E-BOEK
CX-trends voor de publieke sector
Ga in gesprek met je kiezers voor een naadloze openbare service-ervaring via verschillende kanalen.
Download nuWees je burgers van dienst met uitzonderlijke CX
Wanneer de meeste mensen aan een uitstekende klantervaring (CX) denken, is interactie met een overheidsinstantie niet bepaald het eerste dat in je opkomt. Maar belastinggeld is goed besteed wanneer burgers gemakkelijk op lokaal, regionaal of landelijk niveau kunnen communiceren met hun overheid voor het regelen van hun rijbewijsverlenging tot het betalen van hun belastingaanslag.
Veel overheidsinstanties hebben tientallen jaren oude technologie met niet-gekoppelde gegevensbronnen. Deze verouderde systemen maken het moeilijk om via verschillende kanalen naadloze, persoonlijke support aan kiezers te bieden. Een strategische investering in het centraliseren van gegevens en het bijwerken van oude systemen stelt overheidsinstanties in staat om te communiceren op kanalen waar hun kiezers de voorkeur aan geven, of het nu gaat om social media, chat, sms, e-mail of telefoon.
Upgraden naar Zendesk kan overheidsinstanties helpen bij het nauwkeurig analyseren van burgergegevens voor een betere besluitvorming en daarbij zorgen voor betere beveiliging en naleving van bedrijfsnormen. Met Zendesk kunnen chatbots die van kunstmatige intelligentie (AI) gebruikmaken de efficiëntie verhogen door agents geen onnodige tijd te laten besteden aan het beantwoorden van veelgestelde vragen. AI kan kiezers ook naar de juiste benodigde formulieren begeleiden en hen naar een live-agent leiden als ze uitgebreidere service nodig hebben.
Download onze gratis gids om de belangrijkste trends in 2023 te zien die van invloed zijn op de CX in de publieke sector.