Overslaan naar belangrijkste inhoud

Rapport: Ontgrendel de toekomst van intelligente werknemerservaringen

Het Employee Experience Trends-rapport van 2024 is nu beschikbaar.

Een isometrische illustratie van een druk kantoor

Uit nieuw onderzoek van Zendesk blijkt dat we niet om de kracht van AI heen kunnen. In ons tweede jaarlijkse Employee Experience Trends-rapport onthullen we aanzienlijke verschuivingen in de dynamiek op de werkplek. Onze bevindingen laten zien dat AI een grote rol kan spelen bij het verbeteren van de service en support voor werknemers. Dit is belangrijk, want 83% van de organisaties vindt EX cruciaal en 80% investeert in HR- en IT-software voor betere resultaten. Om aan alle veranderingen het hoofd te bieden, maken IT- en HR-managers ondertussen steeds meer gebruik van intelligente oplossingen voor de werknemerservaring.

De belangrijke trends in het EX Trends-rapport van 2024

  1. IT- en HR-teams profiteren van AI


    Als het om AI gaat, is het al lang niet meer de vraag wanneer, maar hoe. Net zoals voor CX gebruiken organisaties voor EX ook AI-gedreven oplossingen om ervaringen te optimaliseren, personalisatie te bieden en de efficiëntie te verhogen. Ontdek hoe er dankzij AI-tools nieuwe mogelijkheden kwamen voor IT- en HR-teams, waarbij 76% van de leiders een grotere verantwoordelijkheid en meer creativiteit als enkele van de belangrijkste resultaten beschouwt.
  2. Aanpassingsvermogen krijgt veel aandacht


    IT- en HR-managers geloven sterk in het belang van de balans tussen werk en privé. 84% vindt dat flexibele roosters en werklocaties hier een belangrijk onderdeel van zijn. Nu er steeds meer verwacht wordt van teams, staan leiders voor de uitdaging om een balans te vinden tussen het tevredenstellen van werknemers, het meten van de productiviteit en behouden van de teamcohesie. Ontdek hoe AI-gedreven EX essentieel werd voor het aanpassingsvermogen van verspreid werkend personeel.
  3. De beste EX berust op data


    Organisaties die het belang van EX voor zakelijk succes inzien, kiezen resoluut voor datagedreven EX-oplossingen. Deze kunnen onder andere gebruikt worden om operationele inefficiënties bloot te leggen. Denk bijvoorbeeld aan het evalueren van de prestaties van thuiswerkend personeel, of het bevorderen van een gezonde bedrijfscultuur. Bovendien kun je er strategische beslissingen mee motiveren om andere onderdelen van je bedrijf te verbeteren. Ontdek waarom 84% van de leiders EX als cruciale bedrijfsprioriteit beschouwt.

Rapport: Ontgrendel de toekomst van intelligente werknemerservaringen

Een isometrische illustratie van een druk kantoor