De retailsector maakt een enorme verschuiving door. Klanten verwachten de allerbeste digitale en instore beleving van de merken waar ze zaken mee doen. De groei van e-commerce heeft het aanbod ook toegankelijker gemaakt, waardoor klanten meer keuze hebben tijdens het winkelen. Met meer opties voor handen, kunnen klanten het zich veroorloven om kritisch te zijn bij het kiezen met wie ze zaken doen. Ze vergelijken zelf de prijzen, recensies en algehele klantvriendelijkheid van de verschillende retailers voordat ze een keuze maken.
Dit geeft klanten meer macht en dwingt retailers om concurrerend te zijn. Nu de loyaliteit van klanten niet meer uitsluitend van eerlijke prijzen afhangt, moeten bedrijven zich op andere manieren zien te onderscheiden. Van de consumenten die zijn ondervraagd voor het Zendesk-rapport over trends op het gebied van klantbeleving in 2020, geeft 57% aan klantenservice de belangrijkste factor te vinden voor loyaliteit aan een merk. De klantenservice en de algehele klantbeleving zijn dus een uitstekende plek om te beginnen.
Deze whitepaper bevat:
Een overzicht van de vier belangrijkste uitdagingen voor retailbedrijven op het gebied van de klantbeleving
Manieren voor jouw bedrijf om de klantbeleving op toekomstbestendige wijze te benaderen
Uitleg over hoe teams met behulp van technologie een betere beleving kunnen bieden
- Branchespecifieke richtlijnen voor het bieden van een moderne klantbeleving in de retail