Artikel • 7 min read
Een traktatie voor je team: nieuwe integraties
Niets beter dan nieuwe app-integraties van Zendesk. Ontdek hoe deze integraties je sales- en supportteams van dienst kunnen zijn.
Door Eric Shen, Technology Alliances Strategy and Operations Manager
Laatst gewijzigd 13 december 2022
Dit zijn de nieuwste integraties van Zendesk waarmee je team kan zorgen voor klantervaringen van de hoogste kwaliteit.
Shopify Premium for Zendesk
Shopify Premium for Zendesk (Support) is de krachtige app waar retailers op hebben gewacht, vol met toonaangevende tools om van je klantenserviceteam SuperAgents te maken. Laat agents onmiddellijk de bestelgeschiedenis van klanten bekijken zodra ze een ticket openen. Laat je klanten nooit meer wachten. Ontvang de belangrijkste orderdetails, maar ook lijnitems, realtime verzendupdates en betalingstransacties. Niet meer heen en weer springen tussen apps om te vinden wat je nodig hebt. Doe een snelle nabestelling of een nieuwe bestelling namens je klant en gebruik daarbij je volledige productcatalogus en een afrekenprocedure die volledig PCI-compliant is. Verbind meerdere platforms en/of storefronts tot één uniform beeld van de bestellingen van je klanten.
Record
Record (Support) laat je gebruikers hun problemen visueel delen met alle benodigde gegevens zoals consolelogboeken en netwerken, om de gemiddelde behandeltijd per ticket te verminderen en de algehele gebruikerstevredenheid te verhogen. Het helpt je om je gebruikers beter te begrijpen en het helpt je gebruikers om beter te communiceren. Nu kun je je gebruikers vragen om rechtstreeks vanuit het Zendesk-ticket een opname te maken en de opname terug te halen naar het ticket zonder je belangrijkste support-OS te verlaten. Bovendien kunnen gebruikers het ondersteuningstraject beginnen door hun problemen op te nemen, waarna automatisch een nieuw ticket wordt geopend in je Zendesk-account.
Zoom Contact Center
Zoom Contact Center (Support) is een AI-aangedreven, omnichannel contactcenterplatform waarmee bedrijven hun klanten snel, accuraat en gepersonaliseerd via verschillende kanalen kunnen antwoorden. De intelligente routering en virtuele agents van deze oplossing zorgen voor minder telefoonverkeer, een hogere productiviteit van de agents en een snellere oplossing voor je klanten, 24/7. Door de integratie van Zoom Contact Center met Zendesk hebben agents toegang tot contactcenterfuncties binnen de Zendesk-applicatie, waardoor ze een efficiënte en uniforme ervaring op één plek hebben zonder tussen de twee applicaties te hoeven schakelen.
Fullview
Met Fullview voor Support en Chat (Support) (Chat) kun je de supporttijd halveren en krijg je context met co-browsing en sessieherhalingen bij klantproblemen. Start een co-browsinggesprek met je gebruikers in de kanalen die je al gebruikt om met hen te communiceren. Los samen problemen op zonder de app te verlaten of iets te downloaden. Je neemt controle over het scherm van een gebruiker, navigeert binnen de app, voltooit stappen en verzendt formulieren namens de gebruiker.
Andere apps die in oktober zijn toevoegd:- Met Toolbox (Support) kun je allerlei meldingen configureren die je kunt combineren met Triggers en Automations. De melding verschijnt in de rechterbovenhoek van Zendesk en ziet er net zo uit als de standaard Zendesk-melding.
- Stylo Sentiment Scores (Support) leest en begrijpt elke klantinteractie, waardoor je een volledig overzicht krijgt van de meningen en intenties van de klant. Gefrustreerde klanten met dringende verzoeken kunnen nu op een intelligente manier worden behandeld en geëscaleerd naar de juiste teamleden zonder menselijke interactie.
- Tencent Cloud IM (Support) biedt wereldwijd onderling verbonden chat-API's, SDK's voor meerdere platforms en UIKit-componenten om je te helpen snel messaging-mogelijkheden naar je applicaties en websites te brengen. Met Tencent Cloud IM voor Zendesk kunnen ticketbehandelaars met klanten buiten Zendesk communiceren door Tencent Cloud IM-diensten te gebruiken.
- ipnordic af Proventic (Support) bespaart kostbare tijd met een snel en duidelijk overzicht van elk inkomend en uitgaand gesprek. De app in de bovenste balk opent automatisch inkomende en uitgaande gesprekken en toont de naam van de oproeper, de organisatie en het telefoonnummer van bestaande gebruikers in je Zendesk Support, evenals hun tickets.
- Due Date Alert (Support) berekent het aantal werkdagen tot de vervaldatum in het aangepaste veld bij het openen van het ticket en toont een waarschuwing als het aantal berekende dagen minder is of gelijk aan het ingevoerde aantal in de instelling.
- Hark (Support) vraagt je klanten contact op te nemen met een asynchrone video, zodat ze je kunnen laten zien waar ze vanuit hun standpunt hulp bij nodig hebben. Zodra een video is gemaakt, wordt er een ticket gegenereerd met contactgegevens, de mening en voorkeursmethode voor contact en wordt dit via de API naar je Zendesk-account gestuurd.
- Rootly (Support) is een op Slack gebaseerde app en platform voor incidentenbeheer. Met de Zendesk-integratie kun je een Zendesk-ticket creëren, direct in je Rootly Slack-incidentkanaal. Synchroniseer incidentgerelateerde actie-items met Zendesk-tickets en archiveer tickets probleemloos in Zendesk vanuit je actie-items.
- Met Sweito (Support) kun je vanuit Zendesk je verschillende tickets voor marktplaatsen (eBay, Catch.com.au en andere) beheren en ook actie ondernemen vanuit je Zendesk-account. Een aantal van de acties die ondernomen kunnen worden, zijn: uploaden van bewijs van verzending, bijwerken van restitutiebesluiten, enz. afhankelijk van de marktplaats waar het ticket vandaan komt.
- SanctionsCheck (Support) helpt je op eenvoudige manier snel de identiteit van klanten binnen Zendesk vast te stellen. Controleer of de klant voldoet aan de antiwitwasvoorschriften (AML), voer een geavanceerde zoekopdracht uit in OFAC- en OFSI-sanctielijsten en bescherm je bedrijf tegen fraude, corruptie, terrorismefinanciering of witwaspraktijken.
- Met WooCommerce Integration Pro by AMS (Support) (Chat) (Sell) kun je een ticket openen en direct de laatste orderdetails en metrics van de klant in een oogopslag zien. Raadpleeg belangrijke metrics zoals Customer Lifetime Value (CLTV), gemiddeld bestelbedrag, aantal beoordelingen en meer. Deze app is ook beschikbaar voor Zendesk Chat en Zendesk Sell.
- Met Auto Merge Duplicate Tickets (Support) kun je alle openstaande tickets van dezelfde gebruiker zien en met een klik dubbele tickets samenvoegen. Als een klant in korte tijd meerdere tickets schrijft, ontvang je een melding in de zijbalk. Door op “Samenvoegen” te klikken, kun je de duplicaten automatisch samenvoegen.
- Met Decision Tree for WooCommerce by AMS (Support) (Chat) kun je beslissingsdiagrammen maken voor je meest voorkomende verzoeken. Bij het openen van een ticket wordt de Gids voor klantenservice voor Zendesk automatisch geopend. Je kunt je huidige case zoeken en door het beslissingsdiagram klikken. Deze app is ook beschikbaar voor Zendesk Chat.
- GDPR Tickets and Users Auto-Deletion (Support) (Chat) verwijdert automatisch tickets en gebruikers die meer dan X maanden geleden voor het laatst zijn bijgewerkt. De tickets worden standaard na de opgegeven periode voorlopig verwijderd en je kunt ze binnen 30 dagen herstellen. Er is ook een instellingsoptie die de tickets onmiddellijk definitief verwijdert. Deze app is ook beschikbaar voor Zendesk Chat.
- Met Select Email Sender Address (Support) kun je de e-mailafzender selecteren, beperken per agentgroep of automatisch tags toevoegen. Gebruik automatisch de juiste e-mailafzender, afhankelijk van de gebruikersgroep van de agent. Op basis van het adres van je afzender worden automatisch specifieke tags toegevoegd. Waarschuw de gebruiker als deze een ticket verzendt met het standaardadres, als het standaardadres niet is toegestaan voor hun groep.
- MobiKOM af Proventic (Support) integreert je MobiKOM-gesprekken met Zendesk om de responstijd van agents te verbeteren met een snel en duidelijk overzicht van elk inkomend en uitgaand gesprek. De app in de bovenste balk opent automatisch inkomende en uitgaande gesprekken en toont de naam van de oproeper, de organisatie en het telefoonnummer van bestaande gebruikers in je Zendesk Support, evenals hun tickets.
- Auto Remove Attachments (Support) verwijdert automatisch bijlagen uit tickets. Auto Remove Attachments werkt op de achtergrond en doet al het repetitieve zware werk voor je team.
- Hide Dropdown Values by LEAFWORKS (Support) maakt het leven van je agents makkelijker door geselecteerde velden en waarden in tickets voor je agents te verbergen. Met het gebruik van voorwaarden voor ticketvelden genereer je een duidelijk gestructureerd en relevant overzicht van alle informatie voor je verschillende groepen en rollen.
- OAPPS Comments for YouTube (Support) scant je YouTube-kanalen regelmatig op nieuwe videocommentaren. Als een klant een nieuwe opmerking plaatst, maakt de app een nieuw ticket in Zendesk. Vervolgens kunnen je agents dit ticket labelen, routeren en de klant antwoorden via Zendesk.
- Jitsi Meeting (Support) is een opensource JavaScript WebRTC-toepassing die voornamelijk voor videoconferenties wordt gebruikt. Behalve audio en video is ook schermdeling beschikbaar en nieuwe leden kunnen worden uitgenodigd via een gegenereerde link. Maak vanuit je Zendesk Support-tickets eenvoudig een Jitsi-vergadersessie en nodig je klanten uit voor een videoconferentie om hun problemen op te lossen.
Nieuwe thema's die in oktober zijn toegevoegd:
Corbett is een perfecte combinatie van stijl en performance. De elementen van het helpcenter zijn zo gerangschikt dat de navigatie gemakkelijk blijft. Het thema heeft een aantrekkelijke achtergrond met een zwevend zoekvak in het midden. Het heeft een prachtige fullscreen lay-out, met mooie blokken en interactieve design-elementen, die je helpcenter een luchtige en elegante uitstraling geven.