRECTEUREN, WERKNEMERS, AGENTEN, DIENSTVERLENERS, LEVERANCIERS OF LICENTIEGEVERS AANSPRAKELIJK ZIJN VOOR DE ANDERE PARTIJ OF HAAR GELIEERDE ONDERNEMINGEN VOOR VERLOREN WINSTEN, VERLOREN VERKOPEN OF ZAKEN, VERLOREN GEGEVENS (D.W.Z. GEGEVENS DIE VERLOREN ZIJN IN DE LOOP VAN DE OVERDRACHT VIA UW SYSTEMEN OF OVER HET INTERNET BUITEN DE SCHULD VAN ZENDESK), BEDRIJFSONDERBREKING, VERLIES VAN GOODWILL, KOSTEN VOOR AFDEKKING OF VERVANGING OF VOOR ENIGE ANDERE SOORT INDIRECTE, INCIDENTELE, BIJZONDERE, EXEMPLARISCHE, GEVOLG- OF PUNITIEVE SCHADE OF VERLIES OF VOOR ENIGE ANDERE INDIRECTE SCHADE OF VERLIES VEROORZAAKT DOOR DE ANDERE PARTIJ OF HAAR GELIEERDE ONDERNEMINGEN IN VERBAND MET DEZE OVEREENKOMST, DE DIENSTEN OF PROFESSIONELE DIENSTEN, ONGEACHT OF EEN DERGELIJKE PARTIJ VAN DE MOGELIJKHEID VAN SCHADE OP DE HOOGTE WAS GESTELD OF DERGELIJKE SCHADE HAD KUNNEN VOORZIEN.
13.2 AANSPRAKELIJKHEIDSBEPERKING. NIETTEGENSTAANDE ENIGE ANDERSLUIDENDE BEPALINGEN IN DEZE OVEREENKOMST, ZAL DE TOTALE AANSPRAKELIJKHEID VAN DE ZENDESK GROUP JEGENS U, UW GELIEERDE ONDERNEMINGEN OF ENIGE DERDE PARTIJ DIE VOORTVLOEIT UIT DEZE OVEREENKOMST, DE DIENSTEN OF PROFESSIONELE DIENSTEN, IN GEEN GEVAL HOGER ZIJN DAN DE ABONNEMENTSGELDEN EN/OF VERGOEDINGEN VOOR PROFESSIONELE DIENSTEN DIE DOOR U ZIJN BETAALD GEDURENDE DE TWAALF (12) MAANDEN VOORAFGAAND AAN DE EERSTE GEBEURTENIS OF HET EERSTE VOORVAL DAT AANLEIDING GEEFT TOT EEN DERGELIJKE AANSPRAKELIJKHEID. U ERKENT EN STEMT ERMEE IN DAT HET ESSENTIËLE DOEL VAN DEZE SECTIE 13.2 IS OM DE RISICO'S ONDER DEZE OVEREENKOMST TUSSEN DE PARTIJEN TE VERDELEN EN DE MOGELIJKE AANSPRAKELIJKHEID TE BEPERKEN GEZIEN DE ABONNEMENTSGELDEN EN VERGOEDINGEN VOOR PROFESSIONELE DIENSTEN, DIE AANZIENLIJK HOGER ZOUDEN ZIJN INDIEN WIJ ENIGE VERDERE AANSPRAKELIJKHEID OP ONS ZOUDEN NEMEN ANDERS DAN ZOALS HIERIN UITEENGEZET. WIJ HEBBEN VERTROUWD OP DEZE BEPERKINGEN BIJ HET BEPALEN OF WIJ U DE RECHTEN VERLENEN VOOR TOEGANG TOT EN GEBRUIK VAN DE DIENSTEN EN/OF DE PROFESSIONELE DIENSTEN WAARIN DEZE OVEREENKOMST VOORZIET. DE BEPERKINGEN ZOALS UITEENGEZET IN SECTIE 13.2 ZIJN NIET VAN TOEPASSING OP CLAIMS OF SCHADE ALS GEVOLG VAN DE SCHADELOOSSTELLINGSVERPLICHTINGEN VAN ZENDESK VOOR IP-CLAIMS IN SECTIE 12.1 VAN DEZE OVEREENKOMST.
13.3 TOTALE AANSPRAKELIJKHEIDSBEPERKING. DE AANSPRAKELIJKHEIDSBEPERKING IN DIT DOCUMENT GELDT VOOR HET TOTAAL VAN ALLE VORDERINGEN VAN DE ABONNEE EN DE MET HEM GELIEERDE ONDERNEMINGEN, EN IS NIET CUMULATIEF.
13.4 Rechtsgebiedspecifieke uitsluitingen. In sommige rechtsgebieden zijn de volgende uitsluitingen niet toegestaan: de uitsluiting van impliciete garanties of de aansprakelijkheidsbeperking voor incidentele schade of gevolgschade of voor eigen fraude van een partij, opzettelijk letsel aan een persoon of eigendom van een ander, of schending van de wet. Dit betekent dat sommige van de bovenstaande beperkingen mogelijk niet op U van toepassing zijn. IN DEZE RECHTSGEBIEDEN ZAL DE AANSPRAKELIJKHEID VAN DE ZENDESK GROUP BEPERKT ZIJN VOOR ZOVER MAXIMAAL TOEGESTAAN DOOR DE WET.
13.5 Afdwingbaarheid jegens Zendesk. Alle claims of schadevergoedingen die u mogelijk tegen Zendesk hebt, zijn alleen afdwingbaar jegens Zendesk en niet jegens een andere entiteit, noch jegens functionarissen, directeuren, vertegenwoordigers of agenten van Zendesk of een andere entiteit.
SECTION 14. ASSIGNMENT, ENTIRE AGREEMENT AND AMENDMENT
14.1 Overdracht. U mag niet, direct of indirect, van rechtswege of anderszins, deze Overeenkomst of Uw rechten op grond van deze Overeenkomst geheel of gedeeltelijk overdragen, of de uitvoering van Uw plichten op grond van deze Overeenkomst delegeren, zonder Onze voorafgaande schriftelijke toestemming, welke toestemming niet op onredelijke wijze zal worden onthouden. Niettegenstaande het voorgaande mag U, onder voorbehoud van Sectie 2.6, deze Overeenkomst zonder Onze toestemming overdragen aan een Gelieerde onderneming of in verband met een fusie of wijziging in de zeggenschap over U of de verkoop van al Uw activa of een aanzienlijk deel daarvan, op voorwaarde dat (i) een dergelijke opvolger ermee instemt zijn verplichtingen uit hoofde van deze Overeenkomst na te komen, en (ii) U en de verkrijger het overdrachtsformulier van Zendesk ondertekenen. Wij kunnen deze Overeenkomst overdragen aan een lid van de Zendesk Group of in verband met een fusie of wijziging van de zeggenschap over Zendesk of de Zendesk Group of de verkoop van al Onze activa of een aanzienlijk deel daarvan, op voorwaarde dat een dergelijke opvolger ermee instemt zijn verplichtingen uit hoofde van deze Overeenkomst na te komen. Op verzoek van Zendesk dient U Ons formulier te ondertekenen om uitvoering te geven aan de overdracht door Zendesk. Onder voorbehoud van de voorgaande beperkingen is deze Overeenkomst volledig bindend voor, komt zij ten goede aan en is zij afdwingbaar door de Partijen en hun respectieve opvolgers en rechtverkrijgenden.
14.2 Volledige Overeenkomst. Deze Overeenkomst vormt de volledige overeenkomst en vervangt alle eerdere overeenkomsten tussen U en Zendesk met betrekking tot het onderwerp ervan. Deze Overeenkomst zal van toepassing zijn in de plaats van de voorwaarden of bepalingen in enige inkooporder, verzoek om informatie, offerteaanvraag, of andere besteldocumentatie die U of een entiteit die U vertegenwoordigt, verstrekt en al deze voorwaarden of bepalingen in dergelijke inkooporders, verzoeken om informatie, offerteaanvragen, of andere besteldocumentatie zijn nietig en ongeldig. Behalve indien uitdrukkelijk hierin vermeld, zijn er geen andere overeenkomsten, verklaringen, garanties of verbintenissen waarop door een van de Partijen een beroep kan worden gedaan met betrekking tot het onderwerp hiervan. Er zijn geen mondelinge beloften, voorwaarden, verklaringen, afspraken, interpretaties of voorwaarden van welke aard dan ook tussen de Partijen, behalve indien hierin uitdrukkelijk anders is bepaald. De titels in deze Overeenkomst worden slechts gemakshalve gebruikt en hebben geen invloed op de interpretatie van de bepalingen van deze Overeenkomst.
14.3 Wijziging. Wij kunnen deze Overeenkomst van tijd tot tijd wijzigen, in welk geval de nieuwe Overeenkomst in de plaats komt van eerdere versies. Wij zullen U niet minder dan dertig (30) dagen voor de ingangsdatum van een dergelijke wijziging op de hoogte stellen en Uw voortgezette gebruik van de Diensten na de ingangsdatum van een dergelijke wijziging kan door Zendesk worden opgevat als Uw toestemming voor een dergelijke wijziging. Dat wij nalaten om op enig moment een bepaling van deze Overeenkomst af te dwingen, houdt niet in dat wij afzien van die bepaling of van enige andere bepaling van deze Overeenkomst.
SECTION 15. SEVERABILITY
Indien een bepaling van deze Overeenkomst door een bevoegde rechtbank of overheidsinstantie ongeldig of niet-afdwingbaar wordt verklaard, wordt deze bepaling vervangen door een andere bepaling die in overeenstemming is met het doel en de bedoeling van deze Overeenkomst, en blijven de overige bepalingen van deze Overeenkomst onverminderd van kracht.
SECTION 16. EXPORT COMPLIANCE AND USE RESTRICTIONS
De Diensten en andere Zendesk-technologie, en afgeleiden daarvan, kunnen onderhevig zijn aan exportcontroles en economische sanctiewet- en regelgeving van de Verenigde Staten en andere rechtsgebieden. De Abonnee stemt ermee in zich te houden aan al deze wet- en regelgeving voor zover deze betrekking heeft op de toegang tot en het gebruik van de Diensten en andere Zendesk-technologie. Elke Partij verklaart dat zij (noch haar moedermaatschappijen of meerderheidsaandeelhouders) niet voorkomt op een lijst van de Amerikaanse overheid of een andere toepasselijke "restricted-party list", en dat de Abonnee geen Agent of Eindgebruiker zal toestaan om: (a) toegang te verkrijgen tot of gebruik te maken van een Dienst in een land of gebied waarvoor een embargo of sanctie van de VS geldt (bijvoorbeeld Cuba, Iran, Noord-Korea, Syrië, de Krim of enig ander land of gebied waarvoor gedurende de Abonnementsperiode een embargo of sanctie geldt); (b) toegang te verkrijgen tot of gebruik te maken van een Dienst indien Abonnee, Agent of Eindgebruiker wordt genoemd op een lijst van de regering van de VS of op een andere toepasselijke lijst van partijen waarvoor een embargo of sanctie geldt; (c) enige informatie in de Diensten te plaatsen die onder de controle valt van de Amerikaanse Regelgeving inzake International Traffic in Arms of andere soortgelijke wetten; of (d) toegang te verkrijgen tot of gebruik te maken van enige Dienst voor enig doel dat verboden is door de Verenigde Staten of toepasselijke internationale import- en exportwet- en regelgeving.
Zendesk behoudt zich het onvoorwaardelijke recht voor om het aangaan van een contractuele relatie met een bepaald bedrijf, een bepaalde juridische entiteit of een bepaald individu te weigeren op basis van exportbeperkingen, embargo's, sancties of andere overwegingen, voor zover de wet dit toestaat.
SECTION 17. RELATIONSHIP OF THE PARTIES
De Partijen zijn onafhankelijke contractanten en deze Overeenkomst schept geen partnerschap, franchise, joint venture, algemeen agentschap, fiduciaire relatie of arbeidsrelatie tussen de Partijen.
SECTION 18. NOTICE
18.1 Kennisgevingen aan de Abonnee. Alle kennisgevingen van Zendesk aan U onder deze Overeenkomst kunnen schriftelijk worden afgeleverd door (a) een nationaal erkende koeriersdienst ("Koerier") of per Amerikaanse post aan het postadres dat U op een Dienstenorder heeft opgegeven; of (b) per e-mail aan het e-mailadres dat is opgegeven voor de eigenaar van Uw Account.
18.2 Kennisgevingen aan Zendesk. Alle Juridische Kennisgevingen die U op grond van deze Overeenkomst aan Zendesk verstrekt, moeten in het Engels en schriftelijk worden bezorgd per (a) Koerier of Amerikaanse post aan 989 Market Street, San Francisco, California 94103 Verenigde Staten. T.a.v.: Legal Department; of (b) e-mail naar legalnotice@zendesk.com. Alle andere kennisgevingen die U onder deze Overeenkomst aan Zendesk verstrekt, moeten in het Engels en schriftelijk per e-mail worden bezorgd aan revops@zendesk.com.
18.3 Alle kennisgevingen die door een Partij aan de andere worden verstrekt, worden geacht te zijn gedaan onmiddellijk na bezorging per e-mail; of op de vroegste van ofwel een bewijs van aflevering of twee (2) werkdagen na indiening bij de post of bij een Koerier zoals hierboven toegestaan.
SECTION 19. GOVERNING LAW
Deze Overeenkomst wordt beheerst door de wetten van de Staat Californië, zonder verwijzing naar conflicterende rechtsbeginselen. Alle geschillen in het kader van deze Overeenkomst zullen worden beslecht door een rechtbank met algemene rechtsbevoegdheid in San Francisco County, Californië. U stemt er hierbij uitdrukkelijk mee in zich te onderwerpen aan de exclusieve persoonlijke rechtsbevoegdheid van dit rechtsgebied voor de beslechting van geschillen met betrekking tot deze Overeenkomst, of met betrekking tot de toegang tot of het gebruik van de Diensten door U, Agenten of Eindgebruikers.
SECTION 20. FEDERAL GOVERNMENT END USE PROVISIONS
Indien U een Amerikaans federaal overheidsdepartement of -agentschap bent of namens een dergelijk departement of agentschap een contract afsluit, is elk van de Diensten een "Handelsproduct" zoals die term is gedefinieerd in 48 C.F.R. §2.101, bestaande uit "Commerciële Computersoftware" en "Commerciële Computersoftwaredocumentatie", zoals die termen zijn gebruikt in 48 C.F.R. §12.212 of 48 C.F.R. §227.7202. In overeenstemming met 48 C.F.R. §12.212 of 48 C.F.R. §227.7202-1 tot en met 227.7202-4, zoals van toepassing, worden de Diensten aan U in licentie gegeven met alleen die rechten zoals bepaald onder de voorwaarden en bepalingen van deze Overeenkomst.
SECTION 21. ETHICAL CONDUCT AND COMPLIANCE
Geen van de Partijen heeft onwettige of ongepaste steekpenningen, smeergeld, betalingen, geschenken of zaken van waarde ontvangen of aangeboden gekregen van een van haar werknemers of agenten in verband met deze Overeenkomst. Redelijke geschenken en vermaak die in het kader van de normale bedrijfsuitoefening worden verstrekt, zijn niet in strijd met de bovenstaande beperking. Wij zullen ons houden aan onze Gedragscode bij het verlenen van de Diensten zoals hier vermeld:
https://investor.zendesk.com/ir-home/corporate-governance/governance-documents/default.aspx. Als U kennis neemt van een schending van de bovenstaande beperkingen door Ons, zult U redelijke inspanningen leveren om ons onmiddellijk op de hoogte te brengen via legalnotice@zendesk.com.
SECTION 22. SURVIVAL
Secties 2.1, 3.5, 3.6, 4.4, 5 – 7, 10, 12 – 19 en 23 blijven van kracht na beëindiging van deze Overeenkomst met betrekking tot het gebruik van de Diensten door U, Agenten of Eindgebruikers. Beëindiging van deze Overeenkomst houdt geen beperking in van de aansprakelijkheid van een Partij inzake verplichtingen die vanaf of voor de beëindiging zijn ontstaan of inzake enige schending van deze Overeenkomst.
SECTION 23. DEFINITIONS
Wanneer in deze Overeenkomst termen worden gebruikt waarvan de beginletters een hoofdletter zijn, dan hebben deze termen de volgende betekenis:
"Account" betekent alle accounts of instanties gecreëerd door of namens de Abonnee of diens Gelieerde Ondernemingen binnen de Diensten.
"Aanvullende Functie(s)" betekent aanvullende functies of functionaliteit (bv. Built by Zendesk Marketplace Applicaties, Zendesk Labs apps of Early Access Programma’s) die beschikbaar zijn of ingeschakeld kunnen worden via de Diensten, maar die geen deel uitmaken van de Dienst. Aanvullende Functies omvatten ook diensten van derden die worden gekocht en/of waarop een abonnement wordt genomen via een Dienstenorder en die worden geïdentificeerd als zijnde doorverkocht door Zendesk en die vallen onder de alternatieve overeenkomst van een dergelijke derde. Aanvullende Functies worden afzonderlijk en los van Uw Dienstplan en de Ingezette Bijbehorende Diensten aangeschaft of geactiveerd.
"Gelieerde Onderneming(en)" betekent, met betrekking tot een Partij, elke entiteit die direct of indirect controle uitoefent, wordt gecontroleerd door, of onder gezamenlijke controle door een dergelijke Partij staat, waarbij "controle" (inclusief, met overeenkomstige betekenis, de termen "gecontroleerd door" en "onder gezamenlijke controle") betekent het bezit, direct of indirect, of de macht om te besturen, of het beleid van het management en het beleid van een dergelijke persoon te bepalen, hetzij door eigendom van effecten met stemrecht, door een contract of op een andere manier.
"Agent(en)" betekent een individueel persoon (inclusief die van Uw Gelieerde Ondernemingen) die bevoegd is om de Dienst(en) te gebruiken via Uw Account als een agent, eigenaar van de account en/of beheerder, elk zoals geïdentificeerd d.m.v. een individuele Agentlogin.
"Contactgegevens van Agenten" betekent Persoonsgegevens over Uw Agenten, zoals hun naam en e-mailadres, die Zendesk apart van de Diensten opslaat om, onder andere, met Uw Agenten te communiceren en klantenondersteuning te bieden. Contactgegevens van Agenten worden niet beschouwd als Dienstgegevens.
"Agentlogin" betekent een unieke gebruikersnaam en het daaraan verbonden wachtwoord dat is verstrekt aan een persoon om deze toegang tot de Diensten te verlenen.
“Overeenkomst betekent de Hoofdabonnementsovereenkomst samen met enige en alle Aanvullende Voorwaarden, Dienstenorder en andere wederzijds uitgevoerde documenten.
"API" betekent de toepassingsprogrammeerinterfaces die worden ontwikkeld, beschikbaar gesteld en ingesteld door Zendesk waarmee Abonnees toegang kunnen verkrijgen tot bepaalde functionaliteit van de Diensten, inclusief, zonder beperking, de REST-API die de interactie met de Diensten automatisch mogelijk maakt via HTTP-verzoeken en de toepassingsontwikkelings-API die integratie van de Diensten met andere webtoepassingen mogelijk maakt.
“Toepasselijke wetgeving inzake gegevensbescherming” betekent de in de Gegevensverwerkingsovereenkomst gedefinieerde term.
"Bijbehorende Diensten" betekent producten, diensten, functies en functionaliteiten die zijn ontworpen om te worden gebruikt in combinatie met de Diensten die niet zijn inbegrepen in het Dienstplan waarop U zich abonneert. Voor alle duidelijkheid: Aanvullende Functies waarvan uitdrukkelijk is vermeld dat zij onder afzonderlijke Aanvullende Voorwaarden vallen, worden niet beschouwd als een Bijbehorende Dienst. Wanneer U een Bijbehorende Dienst heeft gekocht, ingezet of er een abonnement op heeft genomen, wordt dergelijke Bijbehorende Dienst aangeduid als een "Ingezette Bijbehorende Dienst".
“Built by Zendesk Marketplace Applicaties” betekent integraties en toepassingen gemaakt of ontwikkeld door Zendesk of haar Gelieerde Ondernemingen en beschikbaar gesteld in de Zendesk Marketplace (beschikbaar op https://www.zendesk.com/apps) die zullen worden beheerst door deze Overeenkomst, tenzij Zendesk anderszins een andere overeenkomst aan U communiceert op het moment van Uw implementatie van of toegang tot de integratie of toepassing.
"Vertrouwelijke Zakelijke Informatie" betekent alle Vertrouwelijke Informatie die geen Dienstgegevens zijn, inclusief, zonder beperking, de Persoonsgegevens en Accountgegevens van Uw agenten, die Zendesk kan opslaan in haar systemen, los van de Dienst en volgens Ons veiligheidsbeleid en -procedures.
"Vertrouwelijke Informatie" betekent alle informatie die door een Partij aan de andere Partij bekend wordt gemaakt, die zich in tastbare vorm bevindt en als vertrouwelijk wordt aangemerkt of die informatie is, ongeacht de vorm, waarvan een redelijk persoon zou begrijpen dat deze vertrouwelijk is gezien de aard van de informatie en de omstandigheden van bekendmaking, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, de prijsvoorwaarden. Niettegenstaande het voorgaande, omvat Vertrouwelijke Informatie geen informatie die (a) reeds gekend was door de ontvangende Partij op het moment van bekendmaking door de bekendmakende Partij; (b) door de ontvangende Partij werd of wordt verkregen van een derde partij waarvan de ontvangende Partij niet weet dat deze onder een geheimhoudingsplicht valt met betrekking tot dergelijke informatie; (c) algemeen beschikbaar is of wordt voor het publiek anders dan door schending van deze Overeenkomst of een andere geldige overeenkomst tussen de Partijen; of (d) onafhankelijk werd of wordt ontwikkeld door de ontvangende Partij zonder gebruik te maken van de Vertrouwelijke Informatie van de bekendmakende Partij.
“Verwerkingsverantwoordelijke” verwijst naar de entiteit die het doel van en de middelen voor de verwerking van Persoonsgegevens vaststelt.
"Documentatie" betekent alle schriftelijke of elektronische documentatie, afbeeldingen, video, tekst of geluiden die de functionaliteiten of beperkingen van de Diensten specificeren of de Dienstplannen beschrijven, zoals van toepassing, verstrekt of beschikbaar aan U gesteld door Zendesk in het (de) toepasselijke Zendesk-hulpcentr(um)(a), de Site of de Zendesk ontwikkelaarswebsite (https://developer.zendesk.com/); op voorwaarde echter dat de Documentatie specifiek alle "door de gemeenschap gemodereerde" fora uitsluit zoals deze worden aangeboden of toegankelijk zijn via dergelijke kennisbank(en).
"Eindgebruiker(s)" betekent elke persoon of entiteit anders dan de Abonnee of Agenten met wie de Abonnee, diens Agenten, of diens andere Eindgebruikers interactie hebben tijdens het gebruik van een Dienst.
"Enterprisediensten" betekent elke Dienst die niet wordt aangeduid in de Innovatiedienstenlijst van Zendesk die beschikbaar is op de Overeenkomsten en Voorwaarden Website van Zendesk.
"Geval van overmacht" betekent alle omstandigheden die redelijkerwijs buiten Onze controle vallen, inclusief, maar niet beperkt tot, overmacht, overheidsbesluiten, overstromingen, brand, aardbevingen, burgerlijke onrust, terreurdaden, stakingen of andere werkgerelateerde problemen (anders dan een waarbij Onze werknemers betrokken zijn), niet-nakoming of vertraging door de internetaanbieder, Niet-Zendesk Diensten of handelingen uitgevoerd door derden, inclusief, zonder beperking, denial-of-service-aanvallen.
"Innovatiediensten" betekent elke Dienst of functie die wordt aangeduid in de Innovatiedienstenlijst van Zendesk die beschikbaar is op de Overeenkomsten en Voorwaarden Website van Zendesk.
"Intellectuele Eigendomsrechten" betekent alle octrooien, uitvindingen, auteursrechten, handelsmerken, domeinnamen, handelsgeheimen, expertise en alle andere intellectuele eigendom en/of eigendomsrechten van een Partij.
"Juridische Kennisgeving" betekent elke kennisgeving die door de Abonnee aan Zendesk wordt verstrekt ingevolge Secties 3.3 en 12.1 van deze Overeenkomst.
"Kwaadaardige Software" betekent alle virussen, malware, Trojaanse paarden, tijdbommen of andere soortgelijke schadelijke software.
"Niet-Zendesk Diensten" betekent producten, toepassingen, diensten, software, netwerken, systemen, directory's, websites, databases en informatie van derden waar een Dienst een koppeling mee maakt of waarmee U een verbinding kunt maken of die U kunt inschakelen in combinatie met een Dienst, inclusief, zonder beperking, Niet-Zendesk Diensten die rechtstreeks door U of in opdracht van U in Uw Account geïntegreerd kunnen zijn.
"Betaalagent(en)" betekent Zendesk, Inc. of een door Zendesk aangewezen betaalagent. Als U er bijvoorbeeld voor kiest om voor een Dienst te betalen met een creditcard of bepaalde andere betaalinstrumenten in een andere munteenheid dan de U.S. Dollar, dan kan Zendesk de Betaalagent aanwijzen als Zendesk International Limited, een vennootschap naar Iers recht, Registratienr. 519184.
“Persoonsgegevens” heeft de betekenis zoals in de toepasselijke Gegevensbeschermingswetgeving (gedefinieerd in de Gegevensverwerkingsovereenkomst), met inbegrip van, maar niet beperkt tot, de EU-verordening 2016/679 getiteld “Betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de Verwerking van persoonsgegevens en het vrije verkeer van die gegevens" ("AVG") en alle toepasselijke nationale wetten die zijn geïmplementeerd door landen die lid zijn van de Europese Economische Ruimte ("EER").
"Personeel" betekent werknemers en/of en opdrachtnemers die geen werknemer zijn van de Zendesk Group die ingeschakeld worden door de Zendesk Group in verband met de uitvoering onder deze Overeenkomst.
"Geplande Uitvaltijd" betekent geplande uitvaltijd voor upgrades en onderhoud aan de Diensten die is ingepland voorafgaand aan dergelijke upgrades en onderhoud.
"Privacyverklaring" betekent de privacyverklaring van Zendesk die te vinden is op https://www.zendesk.com/company/agreements-and-terms/privacy-notice.
“Aan het verwerken/Verwerken/Verwerkt” heeft de betekenis die daaraan wordt toegekend in de toepasselijke Wetgeving inzake gegevensbescherming (zoals gedefinieerd in de Gegevensverwerkingsovereenkomst).
"Professionele Diensten" betekent advies- of professionele diensten (waaronder trainings-, succes- en implementatiediensten) die door Zendesk Personeel worden geleverd zoals aangegeven op een Dienstenorder of ander schriftelijk document zoals een SOW. Professionele Diensten kunnen in de Documentatie of SOW ook worden aangeduid als Adviesdiensten.
"Dienst(en)" betekent de producten en diensten die door U online worden gebruikt of besteld via een link of via een Dienstenorder waarin naar deze Overeenkomst wordt verwezen, op proef of tegen betaling, en ongeacht of het Enterprisediensten of Innovatiediensten betreft, en die door Ons online beschikbaar worden gesteld via de toepasselijke aanmeldlink voor abonnees en andere door Ons aangewezen webpagina's, met inbegrip van, afzonderlijk en gezamenlijk, de toepasselijke Software, updates, API, Documentatie, en alle Ingezette Bijbehorende Diensten die onder deze Overeenkomst worden geleverd. "Diensten" omvatten geen (a) Niet-Zendesk Diensten zoals die term wordt gedefinieerd in deze Overeenkomst; en (b) eventuele Aanvullende Functies of Bijbehorende Diensten die niet worden geleverd onder deze Overeenkomst of in het kader van Uw Dienstplan. Van tijd tot tijd kunnen de namen en beschrijvingen van de Diensten of een afzonderlijke Dienst worden gewijzigd. Voor zover de Abonnee op grond van een eerder Dienstenorder of een andere eerdere aanvaarding van deze Overeenkomst toegang krijgt tot een dergelijke Dienst als aldus omschreven, wordt deze Overeenkomst geacht van toepassing te zijn op dergelijke Dienst zoals opnieuw genoemd of omschreven.
"Dienstgegevens" betekent alle elektronische gegevens, tekst, berichten, communicatie of andere materialen die door U, Agenten en Eindgebruikers in verband met Uw gebruik van een dergelijke Dienst worden ingediend bij en opgeslagen in een Dienst, met uitzondering van Contactgegevens van Agenten.
"Schending van Dienstgegevens" betekent onbevoegde toegang of ongepaste verstrekking waarvan is bevestigd dat deze Uw Dienstgegevens heeft aangetast.
"Dienstenorder" betekent Onze gegenereerde Dienstenbestelformulier(en) of online besteldocument of proces dat door U is voltooid, ten uitvoer gelegd of goedgekeurd met betrekking tot Uw abonnement op een Dienst, wat onder andere details kan omvatten van het aantal Agenten dat bevoegd is om een Dienst te gebruiken onder Uw abonnement en het Dienstplan dat van toepassing is op Uw abonnement.
"Dienstplan(nen)" betekent het pakket aan dienstplan(nen) en de daaraan verbonden functionaliteit en diensten (zoals nader beschreven op de Site en in Documentatie die van toepassing is op de Dienst) voor de Diensten.
“Site” betekent een website die wordt beheerd door de Zendesk Group, inclusief www.zendesk.com, alsook alle andere websites die de Zendesk Group beheert (maar dit omvat niet de Diensten).
"Software" betekent software die wordt geleverd door Zendesk (door downloaden of toegang via het internet) waarmee Agenten of Eindgebruikers alle functionaliteit in verband met de toepasselijke Dienst kunnen gebruiken.
“Subverwerker(s)” betekent elke door Zendesk ingeschakelde derde gegevensverwerker, met inbegrip van entiteiten uit de Zendesk Group, die Dienstgegevens van Zendesk ontvangt voor Verwerking namens de Abonnee en in overeenstemming met de instructies van de Abonnee (zoals gecommuniceerd door Zendesk) en de voorwaarden van zijn schriftelijk subcontract, zoals verstrekt op: https://support.zendesk.com/hc/en-us/articles/360022185294.
"Abonnementsgelden" betekent alle kosten die verbonden zijn aan Uw toegang tot en gebruik van een Account.
"Abonnementsperiode" betekent de periode gedurende welke U ermee in heeft gestemd U te abonneren op een Dienst.
"Aanvullende Voorwaarden" betekent de aanvullende voorwaarden (a) die zijn opgenomen of geïntegreerd in een Dienstenorder via een hyperlink of andere verwijzing (bijv. wanneer een Ingezette Bijbehorende Dienst wordt gekocht); (b) die van toepassing zijn op Professionele Diensten wanneer deze door U worden gekocht; (c) die van toepassing zijn op Aanvullende Functies wanneer deze door U worden ingeschakeld; (d) die Dienstspecifieke Voorwaarden van Zendesk zijn; en (e) die Regiospecifieke Voorwaarden van Zendesk zijn.
"Belastingen" betekent belastingen, heffingen, accijnzen of soortgelijke overheidsheffingen, inclusief toegevoegde waarde-, verkoops-, gebruiks- of bronbelastingen, te heffen door lokale, staats-, provinciale of buitenlandse rechtsgebieden.
"Gebruikskosten" betekent aanvullende Abonnementsgelden die verschuldigd worden door de Abonnee in verband met het gebruik van bepaalde functies en functionaliteit die de Abonnee inschakelt binnen de Dienst.
"We", "Wij", "Ons" of "Onze" betekent Zendesk zoals hieronder gedefinieerd.
"Zendesk" betekent Zendesk, Inc, een in Delaware gevestigde onderneming, of diens opvolgers of rechtverkrijgenden.
"De Overeenkomsten en Voorwaarden Website van Zendesk" betekent de website die te vinden is op: https://www.zendesk.com/company/agreements-and-terms.
"Zendesk Group" betekent Zendesk, Inc., een onderneming gevestigd in Delaware samen met al diens Gelieerde Ondernemingen.
"Beleid inzake cookies in producten van Zendesk" betekent het beleid beschikbaar op https://support.zendesk.com/hc/en-us/articles/360022367393-Zendesk-in-product-cookie-policy.
"De Website Intellectuele Eigendom van Zendesk" betekent de website op: https://www.zendesk.com/company/trademark-property/.
"Zendesk Merken" betekent alle handelsmerken, dienstmerken, dienst- of handelsnamen, logo’s of andere aanduidingen van Zendesk, de Zendesk Group, of diens of hun Gelieerde Ondernemingen, of die nu geregistreerd of ongeregistreerd zijn.
"De Beleidslijnen en Richtsnoeren Website van Zendesk" betekent de website op: https://www.zendesk.com/company/policies-and-guidelines/.
"De Privacy en Gegevensbescherming Website van Zendesk" betekent de website op: https://www.zendesk.com/trust-center.
"De Regiospecifieke Voorwaarden van Zendesk" betekent de Aanvullende Voorwaarden die van toepassing zijn in bepaalde rechtsgebieden zoals vermeld op: https://www.zendesk.com/company/agreements-and-terms/region-specific-terms/.
"De Dienstspecifieke Voorwaarden van Zendesk" betekent de Aanvullende Voorwaarden die van toepassing zijn op het gebruik van verschillende Diensten zoals vermeld op: https://support.zendesk.com/hc/en-us/articles/360047508453.
"Het Subverwerkersbeleid van Zendesk" betekent het beleid beschikbaar op: https://support.zendesk.com/hc/en-us/articles/4408883061530.
"Het Beleid inzake Gebruikersinhoud en -gedrag van Zendesk" betekent het beleid beschikbaar op: https://support.zendesk.com/hc/en-us/articles/360022367333.