Overslaan naar belangrijkste inhoud

Artikel 2 min read

Het magische kwadrant 2017 van Gartner voor CRM | Zendesk

Laatst gewijzigd 28 juli 2021

In dit nieuwe rapport, Magic Quadrant for the CRM Customer Engagement Center 2017, bespreekt Gartner de wereldwijde markt voor klantenservice- en supporttoepassingen. Het rapport vermeldt dat in 2019 “… meer dan 85% van nieuwe kant-en-klare klantenservice- en supportsoftware zal zijn gebaseerd op een cloudmodel, en dat SaaS tegen die tijd een essentiële selectiefactor is voor CRM-klantbetrokkenheidcentra.”


 

In de analyse van het segment met serviceproviders bevindt Zendesk zich wederom in het leiderschapskwadrant. Wij nemen daarmee een hogere positie in voor wat betreft uitvoering en volledigheid van visie, wat wij beschouwen als een afspiegeling van het succes van onze 101.800 klanten. Wij hebben deze toonaangevende leiderschapsrol te danken aan de keuze van klanten voor Zendesk in plaats van voor andere, verouderde en complexere leveranciers, en aan onze productinnovaties het afgelopen jaar (zoals ondersteuning voor sms, Satisfaction Prediction, and Channel Framework).

Het rapport Magic Quadrant for the CRM Customer Engagement Center 2017 kunt u tijdelijk gratis downloaden. Lees het volledige rapport, dan weet u:

  • Hoe Gartner het huidige ecosysteem van CEC-technologieën ziet

  • Wat overwegingen van bedrijven zijn om CEC-technologieën te implementeren

  • Welke mogelijkheden leveranciers hebben om te voorzien in de behoeften van de CEC’s van nu

  • Hoe Gartner-analisten Zendesk met andere technologieën vergelijken

Het rapport Magic Quadrant for the CRM Customer Engagement Center 2017 levert waardevolle informatie aan leiders van toonaangevende bedrijven die zoeken naar technologische oplossingen voor dit cruciale onderdeel van hun activiteiten.

Opmerking: het Gartner-rapport van 2017 kan niet meer gratis worden gedownload. Maar goed nieuws, het rapport “2018 Magic Quadrant for the CRM Customer Engagement Center” is wel beschikbaar.

Gartner steunt geen enkele leverancier, product of service die in haar onderzoekpublicaties worden vermeld en geeft technologiegebruikers geen advies om alleen de leveranciers te selecteren met de hoogste beoordelingen of andere aanduidingen. De onderzoekpublicaties van Gartner bestaan uit de meningen van de onderzoekorganisatie van Gartner en mogen niet worden opgevat als verklaringen van feiten. Gartner geeft geen garanties, uitdrukkelijk of stilzwijgend, betreffende dit onderzoek, ook niet betreffende verhandelbaarheid of geschiktheid voor een bepaald doel.

Deze grafiek is door Gartner, Inc. gepubliceerd als onderdeel van een groter onderzoeksdocument en moet worden beoordeeld binnen de context van het gehele document. Het document van Gartner is op aanvraag verkrijgbaar bij Zendesk.

Verwante verhalen

Artikel
4 min read

Hoe immersive CX met AI retailers kan helpen de loyaliteit van klanten voor zich te winnen

We kunnen minder met ons geld kopen dan voorheen. Prijzen blijven stijgen – de prijs van…

Artikel
6 min read

De nieuwe grens in finserv: waardevole CX met conversationele AI

Artikel oorspronkelijk gepubliceerd in het Altfi-rapport, gezamenlijk gesponsord door Zendesk. Het landschap van klantenservice heeft er…

Artikel
15 min read

Wat zijn klantprofielen? Een complete gids, voorbeelden en gratis sjablonen

Gebruik gegevens om uitgebreide klantprofielen op te bouwen, zodat je relevantere, gepersonaliseerde ervaringen kunt bieden.

Artikel
7 min read

Eerste reactietijd: 9 tips voor een snellere klantenservice

Met de eerste reactietijd wordt bedoeld hoe snel een organisatie op een klant kan reageren. In deze guide kom je te weten hoe je deze cruciale metric kunt meten, bijhouden en verbeteren.