Overslaan naar belangrijkste inhoud

Artikel 1 min read

Zendesk als omnichannel CRM

Door het combineren van Zendesk Sell en Zendesk Support behaalt je organisatie moeiteloos resultaten met één CRM-systeem.

Door Kirsten Thijssen

Laatst gewijzigd 14 november 2023

Twee handen met wijzende wijsvingers

Wij helpen organisaties bij het realiseren van een hoge klanttevredenheid en het behalen van de bedrijfsdoelstellingen. De Zendesk CRM software-oplossing biedt salesteams en klantenservicemedewerkers alles wat ze nodig hebben om succesvol te zijn in hun werk.

Naadloos samenwerken in één CRM

Om je klanten goed en succesvol van dienst te kunnen zijn, wil je dat de CRM-software die je gebruikt voor jou werkt in plaats van andersom. Het CRM-systeem van Zendesk laat de verschillende teams binnen je organisatie daarom naadloos samenwerken op basis van dezelfde klantgegevens. Dat scheelt een hoop administratie, voorkomt fouten, verhoogt de kans op sales en – niet geheel onbelangrijk – het werkplezier.

Voor klantenserviceafdelingen is er Zendesk Support en voor salesteams is er Zendesk Sell. Door beide systemen te integreren kun je eenvoudig gegevens en inzichten uitwisselen tussen de verschillende teams. Zo profiteer je als gebruiker optimaal van de functionaliteiten van het CRM-systeem.

Met Sell zet je datagedreven teams op om om je medewerkers productiever te laten werken, te voldoen aan de verwachtingen van je klanten en volledig inzicht te krijgen in je salesproces.

Met Support verbeter je de klantervaring en geef je medewerkers de tools die ze nodig hebben.

Zendesk Sell en Zendesk Support

De functionaliteiten van het CRM-systeem zijn bijna eindeloos doordat je Zendesk met de Zendesk API kunt aanpassen. Je kunt het systeem opschalen afhankelijk van wat je bedrijf nodig heeft. Zo groeit het mee met de behoefte.

We zetten de belangrijkste functionaliteiten van Zendesk CRM voor je op een rij:

  • Beheer leads en contactgegevens in één systeem en heb zo de volledige context van je klanten voor een gesprek of bijeenkomst.

  • Dankzij e-mailreeksen en geautomatiseerde taken krijgen je klanten altijd persoonlijk en tijdig bericht van je. Door een aantal slimme tools kost dit je bijna geen tijd.

  • Je kunt klantprofielen opstellen en komt snel in contact met nieuwe leads.

  • Met Taskplayer houden jij en je collega’s bij welke acties jullie afgevinkt hebben en wat er nog gedaan moet worden. Door salestriggers in te stellen voorkom je verder onnodig administratief werk en geef je klanten toch persoonlijke aandacht.

  • Voorspel transactievolumes en omzetgroei om je salesstrategie, planning en teammanagement te verbeteren.

  • Analyseer resultaten en knelpunten in elke fase van het proces.

  • Maak gebruik van de salesmetrics uit onze kant-en-klare dashboards en rapportages.

Een omnichannel CRM-systeem

Het CRM van Zendesk ondersteunt wereldwijd al meer dan 100.000 klanten. Eén van die klanten is Zach Kulas, Director of Global Support bij 99designs. Dit is een mondiaal creatief platform waarop designers en bedrijven gemakkelijk kunnen samenwerken.

De supportafdeling van 99designs had de uitdaging om beide doelgroepen goed te helpen. Doordat het bedrijf wereldwijd actief is zijn ze 24 uur per dag bereikbaar en werken ze vanuit drie kantoren verspreid over de wereld. Naast supportmedewerkers is er ook een netwerk van salesagenten actief voor 99designs. Voor de teams was het lastig en frustrerend om het overzicht te houden over de verschillende manieren waarop zij met klanten communiceerden. In zijn zoektocht naar een omnichannel CRM-systeem kwam Kulas bij Zendesk uit. Hij wilde de drie systemen die 99designs gebruikte graag vervangen voor één systeem. Naast de mogelijkheden voor omnichannel was de eenvoudige interface van Zendesk één van de bepalende factoren bij het maken van de keuze. “Wij leren nu veel meer van de gesprekken die wij voeren, en van onze chatgesprekken en e-mails, omdat wij alle informatie nu op één en dezelfde plaats hebben staan”, aldus Kulas. “Wij kunnen tickets van tags voorzien, redenen begrijpen en dingen gemakkelijk wijzigen. Een hele vooruitgang voor ons.” Het team maakt ook gebruik van de Zendesk Apps Marketplace. Zo kunnen zij naar behoefte zelf nog functionaliteiten toevoegen aan het CRM-systeem.

99designs99designs logo

99designs

99 designs verving 3 systemen door één omnichannel oplossing van Zendesk

“Wij hebben alle informatie op één plaats en hebben nu producten die gemakkelijk zijn te gebruiken. Dat is echt een groot voordeel voor ons.”

– Zach Kulas

Director of Global Support

Lees het hele verhaal

Ontdek het CRM van Zendesk zelf

Ben je benieuwd? Je kunt Sell en Support gratis proberen door een account aan te maken. Zo krijg je 14 dagen toegang tot de software en kun je zelf de functionaliteiten van het Zendesk CRM ervaren.

Verwante verhalen

Artikel
9 min read

Wat is directe verkoop precies? | Een uitleg over directe verkoop

Wees niet te vlug om D2C-verkoop van de hand te wijzen. Nu steeds meer klanten online kopen, is het verstandig te profiteren van de groeiende markt voor directe verkoop.

Artikel
4 min read

Boost je omzet tijdens een recessie

Ouderwetse platforms bieden slechts beperkt mogelijkheden om groei te stimuleren. Maak van alledaagse interacties persoonlijke en buitengewone kansen om inkomsten te genereren.

Artikel
3 min read

Waarom je sales en klantenservice nu direct met elkaar moet verbinden

Memorabele klantervaringen opbouwen is het modewoord in ieders hoofd. Maar wat betekent dat eigenlijk in de praktijk? En waarom is het belangrijk?

Whitepaper
1 min read

Het Zendesk-rapport met salestrends  2021

2020 heeft ongekende veranderingen met zich meegebracht. Door de pandemie is de manier waarop we leven, samenwerken en communiceren ingrijpend veranderd.