Overslaan naar belangrijkste inhoud

Artikel 4 min read

Zendesk Talk uitproberen in 6 eenvoudige stappen

Zendesk Talk is eenvoudig in te stellen en te gebruiken en helpt organisaties de productiviteit van agents te verhogen, rapportages over alle kanalen te verbeteren, kosten te verlagen en de klantervaring te verbeteren.

Door Emily Vince

Laatst gewijzigd 8 juni 2023

Bij Zendesk geloven we dat telefonische support een krachtige manier is voor bedrijven om hun klanten te helpen en dat het bovendien naadloos moet passen in een supportstrategie met meerdere kanalen. Zendesk Talk is cloudgebaseerde callcentersoftware waarmee bedrijven persoonlijkere, productieve telefonische support kunnen bieden. Het is ingebouwd in de multichannel-supportoplossing van Zendesk met ticketsysteem, zodat teams telefonische support kunnen bieden vanaf hetzelfde platform dat ze gebruiken om alle andere klantgesprekken te beheren. Zendesk Talk is eenvoudig in te stellen en te gebruiken en helpt organisaties de productiviteit van agents te verhogen, rapportages over alle kanalen te verbeteren, kosten te verlagen en, het allerbelangrijkste, de klantervaring te verbeteren.

We bieden een gratis proefperiode van Zendesk Talk, zodat jij en je team het risicoloos kunnen uitproberen. Zo ga je ermee aan de slag:

1. Maak een Zendesk-account aan (als je er nog geen hebt)

Zendesk Talk is onze oplossing voor een contactcenter, speciaal gebouwd voor Zendesk. Dus om te beginnen met Zendesk Talk, heb je eerst Zendesk nodig! Als je nog geen Zendesk-account hebt, start dan een gratis proefperiode.

2. Kies een telefoonnummer

Als je eenmaal een Zendesk-account hebt, ben je klaar om je gratis proefperiode van Zendesk Talk te starten, met je eigen Zendesk Talk-telefoonnummer. Om je nummer te kiezen en je proefperiode van Talk te activeren, klik je op het Admin-pictogram in de zijbalk van Zendesk, selecteer je Kanalen > Talk, en volg je de instructies om je nummer te kiezen.

Zendesk Talk biedt telefoonnummers voor 40+ landen, inclusief gratis, lokale en nationale nummers. Als je een bestaand telefoonnummer hebt, kun je dat gebruiken met Zendesk Talk. We helpen je dat nummer te “importeren” of door te sturen naar je nieuwe Zendesk Talk-nummer zodra je besluit Zendesk Talk aan te schaffen. Zie hier voor meer details.

3. Agents toewijzen

Als je een telefoonnummer hebt, kun je bellen en gebeld worden, rechtstreeks vanuit Zendesk! Het is natuurlijk fijn dit even met een paar van je teamleden uit te testen. Je kunt Zendesk Talk “activeren” voor de agents in je team, hetzij individueel in het agentprofiel of in bulk via de sectie “Personen” in Zendesk.

Als dit de eerste keer is dat je agents telefonische support gaan bieden, bekijk dan onze trainingstips voor nieuwe telefonische agents.

4. Stel je routes vast

Nu je een paar teamgenoten hebt toegevoegd aan je proefperiode van Talk, kun je de routeringsopties gaan uitproberen. Zendesk Talk biedt groepsroutering en IVR (interactive voice response) zodat je klanten naar de juiste agent of afdeling kunt routeren en opgenomen antwoorden kunt geven op veelgestelde vragen.

5. Controleer je systeemvereisten

Zendesk Talk is een VoIP-oplossing, waarmee je kunt bellen via een breedband internetverbinding in plaats van via een gewone (of analoge) telefoonlijn. VoIP-oplossingen zijn flexibel, aanpasbaar en over het algemeen goedkoper dan traditionele telefoonlijnen, maar hebben bepaalde systeemvereisten om optimaal te kunnen presteren. Om ervoor te zorgen dat je proefperiode van Zendesk Talk optimaal verloopt, moet jij (of degene die je netwerk en IT beheert) ervoor zorgen dat je genoeg internetbandbreedte hebt, de router juist ingesteld is en je een goed paar headsets hebt. Gebruik deze link voor een gemakkelijk te volgen checklist.

6. Test het uit

Alles is gereed! Nu ben je klaar om je eerste gesprek te voeren. Je gratis proefperiode omvat $ 1 beltegoed, waar je ongeveer 50 minuten mee kunt bellen, en gratis toegang tot alle functies van Zendesk Talk, zodat je de volledige Talk-ervaring krijgt. Probeer zeker ook enkele van onze favoriete functies uit, zoals:

  • Automatische ticketaanmaak: Zendesk Talk zet oproepen en voicemails automatisch om in tickets, zodat ze gemakkelijk kunnen worden geregistreerd en opgelost.

  • Doorsturen naar telefoon: Agents kunnen oproepen aannemen in de Zendesk-browser of doorsturen naar een extern nummer, waardoor ze de flexibiliteit hebben om oproepen via mobiele telefoons of vaste toestellen aan te nemen.
  • Oproepen opnemen: Dankzij de optionele gespreksopname voor inkomende en uitgaande gesprekken kun je je supportgesprekken gemakkelijk raadplegen, problemen oplossen en QA's uitvoeren.
  • Voicemail-transcriptie: Voor $ 0,05 extra per minuut kun je voicemail-transcriptie inschakelen voor eenvoudige referentie en snelle oplossingen. Zo kun je bijvoorbeeld triggers maken op basis van transcripties voor snelle toewijzingen en oplossingen.
  • Warme overdracht: Laat agents overleggen voordat een gesprek wordt overgedragen, om er zeker van te zijn dat de ontvangende agent beschikbaar en klaar is om te helpen.
  • Realtime dashboards: Met interactieve dashboards kun je diep inzoomen op teamgegevens, inclusief wachttijd, parkeertijd en afgebroken gesprekken, zodat je je snel kunt aanpassen aan schommelingen in het belvolume.

Een paar andere dingen om in gedachten te houden tijdens je proefperiode:

  • Tijdens je proefperiode zijn uitgaande gesprekken beperkt tot twee minuten en kun je alleen lokale nummers bellen. Neem contact op met support om uitgaande gesprekken met internationale nummers te voeren tijdens je proefperiode.
  • Aan het einde van je proefperiode kun je kiezen uit een van onze Voice-plannen om je nummer te behouden en Talk te blijven gebruiken. We raden je niet aan om “live” te gaan met je Zendesk Talk-nummer (d.w.z. je nummer op je website publiceren of het nummer delen met je klanten) totdat je hebt besloten dat het de juiste oplossing is voor je team.

Begin nu met je gratis proefperiode van Zendesk Talk.

*Als je het Zendesk Essential-plan hebt, heb je alleen toegang tot de functies van het Zendesk Basic Talk-plan. Meer informatie over de prijzen en functies van Zendesk Talk.

Verwante verhalen

Artikel
17 min read

30 e-mailsjablonen voor klantenservice en best practices voor contact met klanten

Gebruik deze e-mailsjablonen voor klantenservice in combinatie met software voor klantenondersteuning om je e-mailworkflows te versnellen, tijd te besparen en de efficiëntie op schaal te vergroten.

Artikel
2 min read

De ticketwachtrij navigeren met de Play-knop of de begeleide modus

Het optimaliseren van de ticketworkflow is cruciaal voor elke klantenservicemanager en wordt des te belangrijker naarmate…

Artikel
3 min read

Standaardtriggers uitgelegd

Triggers zijn bedrijfsregels die automatisch worden uitgevoerd als reactie op bepaalde gebeurtenissen die zijn opgetreden in…

Artikel
3 min read

Tip van de week: Tickets automatisch toewijzen

In deze tip van de week laten we je zien hoe je tickets automatisch naar een…