Zo overbrug je de kloof tussen klantenservice en sales
Je hebt de juiste tools en gegevens nodig om een goede klantervaring te kunnen bieden, en veel daarvan is al binnen handbereik. Je serviceteam spreekt dagelijks met je klanten en hoort vaak wat ze willen, wat ze graag in je aanbod zouden willen zien en hoe ze je producten eigenlijk gebruiken. Dat is het soort gegevens dat je salesteam nodig heeft om deals te kunnen sluiten.
We werkten samen met ESG aan een enquête onder 3.500 managers, waaronder 912 senior salesmanagers in allerlei verschillende marktsegmenten van het mkb tot beursgenoteerde ondernemingen. In deze gids kom je het volgende te weten:
Waarom silo's een risico zijn voor zakelijke groei
Hoe bedrijven in verschillende sectoren innoveren op het gebied van CX
Stappen die je kunt zetten om sales en klantenservice dichterbij elkaar te brengen
In getallen:
89% van de respondenten gebruikt servicegegevens om salesoppotunity's te ontdekken en te stimuleren.
78% noemde de impact op hun salessucces “ingrijpend”.
Bedrijven die sales en klantenservice aan elkaar koppelen hebben 6,7x meer kans om de uitgaven per klant te zien stijgen.