Overslaan naar belangrijkste inhoud

Artikel 2 min read

Zendesk-update: veiligheid en thuiswerken

Door Tom Keiser, Chief Operating Officer

Laatst gewijzigd 12 maart 2020

Zendesk houdt de situatie rond COVID-19 (het coronavirus) nauwlettend in de gaten nu dit zich wereldwijd verspreidt. We houden met diverse scenario’s rekening en onze hoogste prioriteit ligt nu bij de veiligheid van onze 3500 medewerkers en het ondersteunen van meer dan 155.000 bedrijven — en hun klanten — die van Zendesk afhankelijk zijn.

Ons Business Continuity Plan, dat speciaal voor dit soort situaties is opgesteld, is erop gericht om de services en bedrijfsactiviteiten van Zendesk zo optimaal mogelijk te laten functioneren gedurende deze noodsituatie.

Vooruitkijkend

Wij leven mee met onze klanten en begrijpen heel goed dat dit een moeilijke tijd is. Weet dat we jou centraal blijven stellen in alles wat we doen. Je kunt hetzelfde supportniveau als altijd van ons verwachten. We zullen reageren op je berichten, je vragen beantwoorden en je problemen oplossen. Ons personeel is in staat om op afstand te werken, dus je kunt erop rekenen dat we beschikbaar zijn wanneer je ons nodig hebt, alleen dit keer virtueel.

Dit blijft uiteraard gelden nu steeds meer landen en steden overal ter wereld tijdelijke beperkingen instellen op het gebied van reizen en openbare gelegenheden sluiten.

Zendesk is een cloudoplossing en kan op elk moment vanaf elke locatie worden gebruikt. We kunnen dus gewoon dezelfde fantastische support blijven leveren aan klanten zoals altijd, zelfs als je zelf vanuit huis werkt.

Verder hebben we zwaar geïnvesteerd in een robuuste infrastructuur om te zorgen voor de hoogst mogelijke betrouwbaarheid.

Wat doet Zendesk op dit moment?

Naar aanleiding van COVID-19 hebben we de volgende strategieën geïmplementeerd:

  • 24/7 monitoring wereldwijd van de impact van COVID-19;

  • Dagelijkse communicatie sinds 27 januari 2020 van het COVID-19-team dat zich bezighoudt met gezondheid, veiligheid en bedrijfscontinuïteit;

  • Dagelijkse vergaderingen over continuïteitsstrategie;

  • Een tijdelijke focus op virtuele events, zoals Relater op 24 maart, in plaats van persoonlijke bijeenkomsten en conferenties;
  • Implementatie van verplichte reisbeperkingen en verplicht thuiswerken voor medewerkers van alle Zendesk-vestigingen wereldwijd;

  • Validatie van de capaciteit van belangrijke partners die thuiswerken elke dag mogelijk maken.

Zorgen voor onze medewerkers

In een poging bij te dragen aan de veiligheid van onze Zendesk-medewerkers, heeft Zendesk alle zakelijke reizen tijdelijk opgeschort. Hoewel we klanten, partners en prospects graag persoonlijk ontmoeten, is dit naar onze mening de juiste beslissing tot het weer veilig is om te reizen. Tot die tijd zetten we alle tools in die wij ter beschikking hebben om de relaties te onderhouden die van zo vitaal belang zijn voor Zendesk.

Werken met non-profitinstellingen

In een poging om non-profitinstellingen en plaatselijke organisaties te helpen die door COVID-19 worden getroffen, doneert het Zendesk Tech For Good-programma gratis software en support die vrijwilligerswerk, hulpactiviteiten, hulp aan huis en meer mogelijk maken. Dit kan je hier gratis aanvragen.

Aarzel niet om contact met ons op te nemen

Wij blijven de situatie elke dag monitoren en komen met nieuwe updates van dit blog wanneer dat nodig is. Weet dat wij klaarstaan via support@zendesk.com om je te helpen, zodat je fantastische ervaringen kunt blijven leveren aan je klanten.

Verwante verhalen

Artikel
8 min read

Personeelsoptimalisatie: De ultieme guide voor 2024

Personeelsoptimalisatie maakt processen efficiënter en werknemers productiever, en biedt meer flexibiliteit met betrekking tot je omzet. Lees er hieronder meer over.

Artikel
3 min read

De AI-gedreven toekomst van CX en EX is aangebroken, en wij zijn je gids

We organiseren ons event Zendesk Relate van 16 tot en met 18 april in Las Vegas, boordevol inspirerende sprekers, waardevolle inzichten en bruikbare best practices.

Artikel
4 min read

Wat zijn Zendesk-formulieren

Bij Zendesk gebruiken we online formulieren die op de verschillende communicatiekanalen kunnen worden geïmplementeerd en waarmee…

Artikel
3 min read

Geef klanttevredenheid een boost met behulp van Zendesk Customer Service Reports

Alle verzoeken die bij de klantenservice binnenkomen vertellen een waardevol verhaal over je klanten. Wat willen…