Overslaan naar belangrijkste inhoud

Artikel 4 min read

Maak kennis met Zendesk Sales Suite

Door Jon Aniano, Vice-President Product

Laatst gewijzigd 4 maart 2020

Het inkoopproces is veranderd. Digitale communicatiekanalen en een eindeloze hoeveelheid informatie online hebben consumenten de mogelijkheid gegeven hun inkoopproces zelf ter hand te nemen. Verouderde salessoftware heeft het moderne inkoopproces niet bijgehouden en salesprocessen zijn alleen maar complexer geworden. In een poging dit gat te vullen, brengen bedrijven meer en meer op zichzelf staande oplossingen op de markt, waardoor verkopers met meerdere tools moeten werken. Tegenwoordig werken verkopers gemiddeld met zo’n 14 verschillende salestools en ze besteden het merendeel van hun tijd met het doorvoeren van gegevenswijzigingen in plaats van waarvoor ze oorspronkelijk zijn aangenomen, namelijk verkopen.

Met de introductie van Zendesk Sell in 2018 hebben we voor sales gedaan wat Zendesk al had gedaan voor klantenservice: medewerkers de tools in handen geven die zijn ontworpen voor het werk dat moet worden verricht en voor de klanten die daarmee worden geholpen. In al onze producten proberen we de communicatie te vergemakkelijken, frictie te verminderen en relaties tussen bedrijven en hun klanten te verbeteren. Wij zijn blij vandaag te kunnen aankondigen dat we weer een stap in die richting zetten met de introductie van Zendesk Sales Suite.

Met Zendesk Sales Suite behoort lastige salessoftware tot het verleden en kunnen teams meer tijd besteden aan wat echt belangrijk is voor hun bedrijf, namelijk hun klanten. In Sales Suite is Zendesk Sell, Voice, Reach en Zendesk Chat in één bundel samengebracht. Hiermee beschikt je salesteam over een one-stop solution om de pipeline beter te vullen, lonende gesprekken met klanten te voeren en sneller deals te sluiten.

Zo verloopt je salesproces soepeler

In Sales Suite zijn vier krachtige tools van Zendesk ondergebracht, Zendesk Sell, Voice, Reach en Zendesk Chat, samen voor een aantrekkelijke bundelprijs.

Zendesk Sell

Zendesk Sell is een CRM-salesplatform dat inzicht in de productiviteit, processen en pipeline verbetert voor salesteams. Sell maakt een einde aan de frictie bij het beheren van deals, zodat je team altijd gebruik kan maken van relevante gegevens over deals, deze kan analyseren en kan samenwerken.

Voice

Met een eigen belprogramma kunnen verkopers rechtstreeks vanuit Zendesk Sell inkomende en uitgaande gesprekken voeren. Je kunt gemakkelijk en met slechts één klik automatisch bellijsten afwerken. Gesprekken worden automatisch gelogd en opgenomen, zodat je tijd bespaart en je je kunt concentreren op de inhoud van het gesprek.

Reach

Deze geïntegreerde tool voor verrijking en prospecting verbetert de kwaliteit van je klantgegevens en levert betere leads op. Met Reach kunnen verkopers kwalitatief hoogwaardige prospects ontdekken, contactgegevens bijwerken en hun salespipeline in minder dan geen tijd opbouwen. Met Reach wordt de uitdagende taak om nieuwe opportunity’s te vinden veel eenvoudiger, zodat je meer tijd kunt besteden aan het sluiten van deals.

Zendesk Chat

Met de in Zendesk geïntegreerde live chatfunctie kun je nieuwe leads genereren op basis van gesprekken die je met bezoekers van je website hebt. Al je chatgesprekken en relevante gegevensvelden worden automatisch opgeslagen als contactinfo van de nieuwe lead, zodat gegevens niet meer handmatig hoeven te worden ingevoerd. Dankzij Chat kun je meer kopers bij je producten betrekken, meer leads converteren en salescycli verkorten.

Maak je salesteam productiever

Zendesk Sales Suite is een krachtige bundel met sales solutions waarmee je verkopers slimmer, efficiënter en productiever kunnen werken. Hiermee kan je salesteam:

Focussen op het gesprek

Bij Sales Suite staan gesprekken met klanten centraal in je salesproces. Of het nu gaat om telefoongesprekken, e-mailberichten, chatgesprekken of sms-berichten, Zendesk ondersteunt alle verschillende manieren waarop klanten met je team willen spreken.

Je verkopers zien elk gesprek als één doorlopend geheel, ongeacht via welke kanalen de communicatie plaatsvindt. Je verkopers hoeven niet door eindeloze gegevensvelden te klikken, maar kunnen zich volledig concentreren op het voeren van lonende gesprekken met hun klanten.

Houd de pipeline gevuld

De traditionele manier van de pipeline vullen, is verleden tijd. Sales Suite biedt meer kansen dan ooit om nieuwe leads te ontdekken.

Vul je pipeline door chatgesprekken met onze eigen Zendesk Chat-integratie te converteren in leads. Gebruik Reach om gerichte lijsten met prospects te genereren en opportunity’s om te zetten in leads die als Support-tickets worden vastgelegd.
Dankzij verrijking van leads in de Sales Suite en tools om apps te integreren kunnen je verkopers gemakkelijk de informatie vinden die ze nodig hebben om snel leads in salesgesprekken om te zetten.

Sluit sneller meer deals

Besteed je tijd aan het sluiten van deals, niet aan het invoeren van gegevens. Sales Suite automatiseert al het administratieve werk dat nodig is om je CRM-salessoftware up-to-date te houden, zoals het vastleggen van activiteiten, actuele contactgegevens vinden en leads opvolgen. Alles wat je nodig hebt om deals te sluiten, vind je in een gebruikersvriendelijke tool die een einde maakt aan het heen en weer schakelen tussen tabbladen en die alle benodigde contextinfo voor een deal overzichtelijk in één scherm weergeeft. Met alle tijd die je bespaart met de automatisering van terugkerende taken in Sales Suite, kun je doen waar je goed in bent, namelijk verkopen.

Het inkoopproces is dan misschien wel veranderd, maar de mogelijkheid van je verkopers om lonende gesprekken met klanten te voeren, is dat niet. Ga vandaag nog aan de slag met Sales Suite, zodat je verkopers sneller meer deals kunnen sluiten.

Ga vandaag nog aan de slag met Sales Suite, zodat je verkopers sneller meer deals kunnen sluiten.

Verwante verhalen

Artikel
6 min read

Wat zijn klantcontactpunten? Voorbeelden en hoe je ze kunt herkennen

Klantcontactpunten bepalen hoe consumenten je merk zien. Daarom is het in kaart brengen van het traject van de klantcontactpunten zo belangrijk voor je bedrijf en je klanten.

Artikel
15 min read

Acht normen voor klantenservice om je bedrijf te verbeteren

Klantenservice is een belangrijke onderscheidende factor in het huidige concurrerende bedrijfsleven. Stel normen voor je klantenservice en werk ze regelmatig bij om je publiek tevreden te stellen en merkloyaliteit te stimuleren.

Artikel
13 min read

30 vragen over klantbegeleiding die je elke sollicitant moet stellen

Om het team van je dromen samen te stellen kun je de volgende vragen over klantbegeleiding gebruiken.

Artikel
14 min read

Hoe om te gaan met boze klanten: 17 tips, sjablonen en voorbeelden

Weet je niet wat je moet zeggen om een boze klant te kalmeren? Zo ga je om met een geïrriteerde klant en verminder je de spanningen tussen verschillende kanalen.