Overslaan naar belangrijkste inhoud

Techstacks opbouwen: gebruik de apps op de Zendesk Marketplace om je klanten een handje te helpen

Het opzetten van de juiste techstack is cruciaal voor het succes van een bedrijf. Dit zijn de beste integraties die je moet kennen.

Door Alyssa Vargas, Marketplace Operations Manager, Zendesk

Laatst gewijzigd 20 februari 2024

Elk bedrijf dat goed wil presteren, heeft software nodig. Dankzij de juiste techstack kunnen bedrijven zich volledig richten op het bieden van een uitmuntende klantervaring. Maar met zoveel keuze is het soms moeilijk om de beste integraties te vinden voor je klanten.

Bij Zendesk bedoelen we met “techstack” een combinatie van tools en technologieën die, in combinatie met onze producten, gericht zijn op het verbeteren van de klantervaring (CX) van een bedrijf.

Als je klanten helpt met het opzetten van de juiste techstack voor hun specifieke behoeften, kunnen ze hun efficiëntie enorm vergroten. Zo kunnen ze eenvoudig opschalen en een grotere werklast aan naarmate hun gebruikersbestand groeit. Deze werkwijze is cruciaal om het maximale uit Zendesk te halen, want het is direct van invloed op de functionaliteit en prestaties, en op de snelheid en het gemak van ontwikkeling.

Kortom, het kiezen van de juiste technologieën en tools voor de bedrijven van je klanten heeft grote invloed op bijna al hun activiteiten, van dagelijkse productiviteit tot langetermijndoelen.

Als GTM-partner draait alles om het verkopen en implementeren van Zendesk. Onze Tech Partners richten zich meer op ontwikkeling en integratie en bieden toegevoegde waarde op de volgende gebieden:

  • Integratie en compatibiliteit: ervoor zorgen dat producten en diensten elkaar aanvullen of goed samenwerken

  • Innovatie: samenwerken aan nieuwe technologieën en functies om geavanceerde oplossingen te creëren

  • Technische support: ervoor zorgen dat problemen met integraties snel en effectief worden opgelost

  • Productontwikkeling: samenwerken om nieuwe producten te ontwikkelen of bestaande producten te verbeteren

In deze blog vind je details over de belangrijkste Tech Partners, integraties en categorieën die het meest nuttig zijn voor klanten van Zendesk.

Vanaf de (digitale) grond opbouwen

Er is geen specifiek aantal apps vereist, maar er zijn wel zaken om rekening mee te houden, zoals het toevoegen van één integratie per keer in plaats van 10 tegelijk. Vraag jezelf af: waar haalt mijn klant het meeste waarde uit? Hoe kan ik ervoor zorgen dat zijn teams beter kunnen samenwerken? Doe zorgvuldig onderzoek en wees niet bang om wat dingen uit te proberen.

Uitgaande van benchmarktrends kunnen je klanten er baat bij hebben om elke vier tot vijf maanden een nieuwe app toe te voegen. We raden ook aan om een minimum van vijf integraties op te zetten tegen het einde van het tweede jaar waarin Zendesk wordt gebruikt.

Michelle Torres, directeur technology partner management bij Zendesk, zegt hierover: “Er zijn veel geweldige apps van bedrijven waar onze klanten waarschijnlijk nog nooit van hebben gehoord. SweetHawk is daar altijd een goed voorbeeld van. Geen enkele klant heeft ooit van ze gehoord omdat het kleine ontwikkelaars zijn die alleen apps voor Zendesk bouwen. Maar wij weten dat ze geweldige apps maken. Kortom, ook al heb je nog nooit van een app gehoord, dat wil nog niet zeggen dat het geen goede app is.”

De voordelen van een effectieve techstack bestaan niet alleen uit efficiëntie en schaalbaarheid. Aangezien beveiliging een grote zorg is voor bedrijven, moet de stack van je klant krachtige functies bevatten waarmee gegevens worden beschermd en het vertrouwen van de klant behouden blijft.

Met de juiste combinatie kun je op de lange termijn ook geld besparen, want met apps en integraties die een snelle, betrouwbare en soepele ervaring bieden, kunnen klanten worden aangetrokken en behouden. Sla de proefperiode niet over (de meeste apps bieden er een) en houd de stack zo eenvoudig mogelijk.

Bladeren op de Zendesk Marketplace

We weten allemaal dat je met Zendesk de kracht van klantervaringen kunt ontgrendelen. Maar we werken ook met partners, want soms bieden onze producten niet de juiste oplossing. Hier volgen enkele aanbevelingen met betrekking tot de Marketplace, zodat je aan de behoeften van klanten kunt voldoen.

We hebben gemerkt dat het voor veel klanten prioriteit heeft om hun informatieopslagsysteem, zoals JIRA, Shopify of Salesforce, te integreren met Zendesk. Het is vaak een van de eerste zaken die onze klanten willen aanpakken.

Als ze de samenwerking willen verbeteren, kunnen ze tools zoals Microsoft Teams, Slack of Google Chat gebruiken. Vooral de integratie voor Microsoft Teams is zeer nuttig om tickets sneller op te lossen, de workflows van werknemers te vereenvoudigen en teamprestaties te verbeteren.

Zendesk Talk biedt veel voordelen voor het verbeteren van klantenservice, maar mocht dit niet de ideale oplossing zijn, dan kunnen klanten aan hun specifieke behoeften voldoen door samen te werken met de partners van Zendesk. Deze strategie verzekert een optimale productpositionering en biedt waar nodig alternatieve oplossingen.

Zorg ervoor dat je op de hoogte bent van Aircall, Five9, Amazon Connect en Talkdesk. Deze oplossingen kunnen supportmedewerkers van de nodige informatie voorzien om een soepele klantervaring te bieden. Ze kunnen bovendien worden gebruikt om taken te automatiseren, zodat werknemers zich met complexere problemen kunnen bezighouden.

Voor personeelsbeheer raden we Tymeshift aan. Hiermee kunnen processen worden gestroomlijnd en geautomatiseerd, waardoor bedrijven hun personeelsbestand efficiënter kunnen inzetten en hun personeelsbehoeften kunnen voorspellen. Zo kunnen ze een uitmuntende CX bieden.

Maar de ervaring van de klant is niet het enige wat we belangrijk vinden. De ervaring van onze werknemers is net zo belangrijk voor ons. Bedrijven die hun werknemers willen ondersteunen, kunnen gebruik maken van SweetHawk Super Suite of TeamViewer.

De 5 belangrijkste categorieën voor de techstack van je klanten

  • Informatieopslag
  • Samenwerking
  • Contactcenter
  • Personeelsbeheer
  • Werknemerservaring
Persoon die op een laptop typt

Je weet nu wat de belangrijkste categorieën zijn om klanten in de juiste richting te sturen. Het kiezen van de ideale stack is een cruciale beslissing voor elk bedrijf. Daarom volgen hier vijf tips om mensen te helpen de apps te kiezen die het beste bij hun behoeften passen en die met hun bedrijf kunnen meegroeien.

  1. Identificeer de bedrijfsbehoeften: Begrijp de taken die moeten worden uitgevoerd, de problemen die moeten worden opgelost en de doelen die het bedrijf wil bereiken.
  2. Evalueer functies: Kies apps met de functies die nodig zijn om aan de vastgestelde bedrijfsbehoeften te voldoen.
  3. Kijk naar schaalbaarheid: De gekozen apps en integraties moeten een steeds toenemende hoeveelheid gegevens en gebruikers aankunnen zonder dat dit ten koste gaat van de prestaties.
  4. Controleer de veiligheid: De gekozen apps en integraties moeten krachtige beveiligingsfuncties hebben om de gegevens van het bedrijf te beschermen en het vertrouwen van de klant te behouden.
  5. Kijk naar klantenservice: Het is cruciaal om betrouwbare support te kunnen bieden in geval van problemen of vragen.

Bekijk het trainingsmateriaal voor Tech Partners in de portal van GTM Partner Connect. Houd er rekening mee dat je een Partner Connect-account moet hebben om toegang te krijgen tot deze hulpbron, omdat deze gebruikmaakt van eenmalig inloggen voor accountaanmaak en verificatie. Als je je nog niet hebt aangemeld voor Partner Connect, kun je dat hier doen.