Gedeelde waarden als basis van sterke klantrelaties
Uitstekende service bieden, is ontzetten belangrijk om klantentrouw te genereren. Maar er speelt nog veel meer mee.
Het opbouwen van een identiteit die klanten zich eigen willen maken, is mogelijk voor beide partijen één van de beste manieren om zich van de rest te onderscheiden. Deze gemeenschappelijke identiteit kan een hechte band creëren, waardoor de relatie met de klant ook behouden blijft wanneer er zich minder positieve interacties voordoen.
Zendesk heeft zich onlangs samen met econoom Tony Hockley van de London School of Economics & Political Science (LSE) verdiept in de wisselwerking tussen loyaliteit en identiteit.
Het resultaat van dit onderzoek is samengevat in een e-book waarin:
relaties tussen consumenten en merken worden vergeleken met vriendschappen
de waarde van branded community’s wordt geanalyseerd
de impact van een gemeenschappelijke identiteit op de perceptie van het merk en haar klantenservice wordt geanalyseerd
Download dit e-book voor praktische adviezen, voorbeelden en eenvoudige stappen zodat u een gemeenschappelijke identiteit en community’s voor uw klantenservice kunt inzetten om klantloyaliteit te stimuleren.
Dit e-book is het derde in een een reeks van 3 e-books. Hebt u de eerste 2 e-books gemist? U downloadt ze hier:
Zendesk en LSE – eBook 1 – Klantloyaliteit cultiveren door besluitvorming te ondersteunen
Zendesk en LSE – eBook 2 – Rechtvaardigheid in de klantrelatie