Klanten stellen hun vragen tegenwoordig al lang niet alleen meer tijdens kantooruren. Ze weten je bedrijf 24/7 te vinden. En op de antwoorden willen ze best even wachten, maar niet te lang. Ook de manier waarop klanten contact met je opnemen wordt steeds diverser. Jij selecteert de kanalen en klanten kiezen daaruit wat voor hen het beste werkt.
Het klinkt eenvoudig, maar toch is het vaak erg lastig een goede klantervaring te bieden.
Het is ongelooflijk frustrerend om op verschillende manieren contact op te moeten nemen met een bedrijf en jezelf steeds te herhalen, een van de redenen waarom omnichannelsupport meer is dan slechts een hype. Het is echt de nieuwe standaard. Uit een rapport van Loudhouse blijkt dat 63% van de respondenten verschillende kanalen verwacht en 50% verwacht dat klantenservicemedewerkers toegang hebben tot eerdere interacties. Dankzij een supportstrategie en -oplossing met meerdere kanalen kun je je klanten telkens wanneer ze contact opnemen herkennen en ze een soepele klantervaring bieden.
Met een omnichanneloplossing worden kanalen geïntegreerd, maak je een einde aan gefragmenteerde gesprekken en beschikt je team altijd over de geschiedenis van de klant. Bovendien krijg je dankzij de transparantie en de gecentraliseerde gegevens van een omnichanneloplossing een beter beeld van je support. Je kunt beginnen met het efficiënter maken van zaken, het verbeteren van de productiviteit en de tevredenheid, en het proactief zoeken naar manieren om het aantal contacten dat een menselijke handeling vereist te verminderen.
Lees onze guide voor omnichannelsupport en kom meer te weten over:
Wat omnichannelsupport inhoudt
Hoe je bedrijf kan profiteren van een omnichannelstrategie
Waarom bepaalde kanalen populair zijn
Hoe je een optimale omnichannelstrategie creëert voor al je kanalen.