3 min read
Hoe installeer ik Zendesk op Wordpress?
Je kan Zendesk nu ook op je Wordpress-website gebruiken om je klanten toegang te geven tot je helpdesk, en zo vragen te beantwoorden en eventuele problemen op te lossen. Het integreren van deze tool gebeurt via de ‘Zendesk Support for Wordpress’-plugin, die je op je Wordpress website kan installeren.
Laatst gewijzigd 10 juni 2022
Wat kan je met de ‘Zendesk Support for WordPress’-plugin doen?
Door de Zendesk Support-plugin op je WordPress website te installeren vergemakkelijk je de communicatie tussen jouw bedrijf en de gebruikers van je website, zodat ze vlot en snel supportverzoeken kunnen indienen of je kunnen contacteren wanneer dit nodig is. Zo worden problemen en vragen extra snel opgelost.
Enkele van de handige functies van de Zendesk Support for WordPress plugin zijn:
Geef je geregistreerde of ongeregistreerde gebruikers de mogelijkheid om support verzoeken in te dienen vanuit het WordPress dashboard
Zet commentaren op je blog om in support tickets en voeg een openbaar antwoord toe.
Bekijk alle tickets in de tickets widget, die is toegevoegd aan het dashboard.
Bekijk details voor elk ticket en open ze vervolgens in Zendesk Support om updates door te voeren.
Voeg een contactformulier toe aan je WordPress website, zodat jouw sitegebruikers je eenvoudig en snel kunnen contacteren.
Voeg het Web Widget toe aan jouw WordPress site.
Geef jouw gebruikers de mogelijkheid zich aan te melden bij Zendesk Support met behulp van single sign-on (SSO).
Installatie van de Zendesk for WordPress plugin
Je kan de Zendesk Support voor WordPress plugin eenvoudigweg toevoegen aan je WordPress site, net als elke andere plugin. Let op: plugins worden alleen ondersteund bij betalende, zelf-gehoste WordPress sites (wordpress.org), niet in gratis gehoste sites op wordpress.com.
Volg deze stappen om Zendesk for WordPress te installeren op je website:
Download de plugin op http://wordpress.org/extend/plugins/zendesk/.
Log in bij je WordPress site in als beheerder.
Opmerking: Als je voorheen een bètaversie van de Zendesk Support voor WordPress-plugin hebt geïnstalleerd, verwijder deze dan eerst in WordPress voordat je de nieuwe versie installeert.
Op je dashboard selecteer je vervolgens "Plugin > Nieuw toevoegen".
Selecteer “Uploaden”.
Klik op "Bladeren" om het bestand te selecteren dat je hebt gedownload (zendesk.zip).
Klik vervolgens op "Nu installeren", zodat de plugin op je website geïnstalleerd wordt.
Nadat het bestand is geüpload en geïnstalleerd, klik je op "Activeren".
Configuratie van de plugin
De volgende stap is om de plugin te configureren met jouw persoonlijke accountgegevens, en vervolgens de functies te selecteren die je wilt inschakelen. Zo kan je de plugin volledig aanpassen aan je noden en wensen. Het activeren van de plugin voegt een nieuw paneel toe aan het WordPress dashboard, waarin je je subdomein kunt configureren. Zo krijg je toegang tot Zendesk Support in WordPress.
Klik op de set up link, waarna je gevraagd wordt om je subdomein in te voeren.
Voer jouw subdomein in.
Opmerking: Als je host mapping gebruikt, wordt dit automatisch gedetecteerd wanneer je de accountinstellingen opslaat.
Klik op ‘Instellingen Opslaan.’
Vervolgens zal je gevraagd worden om onder andere optioneel de zichtbaarheid-toestemmingen voor geregistreerde sitegebruikers in te stellen, het contactformulier aan te passen, support verzoeken van niet-geregistreerde (anonieme) gebruikers toe te laten, en een Web Widget (Classic) aan jouw WordPress site toe te voegen. Al deze instellingen kan je volledig naar eigen wens aanpassen.
Supportverzoeken indienen
Nadat je de visibiliteit van je contactformulier hebt ingesteld (zie hierboven), kunnen geregistreerde gebruikers een supportverzoek indienen. Afhankelijk van de toestemmingen die je hebt toegestaan, kunnen dit geregistreerde of niet-geregistreerde (anonieme) gebruikers zijn.
Gebruikers vullen gewoon het contactformulier in en klikken op "Verzenden". Als je de plugin hebt geconfigureerd om anonieme inzendingen toe te staan, dan wordt de aanvrager niet gevraagd om zich aan te melden bij Zendesk Support. Zo niet, moeten alle gebruikers zich aanmelden voordat ze het contactformulier kunnen gebruiken. Je kan optioneel instellen dat de gebruiker een e-mail notificatie ontvangt na het indienen van het formulier.
Tickets beheren
Met behulp van de tickets widget, kunnen agenten tickets bekijken, aanpassen en behandelen. Door het selecteren van "Change View" kan je switchen tussen elk van de gedeelde views in Zendesk Support. Wanneer je op een ticket klikt, zie je de samengevatte informatie over het ticket en kun je updates maken.