Overslaan naar belangrijkste inhoud

1 min read

Vier belangrijke principes voor het ontwikkelen van de werknemerservaring

Hoewel veel bedrijven vooruit kijken om zich een voorstelling te maken van hoe fysieke kantoren zullen functioneren, valt werken op afstand niet meer weg te denken. Hier lees je hoe je de ervaring van je medewerkers kunt ontwikkelen in het steeds veranderende nieuwe normaal

Laatst gewijzigd 3 juni 2021

employee experience

Nog maar een jaar geleden konden de meesten van ons een keurig afgebakende definitie van het begrip werkplek geven. Maar nu is onzekerheid het enige wat nog zeker is. Hoewel veel bedrijven hard hun best doen om zich een voorstelling te maken van hoe fysieke kantoren zullen functioneren, valt werken op afstand niet meer weg te denken. Volgens recent onderzoek door Gartner zal 48 procent van de werknemers na de pandemie op afstand werken, vergeleken met 30 procent voor de pandemie.

Iedereen probeert erachter te komen hoe de werknemerservaring eruitziet als thuiswerken zo’n belangrijk aspect is van het nieuwe normaal. Veerkracht en wendbaarheid zijn ongetwijfeld belangrijker dan ooit. Voor HR-leiders is het identificeren van en zich voorbereiden op een verschuiving in operaties en strategische doelen cruciaal. Wanneer HR -leiders efficiënt reageren, kunnen ze een belangrijke rol spelen bij het inkaderen van de werknemerservaring in hun bedrijf als industrienorm.

Vier belangrijke richtpunten zullen HR-leiders helpen om de werknemerservaring binnen hun bedrijf actief te ontwikkelen in het steeds veranderende, door afstand gekenmerkte, nieuwe normaal:

  • Stimuleer de productiviteit door toegang tot kennis

  • Bevorder samenwerking tussen teams

  • Communiceer overvloedig en vind nieuwe communicatiekanalen

  • Automatiseer essentiële workflows

Meer informatie voer hoe je met de interne helpdesk van Zendesk de thuiswerkervaring van je medewerkers kunt verbeteren

employee experience