Artikel • 2 min read
Doorbreek het patroon met Zendesk Sunshine
Door Mikkel Svane , CEO
Laatst gewijzigd 13 november 2018
De klanten van nu bewegen en veranderen in een ongelofelijk tempo. Zij zijn beter op de hoogte en verbonden dan vroeger. Het gevolg hiervan is dat zij gesprekken met bedrijven met veel hogere verwachtingen ingaan.
Bedrijven hebben moeite om dergelijke verwachtingen bij te houden. Te vaak blijken bedrijven gebonden te zijn aan hun bedrijfseigen technologie en oude manier van denken. Wij denken vaak dat ons bedrijf het middelpunt van het universum is en hierdoor nemen wij aan dat wij een volledig panoramisch beeld van onze klanten hebben.
De harde waarheid is echter dat wij niet het middelpunt vormen en dat wij geen volledig beeld hebben. Onze klanten hebben veel verschillende identiteiten en ze genereren overal steeds meer gegevens, zowel binnen als buiten de muren van ons bedrijf.
Om het nog lastiger te maken, dwingen verouderde CRM-platforms ons gebruik te maken van hun bedrijfseigen technologie. Dat maakt het lastig, duur en vrijwel onmogelijk om de vele kanten van klanten en hun gegevens te zien. En dat is juist het beeld dat nodig is om betekenisvolle verbeteringen aan te brengen in de klantervaring.
Het is tijd om het gevestigde patroon van CRM-systemen te doorbreken dat bedrijven gevangen houdt in een verouderde visie op klanten. Wij hebben een CRM-platform nodig dat een nieuwe realiteit ondersteunt.
Welkom bij Zendesk Sunshine, ons nieuwe, open en flexibele CRM-platform. Vandaag hebben wij Sunshine onthuld op onze Relate-conferentie als manier om bedrijven te helpen het gevestigde patroon te doorbreken.
Met Zendesk Sunshine kunt u al uw klantgegevens met elkaar verbinden en begrijpen, waar deze gegevens zich ook bevinden, en deze overal in uw bedrijf gebruiken. Sunshine is gebouwd op Amazon Web Services in de openbare cloud, wat inhoudt dat uw ontwikkelaars de vrijheid hebben om klanten-apps of -services te creëren op een manier die hun uitkomt. Gegevens stromen vrijer door de AWS-services die ontwikkelaars al gebruiken.
Bovendien stuurt Zendesk Sunshine al onze Zendesk-producten aan en maakt ze beter, zoals de nieuwe Zendesk Support-functie genaamd Interactiegeschiedenis van de klant. Hiermee beschikt u rechtstreeks in de Support-interface over een historische tijdlijn van al uw klantgebeurtenissen.
Zendesk Sunshine wordt vandaag samen met twee andere nieuwe producten gelanceerd: Zendesk Sell en Zendesk Explore.
Zendesk Sell is ons antwoord op salesforceautomatisering. Sell is ontwikkeld door salesmedewerkers en verbetert de productiviteit, processen en zichtbaarheid van de pipeline voor salesteams, allemaal met het gemak dat u van Zendesk gewend bent.
Zendesk Explore is onze nieuwe gegevensanalysetool. Met Explore kan iedereen snel en gemakkelijk gebruikmaken van analytics en inzichten over zijn klanten en supportteams. Explore is uiterst customizable en werkt samen met andere Zendesk-producten, zodat u een naadloos beeld hebt van de gegevens van al uw klantinteracties.
Het is een nieuwe dag voor Zendesk: nieuwe producten voor nieuwe perspectieven op uw klanten, allemaal aangestuurd door ons open Sunshine-platform. Het is de hoogste tijd dat bedrijven het gevestigde patroon van verouderde CRM doorbreken en hun klanten in een nieuw licht zien.