Artikel
Op weg naar digitale transformatie in de branche van het personenvervoer
Ontmoet klanten op hun favoriete kanalen en zorg dat ze probleemloos kunnen reizen dankzij moderne, intelligente CX.
Veel bedrijven die aan personenvervoer doen, moderniseren hun digitale infrastructuur slechts langzaam, met frustrerende ervaringen voor bemanning, supportpersoneel en passagiers tot gevolg.
De verouderde systemen uit het verleden zijn gewoon niet zo goed als de innovatievere tools die de afgelopen 10 tot 15 jaar op de markt zijn gekomen. Met modernere, flexibelere oplossingen kun je oude systemen integreren met nieuwere en de eerste stappen zetten op weg naar digitale transformatie.
Na enkele jaren dicht bij huis te zijn gebleven, zijn veel consumenten weer van plan op reis te gaan. Dit is de perfecte kans voor vervoersbedrijven om indruk te maken op hun klanten met betere ervaringen. Millennials en Gen Z’ers zullen de komende jaren waarschijnlijk het meest uitgeven aan reizen. Digitale transformatie is van cruciaal belang om loyaliteit op te bouwen bij deze generaties, want ze verwachten veel van technologie.
Download onze gratis guide met aanbevelingen over waar je je tijdens je digitale transformatie op moet richten om de grootste impact te hebben:
Praat met klanten op hun favoriete digitale kanalen en ontgrendel 24/7 selfservice om passagiers snel te hunnen helpen.
Integreer apps zoals GDS (bijv. Sabre, Amadeus en Travelport), Polar, Versonix, platforms voor e-commerce, loyaliteitsprogramma’s en bagagesystemen voor snellere, meer gepersonaliseerde ervaringen via al je kanalen.
Maak gebruik van AI en automatisering van bedrijfsprocessen, zodat je op kunt schalen om meer passagiers te ondersteunen terwijl je de operationele kosten in de hand houdt.