Overslaan naar belangrijkste inhoud

Artikel 4 min read

Klantenadministratie applicaties

Laatst gewijzigd 13 februari 2023

Een onderneming wordt gebombardeerd met enorme hoeveelheden data en informatie over interne en externe processen. Hoe zorg je ervoor dat je de boekhouding, klantenbeheer, enz. optimaal aanpakt? We geven enkele inzichten in handige tools om de klantenadministratie te vergemakkelijken.

De beste apps voor klantenbeheer

De relatie met je klanten en een positieve klantervaring staat aan de basis van jouw succes als onderneming. Daarom is het belangrijk om alle informatie over je klanten, contactgegevens, communicatie, enz. zo veilig en ordelijk mogelijk op te slaan. Dit kan je aan de hand van een CRM-software, zoals Zendesk. Hierbij kan je niet enkel een klantenbestand op orde houden, maar ook alle contacten van je klanten in cases ordenen, een kennisbank integreren zodat je klantenservice-agenten je klanten snel en efficiënt kunnen helpen en nog veel meer.. Indien gewenst kan je zelfs verschillende communicatiekanalen in je CRM integreren, zoals live chat of messaging.

Een CRM in je bedrijf integreren heeft voordelen voor het hele bedrijf. Niet enkel kunnen de verschillende afdelingen dankzij deze handige tool optimaal samenwerken, maar informatie gaat ook nooit meer verloren. Alles kan worden opgeslagen, van contactgegevens tot persoonlijke voorkeuren van je klanten.

E-mail marketing apps

Digitale marketing is een belangrijk onderdeel van je marketingstrategie, en een goede e-mail marketing tool kan je daarbij helpen. Om gepersonaliseerde e-mails te sturen die door je (potentiële) klanten geopend worden, kan je bijvoorbeeld Mailchimp gebruiken. Je kan verschillende campagnes tegelijkertijd opstellen, en zo nog meer personen uit je doelgroep bereiken, elk op een persoonlijke manier. Je krijgt ook een heleboel templates die je kan gebruiken voor verschillende doelen. Binnen Mailchimp kan je ook je doelgroepen segmenteren om zo personalisering nog gemakkelijker te maken voor je marketingteam.

E-mail marketing is trouwens niet enkel handig om nieuwe klanten aan te trekken, maar ook om met je bestaande klanten te communiceren. Zo kan je via Mailchimp bijvoorbeeld ook gemakkelijk een CSAT-enquête uitsturen om de klanttevredenheid van je bestaande klanten te meten.

Apps voor financiën en boekhouding

De boekhouding van een bedrijf is een vaak een ingewikkelde zaak. Het is belangrijk dat je alle informatie correct opslaat, zodat je bedrijf op boekhoudelijk vlak met alle regels in orde is. Zo kan je ook gebruik maken van belastingkortingen en de afschrijvingen optimaal verdelen. Quickbook is een handig accounting pakket waarmee je de boekhouding van je kleine tot middelgrote bedrijf in-house kan bijhouden. Het heeft talrijke functies zoals facturen opmaken, loonbeheer, dagelijkse transacties bijhouden, en nog veel meer.

Door je boekhouding in je eigen bedrijf te houden, hou je ook meer controle over het proces. Er zijn geen communicatieproblemen mogelijk, en de boeken kunnen op elk moment ingekeken worden. Met de inbegrepen rapporten kan je ook gemakkelijk een analyse uitvoeren van de kosten en inkomsten van je bedrijf, en de processen waar nodig stroomlijnen.

Tijdbeheer apps

Een handige app voor personen die snel afgeleid raken door hun smartphone en moeite hebben met multitasken is Forest. Het principe van de app is eenvoudig: je verzamelt punten door je smartphone niet te gebruiken, en je dus te focussen op je werk. Met deze punten kan je achteraf over de hele wereld echte bomen laten planten. Leuke app om als groep te gebruiken en challenges in te stellen!

Apps voor afspraakplanning

Hebben je managers of verkoopmedewerkers een overvolle agenda, en weten ze niet goed hoe ze dit op een efficiënte manier kunnen aanpakken? Hiervoor kan je handige apps gebruiken die je helpen bij het inplannen van meetings, zoals Calendly. In plaats van heen en weer te mailen, kan je eenvoudig een link naar je klanten of collega’s sturen, zodat deze direct in je kalender een afspraak kunnen inplannen. Met het inplannen van een afspraak wordt deze tijdsperiode dan ook geblokkeerd, en krijg zowel jij als de persoon die de afspraak inplant een notificatie van de opkomende meeting. Handig, toch?

Applicaties voor taakplanning

Het organiseren van taken binnen je teams en het instellen van deadlines kan best uitdagend worden naargelang je bedrijf groeit. ClickUp biedt je een handige tool – die trouwens ook een gratis versie heeft – om je taken en deadlines binnen elk team overzichtelijk te houden. Zo weet elk teamlid waar hij/zij voor verantwoordelijk is, wanneer een bepaalde taak klaar moet zijn, of wie er een bepaalde taak uitvoert, en hebben ook zowel de manager als alle teamleden overzicht over het project als geheel. Het handige aan ClickUp is dat je de taken in kleine taken kan verdelen, en deze aan verschillende teamleden toewijzen. Je kan ook notificaties verzenden aan teamleden wanneer een taak aan hen wordt doorgegeven, of wanneer een deadline nadert. Zo blijft iedereen op de hoogte en ontgaat je geen enkele deadline.

Verwante verhalen

Artikel
8 min read

Personeelsoptimalisatie: De ultieme guide voor 2024

Personeelsoptimalisatie maakt processen efficiënter en werknemers productiever, en biedt meer flexibiliteit met betrekking tot je omzet. Lees er hieronder meer over.

Artikel
3 min read

De AI-gedreven toekomst van CX en EX is aangebroken, en wij zijn je gids

We organiseren ons event Zendesk Relate van 16 tot en met 18 april in Las Vegas, boordevol inspirerende sprekers, waardevolle inzichten en bruikbare best practices.

Artikel
4 min read

Wat zijn Zendesk-formulieren

Bij Zendesk gebruiken we online formulieren die op de verschillende communicatiekanalen kunnen worden geïmplementeerd en waarmee…

Artikel
3 min read

Geef klanttevredenheid een boost met behulp van Zendesk Customer Service Reports

Alle verzoeken die bij de klantenservice binnenkomen vertellen een waardevol verhaal over je klanten. Wat willen…