Met de vele CEC-opties die beschikbaar zijn om te onderzoeken en uit te kiezen, kan het een hele uitdaging zijn om te bepalen welke oplossing de juiste is voor een bedrijf. Alle afdelingen van een bedrijf moeten achter de oplossing staan, het beschikbare budget moet zorgvuldig worden beheerd en er is een effectieve implementatiestrategie nodig, maar het belangrijkste is dat het met de juiste oplossing mogelijk moet zijn een groep klanten optimale support te leveren.
Gartner heeft dit rapport gepubliceerd naar aanleiding van de publicatie van het rapport ‘Magische quadrant voor het CRM Customer Engagement Center 2017’. Hierin worden acht kritische mogelijkheden belicht waar u op moet letten wanneer u CEC-softwareproducten en -leveranciers kiest.
De acht kritische mogelijkheden zijn:
Casebeheer
Zelfservice/kennisbeheer
Integratie
Digitale betrokkenheidkanalen
Support via mobiele apparaten
Realtime advies/ondersteuning van besluitvorming
Voorspellende klantanalyse
Betrokkenheid via sociale media beheren
Gartner noemt vier afzonderlijke gebruiksscenario’s die representatief zijn voor de meeste implementatiestijlen die organisaties overwegen wanneer zij naar CRM CEC-oplossingen kijken: Globaal, Business to Business (B2B), Complexe processen, en Business to Consumer (B2C). Zendesk heeft de hoogste score behaald in de categorie “Product or Service Scores for Business to Consumer”.
Vraag een demo aan om te zien waarom wij worden genoemd, of download het volledige rapport voor meer informatie.