Toegankelijkheid van Zendesk-producten
Bij Zendesk zien we toegankelijkheid niet als een technische of zakelijke kwestie. We zien het als een menselijke kwestie. Het gaat om inclusiviteit en kansen voor iedereen.
De klantenservice-industrie is een bron van banen voor miljoenen mensen, en als mensen onze technologie niet kunnen gebruiken, hebben ze geen toegang tot die banen. Omdat we klantenservicesoftware voor andere bedrijven aansturen, is het ook onze taak om ervoor te zorgen dat hun klanten hulp kunnen krijgen, ongeacht hoe ze toegang hebben tot technologie of de wereld ervaren.
Ons doel is niet alleen om te voldoen aan de industriestandard, WCAG 2.1 AA, maar om waar mogelijk verder te gaan. We willen dat iedereen die Zendesk met ondersteunende technologie gebruikt, een succesvolle en positieve ervaring ervaart.
Toegankelijkheid is een voortdurende inspanning, en we erkennen dat er problemen door ons releaseproces kunnen glippen. Als u een probleem met een van onze producten opmerkt, gebruik dan een van de onderstaande kanalen om het ons te laten weten.
Wat we aan het doen zijn
Om toegankelijke producten te leveren, besteden we aandacht aan Toegankelijkheid gedurende onze hele releasecyclus. Dit omvat:
Het volgen van de standaarden en documentatie gemaakt door ons Product Accessibility team.
Training van iedereen die betrokken is bij het leveren van onze producten met betrekking tot ondersteunende technologie en best practices op het gebied van toegankelijkheid. Dit omvat designers, ingenieurs, product- en programmamanagers, en inhoudsschrijvers. Op een persoonlijk niveau proberen we ervoor te zorgen dat alle Zendesk product- en engineeringwerknemers nadenken over de mensen aan de andere kant van het internet door verhalen en feedback te delen.
- Gebruikmakend van Garden, ons ontwerpsysteem, vanaf het vroege ontwerp tot en met de ontwikkeling om een toegankelijke basis voor al onze producten te garanderen.
Het testen van onze producten vóór de release met zowel handmatige als geautomatiseerde technieken.
Het regelmatig uitvoeren van onderzoek met agents, admins en eindgebruikers die afhankelijk zijn van ondersteunende technologie om feedback te verzamelen en ons te helpen verbeteringen te prioriteren.
Het systematisch bijhouden van de voortgang van zowel remediëring als nieuwe functies om kwaliteitsverbeteringen te stimuleren
Het inschakelen van externe auditors om regelmatige nalevingsaudits van onze producten uit te voeren.
- Het luisteren naar feedback van klanten. Gelieve de kanalen te gebruiken die hieronder worden vermeld om contact op te nemen.
Raadpleeg ons helpcenter om onze huidige Toegankelijkheidsfuncties te bekijken.
Aanbevolen schermlezers en browsers
Raadpleeg de specifieke systeemvereisten van uw Zendesk-product voor aanbevelingen met betrekking tot combinaties van besturingssysteem en browser. Zorg ervoor dat u de nieuwste versies van alle software hebt, zodat u profiteert van bug fixes op het gebied van Toegankelijkheid.
Om de best mogelijke schermlezerondersteuning in Zendesk-producten te garanderen, raden we het volgende aan:
- Windows: Gebruik de nieuwste versie van Google Chrome, gecombineerd met de nieuwste versie van Jaws of NVDA.
MacOS: Gebruik de nieuwste versie van Safari, in combinatie met VoiceOver, die beide in het besturingssysteem zijn ingebouwd.
Naleving op het gebied van Toegankelijkheid
Zendesk gebruikt het Voluntary Product Accessibility Template (VPAT) om een Accessibility Conformance Report (ACR) te publiceren, waarin een audit van onze systemen wordt gedocumenteerd ten opzichte van WCAG 2.1 AA uitgevoerd door een externe toegankelijkheidsleverancier.
Één gebruik van de rapporten is om te beschrijven hoe de toegankelijkheidsfuncties van het Zendesk-product federale agentschappen helpen om te voldoen aan de vereisten van Sectie 508-normen. Dit kan federale contractfunctionarissen en andere kopers helpen bij het maken van voorlopige beoordelingen over de beschikbaarheid van commerciële "Elektronische en Informatietechnologie"-producten en -diensten met functies die Toegankelijkheid ondersteunen.
European Accessibility Act (EAA)
Onze Accessibility- en Product-teams zijn bezig met een proces van beoordeling van onze producten en documentatie voor de nieuwe regelgeving die van kracht wordt als onderdeel van de EAA op 28 juni 2025. Aanvullende informatie zal beschikbaar worden gesteld aan klanten vóór die datum.
Op dit moment hebben we de volgende rapporten beschikbaar:
Product | Accessibility conformance report | Laatst bijgewerkt |
---|---|---|
Ervaring van ondersteuningsmedewerker | Support Agent Experience (VPAT 2.5 International Edition) | Januari 2025 |
Zendesk Web Widget voor berichten (aanbevolen webwidget voor Toegankelijkheid) | Zendesk Web Widget (VPAT 2.5 Internationale Editie) | Januari 2025 |
Gids Helpcenter | Gids Helpcenter (VPAT 2.5 Internationale Editie) | Augustus 2024 |
Zendesk aanmeldings- en registratie-ervaring | Zendesk aanmeldings- en registratie-ervaring (VPAT 2.4) | Maart 2023 |
Zendesk SDK (Android) (aanbevolen Mobile SDK (Android) voor Toegankelijkheid) | Zendesk SDK (Android) (VPAT 2.4) | December 2023 |
Zendesk SDK (iOS) (aanbevolen Mobile SDK (iOS) voor Toegankelijkheid) | Zendesk SDK (iOS) (VPAT 2.4) | September 2023 |
Classic Mobile SDK voor Android | Classic Mobile SDK voor Android (VPAT 2.3) | December 2019 |
Classic Mobile SDK voor iOS (upgrade aanbevolen naar Zendesk SDK (iOS)) | Classic Mobile SDK voor iOS (VPAT 2.3) | December 2019 |
Beheercentrum | Beheercentrum (VPAT 2.3) | December 2019 |
Classic Web Widget (upgrade aanbevolen naar Zendesk Web Widget) | Classic Web Widget (VPAT 2.3) | December 2019 |
Hoe contact op te nemen
Als u vragen hebt over enig aspect van de Toegankelijkheid van een Zendesk-product, bieden we de volgende kanalen aan om contact op te nemen:
- Om toegankelijkheidsfeedback te geven, gebruik het feedbackforum voor producttoegankelijkheid in de Zendesk Community.
- Om meer te weten te komen over onze naleving, gelieve de Accessibility conformance reports hierboven te raadplegen.
- Als u aanvullende vragen hebt, gebruik dan de richtlijnen bij Zendesk-klantenservice om contact op te nemen.
- Als u problemen ondervindt met een van de bovenstaande kanalen, stuur dan een e-mail naar product-accessibility@zendesk.com.