Overslaan naar belangrijkste inhoud

De nieuwste release van Zendesk AI: een grote vooruitgang op het gebied van klant- en werknemerservaringen

Generatieve AI, intelligente tools voor werknemers en de werknemerservaring staan in de schijnwerpers.

Door Jesse Martin, Geschreven door een medewerker van Zendesk

Laatst gewijzigd 30 november 2023

Iemand die de deur uitloopt met laptop in de hand

“AI geeft de klant- en werknemerservaring opnieuw vorm, waarbij met iedereen rekening wordt gehouden”, zei Tom Eggemeier, CEO van Zendesk, tegen een publiek van een honderdtal mensen in New York.

Daarna deed hij een interessante belofte: “We helpen je met het ontgrendelen van de kracht van AI voor je klanten, voor je werknemers en voor je bedrijf als geheel.”

Hoe ziet dat eruit?



Zendesk AI inzetten voor CX, EX en beveiliging

Generatieve AI voor CX

Met de nieuwe generatieve AI-mogelijkheden van Zendesk hebben bots de mogelijkheid om details uit verschillende helpcenterartikelen samen te vatten, zodat klantinteracties soepeler verlopen. Met deze verbeterde AI-gedreven tools van Zendesk kunnen supportmedewerkers aanvragen op grote schaal verwerken zonder aan consistentie en snelheid te verliezen, door gebruik te maken van contextgerelateerde tickets. Bovendien hebben administrators de mogelijkheid om door AI gegenereerde doelaanbevelingen te gebruiken om hiaten in de respons op te vullen. Ze kunnen ook de toon van de bot aanpassen aan de uitstraling van hun merk, door hem informeler of formeler te maken.

Zendesk voor de werknemerservaring

Nieuwe Zendesk AI-gedreven doelen voor interne teams, zoals IT en HR, helpen om de interne communicatie en workflows te vergemakkelijken. Naast alle AI-functies voor CX zijn er nu ook specifieke functies voor HR, waarmee je automatisch tickets kunt identificeren en afschermen met het oog op vertrouwelijkheid. Met deze nieuwe AI-functies laten we nog duidelijker zien dat we een flexibele, moderne oplossing bieden voor interne teams.

Geavanceerde gegevensbescherming en -privacy

De vraag naar AI-gedreven gepersonaliseerde klantervaringen groeit voortdurend en bedrijven vinden het belangrijk om klantendata tijdens de hele customer journey te beveiligen. Om bedrijven meer controle en flexibiliteit over klantendata te bieden, hebben we ons pakket met geavanceerde gegevensbescherming en -privacy gelanceerd. Zendesk staat voor sterkere encryptie, verhoogde privacy en nieuwe functies om klantendata veilig te houden.

Wat Zendesk AI uniek maakt

Zendesk AI is ontwikkeld voor de klantervaring en vormt een belangrijk onderdeel van onze CX-oplossing. Onze bots en klantgerichte applicaties zijn daar het zichtbare deel van, maar ook onzichtbaar gebruiken we AI om workflows te automatiseren, zodat supportmedewerkers tijd besparen om meer gepersonaliseerde klantervaringen te bieden.

  • Toegankelijk voor iedereen: Krachtige AI die vanaf de eerste dag werkt en binnen enkele minuten klaar is voor gebruik. Geen behoefte aan ontwikkelaars, hoge IT-uitgaven of maandenlange doorlooptijd.
  • Gebouwd en getraind met ’s werelds grootste set CX-data en -expertise: Zendesk AI is gebaseerd op triljoenen datapunten van echte service-interacties, zodat je uitmuntende service kunt realiseren. Bovendien wordt onze AI geleidelijk steeds slimmer, wat betekent dat je stapsgewijs kunt blijven verbeteren.
  • Ontwikkeld voor de volledige service-ervaring: Ontwikkeld om iedereen in je klantervaringsteam efficiënter en productiever te maken, van agents en beheerders tot managers en klanten.
  • Transparant, privé en betrouwbaar: Bedrijven kunnen AI eenvoudig aanpassen en toepassen op de manier die het beste bij hun behoeften past.