1 min read
De omslag naar digitaal: hoe MKB's succes op het gebied van klantervaring in 2024 kunnen versnellen
Bedrijven schaffen snel nieuwe technologieën aan om klanten te bereiken en thuiswerkende teams met elkaar te verbinden. In ons rapport vind je op data gebaseerde best practices zodat je de veranderingen kunt bijbenen.
In 2020 moesten bedrijven hun manier van zakendoen ingrijpend transformeren, want door de impact van COVID-19 veranderden de verwachtingen van klanten en de dynamiek op de werkvloer vrijwel van de ene op de andere dag. Omdat bedrijven vaak primair en veelal uitsluitend digitaal gingen werken, hadden ze snel nieuwe technologieën nodig om klanten te bereiken en teams op afstand met elkaar te verbinden.
- 67% van de MKB’s heeft nieuwe tools of processen in gebruik genomen
- 50% van de MKB-bedrijfsleiders zegt dat COVID-19 de invoering van technologie heeft versneld
Bedrijven beschikken natuurlijk maar over een beperkte hoeveelheid hulpmiddelen om nieuwe technologieën en processen in te voeren. Hierdoor lopen ze het risico dat ze achteropraken bij beter presterende concurrenten, zeker naarmate de verwachtingen van klanten stijgen.
Gelukkig verwachten veel bedrijven in 2021 meer ruimte te hebben in hun budget.
34% van de MKB’s verwacht in 2021 meer te kunnen investeren in technologie op het gebied van klantervaring
Investeren in je klanten loont, maar het bepalen van prioriteiten kan lastig zijn. We hebben dit rapport opgesteld om je hierbij te helpen.
In dit rapport vind je het volgende:
Duidelijke, volledig nieuwe data van MKB’s over de hele wereld die met Zendesk werken
Best practices voor een optimale klantervaring (CX) in 2021
De belangrijkste investeringsprioriteiten voor een effectief team op het gebied van klantervaring (CX)
Op data gebaseerde strategieën om je doelstellingen op het gebied van klantervaring te overtreffen in het nieuwe normaal
Gedetailleerde inzichten in hoe je het je klanten gemakkelijk kunt maken, je supportteam kunt ondersteunen en je bedrijf soepel kunt laten draaien
Vergeet de meerjarenplannen voor een digitale transitie. Het is nu tijd om actie te ondernemen.