Artikel • 1 min read
Mediaocean maakt betere klantenserviceteams en content mogelijk dankzij Zendesk
Mediaocean is een reclamebureau en softwarebedrijf, met het hoofdkantoor in New York City. Het bedrijf telt 1000 werknemers die meer dan 80.000 klanten bedienen in meer dan 77 markten, waarvoor wereldwijd meer dan $ 140 miljard aan media wordt uitgegeven. Het bedrijf is opgericht in 2012 na een fusie van twee reclametechnologiebedrijven.
Na zijn oprichting heeft Mediaocean 10 leveranciers van klantenservicesoftware beoordeeld voor het beheer van hun wereldwijde supportactiviteiten voordat ze bij het Zendesk Support-platform uitkwamen. Drie jaar later echter verwierf een participatiemaatschappij een meerderheidsbelang in het bedrijf en werd de overstap naar een alternatief platform gemaakt. Toen het nieuwe platform problemen begon te veroorzaken, keerde Mediaocean tot groot genoegen van zowel medewerkers als klanten terug naar de Zendesk-oplossing. Om de voordelen van de nieuwe implementatie van Zendesk in beeld te brengen, sprak IDC met Stephanie Dorman, SVP van Client Services. IDC voorspelt dat Mediaocean in vijf jaar tijd een rendement op zijn investering (ROI) behaalt van 170%, met een terugverdientijd van iets minder dan zes maanden.