Zendesk neemt Tymeshift over en brengt AI-gedreven workforce management naar klanten

26 juni 2023

Overname versterkt commitment van Zendesk om innovatieve omnichannel- en AI-functies te bieden voor exceptionele klantervaringen

Zendesk heeft de acquisitie afgerond van Tymeshift, een AI-gedreven oplossing voor workforce management (WFM). Exclusief gebouwd voor Zendesk-klanten, vereenvoudigt Tymeshift het beheer van complexe workloads voor klantervaringen (CX).

“Bedrijven van elke omvang profiteren van WFM-tooling. Toen we ons productportfolio wilden uitbreiden was Tymeshift daarom een logische keuze. Met deze overname zorgen we voor een naadloze acceptatie en kunnen we direct waarde genereren voor onze klanten”, aldus Matt Price, Senior Vice President bij Zendesk. “Tymeshift heeft bewezen een uitgebreide en intuïtieve WFM-oplossing te zijn, waarmee bedrijven hun planning, prognoses en rapportage kunnen stroomlijnen, wat uiteindelijk leidt tot een betere klantenservice.”

Tymeshift is een AI-gedreven oplossing die is gebouwd op Zendesk om organisaties te helpen de activiteiten, productiviteit en efficiëntie van service-medewerkers realtime bij te houden. Dankzij inzicht in de activiteiten en automatische tracking in Zendesk kunnen support teams waardevolle tijd besparen die voorheen werd besteed aan handmatige WFM-taken door automatisch roosters, prognoses en realtime rapporten te maken. Tymeshift heeft een track record waarbij het bewezen waarde heeft geleverd aan gerenommeerde e-commercebedrijven, freelance-platformen en leidende mobiele service providers. Deze waarde kan Zendesk naar nog meer klanten brengen. Voordelen zijn onder meer:

• AI-gedreven prognoses: Zendesk-data worden geanalyseerd om ticketvolumes en onderwerpen te voorspellen. Hiermee kunnen bedrijven met realtime inzichten betrouwbare voorspellingen doen van toekomstige personeelsbehoeften om operationele kosten te verlagen.
  • Planning: Er wordt automatisch een rooster gemaakt op basis van de personeelsprognoses van klanten, zodat bedrijven teams kunnen inplannen op basis van data.
  • Rapportage: Mogelijkheid om historische en realtime data te visualiseren om kosten en service-niveaus te optimaliseren.
  • Zicht op teamproductiviteit en -prestaties: bedrijven kunnen zien hoe productief servicemedewerkers zijn en personeelsbeslissingen analyseren om verbeteringen door te voeren.

“Tymeshift stelt klanten in staat de personeelsbezetting te optimaliseren op basis van nauwkeurige prognoses en data, tijdrovende taken te automatiseren, betere inzichten te verzamelen en geweldige rapporten te maken”, zegt David Birchmier, voormalig CEO van Tymeshift en nu Director WFM Strategy & GTM bij Zendesk. “Door de juiste mensen op de juiste kanalen op het juiste moment te hebben, allemaal gebaseerd op realtime data, konden we directe waarde bieden aan klanten van Tymeshift. Ik zie ernaar uit onze impact uit te breiden door officieel onderdeel te worden van Zendesk.”

Tymeshift geeft leiders realtime inzicht in de activiteiten, aanwezigheid en naleving van planningen van service-medewerkers. Deze weergave van de productiviteit biedt de mogelijkheid verbeterpunten en mogelijkheden voor coaching te identificeren om de productiviteit te verhogen.

De overname van Tymeshift is een stap in de reis van Zendesk naar een nieuw tijdperk van intelligente CX. Het bedrijf combineert de voorspellende mogelijkheden van Tymeshift met zijn AI-functies om de volgende generatie door AI-ondersteunde CX-productiviteit mogelijk te maken. Organisaties worden productiever door automatisch de planning van servicemedewerkers te beheren en direct te reageren op pieken in klantvragen.

Voor meer informatie over Tymeshift en de voordelen van workforce management, kijk op: Tymeshift.com.

Zendesk heeft de missie om de complexiteit van zakendoen te vereenvoudigen en het voor bedrijven en klanten makkelijk te maken om verbindingen tot stand te brengen. Onze customer experience-software ontsluit de kracht van miljarden interacties, waardoor bedrijven rijke, betekenisvolle relaties met hun klanten kunnen opbouwen. Zendesk is opgericht in Kopenhagen, Denemarken en is tegenwoordig actief in meer dan 20 landen over de hele wereld. Kijk voor meer informatie op www.zendesk.nl.