Hoofddienstverleningsovereenkomst
We hebben de Hoofddienstverleningsovereenkomst van Zendesk bijgewerkt (voorheen de Hoofdabonnementsovereenkomst genoemd). Indien U een nieuwe Abonnee bent, gaat deze Hoofddienstverleningsovereenkomst in op 4 december 2023. Als U een bestaande Abonnee bent, stelt Zendesk U vooraf in kennis van deze wijzigingen die per 4 januari 2024 van kracht worden. Voor de vorige versie van Zendesk's Hoofddienstverleningsovereenkomst, klik hier. Voor een PDF-versie van deze Hoofddienstverleningsovereenkomst, klik hier. Indien U een abonnement op een door Zendesk geëxploiteerde Dienst verwerft van een niet-verwante derde die bevoegd is dergelijke abonnementen te verkopen krachtens een afzonderlijke overeenkomst met Zendesk, zijn de voorwaarden van deze Hoofddienstverleningsovereenkomst nietig en zijn de voorwaarden die van toepassing zijn op Uw toegang tot en gebruik van de Dienst hier te vinden.
DEZE OVEREENKOMST IS EEN BINDEND CONTRACT EN REGELT HET GEBRUIK VAN EN DE TOEGANG TOT DE DIENSTEN DOOR U, AGENTEN EN EINDGEBRUIKERS, HETZIJ IN VERBAND MET EEN BETAALD ABONNEMENT OF EEN GRATIS PROEFPERIODE VOOR DE DIENSTEN.
Door deze Overeenkomst te aanvaarden, hetzij door toegang tot of gebruik van een Dienst, hetzij door een Agent of Eindgebruiker te machtigen of toe te staan toegang tot of gebruik van een Dienst te maken, gaat de Abonnee ermee akkoord gebonden te zijn aan deze Overeenkomst vanaf de datum van deze toegang of gebruik van de Dienst (de "Ingangsdatum"). Indien U deze Overeenkomst aangaat namens een bedrijf, organisatie of een andere rechtspersoon (een "Entiteit"), gaat U akkoord met deze Overeenkomst ten behoeve van die Entiteit en verklaart U aan Zendesk dat U bevoegd bent die Entiteit en de aan haar Gelieerde Ondernemingen aan deze Overeenkomst te binden, in welk geval de termen "Abonnee", "U" of "Uw" hierin verwijzen naar die Entiteit en de aan haar Gelieerde Ondernemingen. Indien U niet over een dergelijke bevoegdheid beschikt, of indien U niet akkoord gaat met deze Overeenkomst, mag U de Diensten niet gebruiken of eender welk gebruik ervan toestaan. Abonnee en Zendesk worden voor het doel van deze Overeenkomst elk een "Partij" en gezamenlijk de "Partijen" genoemd.
Het doel van deze Overeenkomst is het vaststellen van de voorwaarden waaronder de Abonnee de Diensten en Professionele Diensten van Zendesk kan afnemen zoals beschreven in een Service Order, Statement of Work of een ander document dat door de Abonnee is ondertekend of overeengekomen.
In geval van tegenstrijdigheid of conflict tussen de voorwaarden van de Hoofddienstverleningsovereenkomst en de voorwaarden van een Service Order of Statement of Work, prevaleren de voorwaarden van de Service Order of Statement of Work. Niet-Engelse vertalingen van deze Overeenkomst worden uitsluitend aangeboden voor uw gemak. De Engelse versie prevaleert in geval van dubbelzinnigheid of strijdigheid tussen vertalingen.
Inhoudsopgave:
Algemene voorwaarden:
- Toegang tot de Diensten
- Gebruik van de Diensten
- Termijn, annulering en opzegging
- Facturering, planwijziging en betalingen
- Vertrouwelijke informatie
- Sub-verwerkers en beveiliging van Dienstgegevens
- Tijdelijke opschorting
- Niet-Zendesk diensten
- Gratis proefperiode
- Intellectuele eigendomsrechten
- Verklaringen, garanties en vrijwaringsclausules
- Schadeloosstelling
- Aansprakelijkheidsbeperking
- Overdracht, volledige overeenkomst en wijziging
- Scheidbaarheid
- Naleving van exportregels en gebruiksbeperkingen
- Verhouding tussen de Partijen
- Kennisgeving
- Toepasselijk recht
- Federale overheidsbepalingen inzake eindgebruik
- Ethisch gedrag en naleving
- Overleving
- Definities
Algemene voorwaarden
SECTIE 1. TOEGANG TOT DE DIENSTEN
1.1 Dienst. Zendesk zal de Diensten en Servicegegevens beschikbaar stellen ingevolge deze Overeenkomst en de toepasselijke Service Order(s) en Documentatie in overeenstemming met het Service Plan van de Abonnee. Zendesk zal commercieel redelijke inspanningen leveren om de Diensten vierentwintig (24) uur per dag, zeven (7) dagen per week beschikbaar te stellen, behalve tijdens (a) Geplande downtime (waarvan Zendesk vooraf kennisgeving zal doen via de Site of aan de Account-eigenaar); en (b) Gebeurtenissen van overmacht.
1.2 Ondersteuning. Zendesk zal, zonder extra kosten, de Abonnee standaard klantenondersteuning voor de Diensten verlenen zoals beschreven op de toepasselijke Site en Documentatie. Indien gekocht door Abonnee, zal Zendesk verbeterde ondersteuning of ondersteuning met service level agreements bieden.
1.3 Professionele Diensten. Op verzoek van de Abonnee kunnen Wij Professionele Diensten verlenen die onderworpen zijn aan de voorwaarden die vermeld zijn op: https://www.zendesk.com/company/agreements-and-terms/professional-services-terms.
1.4 Wijzigingen. Abonnee erkent dat Zendesk de functies en functionaliteit van de Diensten gedurende de Abonnementstermijn kan wijzigen. Zendesk stelt de Abonnee dertig (30) dagen van tevoren in kennis van elke afschaffing van een wezenlijke functie of functionaliteit. Zendesk zal de algemene functionaliteit van de door Abonnee aangeschafte Diensten gedurende de Abonnementstermijn niet wezenlijk verminderen.
1.5 Aanvullende functies. Zendesk stelt de Abonnee op de hoogte van toepasselijke Aanvullende Voorwaarden of alternatieve voorwaarden voordat de Abonnee de Extra Functies activeert. De activering van Extra functies door de Abonnee in diens Account wordt beschouwd als aanvaarding van de toepasselijke Aanvullende voorwaarden of alternatieve voorwaarden, indien van toepassing.
1.6 Uitbreiding van rechten tot Gelieerde ondernemingen. De Abonnee kan zijn rechten, voordelen en bescherming die hierin zijn voorzien, uitbreiden tot zijn Filialen en tot contractanten of dienstverleners die namens de Abonnee of de Filialen van de Abonnee handelen, mits de Abonnee verantwoordelijk blijft voor de naleving van deze bepalingen. Een Gelieerde Onderneming kan ook rechtstreeks Diensten of Professionele Diensten afnemen overeenkomstig de voorwaarden van deze Overeenkomst, mits die Gelieerde Onderneming (i) een Service order of Statement of work voor die Diensten of Professionele Diensten uitvoert; en (ii) ermee instemt gebonden te zijn aan de voorwaarden van deze Overeenkomst als ware zij een oorspronkelijke partij bij deze Overeenkomst. De Abonnee stemt er tevens mee in dat hij verantwoordelijk is voor de naleving van deze Overeenkomst door zijn Filialen. Abonnee machtigt hierbij Zendesk om de inhoud van deze Overeenkomst te delen met Filialen van Abonnee.
SECTIE 2. GEBRUIK VAN DE DIENSTEN
2.1 Inlogbeheer. Toegang tot en gebruik van bepaalde Diensten is beperkt, zoals tot het gespecificeerde aantal individuele Agenten dat is toegestaan krachtens het abonnement van de Abonnee op de toepasselijke Dienst, zoals nader omschreven in de Documentatie. Voor Diensten op Agentbasis gaat de Abonnee ermee akkoord en erkent deze dat een Agentlogin niet kan worden gedeeld of gebruikt door meer dan één (1) individu per Account. Agentlogins kunnen echter worden toegewezen aan nieuwe personen ter vervanging van voormalige personen die niet langer gebruik wensen te maken van de Diensten. Abonnee en Agenten zijn verantwoordelijk voor de geheimhouding van alle Agent Login-informatie voor een Account. Tenzij een schriftelijke licentie van Zendesk uitdrukkelijk anders bepaalt, stemt de Abonnee ermee in en erkent dat de Abonnee de Diensten, met inbegrip van maar niet beperkt tot de API, niet mag gebruiken om de vereiste van een individuele Agent Login te omzeilen voor elke persoon die (a) gebruik maakt van de Diensten voor interactie met Eindgebruikers; (b) gegevens verwerkt met betrekking tot interacties met Eindgebruikers; of (c) gegevens verwerkt met betrekking tot interacties afkomstig van een Niet-Zendesk Dienst die functionaliteit biedt die vergelijkbaar is met functionaliteit geleverd door de Diensten en waarvoor, krachtens deze Overeenkomst, een individuele Agent Login vereist zou zijn, indien hij de Diensten voor een dergelijke interactie zou gebruiken. Voorts zal de Abonnee de API of enige Software niet op zodanige wijze gebruiken dat de toepasselijke beperkingen van het Dienstplan of Agentlicentiebeperkingen die in de gebruikersinterface van de Dienst worden afgedwongen, omzeild worden. Zendesk behoudt zich het recht voor Abonnee kosten in rekening te brengen, en Abonnee stemt er hierbij mee in te betalen, voor elk overmatig gebruik van een Service in strijd met deze Overeenkomst of de kenmerken en beperkingen van het Service Plan op de Site of de Documentatie, naast andere rechtsmiddelen die Zendesk ter beschikking staan.
2.2 Naleving. Tussen de Abonnee en Zendesk is de Abonnee verantwoordelijk voor de naleving van de bepalingen van deze Overeenkomst door Agenten en Eindgebruikers en voor alle activiteiten die plaatsvinden onder een Account, hetgeen Zendesk van tijd tot tijd kan verifiëren. Zonder het voorgaande te beperken, draagt de Abonnee er zorg voor dat zijn gebruik van de Diensten in overeenstemming is met alle toepasselijke wet- en regelgeving, alsmede met alle privacyverklaringen, overeenkomsten of andere verplichtingen die de Abonnee heeft of aangaat met Agenten of Eindgebruikers.
2.3 Inhoud en gedrag. De Abonnee stemt ermee in zich te houden aan het Zendesk Gebruikersinhoud en Gedragsbeleid (zoals hieronder gedefinieerd) dat hierbij in deze Overeenkomst wordt opgenomen. Voorts stemt de Abonnee er bij het gebruik van de Diensten mee in om (a) de Diensten niet te wijzigen, aan te passen of te hacken of anderszins te trachten onbevoegde toegang te verkrijgen tot de Diensten of aanverwante systemen of netwerken; (b) te trachten een beveiligings- of snelheidsbeperkend mechanisme op een van de Diensten te omzeilen of te doorbreken of de Diensten te gebruiken op een wijze die de integriteit, veiligheid of prestaties van de Diensten en de onderdelen daarvan verstoort; (c) trachten de broncode van de Software die deel uitmaakt van de Diensten te ontcijferen, te decompileren, te onderwerpen aan reverse engineering of anderszins te ontdekken; of (d) voor zover de Abonnee onderworpen is aan de Amerikaanse Health Insurance Portability and Accountability Act van 1996 en de uitvoeringsvoorschriften daarvan (HIPAA), de Diensten gebruiken om "beschermde gezondheidsinformatie" zoals gedefinieerd door HIPAA op te slaan of te verzenden, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders overeengekomen door Zendesk.
2.4 Systeemvereisten. Een snelle internetverbinding is vereist voor een goede overdracht van de Diensten. De Abonnee is verantwoordelijk voor het aanschaffen en onderhouden van de netwerkverbindingen die het netwerk van de Abonnee verbinden met de Diensten met inbegrip van, maar niet beperkt tot, browsersoftware die de door Zendesk gebruikte protocollen ondersteunt, met inbegrip van het Transport Layer Security (TLS) protocol of andere door Zendesk geaccepteerde protocollen, en voor het volgen van procedures voor toegang tot diensten die dergelijke protocollen ondersteunen. Zendesk is niet verantwoordelijk voor het informeren van Abonnees, Agenten of Eindgebruikers over upgrades, fixes of verbeteringen van dergelijke software of voor het compromitteren van gegevens, inclusief Servicegegevens, die worden verzonden via computernetwerken of telecommunicatiefaciliteiten (inclusief maar niet beperkt tot het internet) die geen eigendom zijn van, beheerd of gecontroleerd worden door Zendesk. Zendesk aanvaardt geen verantwoordelijkheid voor de betrouwbaarheid of prestaties van verbindingen zoals beschreven in deze Sectie.
2.5 Uitsluitend voor interne bedrijfsdoeleinden. Tenzij anders door Zendesk in deze Overeenkomst is toegestaan of Zendesk uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen, mag de Abonnee de Diensten niet gebruiken op een wijze waarbij de Abonnee optreedt als servicebureau of uitbestede bedrijfsprocesdiensten verleent namens meer dan één (1) derde partij (anders dan Affiliates) via één Account. Deze bepaling is niet bedoeld om het gebruik van de Diensten voor het verlenen van bedrijfsondersteuning aan meerdere Eindgebruikers te voorkomen of te verhinderen; de Abonnee stemt er echter mee in de Diensten niet in licentie te geven, in sublicentie te geven, te verkopen, uit te besteden, te verhuren, te leasen, over te dragen, toe te wijzen, te distribueren, te time-sharen of anderszins commercieel te exploiteren of door te verkopen aan derden, anders dan aan bevoegde Agenten en Eindgebruikers ter bevordering van de interne bedrijfsdoeleinden van de Abonnee zoals uitdrukkelijk toegestaan in deze Overeenkomst, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen door Zendesk. Zonder het voorgaande te beperken, is het recht van de Abonnee op toegang tot en gebruik van de API tevens onderworpen aan de beperkingen en het beleid dat van tijd tot tijd door Zendesk wordt uitgevoerd met betrekking tot de API, zoals uiteengezet in de Documentatie of anderszins gecommuniceerd aan de Abonnee in overeenstemming met deze Overeenkomst.
2.6 Geen toegang voor concurrentiedoeleinden. De Abonnee mag de Diensten niet gebruiken voor concurrerende doeleinden of indien de Abonnee een concurrent is van de Zendesk Group.
2.7 De levering en het gebruik van bepaalde Diensten zijn onderworpen aan de Dienstspecifieke voorwaarden van Zendesk.
2.8 Regiospecifieke aanvullende voorwaarden. De levering en het gebruik van de Diensten in bepaalde rechtsgebieden zijn onderworpen aan de Regiospecifieke voorwaarden van Zendesk.
2.9 In-product cookies. Wanneer de Abonnee, zijn Agenten of Eindgebruikers interactie hebben met de Diensten, is het In-Product Cookiebeleid van Zendesk van toepassing.
SECTIE 3. TERMIJN, ANNULERING EN OPZEGGING
3.1 Termijn. De looptijd van deze Hoofddienstverleningsovereenkomst vangt aan op de Ingangsdatum en blijft van kracht zolang de Abonnee een geldige Service Order/werkbon heeft of totdat deze Hoofddienstverleningsovereenkomst anderszins wordt beëindigd in overeenstemming met de voorwaarden hiervan, afhankelijk van wat zich het eerst voordoet. De Abonnementstermijn wordt bepaald in elke afzonderlijke Service Order. Tenzij een Account en abonnement op een Dienst worden beëindigd in overeenstemming met deze Overeenkomst of het toepasselijk Service order (a) wordt het abonnement van een Abonnee op een Dienst (met inbegrip van alle Ingezette Bijbehorende Diensten) verlengd voor een Abonnementsperiode die qua duur gelijk is aan de op dat moment aflopende Abonnementsperiode en (b) zijn de Abonnementsgelden die van toepassing zijn op een volgende Abonnementsperiode Onze standaard Abonnementsgelden voor het toepasselijke Dienstplan en de Ingezette Bijbehorende Diensten op het moment van een dergelijke verlenging.
3.2 Annulering. Elke Partij kan een Account en een abonnement op een Dienst aan het einde van de dan lopende Abonnementstermijn beëindigen door ten minste dertig (30) dagen voor het einde van die Abonnementstermijn een kennisgeving in overeenstemming met Sectie 18 van deze Overeenkomst te doen toekomen aan revops@zendesk.com.
3.3 Beëindiging met reden. Een Partij kan deze Overeenkomst met reden beëindigen (a) na schriftelijke kennisgeving aan de andere Partij van een wezenlijke schending door de andere Partij als een dergelijke schending onopgelost blijft na dertig (30) dagen vanaf de datum van ontvangst van een dergelijke kennisgeving; of (b) als de andere Partij onderwerp wordt van een faillissementsaanvraag of een andere procedure met betrekking tot insolventie, curatele, liquidatie of overdracht ten behoeve van schuldeisers. Zendesk kan deze Overeenkomst echter met reden onmiddellijk en zonder voorafgaande kennisgeving beëindigen indien de Abonnee het Zendesk Gebruikersinhoud en Gedragsbeleid schendt of indien het verlenen van de Dienst in strijd is met toepasselijke wet- en regelgeving of een gerechtelijk bevel.
We zullen alle vooruitbetaalde vergoedingen voor de resterende Abonnementsperiode vanaf de ingangsdatum van de beëindiging terugbetalen indien deze Overeenkomst door de Abonnee in overeenstemming met deze Sectie wordt beëindigd wegens wezenlijke tekortkoming van Zendesk die niet is verholpen.
Indien Zendesk deze Overeenkomst beëindigt wegens wezenlijke inbreuk door de Abonnee in overeenstemming met dit artikel, dient de Abonnee alle onbetaalde vergoedingen voor het restant van de Abonnementstermijn te betalen op grond van alle toepasselijke Serviceorders. In geen geval zal de beëindiging door Zendesk wegens een oorzaak de Abonnee ontslaan van zijn verplichting tot betaling van de aan Zendesk verschuldigde vergoedingen voor de periode voorafgaand aan de beëindiging.
3.4 Betaling bij beëindiging. Behalve in geval van beëindiging door de Abonnee ingevolge artikel 3.3, dient de Abonnee, indien hij zijn abonnement op een Dienst beëindigt of zijn Account opzegt vóór het einde van de op dat moment geldende Abonnementstermijn, of indien Zendesk het Account van de Abonnee ingevolge artikel 3.3 beëindigt of opzegt, naast eventuele andere bedragen die de Abonnee aan Zendesk verschuldigd is, onmiddellijk alle onbetaalde Abonnementsgelden voor het resterende deel van die Abonnementstermijn te voldoen.
3.5 Geen restituties. Behoudens het recht op beëindiging door de Abonnee ingevolge Sectie 3.3, worden geen restituties of tegoeden voor Abonnementsgelden of andere vergoedingen of betalingen verstrekt indien de Abonnee een abonnement op een Dienst beëindigt of diens Account voor het einde van een Abonnementsperiode opzegt.
3.6 Export van Dienstgegevens. Op schriftelijk verzoek van de Abonnee zal Zendesk gedurende dertig (30) dagen na de effectieve datum van beëindiging, afloop of migratie van het Account de Servicegegevens aan de Abonnee beschikbaar stellen voor export of download zoals bepaald in de Documentatie, met uitzondering van Servicegegevens die (i) zijn verwijderd in overeenstemming met de Documentatie, (ii) zijn aangemaakt en/of gebruikt in strijd met deze Overeenkomst, of (iii) tenzij verboden bij wet of gerechtelijk bevel. Daarna is Zendesk niet meer verplicht om Servicegegevens te onderhouden of te verstrekken en zal Zendesk Servicegegevens verwijderen in overeenstemming met het beleid voor het verwijderen van Servicegegevens van Zendesk dat beschikbaar is op de website van Zendesk over overeenkomsten en voorwaarden, tenzij dit bij wet of gerechtelijk bevel is verboden.
SECTIE 4. FACTURERING, PLANWIJZIGINGEN EN BETALINGEN
4.1 Betaling en facturering. Tenzij uitdrukkelijk anders is bepaald in deze Overeenkomst, een Dienstenorder, een Werkomschrijving, of in Aanvullende voorwaarden, of zoals anderszins is overeengekomen voor Gebruikskosten, zijn alle Abonnementsgelden volledig verschuldigd bij aanvang van Uw Abonnementsperiode, of met betrekking tot een Ingezette Bijbehorende Dienst, op het moment dat die Ingezette Bijbehorende Dienst wordt aangeschaft, er een abonnement op wordt genomen of anderszins wordt ingezet. De Abonnee is verantwoordelijk voor het verstrekken van geldige en actuele betalingsinformatie en de Abonnee stemt ermee in de Accountinformatie, met inbegrip van de betalingsinformatie, onmiddellijk bij te werken indien zich wijzigingen voordoen (bijvoorbeeld een wijziging in het factuuradres van de Abonnee of de vervaldatum van de creditcard). Indien de Abonnee de Abonnementskosten of andere kosten die op een Service Order of Statement of Work, of in Aanvullende Voorwaarden zijn vermeld, niet betaalt binnen vijf (5) dagen na de kennisgeving van Zendesk aan de Abonnee dat betaling achterstallig is, of indien de Abonnee de betalingsgegevens niet bijwerkt op verzoek van Zendesk, kan Zendesk, naast andere rechtsmiddelen, de toegang tot en het gebruik van de Diensten door de Abonnee, Agenten en Eindgebruikers opschorten. Zoals toegestaan door de toepasselijke wetgeving, behoudt Zendesk zich het recht voor de Abonnee boetes of rente in rekening te brengen over alle achterstallige facturen die niet onderworpen zijn aan een eerder aangemelde betwisting te goeder trouw van het verschuldigde bedrag.
4.2 Upgrades. Indien de Abonnee ervoor kiest om het Dienstplan te upgraden of het aantal Agenten dat gedurende de Abonnementsperiode toegang heeft tot en gebruik mag maken van een Dienst te verhogen, worden de met een dergelijke upgrade gepaard gaande bijkomende Abonnementsgelden in rekening gebracht in overeenstemming met de resterende Abonnementsperiode. In een eventuele volgende Abonnementsperiode zullen de Abonnementsgelden met deze upgrades in overeenstemming zijn.
4.3 Downgrades. Tijdens een Abonnementsperiode mag de Abonnee het Dienstplan niet downgraden en het aantal Agenten niet verminderen. De Abonnee mag zijn Service Plan alleen downgraden of het aantal Agenten onder een Service Plan voor een volgende Abonnementstermijn verminderen aan het einde van de dan lopende Abonnementstermijn door Zendesk dertig (30) dagen van tevoren schriftelijk op de hoogte te stellen van welke instanties zullen worden getroffen en de details van de gevraagde downgrade. In geval van degradatie dient de Abonnee alle gedegradeerde Agenten voor aanvang van de volgende Abonnementstermijn te degraderen. Downgraden van het Service Plan kan extra kosten genereren (bijv. opslagkosten) en verlies van inhoud, functies of capaciteit van de Service veroorzaken zoals beschikbaar voor Abonnee onder een Account, en Zendesk is niet verantwoordelijk voor dergelijk verlies. Indien de Abonnee niet voor het einde van de dan lopende Abonnementstermijn een nieuwe Service Order ondertekent, worden de Diensten verlengd als omschreven in artikel 3.1.
4.3.1 Opslaglimieten. Indien het Account van de Abonnee wordt gebruikt om gegevens op te slaan boven de hier vermelde opslaglimieten: https://support.zendesk.com/hc/en-us/articles/4408835043994-Adding-more-storage-to-your-default-data-storage-limit-for-Zendesk-Support, en dit blijft doen na dertig (30) dagen vanaf de kennisgeving van Zendesk aan de Abonnee, behoudt Zendesk zich het recht voor om de opslaglimieten af te dwingen of de Abonnee te belasten voor deze overschrijding totdat het Account van de Abonnee binnen de opslaglimieten valt.
4.4 Belastingen. Tenzij anders vermeld, zijn de abonnementskosten van Zendesk exclusief belastingen. De Abonnee is verantwoordelijk voor het betalen van Belastingen die worden geheven in verband met diens abonnement op de Diensten, met uitzondering van de Belastingen die worden geheven op de Zendesk Group op basis van haar netto-omzet. Zendesk zal de Abonnee voor dergelijke Belastingen factureren indien Zendesk meent daartoe wettelijk verplicht te zijn en de Abonnee stemt ermee in deze Belastingen te betalen indien deze in rekening worden gebracht. Zendesk stemt ermee in de Abonnee vrij te stellen van belastingen waarvoor de Abonnee aan Zendesk een certificaat van belastingvrijstelling verstrekt voorafgaand aan de uitgifte van een factuur; met dien verstande echter dat een dergelijke vrijstelling niet aan de Abonnee zal worden verleend na een schriftelijke mededeling aan Zendesk van een belastingdienst van het bevoegde rechtsgebied dat de Abonnee niet in aanmerking komt voor de geclaimde vrijstelling.
4.4.1 Indien de Abonnee verplicht is belastingen in te houden op betalingen aan Zendesk, zal de Abonnee aan Zendesk het verschuldigde bedrag op de factuur betalen, verminderd met een aftrek voor dergelijke ingehouden belastingen die rechtstreeks door de Abonnee aan de relevante belastingdienst moeten worden overgemaakt. De Abonnee zal Zendesk binnen 75 (vijfenzeventig) dagen na de betaling van de Abonnee aan Zendesk waarop de inhouding heeft plaatsgevonden een geldig ontvangstbewijs verstrekken voor dergelijke Belastingen die aan de relevante belastingdienst zijn afgedragen. Indien de Abonnee niet binnen 75 dagen het geldige ontvangstbewijs voor deze afgedragen Belastingen verstrekt, stemt de Abonnee ermee in en erkent hij dat hem het volledige factuurbedrag in rekening zal worden gebracht en zal moeten betalen.
4.4.2 Indien de Abonnee wettelijk verplicht is Belastingen in te houden op betalingen aan Zendesk maar dit niet doet en een factuur volledig betaalt, kan de Abonnee recht hebben op terugbetaling van de Belastingen die hadden moeten worden ingehouden. Een dergelijke terugbetaling kan alleen plaatsvinden in het eerste jaar na betaling van de betreffende factuur aan Zendesk, zodra de Abonnee Zendesk een geldig ontvangstbewijs verstrekt voor de Belastingen die aan de betreffende belastingdienst zijn afgedragen met betrekking tot die factuur.
4.5 Betaalagent. Indien de Abonnee met een kredietkaart of bepaalde andere betaalinstrumenten betaalt, voorzien de Diensten in een interface voor de accounteigenaar om de kredietkaartgegevens te wijzigen (bijvoorbeeld bij verlenging van de kaart). Betalingen die met een creditcard, debetkaart of bepaalde andere betaalmiddelen voor de Zendesk Dienst worden gedaan, worden gefactureerd en verwerkt door de Betaalagent van Zendesk. De Abonnee machtigt hierbij de Betaalagent om de creditcard van de Abonnee of een ander betaalinstrument periodiek vooraf in rekening te brengen in overeenstemming met de voorwaarden van het Service Plan voor de Diensten, en voor periodieke Abonnementskosten die van toepassing zijn op de Ingezette Gekoppelde Diensten waarop de Abonnee zich abonneert totdat het abonnement op de Diensten wordt beëindigd, en de Abonnee stemt er voorts mee in de aldus ontstane Abonnementskosten te betalen. Indien van toepassing, machtigt de Abonnee hierbij Zendesk en de Betaalagent om de creditcard van de Abonnee of een ander betaalinstrument te belasten om prepaid krediet vast te stellen. De eigenaar van de Account zal een ontvangstbewijs ontvangen bij elke aanvaarding van betaling door de Betaalagent, of hij kan een ontvangstbewijs verkrijgen binnen de Diensten om de abonnementsstatus op te volgen. Voor zover de Betaalagent niet Zendesk is, treedt de Betaalagent uitsluitend op als een facturerings- en verwerkingsagent voor en namens Zendesk en wordt de Betaalagent niet beschouwd als een verlener van de toepasselijke Dienst. De Betaalagent maakt gebruik van een derde tussenpersoon om de verwerking van creditcards te beheren en het is deze tussenpersoon niet toegestaan om factureringsgegevens van de Abonnee op te slaan, te bewaren of te gebruiken, behalve om diens creditcardgegevens voor de Betaalagent te verwerken.
4.6 Betalingsportalen. Als de Abonnee Zendesk opdracht geeft gebruik te maken van een betalingsportaal of nalevingsportaal van een leverancier dat Zendesk abonnementskosten of een percentage van een geüploade factuur in rekening brengt als verplichte vergoeding voor het zakendoen, zal de Abonnee door Zendesk worden gefactureerd voor de kosten van deze vergoeding, en zal de Abonnee verplicht zijn deze te betalen.
4.7 Promotionele kredieten. Eventuele promotionele kredieten die onder deze overeenkomst worden uitgegeven zijn onderworpen aan het Beleid inzake promotionele kredieten van Zendesk, dat beschikbaar is op de Overeenkomsten en Voorwaarden Website van Zendesk.
SECTIE 5. VERTROUWELIJKE INFORMATIE
In het kader van de Diensten zal elke Partij de Vertrouwelijke Informatie van de andere Partij beschermen tegen ongeoorloofd gebruik, ongeoorloofde toegang of ongeoorloofde bekendmaking op dezelfde wijze als elke Partij haar eigen Vertrouwelijke Informatie beschermt, maar ten minste met de nodige zorgvuldigheid. Tenzij uitdrukkelijk anders is toegestaan krachtens deze Overeenkomst, mag elke Partij de Vertrouwelijke Informatie van de andere Partij uitsluitend gebruiken om haar respectieve rechten uit te oefenen en haar respectieve verplichtingen krachtens deze Overeenkomst na te komen en zal zij dergelijke Vertrouwelijke Informatie bekendmaken (a) uitsluitend aan de werknemers en/of dienstverleners en opdrachtnemers die geen werknemer zijn die deze Vertrouwelijke Informatie moeten kennen en die gebonden zijn door geheimhoudingsvoorwaarden die bedoeld zijn om misbruik van dergelijke Vertrouwelijke Informatie te voorkomen; (b) wanneer dit nodig is om te voldoen aan een bevel of dagvaarding van een administratieve instantie of rechtbank van een bevoegde jurisdictie; of (c) wanneer dit redelijkerwijs nodig is om te voldoen aan toepasselijke wet- of regelgeving. Met uitzondering van de Geheimhoudingsovereenkomst van Zendesk Security (indien ondertekend door de Abonnee), hebben de bepalingen van deze Sectie 5 voorrang op elke geheimhoudingsovereenkomst door en tussen de Partijen en zal een dergelijke geheimhoudingsovereenkomst geen verdere kracht of effect hebben met betrekking tot de uitwisseling van Vertrouwelijke Informatie na de ondertekening van deze Overeenkomst. Deze sectie is niet van toepassing op informatie die (a) publiekelijk bekend was vóór het tijdstip van bekendmaking door de bekendmakende Partij, of (b) publiekelijk bekend wordt na een dergelijke bekendmaking door toedoen of nalaten van de ontvangende Partij in strijd met deze Overeenkomst. Voor alle duidelijkheid: elke uitwisseling van Vertrouwelijke Informatie voorafgaand aan de ondertekening van deze Overeenkomst blijft onderworpen aan een dergelijke geheimhoudingsovereenkomst. Gezien de unieke aard van Vertrouwelijke informatie komen de Partijen overeen dat elke schending of dreigende schending door een Partij bij deze Overeenkomst met betrekking tot Vertrouwelijke informatie onherstelbare schade kan toebrengen aan de andere Partij. Daarom komen de Partijen overeen dat een dergelijke schending of dreigende schending de andere Partij het recht geeft om, naast alle andere beschikbare rechtsmiddelen, een voorlopige voorziening of andere billijke voorziening te vragen.
SECTIE 6. SUB-VERWERKERS EN BEVEILIGING VAN DIENSTGEGEVENS
6.1 Sub-verwerkers. Zendesk zal gebruik maken van Subverwerkers die toegang hebben tot of Servicegegevens verwerken om te helpen bij het verlenen van de Diensten aan de Abonnee. De Abonnee bevestigt en verleent hierbij algemene toestemming voor het gebruik door Zendesk van de Subverwerkers vermeld in het Subverwerkersbeleid van Zendesk. Zendesk is verantwoordelijk voor het handelen en nalaten van leden van Zendesk Personeel en Subverwerkers in dezelfde mate als Zendesk verantwoordelijk zou zijn als Zendesk de diensten van elk Zendesk Personeel of Sub-verwerker rechtstreeks zou uitvoeren onder de voorwaarden van deze Overeenkomst. De abonnee kan zich aanmelden om kennisgevingen te ontvangen van wijzigingen in het beleid inzake subverwerkers op de beleidswebpagina.
6.2 Externe dienstverleners. Zendesk kan gebruik maken van derde dienstverleners die door de Zendesk Group worden gebruikt om te helpen bij het verlenen van de Diensten aan de Abonnee, maar die geen toegang hebben tot de Dienstgegevens. Alle externe dienstverleners die door de Zendesk Group worden gebruikt, zijn onderworpen aan geheimhoudingsverplichtingen die in wezen gelijk zijn aan de geheimhoudingsvoorwaarden die hierin zijn opgenomen. Zendesk is verantwoordelijk voor het handelen en nalaten van leden van Zendesk's externe dienstverleners in dezelfde mate als Zendesk verantwoordelijk zou zijn als Zendesk de diensten van elke externe dienstverlener rechtstreeks zou uitvoeren onder de voorwaarden van deze Overeenkomst.
6.3 Waarborgen. De Zendesk Group handhaaft passende administratieve, fysieke en technische waarborgen voor de bescherming van de veiligheid, vertrouwelijkheid en integriteit van Dienstgegevens voor Enterprisediensten in overeenstemming met de Beveiligingsmaatregelen voor Ondernemingen die worden beschreven in "Hoe wij uw Dienstgegevens beschermen (Enterprisediensten)"; voor Innovatiediensten in overeenstemming met de Beveiligingsmaatregelen voor Innovatie die worden beschreven in "Hoe wij uw Dienstgegevens beschermen (Innovatiediensten)"; alsmede in overeenstemming met de Aanvullende Voorwaarden voor alle Ingezette Bijbehorende Diensten, voor zover van toepassing. De naleving door de Zendesk Group van de Beveiligingsmaatregelen voor ondernemingen of de Beveiligingsmaatregelen voor innovatie, elk zoals van toepassing, zal worden beschouwd als naleving van de verplichtingen van de Zendesk Group om Dienstgegevens te beschermen zoals uiteengezet in deze Overeenkomst.
6.4 Dienstgegevens. Zendesk zal, en Abonnee draagt Zendesk hiertoe op, toegang hebben tot Servicegegevens om de Diensten te leveren, te beveiligen en te verbeteren. De Abonnee is als enige verantwoordelijk voor de juistheid, inhoud en rechtmatigheid van alle Dienstgegevens. Wanneer Servicegegevens worden gebruikt om Zendesk machine learning modellen te verbeteren, zal Zendesk ervoor zorgen dat Servicegegevens, waaronder Persoonsgegevens, niet door het model worden gereproduceerd bij een andere klant en zal Zendesk de nodige stappen ondernemen om dit te voorkomen, zoals het toepassen van data sanitation algoritmes op trainingsgegevens.
6.5 Contactgegevens van Agenten. Zendesk is de Gegevensbeheerder van de Contactgegevens van Agenten en zal deze Contactgegevens van Agenten verwerken in overeenstemming met de Privacykennisgeving van Zendesk en de Wereldwijde Bindende Bedrijfsregels van Zendesk die te vinden zijn op https://www.zendesk.com/privacy/ en https://www.zendesk.com/trust-center/. Abonnee is verantwoordelijk voor het informeren van zijn Agenten over hun rechten zoals uiteengezet in de Privacykennisgeving van Zendesk. U verklaart en garandeert dat U alle relevante toestemmingen, permissies en rechten hebt verkregen en alle relevante kennisgevingen hebt gedaan die nodig zijn onder de Toepasselijke wetgeving inzake gegevensbescherming zodat Zendesk de Contactgegevens van de Agent op rechtmatige wijze kan verwerken als een onafhankelijke Verwerkingsverantwoordelijke voor de doeleinden die worden uiteengezet in de Privacyverklaring van Zendesk.
6.6 Gegevensverwerkingsovereenkomst. De Gegevensverwerkingsovereenkomst, US State Addendum, en/of enige andere door Zendesk verstrekte privacyvoorwaarden die te vinden zijn op https://www.zendesk.com/trust-center/ zullen na ondertekening door de partijen door middel van verwijzing in deze Overeenkomst worden opgenomen.
SECTIE 7. TIJDELIJKE OPSCHORTING
Zendesk behoudt zich het recht voor functionaliteiten te beperken of de Diensten (of een deel daarvan), het Account van de Abonnee of de rechten van de Abonnee en/of Agenten of Eindgebruikers op toegang tot en gebruik van de Diensten op te schorten en Servicegegevens of andere content te verwijderen, uit te schakelen of in quarantaine te plaatsen indien (a) Zendesk redelijkerwijs van mening is dat de Abonnee, Agenten of Eindgebruikers deze Overeenkomst hebben geschonden; of (b) Zendesk vermoedt of ontdekt dat er kwaadaardige software is verbonden met een Account van een Abonnee of het gebruik van een Dienst door Abonnee, Agenten of Eindgebruikers. Dit recht omvat de verwijdering of uitschakeling van Service Data of andere inhoud in overeenstemming met Zendesk's Copyright Infringement Notice and Takedown Policy beschikbaar op Zendesk's Intellectual Property Website. Zendesk behoudt zich tevens het recht voor het Account van de Abonnee onmiddellijk op te schorten bij overtreding door de Abonnee van het Zendesk Gebruikers Content en Gedragsbeleid. Tenzij dit wettelijk verboden is of Zendesk wettelijk verplicht is onmiddellijk actie te ondernemen, zal Zendesk commercieel gezien redelijke inspanningen leveren om de Abonnee via e-mail op de hoogte te stellen wanneer een van de voorgaande acties wordt ondernomen. Zendesk is niet aansprakelijk jegens Abonnee, Agenten, Eindgebruikers of enige andere derde partij voor enige wijziging, opschorting of beëindiging van de rechten van de Abonnee op toegang tot en gebruik van de Diensten. Wij behouden ons het recht voor om alle vermoedens van frauduleuze, misbruikende of illegale activiteiten door de Abonnee, Agenten of Eindgebruikers naar eigen goeddunken door te verwijzen naar wetshandhavingsinstanties.
SECTIE 8. NIET-ZENDESK DIENSTEN
Indien de Abonnee besluit om Niet-Zendesk Diensten in te schakelen, te openen of te gebruiken, zijn op de toegang en het gebruik van deze Niet-Zendesk Diensten uitsluitend de voorwaarden van deze Niet-Zendesk Diensten van toepassing. Zendesk onderschrijft niet, is niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor, en doet geen uitspraken over enig aspect van dergelijke Niet-Zendesk Diensten, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, hun inhoud of de wijze waarop zij gegevens behandelen, beschermen, beheren of verwerken (met inbegrip van Dienstgegevens), of enige interactie tussen Abonnee en de aanbieder van dergelijke Niet-Zendesk Diensten. Zendesk kan de ononderbroken beschikbaarheid van dergelijke Niet-Zendesk Service functies niet garanderen, en kan de toegang daartoe stopzetten zonder dat de Abonnee recht heeft op enige terugbetaling, krediet of andere compensatie, indien, bijvoorbeeld en zonder beperking, de aanbieder van een Niet-Zendesk Service ophoudt de Niet-Zendesk Service beschikbaar te maken voor interoperabiliteit met de overeenkomstige Service op een voor Zendesk aanvaardbare wijze. Abonnee doet onherroepelijk afstand van elke vordering tegen Zendesk met betrekking tot dergelijke Niet-Zendesk Diensten. Zendesk is niet aansprakelijk voor schade of verlies veroorzaakt of beweerd te zijn veroorzaakt door of in verband met de inschakeling, de toegang of het gebruik door de Abonnee van dergelijke Niet-Zendesk Diensten, of het vertrouwen van de Abonnee op de privacypraktijken, gegevensbeveiligingsprocessen of ander beleid van dergelijke Niet-Zendesk Diensten. De Abonnee kan worden gevraagd zich te registreren voor of in te loggen op dergelijke Niet-Zendesk Diensten op hun respectievelijke websites. Door een Niet-Zendesk Dienst in te schakelen, machtigt de Abonnee Zendesk uitdrukkelijk om de inlog- en Dienstgegevens van de Abonnee bekend te maken aan de aanbieder van de Niet-Zendesk Dienst voor zover dit noodzakelijk is om het gebruik of de inschakeling van deze Niet-Zendesk Diensten te vergemakkelijken.
SECTIE 9. GRATIS PROEFPERIODES
Indien Abonnee zich registreert voor een gratis proefperiode voor een van de Diensten, zal Zendesk deze Diensten aan Abonnee beschikbaar stellen krachtens de voorwaarden vermeld op: https://www.zendesk.com/company/agreements-and-terms/free-trial-terms.
SECTIE 10. INTELLECTUELE EIGENDOMSRECHTEN
10.1 Intellectuele eigendomsrechten. Elke Partij behoudt alle rechten, aanspraken en belangen in haar respectieve Intellectuele eigendomsrechten. De rechten die aan Abonnee, Agenten en Eindgebruikers worden verleend om de Dienst(en) op grond van deze Overeenkomst te gebruiken, houden geen aanvullende rechten in op de Dienst(en) of op enige daarmee samenhangende Intellectuele Eigendomsrechten van Zendesk. Onder voorbehoud van slechts beperkte rechten op toegang tot en gebruik van de Dienst(en) zoals hierin uitdrukkelijk vermeld, blijven alle rechten, titels en belangen in en op de Diensten en alle hardware, Software en andere componenten van of gebruikt om de Diensten en Zendesk's machine learning algoritmen te leveren, met inbegrip van alle gerelateerde Intellectuele Eigendomsrechten, bij Zendesk en behoren uitsluitend toe aan Zendesk.
10.2 Feedback. De Zendesk Group heeft een volledig betaalde, royaltyvrije, wereldwijde, overdraagbare, sublicentieerbare (via meerdere lagen), toewijsbare, onherroepelijke en eeuwigdurende licentie om suggesties, verzoeken om verbetering, aanbevelingen of andere feedback met betrekking tot de Diensten die wij ontvangen van de Abonnee, Agenten, Eindgebruikers of andere derden die namens de Abonnee handelen, te implementeren, gebruiken, wijzigen, commercieel te exploiteren, op te nemen in de Diensten of anderszins te gebruiken. De Zendesk Group behoudt zich ook het recht voor om intellectuele eigendomsbescherming te zoeken voor functies, functionaliteit of onderdelen die gebaseerd kunnen zijn op of geïnitieerd zijn door suggesties, verzoeken om verbetering, aanbevelingen of andere feedback met betrekking tot de Diensten die wij ontvangen van de Abonnee, Agenten, Eindgebruikers, of andere derden die namens de Abonnee optreden.
10.3 Gebruik van Zendesk merken. De Abonnee mag de Zendesk Merken alleen gebruiken op een wijze die is toegestaan volgens de Zendesk Handelsmerk Gebruiksrichtlijnen beschikbaar op de Intellectueel Eigendom Website van Zendesk, op voorwaarde dat de Abonnee niet probeert, nu of in de toekomst, rechten te claimen op de Zendesk Merken, het onderscheidend vermogen van de Zendesk Merken af te zwakken of te verminderen, of de Zendesk Merken te gebruiken om Zendesk of Zendesk Diensten in diskrediet te brengen of verkeerd voor te stellen. Het vermogen van Zendesk om Abonnee Merken te gebruiken zal worden uiteengezet in een Service Order of in onderlinge overeenstemming tussen de Partijen.
10.4 Eigendom van Dienstgegevens. De Abonnee behoudt de eigendomsrechten, met inbegrip van alle Intellectuele eigendomsrechten, op alle Dienstgegevens die ingevolge de bepalingen van deze Overeenkomst worden verwerkt.
SECTIE 11. VERKLARINGEN, GARANTIES EN VRIJWARINGSCLAUSULES
11.1 Garanties. Elke Partij verklaart en garandeert aan de andere dat (a) deze Overeenkomst naar behoren is uitgevoerd en afgeleverd en een geldige en bindende overeenkomst vormt die afdwingbaar is tegen die Partij in overeenstemming met haar voorwaarden; (b) geen machtiging of goedkeuring van een derde partij vereist is in verband met de uitvoering, levering of uitvoering van deze Overeenkomst door die Partij; en (c) de uitvoering, levering en uitvoering van de Overeenkomst niet in strijd is of zal zijn met de voorwaarden of bepalingen van enige andere overeenkomst waarbij zij partij is of waaraan zij anderszins gebonden is.
11.2 Garanties van Zendesk. Wij garanderen dat gedurende een toepasselijke Abonnementsperiode (a) deze Overeenkomst en de Documentatie een nauwkeurige beschrijving geven van de toepasselijke administratieve, fysieke en technische waarborgen ter bescherming van de veiligheid, vertrouwelijkheid en integriteit van de Dienstgegevens; en (b) de Diensten wezenlijk zullen functioneren in overeenstemming met de toepasselijke Documentatie. Voor elke schending van een garantie in deze sectie zijn de exclusieve rechtsmiddelen van de Abonnee die welke in Sectie 3.3 zijn beschreven. De hierin opgenomen garanties zijn niet van toepassing op misbruik of ongeoorloofde wijziging van de Diensten door de Abonnee, diens Agenten of Eindgebruikers.
11.3 Vrijwaringsclausules. BEHALVE ZOALS SPECIFIEK UITEENGEZET IN SECTIE 11.2, WORDEN DE SITES EN DE DIENSTEN, MET INBEGRIP VAN ALLE SERVER- EN NETWERKCOMPONENTEN, AANGEBODEN OP EEN "AS IS"- EN "AS AVAILABLE"-BASIS, ZONDER ENIGE GARANTIE VAN WELKE AARD DAN OOK VOOR ZOVER WETTELIJK TOEGESTAAN, EN WIJ WIJZEN UITDRUKKELIJK ALLE GARANTIES AF, HETZIJ EXPLICIET OF IMPLICIET, MET INBEGRIP VAN, MAAR NIET BEPERKT TOT, ALLE IMPLICIETE GARANTIES VAN VERKOOPBAARHEID, TITEL, GESCHIKTHEID VOOR EEN BEPAALD DOEL, EN NIET-INBREUK. DE ABONNEE ERKENT DAT ZENDESK GEEN GARANTIE GEEFT DAT DE DIENSTEN ONONDERBROKEN, TIJDIG, VEILIG, VRIJ VAN FOUTEN OF VRIJ VAN VIRUSSEN OF ANDERE KWAADAARDIGE SOFTWARE ZULLEN ZIJN, EN DAT GEEN ENKELE INFORMATIE OF ADVIES VERKREGEN DOOR DE ABONNEE VAN ONS OF VIA DE DIENSTEN ENIGE GARANTIE ZAL CREËREN DIE NIET UITDRUKKELIJK IN DEZE OVEREENKOMST IS VERMELD.
SECTIE 12. SCHADELOOSSTELLING
12.1 Schadeloosstelling door Zendesk. Wij zullen de Abonnee schadeloosstellen voor en verdedigen tegen elke claim van een derde partij tegen deze Abonnee, die beweert dat het gebruik van een Dienst door deze Abonnee zoals hieronder is toegestaan een geldig octrooi, auteursrecht, handelsmerk of handelsgeheim van een derde partij schendt of onrechtmatig gebruikt (een "IP-Claim"). Zendesk zal, op kosten van Zendesk, verweer voeren tegen een dergelijke IP-Claim en schadevergoeding betalen die in verband daarmee uiteindelijk aan de Abonnee wordt toegekend, met inbegrip van redelijke honoraria en kosten van advocaten die door Zendesk voor dit verweer zijn ingeschakeld, mits (a) de Abonnee Zendesk onverwijld in kennis stelt van de dreiging of kennisgeving van een dergelijke IP-Claim; (b) Zendesk de enige, exclusieve zeggenschap en bevoegdheid heeft om advocaten te selecteren voor de verdediging, verdediging en/of schikking van een dergelijke IP-Claim (Zendesk zal echter geen schikking of compromis sluiten over een vordering die resulteert in aansprakelijkheid of erkenning van aansprakelijkheid door de Abonnee zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de Abonnee); en (c) de Abonnee volledig samenwerkt met Zendesk in verband daarmee. Indien het gebruik van een Dienst door Abonnee, Agenten of Eindgebruikers het onderwerp is geworden, of, naar de mening van Zendesk, waarschijnlijk zal worden, van een dergelijke IP-Claim, kan Zendesk, naar keuze en op kosten van Zendesk (i) voor Abonnee het recht verwerven de Dienst(en) te blijven gebruiken zoals hieronder uiteengezet; (ii) een Dienst vervangen of wijzigen om deze niet-inbreukmakend te maken; (iii) indien opties (i) of (ii) commercieel niet redelijk of uitvoerbaar zijn, zoals bepaald door Zendesk, het abonnement van de Abonnee op de Dienst(en) beëindigen en de Abonnee pro rata alle aan Zendesk betaalde Abonnementsgelden voor het ongebruikte deel van de Abonnementstermijn voor die Dienst(en) terugbetalen. Zendesk heeft geen aansprakelijkheid of verplichting uit hoofde van dit artikel 12.1 met betrekking tot een IP-claim indien een dergelijke claim geheel of gedeeltelijk is veroorzaakt door (x) de naleving van door Abonnee verstrekte ontwerpen, gegevens, instructies of specificaties; (y) wijziging van de Dienst(en) door iemand anders dan Zendesk of Zendesk Personeel; of (z) de combinatie, de werking of het gebruik van de Dienst(en) met andere hardware of software waarbij een Dienst op zichzelf niet inbreukmakend zou zijn. De bepalingen van dit artikel 12.1 vormen de enige, exclusieve en volledige aansprakelijkheid van Zendesk jegens de Abonnee en het enige rechtsmiddel van de Abonnee met betrekking tot een IP-Claim die wordt ingesteld wegens toegang tot of gebruik van een Dienst door de Abonnee, Agenten of Eindgebruikers.
12.2 Schadeloosstelling door Abonnee. De Abonnee zal Zendesk vrijwaren, verdedigen en schadeloos stellen tegen vorderingen van derden tegen Zendesk (a) voortvloeiend uit of verband houdend met het gebruik van een Dienst door de Abonnee, Agenten of Eindgebruikers in strijd met deze Overeenkomst (en niet uitsluitend voortvloeiend uit de Dienst zelf); of (b) die beweren dat de Merken van de Abonnee of de door de Abonnee geselecteerde inhoud bij het ontwerp en de uitvoering van de Diensten, met inbegrip van maar niet beperkt tot de URL, grafische voorstellingen, illustraties, logo's en merken, of Dienstgegevens inbreuk maken op een geldig octrooi, auteursrecht, handelsmerk of handelsgeheim van een derde of zich dit onrechtmatig toe-eigenen; op voorwaarde dat (i) Zendesk de Abonnee onverwijld in kennis stelt van de dreiging of kennisgeving van een dergelijke vordering; (ii) de Abonnee de enige en exclusieve zeggenschap en bevoegdheid heeft om advocaten voor verweer te selecteren en om verweer te voeren en/of een dergelijke vordering te schikken (de Abonnee zal echter geen enkele vordering schikken of compromissen sluiten die resulteert in aansprakelijkheid of erkenning van aansprakelijkheid door Zendesk zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Zendesk); en (iii) Zendesk volledig samenwerkt met de Abonnee in verband hiermee.
SECTIE 13. AANSPRAKELIJKHEIDSBEPERKING
13.1 UITSLUITING VAN SCHADE. ONDER GEEN ENKELE OMSTANDIGHEID EN ONDER GEEN ENKELE RECHTSTHEORIE (ZOWEL OP BASIS VAN CONTRACT, ONRECHTMATIGE DAAD, NALATIGHEID OF ANDERSZINS) ZULLEN DE PARTIJEN BIJ DEZE OVEREENKOMST OF HUN RESPECTIEVE GELIEERDE ONDERNEMINGEN, FUNCTIONARISSEN, DIRECTEUREN, WERKNEMERS, AGENTEN, DIENSTVERLENERS, LEVERANCIERS OF LICENTIEGEVERS AANSPRAKELIJK ZIJN VOOR DE ANDERE PARTIJ OF HAAR GELIEERDE ONDERNEMINGEN VOOR VERLOREN WINSTEN, VERLOREN VERKOPEN OF ZAKEN, VERLOREN GEGEVENS (D.W.Z. GEGEVENS DIE VERLOREN ZIJN IN DE LOOP VAN DE OVERDRACHT VIA UW SYSTEMEN OF OVER HET INTERNET BUITEN DE SCHULD VAN ZENDESK), BEDRIJFSONDERBREKING, VERLIES VAN GOODWILL, KOSTEN VOOR AFDEKKING OF VERVANGING OF VOOR ENIGE ANDERE SOORT INDIRECTE, INCIDENTELE, BIJZONDERE, EXEMPLARISCHE, GEVOLG- OF PUNITIEVE SCHADE OF VERLIES OF VOOR ENIGE ANDERE INDIRECTE SCHADE OF VERLIES VEROORZAAKT DOOR DE ANDERE PARTIJ OF HAAR GELIEERDE ONDERNEMINGEN IN VERBAND MET DEZE OVEREENKOMST, DE DIENSTEN OF PROFESSIONELE DIENSTEN, ONGEACHT OF EEN DERGELIJKE PARTIJ VAN DE MOGELIJKHEID VAN SCHADE OP DE HOOGTE WAS GESTELD OF DERGELIJKE SCHADE HAD KUNNEN VOORZIEN.
13.2 AANSPRAKELIJKHEIDSBEPERKING. NIETTEGENSTAANDE ENIGE ANDERSLUIDENDE BEPALINGEN IN DEZE OVEREENKOMST, ZAL DE TOTALE AANSPRAKELIJKHEID VAN DE ZENDESK GROUP JEGENS ABONNEE, DIENS GELIEERDE ONDERNEMINGEN OF ENIGE DERDE PARTIJ DIE VOORTVLOEIT UIT DEZE OVEREENKOMST, DE DIENSTEN OF PROFESSIONELE DIENSTEN, IN GEEN GEVAL HOGER ZIJN DAN DE ABONNEMENTSGELDEN EN/OF VERGOEDINGEN VOOR PROFESSIONELE DIENSTEN DIE DOOR DE ABONNEE ZIJN BETAALD GEDURENDE DE TWAALF (12) MAANDEN VOORAFGAAND AAN DE EERSTE GEBEURTENIS OF HET EERSTE VOORVAL DAT AANLEIDING GEEFT TOT EEN DERGELIJKE AANSPRAKELIJKHEID. ABONNEE ERKENT EN STEMT ERMEE IN DAT HET ESSENTIËLE DOEL VAN DEZE SECTIE 13.2 IS OM DE RISICO'S ONDER DEZE OVEREENKOMST TUSSEN DE PARTIJEN TE VERDELEN EN DE POTENTIËLE AANSPRAKELIJKHEID TE BEPERKEN GEZIEN DE ABONNEMENTSKOSTEN EN DE KOSTEN VOOR PROFESSIONELE DIENSTEN, DIE AANZIENLIJK HOGER ZOUDEN ZIJN ALS ZENDESK ENIGE VERDERE AANSPRAKELIJKHEID OP ZICH ZOU NEMEN ANDERS DAN HIERIN UITEENGEZET. WIJ HEBBEN VERTROUWD OP DEZE BEPERKINGEN BIJ HET BEPALEN OF WIJ DE RECHTEN VERLENEN AAN DE ABONNEE VOOR TOEGANG TOT EN GEBRUIK VAN DE DIENSTEN EN/OF DE PROFESSIONELE DIENSTEN WAARIN DEZE OVEREENKOMST VOORZIET. DE BEPERKINGEN ZOALS UITEENGEZET IN SECTIE 13.2 ZIJN NIET VAN TOEPASSING OP CLAIMS OF SCHADE ALS GEVOLG VAN DE SCHADELOOSSTELLINGSVERPLICHTINGEN VAN ZENDESK VOOR IP-CLAIMS IN SECTIE 12.1 VAN DEZE OVEREENKOMST.
13.3 TOTALE AANSPRAKELIJKHEIDSBEPERKING. DE AANSPRAKELIJKHEIDSBEPERKING IN DIT DOCUMENT GELDT VOOR HET TOTAAL VAN ALLE VORDERINGEN VAN DE ABONNEE EN DE MET HEM GELIEERDE ONDERNEMINGEN, EN IS NIET CUMULATIEF.
13.4 Rechtsgebiedspecifieke uitsluitingen. In sommige rechtsgebieden zijn de volgende uitsluitingen niet toegestaan: de uitsluiting van impliciete garanties of de aansprakelijkheidsbeperking voor incidentele schade of gevolgschade of voor eigen fraude van een partij, opzettelijk letsel aan een persoon of eigendom van een ander, of schending van de wet. Dit betekent dat sommige van de bovenstaande beperkingen mogelijk niet op de Abonnee van toepassing zijn. IN DEZE RECHTSGEBIEDEN ZAL DE AANSPRAKELIJKHEID VAN DE ZENDESK GROUP BEPERKT ZIJN VOOR ZOVER MAXIMAAL TOEGESTAAN DOOR DE WET.
13.5 Afdwingbaarheid jegens Zendesk. Alle vorderingen of schade die Abonnee tegen Zendesk kan hebben, kunnen alleen tegen Zendesk worden afgedwongen en niet tegen enige andere entiteit, noch tegen functionarissen, directeuren, vertegenwoordigers of agenten van Zendesk of enige andere entiteit.
SECTIE 14. OVERDRACHT, VOLLEDIGE OVEREENKOMST EN WIJZIGING
14.1 Overdracht. Behalve zoals hierin toegestaan, mag geen der partijen, direct of indirect, van rechtswege of anderszins, deze Overeenkomst of rechten uit hoofde van deze Overeenkomst geheel of gedeeltelijk overdragen of de uitvoering van haar taken uit hoofde van deze Overeenkomst delegeren zonder schriftelijke voorafgaande toestemming van de andere partij, welke toestemming niet op onredelijke wijze zal worden onthouden. Niettegenstaande het voorgaande (a) met inachtneming van artikel 2.6 kan de Abonnee deze Overeenkomst zonder toestemming van Zendesk overdragen aan een Filiaal of in verband met een fusie of wijziging van de zeggenschap over de Abonnee of de verkoop van alle of vrijwel alle activa van de Abonnee, mits (i) een dergelijke opvolger ermee instemt zijn verplichtingen uit hoofde van deze Overeenkomst na te komen en (ii) de Abonnee en de verkrijger het overdrachtsformulier van Zendesk ondertekenen; en (b) Zendesk kan deze Overeenkomst zonder toestemming van de Abonnee overdragen aan een lid van de Zendesk Group of in verband met een fusie of wijziging van de zeggenschap over Zendesk of de Zendesk Group of de verkoop van alle of vrijwel alle activa van Zendesk, mits een dergelijke opvolger ermee instemt zijn verplichtingen uit hoofde van deze Overeenkomst na te komen. Op verzoek van Zendesk moet de Abonnee een opdracht uitvoeren om uitvoering te geven aan de opdracht van Zendesk. Onder voorbehoud van de voorgaande beperkingen is deze Overeenkomst volledig bindend voor, komt zij ten goede aan en is zij afdwingbaar door de Partijen en hun respectieve opvolgers en rechtverkrijgenden.
14.2 Volledige Overeenkomst. Deze Overeenkomst vormt de volledige overeenkomst en vervangt alle eerdere overeenkomsten tussen de Abonnee en Zendesk met betrekking tot het onderwerp ervan. Deze Overeenkomst treedt in de plaats van de voorwaarden in inkooporders, verzoeken om informatie, verzoeken om voorstellen of andere orderdocumentatie die de Abonnee of een door de Abonnee vertegenwoordigde entiteit verstrekt en alle voorwaarden in dergelijke inkooporders, verzoeken om informatie, verzoeken om voorstellen of andere orderdocumentatie zijn nietig. Behalve indien uitdrukkelijk hierin vermeld, zijn er geen andere overeenkomsten, verklaringen, garanties of verbintenissen waarop door een van de Partijen een beroep kan worden gedaan met betrekking tot het onderwerp hiervan. Er zijn geen mondelinge beloften, voorwaarden, verklaringen, afspraken, interpretaties of voorwaarden van welke aard dan ook tussen de Partijen, behalve indien hierin uitdrukkelijk anders is bepaald. De titels in deze Overeenkomst worden slechts gemakshalve gebruikt en hebben geen invloed op de interpretatie van de bepalingen van deze Overeenkomst.
14.3 Wijziging. Zendesk kan deze Overeenkomst van tijd tot tijd wijzigen, in welk geval de nieuwe Overeenkomst eerdere versies zal vervangen. Zendesk zal de Abonnee ten minste dertig (30) dagen voor de ingangsdatum van een dergelijke wijziging op de hoogte stellen en het voortgezette gebruik van de Diensten door de Abonnee na de ingangsdatum van een dergelijke wijziging kan door Zendesk worden beschouwd als instemming van de Abonnee met een dergelijke wijziging. Dat wij nalaten om op enig moment een bepaling van deze Overeenkomst af te dwingen, houdt niet in dat wij afzien van die bepaling of van enige andere bepaling van deze Overeenkomst.
SECTIE 15. SCHEIDBAARHEID
Indien een bepaling van deze Overeenkomst door een bevoegde rechtbank of overheidsinstantie ongeldig of niet-afdwingbaar wordt verklaard, wordt deze bepaling vervangen door een andere bepaling die in overeenstemming is met het doel en de bedoeling van deze Overeenkomst, en blijven de overige bepalingen van deze Overeenkomst onverminderd van kracht.
SECTIE 16. NALEVING VAN EXPORTREGELS EN GEBRUIKSBEPERKINGEN
De Diensten en andere Zendesk-technologie, en afgeleiden daarvan, kunnen onderhevig zijn aan exportcontroles en economische sanctiewet- en regelgeving van de Verenigde Staten en andere rechtsgebieden. De Abonnee stemt ermee in zich te houden aan al deze wet- en regelgeving voor zover deze betrekking heeft op de toegang tot en het gebruik van de Diensten en andere Zendesk-technologie. Elke partij verklaart dat zij (noch haar moedermaatschappijen of aandeelhouders met zeggenschap) niet voorkomt op (noch direct of indirect voor 50% of meer, in totaal, in handen is van of anderszins wordt gecontroleerd door een persoon of personen die voorkomen op) een lijst van de Amerikaanse overheid of een andere toepasselijke lijst van aan beperkingen onderworpen partijen, en de Abonnee zal geen Agent of Eindgebruiker toestaan, en zal deze ook niet toestaan, om: (a) toegang te verkrijgen tot of gebruik te maken van een Dienst in een land of regio met een Amerikaans embargo of een Amerikaanse sanctie (bijv, Cuba, Iran, Noord-Korea, Syrië, de regio Krim in Oekraïne, de zogenaamde Donetsk People's Republic en Luhansk People's Republic regio's in Oekraïne, of enig ander land of regio waarvoor een embargo of sanctie geldt gedurende de Abonnementstermijn); (b) toegang tot of gebruik van een Dienst indien de Abonnee, Agent of Eindgebruiker wordt genoemd in (of direct of indirect 50% of meer bezit van, in totaal, of anderszins wordt gecontroleerd door, een persoon of personen die worden genoemd in) een Amerikaanse overheids- of andere toepasselijke beperkende partij; (c) toegang tot of gebruik van een Dienst indien de Abonnee, Agent of Eindgebruiker wordt genoemd in een Amerikaanse overheids- of andere beperkende partij.(c) informatie in de Diensten te plaatsen die onder toezicht staat van de Amerikaanse overheid of een andere toepasselijke lijst van aan beperkingen onderworpen partijen; (d) informatie in de Diensten te plaatsen die onder toezicht staat van de Amerikaanse overheid of een andere toepasselijke lijst van aan beperkingen onderworpen partijen. Regelgeving inzake International Traffic in Arms of andere soortgelijke wetten; of (d) toegang te verkrijgen tot of gebruik te maken van enige Dienst voor enig doel dat verboden is door de Verenigde Staten of toepasselijke internationale import- en exportwet- en regelgeving. Zendesk heeft geen verplichting of aansprakelijkheid jegens Abonnee indien een overheidsmaatregel of regelgevende actie de toegang tot de Diensten beperkt, en Abonnee stemt ermee in dat deze Overeenkomst en elke Service Order uitdrukkelijk elk recht op toegang tot de Diensten uitsluit vanuit een jurisdictie waar een dergelijke overheidsmaatregel of regelgevende beperking van kracht is. Zendesk behoudt zich het onvoorwaardelijke recht voor om een contractuele relatie met een bepaald bedrijf, rechtspersoon of individu te weigeren of te beëindigen op basis van exportcontrolebeperkingen, embargo's, sancties of andere overwegingen, voor zover de wet dat toestaat.
SECTIE 17. VERHOUDING TUSSEN DE PARTIJEN
De Partijen zijn onafhankelijke contractanten en deze Overeenkomst schept geen partnerschap, franchise, joint venture, algemeen agentschap, fiduciaire relatie of arbeidsrelatie tussen de Partijen. De Abonnee is als enige verantwoordelijk om te bepalen of de Diensten voldoen aan de technische, zakelijke of wettelijke vereisten van de Abonnee. De zakelijke partners van Zendesk en andere derden, met inbegrip van derden waarmee de Diensten integraties hebben of die door de Abonnee worden ingehuurd om adviesdiensten, implementatiediensten of toepassingen die met de Diensten interageren te leveren, zijn onafhankelijk van Zendesk.
SECTIE 18. KENNISGEVING
18.1 Kennisgevingen aan de Abonnee. Alle kennisgevingen van Zendesk aan de Abonnee uit hoofde van deze Overeenkomst kunnen schriftelijk worden gedaan per (a) nationaal erkende overnight delivery service ("Koerier") of Amerikaanse post naar het door de Abonnee op een Service Order vermelde contactadres; of (b) elektronische post naar het voor de Accounteigenaar opgegeven e-mailadres.
18.2 Kennisgevingen aan Zendesk. Alle Juridische kennisgevingen die door de Abonnee aan Zendesk worden verstrekt uit hoofde van deze Overeenkomst moeten in het Engels en schriftelijk worden afgeleverd per (a) koerier of Amerikaanse post aan 989 Market Street, San Francisco, California 94103 U.S.A. T.a.v.: Legal Department; of (b) e-mail naar legalnotice@zendesk.com. Alle andere kennisgevingen van de Abonnee aan Zendesk op grond van deze Overeenkomst moeten in het Engels en schriftelijk per elektronische post worden ingediend bij revops@zendesk.com.
18.3 Alle kennisgevingen die door een Partij aan de andere worden verstrekt, worden geacht te zijn gedaan onmiddellijk na bezorging per e-mail; of op de vroegste van ofwel een bewijs van aflevering of twee (2) werkdagen na indiening bij de post of bij een Koerier zoals hierboven toegestaan.
SECTIE 19. TOEPASSELIJK RECHT
Deze Overeenkomst wordt beheerst door de wetten van de Staat Californië, zonder verwijzing naar conflicterende rechtsbeginselen. Alle geschillen in het kader van deze Overeenkomst zullen worden beslecht door een rechtbank met algemene rechtsbevoegdheid in San Francisco County, Californië. U stemt er hierbij uitdrukkelijk mee in zich te onderwerpen aan de exclusieve persoonlijke rechtsbevoegdheid van dit rechtsgebied voor de beslechting van geschillen met betrekking tot deze Overeenkomst, of met betrekking tot de toegang tot of het gebruik van de Diensten door de Abonnee, Agenten of Eindgebruikers.
SECTIE 20. FEDERALE OVERHEIDSBEPALINGEN INZAKE EINDGEBRUIK
Indien de Abonnee een Amerikaans federaal overheidsdepartement of -agentschap is of namens een dergelijk departement of agentschap contracteert, is elk van de Diensten een "Commercieel Product" zoals die term is gedefinieerd in 48 C.F.R. §2.101, bestaande uit "Commerciële Computersoftware" en "Commerciële Computersoftwaredocumentatie", zoals die termen worden gebruikt in 48 C.F.R. §12.212 of 48 C.F.R. §227.7202. In overeenstemming met 48 C.F.R. §12.212 of 48 C.F.R. §227.7202-1 tot en met 227.7202-4, zoals van toepassing, worden de Diensten aan de Abonnee in licentie gegeven met alleen die rechten zoals bepaald onder de voorwaarden en bepalingen van deze Overeenkomst.
SECTIE 21. ETHISCH GEDRAG EN NALEVING
Geen van de partijen, noch een van haar werknemers of vertegenwoordigers, heeft direct of indirect illegale of ongepaste steekpenningen of smeergeld (in de vorm van een betaling, geschenk, onrechtmatig voordeel of iets van waarde) aangeboden, ontvangen of aangeboden gekregen, of zal dit in verband met deze Overeenkomst aanbieden of aanvaarden. Alle partijen komen overeen te voldoen aan de Amerikaanse Foreign Corrupt Practices Act van 1977, de Britse Bribery Act van 2010 en alle gelijkwaardige anticorruptievoorschriften in andere rechtsgebieden die redelijkerwijs van toepassing zijn op deze Overeenkomst. Bescheiden en redelijke geschenken, maaltijden, amusement en andere vormen van gastvrijheid die in het kader van de normale bedrijfsuitoefening worden aangeboden, zonder enige corrupte bedoeling om zaken te verkrijgen of te behouden, of om een overheidsbeslissing te beïnvloeden, vormen geen inbreuk op bovengenoemde beperking. Zendesk zal zich houden aan haar Gedragscode bij het verlenen van de Diensten zoals hier beschikbaar: https://www.zendesk.com/company/policies-and-guidelines/. Indien de Abonnee kennis neemt van enige schending van de bovenstaande beperkingen door Zendesk, zal de Abonnee redelijke inspanningen leveren om Zendesk onmiddellijk op de hoogte te stellen op legalnotice@zendesk.com.
SECTIE 22. OVERLEVING
Secties 2.1, 3.5, 3.6, 4.4, 5 – 7, 10, 12 – 19 en 23 blijven van kracht na beëindiging van deze Overeenkomst met betrekking tot het gebruik van de Diensten door de Abonnee, Agenten of Eindgebruikers. Beëindiging van deze Overeenkomst houdt geen beperking in van de aansprakelijkheid van een Partij inzake verplichtingen die vanaf of voor de beëindiging zijn ontstaan of inzake enige schending van deze Overeenkomst.
SECTIE 23. DEFINITIES
Wanneer in deze Overeenkomst termen worden gebruikt waarvan de beginletters een hoofdletter zijn, dan hebben deze termen de volgende betekenis:
"Account" betekent alle accounts of instanties gecreëerd door of namens de Abonnee of diens Gelieerde Ondernemingen binnen de Diensten.
"Aanvullende Functie(s)" betekent aanvullende functies of functionaliteit (bv. Built by Zendesk Marketplace Applicaties, Zendesk Labs apps of Early Access Programma’s) die beschikbaar zijn of ingeschakeld kunnen worden via de Diensten, maar die geen deel uitmaken van de Dienst. Aanvullende Functies omvatten ook diensten van derden die worden gekocht en/of waarop een abonnement wordt genomen via een Dienstenorder en die worden geïdentificeerd als zijnde doorverkocht door Zendesk en die vallen onder de alternatieve overeenkomst van een dergelijke derde. Aanvullende Functies worden afzonderlijk en los van het Service Plan van de Abonnee en de Geassocieerde Diensten gekocht of ingeschakeld.
"Gelieerde Onderneming(en)" betekent, met betrekking tot een Partij, elke entiteit die direct of indirect controle uitoefent, wordt gecontroleerd door, of onder gezamenlijke controle door een dergelijke Partij staat, waarbij "controle" (inclusief, met overeenkomstige betekenis, de termen "gecontroleerd door" en "onder gezamenlijke controle") betekent het bezit, direct of indirect, of de macht om te besturen, of het beleid van het management en het beleid van een dergelijke persoon te bepalen, hetzij door eigendom van effecten met stemrecht, door een contract of op een andere manier.
"Agent(en)" betekent een individueel persoon (inclusief die van Gelieerde Ondernemingen van de Abonnee) die bevoegd is om de Dienst(en) te gebruiken via het Account van de Abonnee als een agent, eigenaar van de account en/of beheerder, elk zoals geïdentificeerd d.m.v. een individuele Agentlogin.
"Agent Contact Informatie" betekent persoonlijke gegevens over Agenten van de Abonnee, zoals hun naam en e-mailadres, die Zendesk apart van de Diensten opslaat om, onder andere, te communiceren met Agenten van de Abonnee in verband met de levering en ondersteuning van Diensten door Zendesk. Contactgegevens van Agenten worden niet beschouwd als Dienstgegevens.
"Agentlogin" betekent een unieke gebruikersnaam en het daaraan verbonden wachtwoord dat is verstrekt aan een persoon om deze toegang tot de Diensten te verlenen.
"Overeenkomst" betekent de Hoofddienstverleningsovereenkomst samen met alle Aanvullende Voorwaarden, Dienstorder en andere wederzijds uitgevoerde documenten. De Main Services Agreement kan ook worden aangeduid als "Master Subscription Agreement" of "MSA".
"API" betekent de toepassingsprogrammeerinterfaces die worden ontwikkeld, beschikbaar gesteld en ingesteld door Zendesk waarmee Abonnees toegang kunnen verkrijgen tot bepaalde functionaliteit van de Diensten, inclusief, zonder beperking, de REST-API die de interactie met de Diensten automatisch mogelijk maakt via HTTP-verzoeken en de toepassingsontwikkelings-API die integratie van de Diensten met andere webtoepassingen mogelijk maakt.
"Bijbehorende Diensten" betekent producten, diensten, functies en functionaliteiten die zijn ontworpen om te worden gebruikt in combinatie met de Diensten die niet zijn inbegrepen in het Dienstplan waarop U zich abonneert. Voor alle duidelijkheid: Aanvullende Functies waarvan uitdrukkelijk is vermeld dat zij onder afzonderlijke Aanvullende Voorwaarden vallen, worden niet beschouwd als een Bijbehorende Dienst. Wanneer de Abonnee een Gekoppelde Dienst heeft gekocht, ingezet of zich daarop heeft geabonneerd, wordt die Gekoppelde Dienst een "Ingezette Gekoppelde Dienst" genoemd.
"Gebouwd door Zendesk Marketplace Applicaties" betekent integraties en applicaties die door Zendesk of haar Affiliates zijn gecreëerd of ontwikkeld en beschikbaar zijn gesteld in de Zendesk Marketplace (beschikbaar op https://www.zendesk.com/marketplace/) waarop deze Overeenkomst van toepassing is, tenzij Zendesk anderszins een andere overeenkomst aan Abonnee communiceert op het moment van inzet van of toegang tot de integratie of applicatie.
"Vertrouwelijke informatie" betekent alle informatie die door een partij aan de andere partij wordt meegedeeld in tastbare vorm en die als vertrouwelijk wordt aangemerkt of is informatie, ongeacht de vorm, waarvan een redelijk persoon zou begrijpen dat deze vertrouwelijk is, gezien de aard van de informatie en de omstandigheden van de bekendmaking, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, de prijsstellingsvoorwaarden, productplannen en -ontwerpen, bedrijfsprocessen, beveiligingsmeldingen en communicatie over belangenbehartiging van klanten. Niettegenstaande het voorgaande, omvat Vertrouwelijke Informatie geen informatie die (a) reeds gekend was door de ontvangende Partij op het moment van bekendmaking door de bekendmakende Partij; (b) door de ontvangende Partij werd of wordt verkregen van een derde partij waarvan de ontvangende Partij niet weet dat deze onder een geheimhoudingsplicht valt met betrekking tot dergelijke informatie; (c) algemeen beschikbaar is of wordt voor het publiek anders dan door schending van deze Overeenkomst of een andere geldige overeenkomst tussen de Partijen; of (d) onafhankelijk werd of wordt ontwikkeld door de ontvangende Partij zonder gebruik te maken van de Vertrouwelijke Informatie van de bekendmakende Partij.
“Verwerkingsverantwoordelijke” verwijst naar de entiteit die het doel van en de middelen voor de verwerking van Persoonsgegevens vaststelt.
"Documentatie" betekent alle schriftelijke of elektronische documentatie, afbeeldingen, video, tekst of geluiden die de functionaliteiten of beperkingen van de Diensten specificeren of Service Plans beschrijven, zoals van toepassing, die door Zendesk aan Abonnee wordt verstrekt of beschikbaar wordt gesteld in het/de toepasselijke Zendesk helpcentrum(s), Site of Zendesk developer website (https://developer.zendesk.com/); op voorwaarde echter dat Documentatie specifiek alle "community gemodereerde" forums uitsluit zoals verstrekt of toegankelijk via dergelijke kennisbank(en).
"Eindgebruiker(s)" betekent elke persoon of entiteit anders dan de Abonnee of Agenten met wie de Abonnee, diens Agenten, of diens andere Eindgebruikers interactie hebben tijdens het gebruik van een Dienst.
"Enterprisediensten" betekent elke Dienst die niet wordt aangeduid in de Innovatiedienstenlijst van Zendesk die beschikbaar is op de Overeenkomsten en Voorwaarden Website van Zendesk. Professionele diensten worden ook niet beschouwd als ondernemingsdiensten.
"Geval van overmacht" betekent alle omstandigheden buiten de redelijke controle van Zendesk, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, een daad van God, daad van de overheid, overstroming, brand, aardbeving, burgerlijke onrust, terreurdaad, staking of ander arbeidsprobleem (anders dan een waarbij Zendesk werknemers betrokken zijn), storing of vertraging van de internetprovider, Niet-Zendesk Services, of handelingen van derden, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, denial of service aanval.
"How We Protect Your Service Data (Enterprise Services)" betekent de website die te raadplegen is op: https://www.zendesk.com/company/customers-partners/protect-service-data-enterprise-services/
"How We Protect Your Service Data (Innovation Services)" betekent de website die te raadplegen is op: https://www.zendesk.com/company/customers-partners/protect-service-data-innovation-services/
"Innovatiediensten" betekent elke Dienst of functie die wordt aangeduid in de Innovatiedienstenlijst van Zendesk die beschikbaar is op de Overeenkomsten en Voorwaarden Website van Zendesk.
"Intellectuele Eigendomsrechten" betekent alle octrooien, uitvindingen, auteursrechten, handelsmerken, domeinnamen, handelsgeheimen, expertise en alle andere intellectuele eigendom en/of eigendomsrechten van een Partij.
"Juridische Kennisgeving" betekent elke kennisgeving die door de Abonnee aan Zendesk wordt verstrekt ingevolge Secties 3.3 en 12.1 van deze Overeenkomst.
"Kwaadaardige Software" betekent alle virussen, malware, Trojaanse paarden, tijdbommen of andere soortgelijke schadelijke software.
"Niet-Zendesk Diensten" betekent producten, toepassingen, diensten, software, netwerken, systemen, directory's, websites, databases en informatie van derden waar een Dienst een koppeling mee maakt of waarmee de Abonnee een verbinding kunt maken of die de Abonnee kan inschakelen in combinatie met een Dienst, inclusief, zonder beperking, Niet-Zendesk Diensten die rechtstreeks door de Abonnee of in diens opdracht in een Account geïntegreerd kunnen zijn.
"Betaalagent(en)" betekent Zendesk, Inc. of een door Zendesk aangewezen betaalagent. Als de Abonnee er bijvoorbeeld voor kiest om voor een Dienst te betalen met een creditcard of bepaalde andere betaalinstrumenten in een andere munteenheid dan de U.S. Dollar, dan kan Zendesk de Betaalagent aanwijzen als Zendesk International Limited, een vennootschap naar Iers recht, Registratienr. 519184.
"Personeel" betekent werknemers en/of en opdrachtnemers die geen werknemer zijn van de Zendesk Group die ingeschakeld worden door de Zendesk Group in verband met de uitvoering onder deze Overeenkomst.
"Geplande Uitvaltijd" betekent geplande uitvaltijd voor upgrades en onderhoud aan de Diensten die is ingepland voorafgaand aan dergelijke upgrades en onderhoud.
"Privacyverklaring" betekent de privacyverklaring van Zendesk die te vinden is op https://www.zendesk.com/company/agreements-and-terms/privacy-notice.
"Professionele Diensten" betekent advies- of professionele diensten (waaronder trainings-, succes- en implementatiediensten) die door Zendesk Personeel worden geleverd zoals aangegeven op een Service order of ander schriftelijk document zoals een SOW. Professionele Diensten kunnen in de Documentatie of SOW ook worden aangeduid als Adviesdiensten.
"Dienst(en)" betekent de producten en diensten die door de Abonnee online worden gebruikt of besteld via een link of via een Dienstenorder waarin naar deze Overeenkomst wordt verwezen, op proef of tegen betaling, en ongeacht of het Enterprisediensten of Innovatiediensten betreft, en die door Ons online beschikbaar worden gesteld via de toepasselijke aanmeldlink voor abonnees en andere door Ons aangewezen webpagina's, met inbegrip van, afzonderlijk en gezamenlijk, de toepasselijke Software, updates, API, Documentatie, en alle Ingezette Bijbehorende Diensten die onder deze Overeenkomst worden geleverd. "Diensten" omvatten (a) Niet-Zendesk Diensten zoals die term is gedefinieerd in deze Overeenkomst; en (b) alle Aanvullende Functies of Gekoppelde Diensten die niet krachtens deze Overeenkomst of het Service Plan van de Abonnee worden verleend. Van tijd tot tijd kunnen de namen en beschrijvingen van de Diensten of een afzonderlijke Dienst worden gewijzigd. Voor zover de Abonnee op grond van een eerder Service Order of een andere eerdere aanvaarding van deze Overeenkomst toegang krijgt tot een dergelijke Dienst als aldus omschreven, wordt deze Overeenkomst geacht van toepassing te zijn op dergelijke Dienst zoals opnieuw genoemd of omschreven.
"Dienstgegevens" betekent alle elektronische gegevens, tekst, berichten, mededelingen of andere materialen die door de Abonnee, Agenten en Eindgebruikers in verband met het gebruik van de Dienst door de Abonnee zijn ingediend bij en opgeslagen in een Dienst, met uitzondering van de Contactgegevens van Agenten.
"Service Order" betekent het/de door Zendesk gegenereerde service bestelformulier(en) of online besteldocument of -proces dat door de Abonnee is ingevuld, uitgevoerd of goedgekeurd met betrekking tot het abonnement van de Abonnee op een Dienst, waarin onder meer het aantal Agenten kan worden vermeld dat bevoegd is een Dienst te gebruiken onder het abonnement van de Abonnee en het toepasselijke Service Plan.
"Dienstplan(nen)" betekent het pakket aan dienstplan(nen) en de daaraan verbonden functionaliteit en diensten (zoals nader beschreven op de Site en in Documentatie die van toepassing is op de Dienst) voor de Diensten.
“Site” betekent een website die wordt beheerd door de Zendesk Group, inclusief www.zendesk.com, alsook alle andere websites die de Zendesk Group beheert (maar dit omvat niet de Diensten).
"Software" betekent software die wordt geleverd door Zendesk (door downloaden of toegang via het internet) waarmee Agenten of Eindgebruikers alle functionaliteit in verband met de toepasselijke Dienst kunnen gebruiken.
"Standaard abonnementskosten" betekent de catalogusprijs zonder korting van Zendesk voor de toepasselijke Diensten in verband met de toegang van de Abonnee tot en het gebruik van een Account.
“Subverwerker(s)” betekent elke door Zendesk ingeschakelde derde gegevensverwerker, met inbegrip van entiteiten uit de Zendesk Group, die Dienstgegevens van Zendesk ontvangt voor Verwerking namens de Abonnee en in overeenstemming met de instructies van de Abonnee (zoals gecommuniceerd door Zendesk) en de voorwaarden van zijn schriftelijk subcontract, zoals verstrekt op: https://support.zendesk.com/hc/en-us/articles/360022185294.
"Abonnee" betekent de hierboven genoemde partij met het adres zoals vermeld op de Service Order en kan ook worden aangeduid als "U" of "Uw".
"Merken van het Abonnement" betekent alle handelsmerken, dienstmerken, dienst- of handelsnamen, slogans, logo's of andere aanduidingen van het Abonnement.
"Abonnementsgelden" betekent alle kosten die verbonden zijn aan Uw toegang tot en gebruik van een Account.
"Abonnementsperiode" betekent de periode gedurende welke U ermee in heeft gestemd U te abonneren op een Dienst.
"Aanvullende Voorwaarden" betekent de aanvullende voorwaarden (a) die zijn opgenomen of geïntegreerd in een Service Order via een hyperlink of andere verwijzing (bijv. wanneer een Ingezette Bijbehorende Dienst wordt gekocht); (b) die van toepassing zijn op Professionele Diensten wanneer deze door U worden gekocht; (c) die van toepassing zijn op Aanvullende Functies wanneer deze door U worden ingeschakeld; (d) die Dienstspecifieke Voorwaarden van Zendesk zijn; en (e) die Regiospecifieke Voorwaarden van Zendesk zijn.
"Belastingen" betekent belastingen, heffingen, accijnzen of soortgelijke overheidsheffingen, inclusief toegevoegde waarde-, verkoops-, gebruiks- of bronbelastingen, te heffen door lokale, staats-, provinciale of buitenlandse rechtsgebieden.
"Gebruikskosten" betekent aanvullende Abonnementsgelden die verschuldigd worden door de Abonnee in verband met het gebruik van bepaalde functies en functionaliteit die de Abonnee inschakelt binnen de Dienst.
"Zendesk" betekent Zendesk, Inc., een onderneming uit Delaware, of een van haar opvolgers of rechtverkrijgenden en kan ook worden aangeduid als "Wij", "Ons" of "Onze".
"De Overeenkomsten en Voorwaarden Website van Zendesk" betekent de website die te vinden is op: https://www.zendesk.com/company/agreements-and-terms.
"Zendesk Group" betekent Zendesk, Inc., een onderneming gevestigd in Delaware samen met al diens Gelieerde Ondernemingen.
"Zendesk's In-Product Cookiebeleid" betekent het beleid zoals vermeld op https://omsupport.zendesk.com/hc/en-us/articles/360022367393-Zendesk-in-product-cookie-policy.
"De Website Intellectuele Eigendom van Zendesk" betekent de website op: https://www.zendesk.com/company/trademark-property/.
"Zendesk Merken" betekent alle handelsmerken, dienstmerken, service- of handelsnamen, taglines, logo's of andere aanduidingen van Zendesk, de Zendesk Group, of haar of hun Filialen, al dan niet gedeponeerd.
"De Regiospecifieke Voorwaarden van Zendesk" betekent de Aanvullende Voorwaarden die van toepassing zijn in bepaalde rechtsgebieden zoals vermeld op: https://www.zendesk.com/company/agreements-and-terms/region-specific-terms/.
"De Dienstspecifieke Voorwaarden van Zendesk" betekent de Aanvullende Voorwaarden die van toepassing zijn op het gebruik van verschillende Diensten zoals vermeld op: https://support.zendesk.com/hc/en-us/articles/360047508453.
"Het Subverwerkersbeleid van Zendesk" betekent het beleid beschikbaar op: https://support.zendesk.com/hc/en-us/articles/4408883061530.
"Zendesk's Gebruikersinhoud en Gedragsbeleid" betekent het beleid zoals vermeld op: https://omsupport.zendesk.com/hc/en-us/articles/360022367333.